Imola 2006

Kungaklassen av motorsport...
Fp730a

Imola 2006

Inlägg av Fp730a »

Vilka tror ni på? Själv är jag optemist och hoppas på Räkan men det ser ju ganska dystert ut... Men han brukar kunna ta fram lite extra... Sen tror jag på skräll från BMW och kanske williams... Vi får se.. spännande ska det bli imorn kl 13:55 !!
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Tycker det känns som att Ferrari är heta denna gång ......... Tyvärr
Alonso likaså, kanska Rubens ska få till det också, var uppe och pillrade på en 3:de plats där, kanske det blir en framskjuten plasering på den gamla hemabanan. kimi kändes inte så het men man vet inte riktigt med honom, hoppas han lyckas denna gång.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Skulle inte Viasat visa även lördagsträningen när F1 kom till europa?
Jag ser i alla fall inget om det i tv-tablån
Geer

Inlägg av Geer »

Jag tror att det hänt mycket på motorsidan sedan starten med V8:or. Jag tar därför dom med nya motorer som favoriter.
Nya motorer har bla. Fisichella, Ferrari, Bar.
Dom som får byta motor (och troligen gör det) utan straff är:
Montoya, Ralf, Williams
2:a loppet med samma motor kör Alonso, Kimi, BMW.
Ferrari var grymt bra på Imola 2005 trots en undermålig bil.
McLaren har inte visat något på tester, träning. Döljer dom sin form ?
Renault stabila som vanligt.

Tips: M Schumacher, Fisichella, Montoya.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Ser onekligen bra ut för Schumacher, men Alonso är tätt bakom och verkar rätt säker på sina saker. Min förhoppning är att Ferraris form på träningarna även håller i sig i kval och race :up:
Ferrari.
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Eau Rouge skrev:Ser onekligen bra ut för Schumacher, men Alonso är tätt bakom och verkar rätt säker på sina saker. Min förhoppning är att Ferraris form på träningarna även håller i sig i kval och race :up:
Kvalet avklarat ..66!!!!!!!! :up: :up: :up:
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

Honda blir farliga! Anthony Davidsson måste vara en helvetes bra testförare.
Ricky

Inlägg av Ricky »

Satan vad gôtt Schumi överst och nytt rekord! :up:
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag pratade med Gösta igår på telefon ifrån Italien och han lovade Fisi-vinst imorgon. Ser lite tungt ut just nu...
Men han kan nog trösta sig med en Ferrariseger också, om det nu blir så.

Han hade haft jobbiga medpassagerare som han gärna hade velat slänga av nånstans i Tyskland och hade inte Enzo burit glasögon och varit så stor så hade Gösta deat ut en rak höger. Annars var det tydligen prima liv.

F.ö kul med Jocke Mangs. Hoppas på ännu mer framgång imorgon för en klart trevlig och välförtjänt förare - en stor talang.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Är det någon som förtjänar framgång så är det Mangs. Grym talang :up:

Jag antar att alla tillresta (Lucy, Razor, Enzo och Gösta) är nöjda nu. Ferrari längst fram och Kimi långt bak.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Inte lär nån av dem gråta över att Montoya startar före Kimi heller. :)
Annars hoppas de väl på Massa.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Får väl hoppas att Massa sin vana trogen plockar av sin teampolare :D Annars är väl risken att Scummie får dra iväg med Hondorna som bromsklossar för resten av fältet. :(
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Schumacher och Ferrari var som väntat starka på hemmaplan. Det mest underliga är att Alonso är så pass långt efter. Ett stopp mindre än Ferrari och Honda lär han ju göra. Risken är ändå stor att han fastnar bakom Honda bilar, som förmodligen inte kommer att kunna hålla något imponerande racetempo. McLaren är säkert tunga, men dom verkar inte ha farten att kunna vara med och slåss om framskjutna placeringar.

Imola är helt klart en bridgestonebana. Till och med Toyota gick ju bra.

Fisichella och Heidfeld , tillsammans med Williams, var nog de största flopparna idag.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

hehe, Forza-motorsport anser tydligen att charm är lika med en rejäl klyfta i en urringadtröja.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Sami skrev:hehe, Forza-motorsport anser tydligen att charm är lika med en rejäl klyfta i en urringadtröja.
Egentligen är det kategoriserat som begåvning, men va 17, vi är flexibla 8)
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Barrichello också bra med, han kanske inte är så medioker/dålig som en del vill göra gällande... :D

Det är extra roligt när det som vanligt är några "soffexperter" som dömt Rubens för tidigt... :lol:
Ferrari.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev:Barrichello också bra med, han kanske inte är så medioker/dålig som en del vill göra gällande... :D

Det är extra roligt när det som vanligt är några "soffexperter" som dömt Rubens för tidigt... :lol:
Då måste jag ha missat något dom 3 första loppen och större delen av 2005 när han slutade på 38! poäng (8 i USA). Fast han är bra med i kvalet :up: .
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Barrichello var ju trots placeringen ett antal tiondelar bakom Button. Tycker att det är för tidigt att avskriva avskrivningen av Barrichello...

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det är extra roligt att vissa soffpotatisar hyllar Rubens för att han var bara tre tiondelar långsammare än Button på imola.

Barrichello är fortfarande en en medelmåtta. Han är helt enkelt bara en gammal Massa.
Geer

Inlägg av Geer »

3 olika gummin hos Michelin stallen. Förmodar att Bar har det mjukaste.
McLaren har tidigare haft hårdare en Renault.
Bridgestone ser onekligen ut att lyckats bra (så här långt). Både Ferrari och Toyota långt framme.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Va fan, reklamhelvete precis när det avgörs!! :down:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ja det var verkligen usel tajming.

Har Renault gjort bort sig? Alonso var ju inne senare än Schumacher för sitt första stopp och hade ett minst lika långt sådant. men går in före för sitt andra?
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Gud stackars kimi han har otur idag igen
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ja, det känns lite som att de borde tagit in Alonso antingen tidigare så att han kommit ut klart före Montoya, eller också senare om de nu kunnat det.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Är det verkligen bra strategi att som BMW göra ett så sent andrastopp?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Lite trist att de inte alls visade nåt av striden mellan Kimi och Massa, det var ju inte alltid det var tätt mellan Alonso och Schumi - tråkig inställning ifrån producenten.
Geer

Inlägg av Geer »

Jacob skrev:Gud stackars kimi han har otur idag igen
???????

Schumacher sa i en intervju att dom har haft otur första loppen. Varför hade Kimi otur idag ?
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Geer skrev:
???????

Schumacher sa i en intervju att dom har haft otur första loppen. Varför hade Kimi otur idag ?

Hans bil/han själv var ju inte snabb nog och för Kimi handlar det ju alltid om otur !! :D
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Geer

Inlägg av Geer »

Jacob skrev:
Geer skrev:
???????

Hans bil/han själv var ju inte snabb nog och för Kimi handlar det ju alltid om otur !! :D
Har aldrig hört han skylla på otur. Jag tycker att McLaren var långsamma idag och att Schumacher gjorde ett grymt bra lopp och framför allt 1:a stint.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev:Barrichello också bra med, han kanske inte är så medioker/dålig som en del vill göra gällande... :D

Nja... han var inte grymt bra under loppet.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Renault och Alonso gav Schumacher en bjudseger genom kassa beslut. :down:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Massa verkar ha gjort en hyfsat tävling, blev åtminstone inte omkörd av Kimi trots flera varvs press. Det var väl stödet ifrån hans svenska supportförening som hjälpte.

Fisi var inte riktigt lika imponerande, om än kanske inte uselt, men halvuselt...
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Geer skrev:

Och?
Ferrari.
Geer

Inlägg av Geer »

Eau Rouge skrev:
Geer skrev:

Och?
Han har inte bevisat att han inte är medioker.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Barrichello var usel!
Vad har du att säga till ditt försvar?
Ricky

Inlägg av Ricky »

AndersF1 skrev:Va fan, reklamhelvete precis när det avgörs!! :down:
Japp, det är aset dålig tajming på reklamen störigt som f-n, sen har dom väl flera avbrott nu mot vad tv4 hade?
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
Geer

Inlägg av Geer »

Mitt betyg efter loppet.

:up: :up: Schumacher (grymt kval ) och Alonso (bra uppkörning)
:up: Montoya (reservbil), Massa (höll sig på banan) och Webber
:down: Kimi (dåligt kval + släppte förbi Webber tidigt), Rosberg
:down: :down: Fisichella, Honda-Bar, BMW, Red bull, Ralf (Toyota).
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

Var det någon som såg vad som hände i början? Jag menar hur kunde Ide köra på Albers, Sato startade imellan dom. Körde Sato om Albers i starten och då blev Ide stressad och ville inte vara sämre än sin teamkompis.

Vem tro ni kommer att ersätta Ide om han blir avstängd nästa race? Anthony Davidsson?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Man fick inte se mycket av vad som hände i loppet. Bildproducenten var ju värdelös och visade Schumachers Ferrari i 90 minuter.

Sedan är det lite störigt att ljudet ligger så mycket före bilden. Jag kan inte minnas att det var så när Tv4 visade loppen.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Geer skrev:Han har inte bevisat att han inte är medioker.
Kvalet?
Eller har Trulli bevisat att han inte är medioker bara för att han kvalar ut Raffe men sedan får stryk i racen?
Ferrari.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Menar du på fullt allvar att Rubens har gjort bra ifrån sig i år?

Sedan de vanliga ursäkterna om att han inte kommit in i stallet, etc. Visst, det blir säkert bättre efter ett tag, men så himla dåligt skall det väl ändå inte gå.

Heidi verkar ju t.ex. klara sig bra. Schumacher klarade sig ju bra en gång i tiden, Häkkinen gjorde skapligt ifrån sig när han hoppade in efter Andretti, Kimi var bra, Alonso, Ville tog pole och var nära att vinna både första F1-loppet och VM, etc.. Visserligen tar kanske åldern ut sin rätt, men det är ju mer en förklaring än en ursäkt. Faktum kvarstår.
Hoppas verkligen Rubens försvinner till nästa år och nån nyare och mer spännande kommer in.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Nej, Rubens har sannerligen inte kört bra i år. Det är inte det jag menade, det jag däremot menade är att eftersom Rubens lyckades köra hyfsat jämnt med Button igårdagens kval så kanske han inte är en sån medelmåtta som en del vill framställa honom som och då nämnde någon att han inte körde något vidare i racet, vilket alltså inte hade något med saken att göra.
Ferrari.
Användarens profilbild
hemin

Inlägg av hemin »

Rubens har aldrig varit en lysande förare och kommer aldrig att bli någon ! :down:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Att kvala in trea var väl godkänt, men mer kan man väl knappast ge honom. Han var trots allt några tiondelar långsammare än Button. Sedan hade båda Hondaförarna väldigt lätta bilar också. Barrichello var väl den som kom in först.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

AndersF1 skrev:Hoppas verkligen Rubens försvinner till nästa år och nån nyare och mer spännande kommer in.
Finns det nått mer spännande än när Rubens showar och spexar på podiet? Särskilt den där manövern när han låtsas snubbla :D
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Han ser ut som en fet Roberto Begnini här han fjantar sig.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jag vet inte vad ni tycker men det mest irriterande idag var producenten. Egentligen var det hyfsat producerat för att vara från Italien, men fan riktigt kasst om man jämför med de tre inledande loppen, man längtar riktigt till att få se en Bakersville-produktion igen.

Det känns som om man missade en hel del.

Rubens har mest otur tycker jag... :wink:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Lemon skrev:
AndersF1 skrev:Hoppas verkligen Rubens försvinner till nästa år och nån nyare och mer spännande kommer in.
Finns det nått mer spännande än när Rubens showar och spexar på podiet? Särskilt den där manövern när han låtsas snubbla :D
Jo, det kommer jag verkligen att sakna, verkligen...

Det är egentligen fantastiskt vad trist det är att titta på lopp ifrån Imola. Dels den omkörningsomöjliga banan och dels en fullständigt usel TV-produktion. Hur kan man varv efter varv efter varv enbart ägna sig åt att följa Schumacher? Att alla andra länders TV-bolag bara finner sig i skiten, så vansinnigt dåligt.

Schumi och Alonso gör ju ytterst sällan några misstag i de där situationerna, så det hade varit roligare att t.ex. se Kimi och Massa efter några varv, eller några av de andra som låg nära varandra.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Sami skrev:Att kvala in trea var väl godkänt, men mer kan man väl knappast ge honom. Han var trots allt några tiondelar långsammare än Button. Sedan hade båda Hondaförarna väldigt lätta bilar också. Barrichello var väl den som kom in först.
Godkänt? Jag tycker det är väldigt bra med tanke på vad han presterat innan. Han var två tiondelar efter Button och kom in ett varv tidigare - ingen större skillnad tycker jag.
Ferrari.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Bildproducenten var dålig.
Den där Tore var också dålig.
Varför är dom(FysikTore och "Charmiga" Carolina) med?

Rubens otroligt dålig i omstarten. Dom som var bakom måste har varit vansinninga på honom.