Långsam bil eller??

Kungaklassen av motorsport...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag är lite galen som ni vet, men jag är inte speciellt imponerad av den nya ferrarin....
Visst att den är snabb, men jag tycker inte att den är så pass snabb som jag trodde.
det skulle vara intressant att se schumi köra i den gamla bilen med så man kan se hur mycket som verkligen skjlijer sig.
Om bilen hade varit så bra som jag förväntat mig så borde schumi stått i pole idag. Visst att detta kan bero på däcken också...

det är dock en sak till...jag tycker att bilen ser väldigt instabil ut.
Om man tittar till kvalet och vissa delar av fredagen så såg man att schumi hade stora problem att få bakvagnen att sitta under inbromsning och det är INTE en bra egenskap på en formel ett bil.

Är jag ensam om att tycka så här eller?
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Antagligen - efter dagens lopp! :wink:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Hade Bridgestone varit lika bra som Michelin, så hade F2002 varit överlägsen... det tror jag i alla fall.

Speciellt högfartsprestandan imponerar när man kan hålla undan från BMW på långa rakan! Det kunde aldrig F2001 göra med samma depåstrategi.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ferrarin såg minst sagt instabil ut under en del inbromsningar idag. Den kan ju vara extremt känslig för ändrade viktförhållanden och om Schumacher inte riktigt har lärt känna bilen kan han ju nöjligen ha missat att anpassa bromsbalansen.

Enligt mitt tycke verkar bilen extremt snabb. Betänk att Schumacher var ensam Bridgestonechaffis bland de åtta första. Dessutom tyckte jag att man kudne se att han inte var riktigt hemtam i bilen ännu. Den där ultimata kontrollen över bilen infann sig inte riktigt. När den gör det och Bridgestonedäcken gynnas av förhållandena kan konkurrenterna gå och lägga sig.

Tärnström
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Var det inte mest i inbromsningen till första kurvan det var lite instablit, där är det ett ganska stort gupp och de bromsar långt in i kurvan. Var rätt många med problem just där.
Visst såg det inte lika stabilt ut som för det mesta förra året. Jag tycker mest det är kul att bilen inte är för bra balanserad så han får jobba lite mer. Saknar lite de lopp då han fick jaga överlägsna macar med breda sladdar ända upp på kerbsen.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Interlagos är inte den rätta banan för att dra några slutsatser om prestandan. Efter Imola, Barcelona och Monaco kan man säga en hel del. Tyvärr så verkar det återigen bli en kamp mellan två stall och tre förare...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tyvärr? En kamp mellan två stall och tre förare är väl bättre än hur det såg ut förra året. Då var det ju enmansshow.

Tärnström
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag hade hoppas på McLaren. Iofs för tidigt att räkna ut dem, men de måste plocka in ca 0,5s per varv och samtidigt hålla samma utvecklingstakt som Ferrari och Williams.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Pastis den 2002-04-01 01:13 ]</font>
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

McLaren kan vi räkna bort. Verkar ju som om Renault har en betydligt större utvecklingspotential. De kan bli riktigt fraliga mot slutet av säsongen.

Tärnström
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja, Renault har varit förvånansvärt bra iår.....Man kan ju fråga sig vad de gjort under vintern.
Desutom verkar de ha två jämna förare, det skjiljer inte mycket fartmässigt mella Button och Trulli....

Jordan tappar bara mer och mer och det är en liten besvikelse måste jag säga.

Ja Ni har nog rätt i att dt är svårt att säga viken bil som är snabbast på interlagos.
Imola dock är ju en "riktig" 1 bana, men där var Ferrari bedrövliga förra året, kan ju ioch för sig berott på att de valde fel däck och strategi i loppet. Har för mig att schumi hade problem med Växellådan där också..

Annars så borde väl det varma klimatet passa michelindäcken som i en hanske....

Mitt tusende inlägg.........Äntligen :smile:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Gascoyne har byggt en vettig bil till dem i år. Renault kan ju det här med att bygga vinnarmotorer. Jag är nästan lite besviken på att det skiljer så lite mellan Trulli och Button. Jag har alltid trott att Jarno Trulli är en riktigt vass förare.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Button är bra! :read:
Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Jag är bara glad att Button visar framfötterna rejält och inte blir frånkörd på samma sätt som förra året. Misstänker att det finns en kille till här på forumet som håller med.

Tänkte också på det där med att Schumi inte verkade så van vid 2002:an. Men hans uppvisning vid överstyrningen in i första kurvan var lika grym som alltid. Påminner lite om ett kast han fick på Nürnurgring förra året... Carcontrol? Javisst! Monty brukar ju nämnas i samma andetag som det ordet annars men jag vet inte vem av de båda som verkligen är bäst på det...

/gringo
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det tar ett tag att anpassa sig när man kommer från ett annat stall. Vänta tills sommaren, då rockar Trulli!
Bild
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Och nån gång tar Trullis otur slut. Jag tippar att vi får se Trulli på pallen snart.

Kul att se att Button har vaknat till liv igen oxå.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Den jag tycker mest synd om är Fisichella. Den killen är bland de bästa förarna men har alltid bytt stall vid fel tidpunkt.

Tänk om hade kunde ta över Barrichellos plats nästa år! :rock:
Bild
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-04-02 14:26, Lemon wrote:
Och nån gång tar Trullis otur slut. Jag tippar att vi får se Trulli på pallen snart.

Kul att se att Button har vaknat till liv igen oxå.
En bra förare behöver inte förlita sig på tur :grin:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-04-02 14:31, Pastis wrote:
Den jag tycker mest synd om är Fisichella. Den killen är bästa föraren men har alltid bytt stall vid fel tidpunkt.

Tänk om hade kunde ta över Barrichellos plats nästa år! :rock:

Ack vad rätt du har Pastis.

Hatar PorrFlavio.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-04-02 14:23, Pastis wrote:
Det tar ett tag att anpassa sig när man kommer från ett annat stall. Vänta tills sommaren, då rockar Trulli!
Jo det tog ett tag för honom att bli snabb hos Jordan också. Men nu körde väl Trulli med Gazza chassin under ett par säsonger. Men Button verkar vara snabb när han får en bättre och mer lättkörd bil. I en dålig bil verkar han lite borta.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Nuförtiden räcker det juh med att vara duktig i en snabb och lättkörd bil för att bli WDC så. :sad:
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Japp, kolla bara på Mika. :wink:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

:smash:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-04-02 19:31, PeppeF1 wrote:
Nuförtiden räcker det juh med att vara duktig i en snabb och lättkörd bil för att bli WDC så. :sad:
Mja riktigt snabba bilar är inte alltid lättkörda. Men Williams 2000 bil var enligt Ralf väldigt lättkörd och lätt att hitta hyfsade inställningar på. Förra årets Benetton var en riktigt knepig bil med massa skumma vibrationer. Årets Renault har ju Button kallat trevlig och snäll att hantera.