MS FY F-N!!!!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jacob

MS FY F-N!!!!

Inlägg av Jacob »

Alltså!
Jag är mållös!
Nu är det bevisat!
Usch jag tänker på Australien 94
Jerez 97.......

Vad ska man säga?
Synd att en sådan mästare ska nedlåta sig så!!

Nu såg jag det igen. Han kommer inte alls in för fort, börjar styra in sedan helt plötsligt sätter han ratten i rakt läge och parkerar lite snyggt mot räcket. Varför sätter han ratten i neutral läge mitt i kurvan??
Varför backar han inte ut?
Varför stannar han motorn?
Varför ser han så nöjd ut efteråt?
Senast redigerad av Jacob den lör maj 27, 2006 15:24, redigerad totalt 1 gång.
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Michael Schumacher är en vidrig och osportslig gris. Hoppas han får får ett straff och inte får tävla imorgon.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Okej, då är det bra att ni Killar kan läsa hans tankar och vet att han gjorde det med flit eller? Vilket som är sant vet bara han själv.

Om det nu var med flit så säger jag i så fall att det var jävligt smart gjort eftersom han får ju starta i pole, att det inte är så snyggt är en annan sak. Å andra sidan så gäller det att utnyttja situtionen så bra som möjligt och nu råkade det vara så att schumi hade snabbast tid när detta hände, hade t. ex Alonso varit lite snabbare lite tidigare så hade ju ibte MS "kunnat krascha".
Jag tycker ändå det är konstigt att han skulle riskera en krasch för att sno åt sig pole, han skulle ju åtminstånde startat tvåa annars och jag undrar om han skulle våga riskera bilen på en sådan sak i så fall.

Vi får se vad domarna säger..om det nu skulle vara med flit, hur bevisar man det?

En annan sak, hade inte detta varit MS och gällt pole så tror jag inte att det hade varit någon som hade reagerat över detta och det är ju intressant.
PJ

Inlägg av PJ »

Håller med!! :down:

Ligger dock under utredning hos domarna, men jag tror att jag kan utläsa resultatet redan nu. Han behöver definitivt träna mer på att undanhålla sanningen om han skall fortsätta med liknande manövrar i framtiden. Med den pressade utstrålningen skulle han inte ens kunna komma hem till Corinna med en nödlögn.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

En sak Jacob...menar du att MS skulle backat ut eller? Jag tror att det hade varit att riskera säkerheten och gjort det betydligt svårare för de andra bilarna att sätta någon tid överhuvudtaget. Och schumi ställer ite ratten i rakt läge utan han parerar sladden han får med bakvagnen, sedan ställer han ratten rakt.
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Crazy F1 skrev:En sak Jacob...menar du att MS skulle backat ut eller? Jag tror att det hade varit att riskera säkerheten och gjort det betydligt svårare för de andra bilarna att sätta någon tid överhuvudtaget. Och schumi ställer ite ratten i rakt läge utan han parerar sladden han får med bakvagnen, sedan ställer han ratten rakt.
Det spelar ingen som helst roll vad ni säger det jag har skrivit är min sanning och jag brukar inte vara den som spyr galla.

Argumentet att det inte skulle vara säkert att backa håller inte han skulle behöva backat max 3 cm för att klara sig. Och att han ställer ratten rakt för att parera en sladd?? Vilken sladd??

Ingen kan bevisa något men låt oss säga att MS med ca 100 segrar och 250 GP skulle gjort samma "misstag" i ett lopp så kan jag sätta min sambo på att han skulle: A. struntat i den sk säkerheten och backat undan fort som blixten B. hållt motorn igång och viftat som en galning på funktionärerna att ta bort honom!

MS är en fuskare idag så är det i min värld!
jAsO

Inlägg av jAsO »

Kan hålla med Jacob när det gäller frågan om varför inte MS backade ut! Visst, det var en skymd kurva och han visste att bilar körde efter honom på banan men nog hade han väl bara kunnat slå på varningsblinkers alternativt sprungit iväg och ställt ut en varningstriangel innan han började backa mot trafiken i en skymd kurva? Skärpning Schumacher. Kanske borde förarna för att få sin superlicens först kunna bevisa att det är lite stake i dem... typ låta de köra mot trafiken ett varv under ett GP eller liknande.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Okej, det är tur att alla får tycka som de vill 8)
Föresten, står det någonstans i regelboken att man inte får "fakekrascha" för att tjäna på det...Bara lite nyfiken :roll:
jAsO

Inlägg av jAsO »

Hur är det egentligen med reglerna om motorbyte? Om Schumacher hade blivit påkörd bakifrån och motorn varit tvungen att bytas... hade han då bestraffats med nedflyttning 10 placeringar?

Kan vara viktigt att veta vad det ligger i vågskålarna om det nu var en medveten incident.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

CF1: Du kan väl ändå inte på fullt allvar tro att den där manövern inte var med vilje? Så blind kan inte ens Skummis störste supporter vara.

Att du sedan tycker att det är OK är en annan sak, själv gillar jag ändå en viss mått av sportslighet, även om det är VM. Svin som går över lik för att vinna kommer aldrig att bli min favorit, men smaken är som baken.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

De potentiella fördelarna, med att avsiktligt stanna i en blind kurva ,överväger naturligtvis inte nackdelarna.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Schumis störste supporter? Det tar jag som en komplimang, jag har alltid trott att det var Gösta :D Han har fortfarande en keps att äta upp :lol:
Jag kan inte avgöra om det var med flit eller inte, inte på de tvbilderna, Jerez däremot går det att se vad han gör, Adelade gör det inte det...Monaco 2006? Vet ej. Jag tycker också om sportslighet, men visst..lite på gränsen tycker jag att man ska vara, frågan är bara när man går över gränsen.
Jag är lite intresserad av att veta vilken sista sektor som Alonso gjorde under viftande gulflagg på banan, det har inget med sportslighet att göra men det skulle kunna vara ett regelbrott om han satte en "för snabb" tid.

Anders, eftersom jag inte kan se säkert på tvbilderna att det var med flit så kanske du kan säga vad jag ska titta på?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Bernie skrev:De potentiella fördelarna, med att avsiktligt stanna i en blind kurva ,överväger naturligtvis inte nackdelarna.
Eh, va!? :o
Skämtar du, eller?

Det kan knappast finnas nåt bättre ställe att stanna på, trångt och långsamt.
Vad skulle nackdelarna vara? Fara att bli påkörd, eller vadå?
Knappast troligt när han och alla andra vet att flaggvakterna viftar direkt och dessutom får de ju alla reda på vad som hänt via radion. Dessutom är det inte direkt i en högfartskurva.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Crazy F1 skrev:
Anders, eftersom jag inte kan se säkert på tvbilderna att det var med flit så kanske du kan säga vad jag ska titta på?
Han sitter och rycker lite i ratten först för att sedan köra sakta rakt fram tills det är för sent att komma runt kurvan, då svänger han och stannar en lagom bit ifrån räcket. Sedan lyckas han inte backa bak några dm, för att kunna ta sig runt. För att förhindra någon ifrån att putta bak honom, stannar han förstås motorn.

Det märkliga var att han gjorde det så väldigt uppenbart. Hade väl varit bättre att köra in lite lätt i innerräcket och offra en framvinge, då hade det bara sett misstänkt klantigt ut och inte som nu helt uppenbart.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Kom igen nu va! Hade det varit någon annan än MS hade det inte ens spekulerats i att det skulle var avsiktligt.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Hade det varit någon annan än Schumi så hade det inte hänt. Är ingen annan i fältet som är skitstövel nog att göra nåt dyligt.
Geer

Inlägg av Geer »

Vet inte om det var mot reglerna. Det får vi snart reda på.

Det är dock inte värdigt en mästare att skämma ut sig så.

Hjärnsläpp ?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Tänkte skriva nåt om skygglappar, men hey, jag ska inte vara sån.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Snyggt var det inte, men den där jäkla Alexander Lucas till spanjor måste ju stoppas på något sätt. Fast han kunde ha gjort det lite snyggare.

Frågan är om inte samma regler som i USA borde införas - automatisk strykning av bästa varvtid till den som orsakar gul eller rödflagg.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Lemon skrev:Snyggt var det inte, men den där jäkla Alexander Lucas till spanjor måste ju stoppas på något sätt. Fast han kunde ha gjort det lite snyggare.

Frågan är om inte samma regler som i USA borde införas - automatisk strykning av bästa varvtid till den som orsakar gul eller rödflagg.
Skönt att det finns [Schumacherfans] som kan se lite objektivt på saken. :up:
Budo

Inlägg av Budo »

Snyggt var det inte, men varför i hela världen skulle han försöka att backa och ta sig i mål? Vad hade han att vinna med det?. Ingen annan hade gjort det.
Om gnällspiken Fonzi nu var så överlägsen hela helgen,ett varv borde inte betyda så mycket tycker man.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

ANFRAN..jag trodde obejtivt var att säga det som är sanningen och om jag inte vet vad som är saning, är inte det jag skriver också obejtivt då?

Om man inte vet säkert hur det är ska man då skriva det? Alla bildar ju sig sin uppfattning om saker och ting och så är det ju jämn. Okej att hjärtat kan leda en på vissa vägar ibland, men lite vett i skallen har man ändå...det har jag iaf. Uppenbara saker, sabotage och liknande är inte så svåra att erkänna eller se objektivt på, men det är de tveksamma(som idag) som är knepiga.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag menade "objektivt" i meningen att ha viljan att ställa sig vid sidan av sina egna känslor. Jag tycker till exempel att Bernies "Kom igen nu va! Hade det varit någon annan än MS hade det inte ens spekulerats i att det skulle var avsiktligt." är ett exempel på motsatsen.

Sedan tror jag sällan på objektiva och absoluta sanningar.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

CF1:
Jag har nog aldrig stött på nån som är så våldsamt enögd som du. Trodde inte ens att du kunde stava till objektiv.
Brännbollsligan är möjligen i samma klass, men dem kan man ändå tro är lite medvetna om sin enögdhet.
arska

Inlägg av arska »

Alonso var med rätta lite sur på presskonferensen.
Bild
Lite klantigt gjort av MS tycker jag. Blir en spännande start imorrn.
Geer

Inlägg av Geer »

arska skrev:Alonso var med rätta lite sur på presskonferensen.
Bild
Lite klantigt gjort av MS tycker jag. Blir en spännande start imorrn.
:lol: :P :rolling: :lol:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jasså, det säger du AF1...och ändå känner du mig inte. Mina vänner brukar säga att jag kan vara objektiv i mina utlåtande, förr om åren när man var i tonåren så var det en annan sak, men förhoppningsvis så blir man lite visare med åren. Du verkar däremot väldigt blind på ett sätt eftersom du säger "hur det var" idag och det säger du bestämt utan att veta hur MS tänker. Jag säger att det kan vara så, men att saningen vet bara MS...Vem är det som då är mest enögd?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

http://www.youtube.com/watch?v=Kb0tyPCGWKY

Om kollar på klippet så inser man ju att han gör det med flit. Det är ju så uppenbart. Han är en usel skådis också den där Schumacher. Han har defintivt inget att hämta i Cannes som eje påstod. Han ser alltid så jäkla skyldig ut när han låstas vara oskyldig och ovetande.
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

Crazy F1 skrev:Okej, då är det bra att ni Killar kan läsa hans tankar och vet att han gjorde det med flit eller? Vilket som är sant vet bara han själv.

Om det nu var med flit så säger jag i så fall att det var jävligt smart gjort eftersom han får ju starta i pole, att det inte är så snyggt är en annan sak. Å andra sidan så gäller det att utnyttja situtionen så bra som möjligt och nu råkade det vara så att schumi hade snabbast tid när detta hände, hade t. ex Alonso varit lite snabbare lite tidigare så hade ju ibte MS "kunnat krascha".
Jag tycker ändå det är konstigt att han skulle riskera en krasch för att sno åt sig pole, han skulle ju åtminstånde startat tvåa annars och jag undrar om han skulle våga riskera bilen på en sådan sak i så fall.

Vi får se vad domarna säger..om det nu skulle vara med flit, hur bevisar man det?

En annan sak, hade inte detta varit MS och gällt pole så tror jag inte att det hade varit någon som hade reagerat över detta och det är ju intressant.
Skillnaden på Pole och andra rutan är större på Monaco än någon annanstans. Dessutom Hade ingen annan gjort något liknande om det inte gällt pole.
Senast redigerad av BAR - Honda den lör maj 27, 2006 20:18, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Champ Car har en regel som stryker det snabbaste varvet för den förare som får stopp på banan. Det kanske är något för FIA att anamma.
/Jan
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Bar-Honda...det har du helt rätt i, monaco är ju den bana där pole är viktigast.
Jo så är det i nascar, men de har väl poäng för snabbaste varv och pole också eller?
Rossi

Inlägg av Rossi »

Kan hålla med om att det såg suspekt ut men samtidigt var det rätt skickligt att han inte kraschade bilen. Alonso var snabbare hela helgen men varför satte han inte sin snabbaste tid tidigare? Varför vänta till sista varvet? Är man snabbast bör man väl visa att man ärdet hela tiden?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tänkte faktikst också på det Rossi...
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

kanske för att som kvalsystemet ser ut nu så får man bara 1-2 chanser och sätta en "bra" tid då bilen är optimal.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Rossi skrev:Kan hålla med om att det såg suspekt ut men samtidigt var det rätt skickligt att han inte kraschade bilen. Alonso var snabbare hela helgen men varför satte han inte sin snabbaste tid tidigare? Varför vänta till sista varvet? Är man snabbast bör man väl visa att man ärdet hela tiden?
Men alltså, Schumacher rullade ju fram mot räcket. Efter femton år i F1 borde han väl ha lärt sig ungefär när framvingen slår i? Men visst, det var mycket skickligt – en parkering värdig en mästare! :D

Och tanken med att tillåta fler än ett kvalvarv är just att placeringarna ska ändras. Det vore ju rätt meningslöst ifall placeringarna alltid är desamma.
gnarly

Inlägg av gnarly »

Han får ändå starta sist så, vad han än gjorde var det nog inte värt det.
Geer

Inlägg av Geer »

Nedflyttad p.g.av FUSK. Pinsamt
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

Han förtjänar det
gnarly

Inlägg av gnarly »

de borde gå tillbaka till envarvskvalifikation. fisichella är nu också bestraffad för att ha uppehållt coulthard. i det gamla systemet fanns det inga kryphål eller rum för fula tricks. här blir det ju tjafs varje qual och mer eller mindre tomma anklagelser flyger mellan stallen hela tiden.
Ricky

Inlägg av Ricky »

Vad händer då med hans bränsle mängd? Får han tanka hur mycket han vill och gå ifrån sin taktik som dom lagt upp för loppet?
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Jag saknar expertutlåtanden från mr E och mr G. :D
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

För några ¨år sedan utnaämnde jag för mig själv ZZ alias Gösta till min plastpappa och manliga förebild pga att han fick mig på spårtet och sade att jag inte skulle skämmas efter div bravade på en båt modell större. Vart är Du nu?? ge mig vägledning!!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag hoppas att ni inte misstycker om jag feströker upp några extra Marlboro i natt. Ni kan se det som en sympatihandling om ni vill (en helt omedveten sådan, förstås!).
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Du för röka en för mig oxå.

Det ska faktist bli lite intressant med Webber bredvid Alonso imörrn, hoppas han satsar järnet och kan klämma sig förbi.
I was misled and that is the way it went
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tja, vad ska man säga...där rök den vmtiteln...alonso tar en tia till och schumi en nolla och så var det 25 p mellan dem.
Domarna har sagt sitt, men jag måste säga att det känns tungt och för vm är det totalt värdelöst, den ända som hade möjlighet att utmana om vmtiteln måste ju varit schumi...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:Du för röka en för mig oxå.

Det ska faktist bli lite intressant med Webber bredvid Alonso imörrn, hoppas han satsar järnet och kan klämma sig förbi.
Eller hoppas Kimi kommer förbi Webber, annars kan det bli trist.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag brukar inte säga så mycket mest läsa vad ni har att säga men fy fan vad jag ogilar MS jag har aldrig gilat han sätt eller han still eller hans sportsliga atetyd och det här bekräftar allt jag sett och tänkt tidigare, jag säger bara man kan vara bra på det man gör men men kan aldrig klara sig själv, han dödar sig själv med hans still, eller ?
pallepulka

Inlägg av pallepulka »

Det är inte bara en Ferrari sist, det e två :D
Så här gött har jag
inte mått sen dom bytte 4 motorer under sepang mitt framför ögonen på mig :up:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag skulle inte vastolt att vara ett Ferai fan nu jag är gladd att jag är en stolt Mclaren fan och varit set sen jag första gongen såg en sådan unerbar bil och med sådana underbara sportsmän runt dom och inga fegisar!
pallepulka

Inlägg av pallepulka »

ferrari suger fett