Är det fel att tycka att det är dumt att ett reklamavbrott är dåligt när det läggs på det mest avgörande skedet i loppet. Vad jag minns så fösökte fyran att flytta deras avbrott så det skulle passa så bra som möligt.
Jag skyller inte detta på Janne, men jag tycker detta var dåligt av trean för oavsett om de lägger reklamen fem minuer senare så borde de ju få in samma summa pengar.
Nästa gång kan ju du ringa dom när det avgörandet kommer dom kanske inte vet det men tydligen du
Boxerman, man behöver inte vara framtidsprofessor för att åtminstånde kunna ha en hint om när det avgörande skedet kommer på Imola, det är ju nästan omöjligt att köra om och därför så kan det avgörande skedet bli i depån. Nu skrev ju Blomman att han inte kunde vänta hur länge som helst med reklamavbrottet och att han därför tog det, med andra ord verkar det som om han/de hade koll på att det kunde vara ett avgörande i loppet. Men men, det är inte så lätt antar jag...spornsorerna vill väll ha valuta för sina pengar.
Föresten, jag tror inte att blomman och de andra har telefonerna på under sändningen
Boxerman, man behöver inte vara framtidsprofessor för att åtminstånde kunna ha en hint om när det avgörande skedet kommer på Imola, det är ju nästan omöjligt att köra om och därför så kan det avgörande skedet bli i depån. Nu skrev ju Blomman att han inte kunde vänta hur länge som helst med reklamavbrottet och att han därför tog det, med andra ord verkar det som om han/de hade koll på att det kunde vara ett avgörande i loppet. Men men, det är inte så lätt antar jag...spornsorerna vill väll ha valuta för sina pengar.
Föresten, jag tror inte att blomman och de andra har telefonerna på under sändningen
F1-studion fungerad riktigt bra idag. Robert Aschberg med gäster var bra.
Carolina funkade okej. Det enda som var uselt var inslaget med den där lilla dåren Tore. Det var andra gången jag sett honom jävlas med stallpersonal, genom att ställa dryga menlösa frågor. För försöka vara rolig på deras bekostnad. Nu hoppas jag inom snar framtid att någon från F1cirkusen tar sig an sitt moraliska ansvar och klappar till den där lilla retfulla plugghästen.
Håller med!
Robban har väl en del att jobba på innan han är helt felfri. Men han kunde i alla fall uttala att namn på förare, stall e.t.c rätt
Big Brother-Carro såg man ju inte så mycket av? Var väl bara intervjun med Flavio?
Fjoll-Tore fortsätter att skämma ut sig...
Alx krossade. Robban hade även idag en tendens att avbryta sina gäster, men det har blivit bättre...
Jag testade att zappa över till norska TV3 så fort det var reklam under loppet och det funkade utmärkt, reklamavbrotten krockade bara nån enstaka minut sammanlagt.
Vem var kvinnan som var med i studion? Blev kär i henne! Hon och Alx fungerade riktigt bra och Robban blir bara bättre och bättre. Tänk er den duktiga kvinnan, Alx och svenska domaren och en Robban med stigande formkurva. Detta kan bli hur bra som helst!
Anna Andersson heter hon och hon kan lite om ganska mycket, men hon svarade så tvärt fel på en tittarfråga med full övertygelse att smaken falnade. Det handlade om de där metallbanden som sitter i depån under bilen när bilen är på plats. Enligt henne är dessa för tidtagningen.
Enligt mig är de där för att jorda för säkert tankning.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Skit, jag hatar ju kvällstidningarna. Jaja... kärleken är blind.
Jari skrev:Anna Andersson heter hon och hon kan lite om ganska mycket, men hon svarade så tvärt fel på en tittarfråga med full övertygelse att smaken falnade. Det handlade om de där metallbanden som sitter i depån under bilen när bilen är på plats. Enligt henne är dessa för tidtagningen.
Enligt mig är de där för att jorda för säkert tankning.
Okej, jag vet inte hur det är med den saken. Kanske för andra klasser i så fall? En F1-bil är väl svår att jorda genom metallbanden då underredet mest är kompositmaterial och träplankan?
Jag håller med er osm säger att Robban har blivit bättre.
Nu är det inte helt urkasst, bara värdelöst skitsnack från hans sida. Jag tror att han bättrat sig såpass att han fattar att det är F1 han ska prata om.
Vad var det han sa om Montoya: "Han hängde på stenbeläggningen, eller vad det heter".
Aschberg: GE DIG FÖR FAAN AV FRÅN TV-STUDION!
Och vad heter idioten som intervjuar mekarna? FÖRBANNADE SILLMJÖLKE!
Jag undrar fortfarande vad som skulle hända om kvaliteten på studion i fotbolls VM skulle vara lika kass.
Hur kan man misslyckas med detta, TV3?
Ja, att reklamen måste in det får man leva med. Jag tycker dock att man kunnat parallellsända i TV3 och Viasat Sport. Eller åtminstone låta repriseringen på söndagskvällen vara reklamfri. Där sänds ju bara Viasattrailers ändå.
Dock retar jag upp mig en del saker.
Planera bättre, det är begränsat med tid mellan champagnesprutet och det som brukar kallas för presskonferens (vilket ju är en FIA-ledd intervju om man nu ska vara petig). Och då hinner man inte med både Robbans dösnack OCH reklam. Kör reklamen direkt och skippa dösnacket som inte gör någon glad. Så hinner man med början på intervjuerna.
Spola också dösnacket inför loppet, så att Janne och Eje får komma till tals minst kvart i. Som det är nu så kommer de inte in förrän två minuter i.
Några tycker att Robban har bättrat sig, nåja det är svårt att bli sämre när man redan har ett totalhaveri. Nu har nivån höjs från Div 8 till Div 7.
Nåt mer oengagerat och en som visar totalt ointresse har man aldrig sett och hört..."Ide har gått i Ide höh höh".
De andra fåntrattarna är inte ens värda en kommentar.
Betyg
Janne +++++
Eje +++++ (funkar okay lite lättsammare även i Red Bull garaget)
Alx +++
Anna +++
Calle R +++
Robban -
Tore & Bimbon (utan betyg)
Jag håller nog med Rainer. Det enda jobbiga med studion igår var att allt kändes lite stressat innan starten. Det är nästan för många inslag och reklampauser; ibland hinner gästerna inte ge några svar som är längre än två meningar. Å andra sidan kommer jag inte på något inslag som inte var värt att visas. Skulle väl vara Tores, eh, intervju då, men det var ju hans enda insats igår.
Om vi ska fortsätta på temat...vi tar den fula Kalle Anka grafiken som presenterar startuppställningen...där något som kallas för Torro Rosso skulle vara med i racet?
Torro Rosso? Vad f-n är det?
Sauber-BMW? Vad f-n är det?`
TORO ROSSO!
BMW SAUBER!
TV3 är och har alltid varit och förblir en Kalle Anka kanal. Det enda som saknas är Gert Fylking i rosa träningsoverall med moonboots.
Vilken skillnad mot genomproffsiga Viasat Sport.
Låt Robban sköta Champions League eller Hockey-VM...
"eftervad jag förstår så ska bollen in i nätet som finns på kortsidorna, eller vad säger gästerna i studion?"
Bopper skrev:
Kanske dags att Aftobladet byter bild, så att man känner igen henne
Verkligen, den där bilden gjorde henne inte rättvisa! Vet någon (Blomman?) om Anna kommer sitta i studion nästa söndag? Alx ska väl smiska sin egen bil så han är ju körd.
Hej Janne, vi hade det lite på tapeten i en annan tråd och det skulle vara trevligt om ni kunde redogöra mera mellantider och varvtider, jag vet att ni gör det en del och speciellt i samband med depåstoppen, men det verkar som jag och många fler gärna hör ännu mera varvtider.
Själv är jag inte så överdrivet intresserad av att det rapas upp varvtider. Det höll Ringart på med till förbannelse. Det viktiga är att kommentatorerna fångar upp trender, vem är snabb just nu, vem tappar, mer i ett övergripande perspektiv. Helheten är ändå viktigast.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Som en kommentar til trådtittelen synes jeg det er utrolig dårlig,og en SKAM av Viasat å ikke sende løpet parallellt på Sport 1 uten reklameavbrudd. man betaler enorme summer for å få inn disse sportskanalene, og da bør man kunne forvente det.
Det har aldri vært så ille som nå, der 10-15 min. pr. time går bort.
Etter mitt syn er det det verste som kunne skje at Viasat grafset til seg rettighetene.
Og til Aschberg. Han er jo en dårlig vits (skämt) i denne sammenheng, og eneste grunn til at han ble spurt må jo være at Sten Broman ikke kunne...
JTarnstrom skrev:Själv är jag inte så överdrivet intresserad av att det rapas upp varvtider. Det höll Ringart på med till förbannelse.
Haha, jag vill minnas ett år i Monaco när det verkligen slog slint. Det rapporterades varvtider loppet igenom, även när bilarna låg i ett långt led och liksom inte kunde köra snabbare än den som låg längst fram. Det var tider det, i dubbel bemärkelse.
Ett år i Monaco föreslog väl den gode Ringart att man skulle ha "vattenfållor" som fångade upp bilen istället för grus/sandfållor? Det var ju särskilt smart att ta upp det just i Monaco, det känns som att det är lite svårt att introducera sånt där
Okej, det var visst lite delade meningar här, det trodde jag inte.
Men tack för tippset Jari, jag visste inte att man kunde gå in där. Är det någon inloggning först eller är det bara att klicka upp allt?
Razor skrev:Det finns redan en sådan i Monaco.
Dessutom så var det väl inte under Monacos GP som han kläckte den ljusa idén?
Hehe, nej, jag vet inte om det var i just Monaco. Men har för mig det eftersom jag just tittade igenom Monacos GP 1998. Tyckte mig höra det då, fast jag vet som sagt inte.
Så sant så Blomman...jag minns det loppet så väl eftersom jag satt farmför teven och var helt knäckt eftersom schumi kört in i en "vägg" i 110 km/h. Det var efterår när man tittade på reprisbilderna och schumis bil inte verkade bromsas i sandfållan som Den gode Arthur kom på idén.
Tror dock inte att det hade hjlpt i det fallet utan jag tror att asfalt hade varit en bättre lösning där, men det är ju så länge som bromsarna fungerar. Om bilen voltar och den finns vatten i sandfållan borde väl föraren kunna drunkna och det vore ju inte så bra...