The king is back "schumi"

Kungaklassen av motorsport...
KR

The king is back "schumi"

Inlägg av KR »

Skönt att han är tillbaks, hoppas på bra lopp nu.[/quote]
Användarens profilbild
hemin

Inlägg av hemin »

Så sant som det är sagt! :beer: :beer:
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Träning och kval såg jag inte. Rejset var en av dom sämsta sändningar jag sett men ändå......

Ja, kul att det lyckads för SM och Ferrari, även om jag tror att det var tillfälligt. :up:
Inget ont om Alonso och Renault men det hade varit bra om backat mer än en plats. :D
Bra Montoya, hur bra han körde har jag ingen aning om då tv-sändningarna var som dom var :o
Och Honda, suck. :down:
Kimi, var han med. Bildproducenten hittade inte honom ivarja fall, eller någon annan överhuvudtaget, förutom då MS och Alonso.
Jo, vid omstarten syntes en Honda där föraren måste ha gjort en av sina sämsta omstarter. :evil:

Tråkig bana, då det nästan är omöjligt att köra om, även om man är 2-3s snabbare/varv. För min del kan dom skrota denna bana i framtiden om dom inte lyckas göra den mer rejsvänlig. :down: :D :down:

Instämmer i trådnamnet "The king is back "schumi" om än tillfälligt :lol:
Senast redigerad av form-ola1 den mån apr 24, 2006 16:42, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Bra lopp nu?

Vi har ju sett mer konkurrens de senaste åren än under de där urtrista säsongerna där det var ett krav att köra Ferrari för att bli världsmästare.
:D
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Produktionen var dålig - ja. Personligen kan jag erkänna att jag hellre ser Imola dock än t.ex. Malaysia. Jag gillar layouten och en del av kurvorna och är för svag för F1 historia. Sen har jag lite svårt att uppskatta såna där breda banor där bilarna ser ut som leksaksbilar på en motorväg. Jag erkänner - jag gillar att se bilarna dra fram i 300 där det inte finns marginaler för misstag.

Ja - det är svårt att köra om - men de kanske kan rusta upp banan lite och ändå behålla det viktigaste?

Sen kan jag erkänna att Imola idag iofs är en av de tråkigare banorna av de europeiska.
Geer

Inlägg av Geer »

Tydligen skall dom göra Imola mer omkörningsvänlig till 2007.
KR

Inlägg av KR »

tror inte det var tillfälligt han är tillbaks och ferrari också
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag tror att Ferrari varit i hyffsad form hela säsongen, men att de har haft lite oflyt med lite av varje. Sedan verkade det som om schumi hade bra fart i bilen, men att det var det här problemet som han fick efter första stoppet som gjorde att det blev spännande. Dock så känns Reanult för starka för att de ska tappa detta. Alonso är för långt före i mästerskapet, men det är klart, , med lite tur så kan vad som helst hända...och hittar schumi flytet så kan det säkert bli lite race om detta mästerskap.
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Precis som i England så finns det ingen "Kung" i F1,det finns en kronprins (M.S) och två små prinsar(F.A&K.R).,men folkets ogillande av kronprinsen gör att ingen vill se honom som kung,utan man vill hellre att en av prinsarna passerar kronprinsen i tronföljden :D
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"

Richard Britton. Macau GP 2004
Ankan

Inlägg av Ankan »

Ferrari måste ligga i top minst 3-4 lopp irad för att man verkligen kan säga att dom är tillbaka där dom hör hemma...
1lopp bevisar ju inte så mkt...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Ankan skrev: 1lopp bevisar ju inte så mkt...
Men det är en jä-ligt bra början!!! :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Bortsett från USA var Ferrari väl bäst här även i fjol?
Alltså har de fått sin beskärda del i solen och kommer resten av året att få dela på det som blir över.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Det var inte det jag skrev Jari, läs först...jag skrev att de inte har varit så dåliga som det verkat, Renault är klart bäst och som någon skrev, det krävs mer än ett lopp för att visa att man är bäst, men man måste ju börja någon gång...
Det som var intressant i detta lopp var att schumi hade tydligen sänkt sin varvtid med nästan två sekunder när Alonso gjorde sitt andra stopp och det är jävligt konstigt att han kunde göra det...
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Även en blind höna hittar ett korn ;-)
KR

Inlägg av KR »

Han har hittat många korn genom åren, trots att han är blind enligt vissa....
Gösta

Inlägg av Gösta »

Vore underbart om Scuderia kunde följa upp med seger / framsjuten placering på ringen. Det skulle få några att sätta sina tappas i halsen och andra skulle tappa pirogen i golvet!! :D :D :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Vore underbart om Scuderia kunde följa upp med seger / framsjuten placering på ringen.
Inte visste jag att du var ett fan av Scuderia Toro Rosso?
Att du inte följde med LS1 och mig till deras försäljning på Imola, så kunde även du ha fått träffa Liuzzi och fått en autograf av honom.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev:Vore underbart om Scuderia kunde följa upp med seger / framsjuten placering på ringen.
Inte visste jag att du var ett fan av Scuderia Toro Rosso?
Att du inte följde med LS1 och mig till deras försäljning på Imola, så kunde även du ha fått träffa Liuzzi och fått en autograf av honom.
Dom sålde bara trasiga kepsar, så jag ville inte ha en. :D

Toro Rosso är en övergående fluga, njut så länge det varar!

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Toro Rosso är en övergående fluga, njut så länge det varar!
Ungefär som Internet, alltså?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Ja. IBM chefen sade för jättelänge sedan att han inte kunde se en större världsmarknad än 10-20 PC / år. :D

(hur vet vi att internet inte ersätts av något annat? Förr var en kombination av postverket, biblioteken mm sin tids internet. Det gick inte fort men det funkade) :D

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
Razor skrev:
Ja. IBM chefen sade för jättelänge sedan att han inte kunde se en större världsmarknad än 10-20 PC / år. :D

(hur vet vi att internet inte ersätts av något annat? Förr var en kombination av postverket, biblioteken mm sin tids internet. Det gick inte fort men det funkade) :D

Vi får vara glada för att det bara finns en Gösta i världen... ;)
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Är det något att vara glad över; att det finns en Gösta? :D

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Razor skrev:Är det något att vara glad över; att det finns en Gösta? :D
...tänkte inte på det...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.