Rubens Barrichello

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Alltså, jag kan inte låta bli att känna en konstig känsla i magen när man ser Rubens... Stackare! Denna säsong har ju inte direkt gett honom några större glädjeämnen. Jag var så lycklig när jag såg hans framfart i söndags och vad händer? Jo, den beprövade och ack så tillförlitliga F2001 brakar ihop igen!!!
Detta, mina vänner, är skandal! 2 av 3 möjliga haverier på den GAMLA kärran! Jag tänker inte tillåta detta en gång till. Ferrariledningen är ta mig fan skyldiga Rubens ett gäng poäng, åtminstone minst 8 pinnar då jag tror att han minst blivit trea i Malaysia och minst trea i Brasilien. Mycket märkligt att det ska vara så förbannat svårt att lyckas komma i mål i Brasilien för honom. Nej, nu ska han i F2002 på Imola, det är ju inte direkt något kul för Ferrari som stall att tappa poäng p.g.a. haverier... Nej, skärpning nu Ferrari, jag är mycket besviken... Detta börjar ju likna McLaren 2001.

Annars mår jag bra, jag trivs med att Schumi vinner lopp och att apan Montoya än en gång visar vilken hetlevrad rackare han är och att han har svårt att behärska sig. Nej, se på Wirdheim. Han tog minsann lite säkra poäng istället för att riskera dem på en omkörning av en idiot. Nu menar jag naturligtvis inte att Schumi är en idiot och kör fult utan att Monty, om han vill lyckas, behöver slappna av lite, vänta på sitt tillfälle och inte uppföra sig som om han är ensam på banan. Men han är mycket duktig colombianen.

Nu vet ni!

/gringo
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag tror att Team Schumacher plötsligt insåg hur snabbt det gick för Rubens och var rädd att han inte skulle lyda stallorder på hemmabana, så de sprängde helt enkelt lådan för honom. Lite dumt kanske, då de med dubbelvägskommunikation borde ha kunnat sänka effekten i motorn för honom. Men troligen hade någon Rubensvänlig mek tagit bort den radiolänken innan start - synd att han inte upptäckte sprängladdningen bara. En teori så gott som någon... :argh:
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Hehe, om du hade fått in en kommentar om hur bra alla finnar är och hur dåliga alla svenskar är, så hade jag trott att Jari kommit över Affets lösenord. :dance:
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tror Rubens är en medelmåtta
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Jag gillar din teori om att de upptäckt att Rubens är snabb Anders! Resten med sprängningar gillar jag inte! :saw:

Hursomhelst, Ferrari måste se till att Rubens får en chans att återupprätta sin heder!

/gringo
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Jo det är synd om Barrichello som verkar få en gammal bil som de dammar av och sprutar lite 5-56 på.

Kanske dags att ringa Jackie Stewart och be honom fixa en sits hos Jaguar till nästa år?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ohhh tänk er Coulthard OCH Rubens hos Jaguar nästa säsong :crazy:

se det vore nåt skoj att beskåda .... :dance:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Coulthard kommer kör Toyota med Salo
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-04-02 13:24, gringo wrote:
Ferrari måste se till att Rubens får en chans att återupprätta sin heder!

/gringo
Gringo, är du medveten om att du i ovan skrivna inlägg implicerar att Rubens haft en heder? :roll:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Om inte annat kanske Rubens får en plats bakom Raffe i Williams nästa år... :crazy:

/E
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Villeneuve och Salo kör Toyota nästa år

[Coulthard] kör Jaguar

Rubens kör Sauber

Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Nä, Villeneuve och Barrichello kör Jaguar
Coulthard och Salo kör Toyten.
Massa kör Ferrari( för de vill ha en kass förare i den andra bilen)

Fisichella Kör McLaren
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Är det nån som kör Merca (vilket inte alltid kan anses som kul) nästa år så är det Heidfeld (om nu Coulthard lämnar/får lämna).
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-04-02 13:54, PeppeF1 wrote:
Är det nån som kör Merca (vilket inte alltid kan anses som kul) nästa år så är det Heidfeld (om nu Coulthard lämnar/får lämna).
Det står mellan Nick och Fisichella
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

McLaren ville inte ha Fisichella i år och jag tror inte dom vill ha honom nästa år heller. Tror oxå på Nick Heidfeld i Mac nästa säsong.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nick i McLaren nästa säsong
Fisi får slåss med kamikazen japanen om 9:e platsen en gång till :smile:
Rubens går till BAR har jag nu bestämt mig för.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-04-02 13:13, JBS wrote:
Hehe, om du hade fått in en kommentar om hur bra alla finnar är och hur dåliga alla svenskar är, så hade jag trott att Jari kommit över Affets lösenord. :dance:
Jag är bara praktikant ännu, det kommer. :cool:

Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

On 2002-04-02 13:44, EnzoF1 wrote:
Om inte annat kanske Rubens får en plats bakom Raffe i Williams nästa år... :crazy:

/E
I en tvåsitsig Williams??
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sauber har för övrigt sagt i Autosport som kom ut igår att de inte är intresserade av Rubens Barrichello - de tar hellre unga förare :grin: - apropå en tänkt bytesaffär med Massa och Barrichello mellan Sauber och Ferrari till nästa säsong.

Hemskt ledsen att behöva säga det här till dig Enzo men ... och försök att inte bryta ihop nu :grin: :wink: