Imola 2006

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eau Rouge skrev: Godkänt? Jag tycker det är väldigt bra med tanke på vad han presterat innan. Han var två tiondelar efter Button och kom in ett varv tidigare - ingen större skillnad tycker jag.
Takuma Sato var ibland snabbare än Button på kvalen och hängde med bättre i loppen. Button är bra, men han är inte omöjlig att slå.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag kan inte uttala mig om Tore och Carolina, jag gick ut på verandan och stängde dörren efter hans inledande kommentar och vågade mig inte in förrns jag hörde Alx, eller Axel som Aschberg sa, igen :)
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det var pinsamt att se det kan jag hålla med om. Kanske är det sån där FCZ-humor?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

I så fall är det rätt skönt att Z-TV försvinner.

Äh, allvarligt talat så skäms man, hur fasiken kan man låta någon som Tore överhuvudtagen göra TV?

Jag är mer spännande och intressant när jag sover.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag undrar också varför man valt honom? Killen är ju som gjord för att sitta bland matteböcker och tugga på någon penna. Han ska vara glad att han inte fick stryk av Toyota-mekanikerna. Aschberg och Carolina är väl inte heller så bra, men där finns det lite hopp i alla fall.

Studion fungerade bättre denna gången. Om bara Aschberg kunde vara lite mer intresserad. Gästerna var okej..
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ja men visst, du har rätt. Axel och Österlind, hyfsad kompetent folk i studion. Båda har stenkoll. Därför blir man ju helt rabiat när Tore förstör.

Aschberg kör väl sin stil, men absolut, lite mer intresse skadar ju inte. Där finns det ju trots allt lite hopp som sagt.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ferrari kändes ännu snabbare ifjol på Imola, men det var ju mer eller mindre en enstaka händelse, så det återstår att se om de verkligen är i topp.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, Barrichello gjorde väl inte ens sin morsa glad i dag. Däremot var det kul att se Ferrari tillbaka i toppen igen. En engångsföreteelse? Kanske, men Schumacher visade att han är allt annat än slut. Otroligt säkert kört. Alonso har fortfarande en bit kvar innan han når upp till tyskens kapacitet. Å andra sidan känns det som om de båda står i en klass för sig just nu. Räikkönen och Montoya spelar inte riktigt i samma liga. För övrigt måste ju McLaren vara grymt besvikna. Det blir inte den homogena säsong de säkert hade hoppats på. Det blir precis som förra året. Lite upp och lite ner.

Aschberg visar en stigande formkurva. Trots att han hade problem med att komma ihåg Alx namn ger jag honom väl godkänt i betyg. Jag har själv problem med min gudsons namn, Axel... Ett helvete när synapserna har gett sig fan på att det ska vara Alex.

Tore... Jag vete fan vad jag ska säga. Fortsätter han i samma stil är jag beredd på att sätta en peng på att han åker ut ur depån snabbare än han kom in - och det är en scen jag gärna skulle vilja sett ett inslag ifrån.

I övrigt var studioprogrammet ett verkligt lyft. Speciellt i jämförelse med vad vi hade förra året och även i jämförelse med det första programmet från Bahrain.

Tärnström

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Idag känner jag mig så snäll. Jag tycker Tore var lite kul. Jag tycker bildproducenten var okej. Jag tycker Alx var den enda som passade i den där studion. Oj, nu kommer det visst kritik, men den är berättigad, för oavsett hur stressad Aschberg är när det ska bli reklamavbrott och visas skyltar över odds från spelbolagen X och Y och Z (varav bara X erbjuder ett jävla odds) behöver han inte avbryta gästerna innan de svarar klart på tittarnas frågor. Alx skulle förklara plankan under bilarna, och Aschberg var snäll nog att avbryta och ge tittarna den felaktiga förklaringen att plankan är till för att skydda lite så att underredet på bilen inte ska skrapa sönder. Det kändes lite onödigt. Och lite irriterande. Och lite Aschberg.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:Äh, allvarligt talat så skäms man, hur fasiken kan man låta någon som Tore överhuvudtagen göra TV?
Viasat vill kanske öka intresset för XCZ? Eller är jag väldigt konspiratorisk nu?
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

Jo, nu såg jag att Sato görde om Albers i början. De måste vara Super aguri-temets första ömkörning. Snart kan dom nog börja utmana MF1 på allvar
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Själva studion är nog bara jättebra om Aschberg som ANFRAn sa kan låta gästerna prata klart.

Nu hade jag inte någon jättekoll på Barrichello eftersom bildproducenten inte vilje visa honom så mycket, men så hur sopig var han egentligen? Vem blir inte lite lätt långsammare om tankriggen tar en ner till mitten av fältet efter första stoppet. Jo, han var inte med i omstarten efter SC, men så jäkla långsam var han inte.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det här är nog första gången jag ser Aschberg göra ett program som inte är uppbyggt runt honom själv (möjligen Insider, då, men det programmet känns ju mer som en reflektion av hans personliga stil ändå. Hårda skjutjärnsfrågor etc) och det tror jag hämmar honom inledningsvis. Han var ju bra mycket mer påläst till den här gången. Ge studioprogrammet några chanser till. Jag tror att det kommer att ha en positiv utvecklingstrend.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Bara Aschberg slutar avbryta folk så är det ett stort steg framåt.
Men han verkade ha lite dålig koll på hur mycket tid som var kvar.

[Schumacher] ser ut att ha hamnat i nåt Häkkinensyndrom, sköter sig bra när det går bra men annars lite omotiverad med avkörningar och annat.

Annars såg det ut som om Ferrari hade mer sprutt i motorn, för Alonso hade svårt att hänga med ut ur kurvorna och Ferrari hade även högre sluthastighet, trots att det såg ut som om [Schumacher] bromsade tidigare. Ganska svårt att köra om när det endast går att bromsa om och man inte kommer upp jämsides förrän den andre börjar bromsa. Med de korta bromssträckorna som är i F1 blir det svårt att bromsa sig förbi om man inte skall chansa. En Ville eller Montoya hade säkert struntat i att bromsa till slut, men Alonso verkar vara en mer tänkande typ. Så det såg inte ens särskilt nära ut för Alonso, så länge inte Schumi bromsade försent och missade i kurvan, eller gjorde nån idiottäckning, men det gjorde han ju inte. Det hade nog varit lättare för Alonso om han hade haft sin nuvarande stallkompis i den röda bilen...

[Schumacher] var felfri och tidvis snabb under helgen, samt gjorde helt rätt bedömning av hur defensivt han behövde köra, men annars var det väl inte särskilt imponerande? Han fick ju ett skapligt försprång och hade tur med Renaults konstiga andra depåstopp, så det hade varit rätt dåligt att förlora på en bana som är nästan omöjlig att köra om på.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Den gamle hjälten Tjack skötte sig förresten bra och hade ju ungefär samma strategi som Fisi och stallkompisen. Fisi hade mycket väl kunnat sluta bakom Tjack om det inte hade varit för de missade dryga 20 s i första depåstoppet.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

AndersF1 skrev:Det är egentligen fantastiskt vad trist det är att titta på lopp ifrån Imola. Dels den omkörningsomöjliga banan och dels en fullständigt usel TV-produktion.
Nu ska tydligen Tilke bygga om eländet. Och den här gången kan han i alla fall inte misslyckas - för sämre lär banan inte kunna bli...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag har sett lopp där i mer än 10 år, så jä-la dålig är den inte??

Nu är jag ingen förståmigpåare gällande banor, men visst fasiken går det att ta sig om??

Tilke brukar göra bra jobb, hoppas den blir till belåtenhet för jag vill se mera F1 på Imola!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Fy fan, går Maestro omkring i en rosa bögstjorta???
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:Jag har sett lopp där i mer än 10 år, så jä-la dålig är den inte??
Jo, precis så dålig är den.
Nu är jag ingen förståmigpåare gällande banor, men visst fasiken går det att ta sig om??
Nej, det går det inte.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Gösta skrev:Tilke brukar göra bra jobb, hoppas den blir till belåtenhet för jag vill se mera F1 på Imola!!!
Det kommer bli jävligt bra, vågar jag påstå. Det blir raksträcka mellan Rivazza 2 och Tamburello – utgången ur Rivazza kommer bli kritisk. Och Villeneuvechikanen ska förmodligen rivas. Den borde aldrig ha byggts, trots att Ratzenberger miste livet i den svaga högern före Tosa. När chikanen är borta kommer Tosa bli ett nästan lika bra omkörningstillfälle som det var före ombyggnaden, om Imola kommer bjuda på bra racing igen.

Slut på spåkulan.