Japp, man ser ju tydligt vad högerhanden håller på med...Jari skrev:Apropå topiken så tycker jag den här bilden säger det mesta:
Kimi till Ferrari 2007???
-
- Utvisad
-
Ross Brown visar Ferraris intresse för Kimi (igen) i en intervju dag.
Väljer Kimi att stanna i McLaren eller går han till Ferrari ? Det vet vi om ett år. Kanske skulle Ross behöva lite experthjälp eftersom han inte märkt att Kimi är Alkis och en värdelös förare som kastar bort titlar.
As F1 prepares for the inevitable retirement of Michael Schumacher, recent rumours have Rossi linked up at Ferrari with Kimi Raikkonen, a line-up that clearly has Brawn, a known admirer of the Finn, drooling.
"It has a nice ring to the names isn't it, Raikkonen and Rossi," he said. "Everyone can see Kimi is a fantastic driver, he would be a catch for Ferrari. I think Michael's got to stop one day and the two guys you've got to say appeal are Alonso and Raikkonen."
Väljer Kimi att stanna i McLaren eller går han till Ferrari ? Det vet vi om ett år. Kanske skulle Ross behöva lite experthjälp eftersom han inte märkt att Kimi är Alkis och en värdelös förare som kastar bort titlar.
As F1 prepares for the inevitable retirement of Michael Schumacher, recent rumours have Rossi linked up at Ferrari with Kimi Raikkonen, a line-up that clearly has Brawn, a known admirer of the Finn, drooling.
"It has a nice ring to the names isn't it, Raikkonen and Rossi," he said. "Everyone can see Kimi is a fantastic driver, he would be a catch for Ferrari. I think Michael's got to stop one day and the two guys you've got to say appeal are Alonso and Raikkonen."
-
Är det klart nu?
" Kimi's $5m Ferrari pledge
Written by Administrator
Wednesday, 05 April 2006
No matter where his future lies, Kimi Raikkonen will be a winner in 2007. It is reported by the 'sport1. e' publication that McLaren's Finn has already signed an agreement with Ferrari regarding next year's formula one championship. In the contract, reportedly, is a $5 million clause, guaranteeing the 26-year-old either Michael Schumacher's number one seat, or the tasty payout of 5 million dollars. "
Written by Administrator
Wednesday, 05 April 2006
No matter where his future lies, Kimi Raikkonen will be a winner in 2007. It is reported by the 'sport1. e' publication that McLaren's Finn has already signed an agreement with Ferrari regarding next year's formula one championship. In the contract, reportedly, is a $5 million clause, guaranteeing the 26-year-old either Michael Schumacher's number one seat, or the tasty payout of 5 million dollars. "
-
-
- Moderator
Märklig klausul. Så om Kimi slutar efter Schumacher i tabellen får han fem miljoner dollar?form-ola1 skrev:Är det klart nu?
Written by Administrator
Wednesday, 05 April 2006
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Det skall läsas om inte Schumi slutar ( nr1 sätet blir ledigt) får han 5M$.JTarnstrom skrev:Märklig klausul. Så om Kimi slutar efter Schumacher i tabellen får han fem miljoner dollar?form-ola1 skrev:Är det klart nu?
Written by Administrator
Wednesday, 05 April 2006
Tärnström
Fast klausulen låter ändå märklig.
-
- Moderator
Enligt Willi Weber kommer Schumacher att överväga ett kontrakt med Ferrari i händelse av att han inte bestämmer sig för att sluta. Om han väljer att stanna hos Ferrari, vad händer då? Får Kimi 5 miljoner dollar och andrasitsen i Ferrari?
Kanske inte ett helt ormiligt förfarande ur Ferraris perspektiv om de vill försäkra sig om att ha en bra förare i händelse av om Schumacher lägger av. Men ur Kimis perspektiv känns ju avtalet en aning konstigt. Vad fan ska han med pengarna till? Vore jag i hans kläder skulle jag inte välja att gå till ett stall som inte helhjärtat, redan från början, satsar på honom som nummer ett.
Märkligt också om Ferrari inte slår till i stället för att vänta på vad Schumacher bestämmer sig för. Schumacher kan säkert slå Kimi i likvärdigt material, men Kimi är framtiden och Schumacher har den bakom sig.
Tärnström
Kanske inte ett helt ormiligt förfarande ur Ferraris perspektiv om de vill försäkra sig om att ha en bra förare i händelse av om Schumacher lägger av. Men ur Kimis perspektiv känns ju avtalet en aning konstigt. Vad fan ska han med pengarna till? Vore jag i hans kläder skulle jag inte välja att gå till ett stall som inte helhjärtat, redan från början, satsar på honom som nummer ett.
Märkligt också om Ferrari inte slår till i stället för att vänta på vad Schumacher bestämmer sig för. Schumacher kan säkert slå Kimi i likvärdigt material, men Kimi är framtiden och Schumacher har den bakom sig.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
-
- Utvisad
Det smarta vore att köra Kimi och MS parallellt ett år så att de inte får in två nya förare samtidigt. Under tiden kan Kimi lära sig arbetsgången i Scuderia som jag misstänker skiljer sig en hel del mot det mer diktatoriska och stelbenta i McLaren.JTarnstrom skrev:Enligt Willi Weber kommer Schumacher att överväga ett kontrakt med Ferrari i händelse av att han inte bestämmer sig för att sluta. Om han väljer att stanna hos Ferrari, vad händer då? Får Kimi 5 miljoner dollar och andrasitsen i Ferrari?
Tärnström
Mitt tips är att MS stannar ett eller två år parallellt med Kimi och sedan lämnar över kungakronan. Om Kimi då kan förvalta arvet, tja det får vi se, men jag tror inte det... men visst vore det kul att se MS lura upp Kimi på läktaren i ett par säsonger. Om inte annat får vi väl slut på tjafset en gång för alla...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Varnad
-
MS har väl aldrig tidigare haft en stallkamrat med likvärdiga förutsättningar så därför är det knappast troligt att han går med på det nu heller. Lika lite som Kimi skulle ställa upp som hjälpryttare åt MS.EnzoF1 skrev:Mitt tips är att MS stannar ett eller två år parallellt med Kimi och sedan lämnar över kungakronan.
-
-
- Utvisad
Tja, rykterna gör ju gällande att Kimi vill ha försteförarstatus i kontraktet, något som MS enligt uppgift aldrig haft.Cuscino skrev:MS har väl aldrig tidigare haft en stallkamrat med likvärdiga förutsättningar så därför är det knappast troligt att han går med på det nu heller. Lika lite som Kimi skulle ställa upp som hjälpryttare åt MS.EnzoF1 skrev:Mitt tips är att MS stannar ett eller två år parallellt med Kimi och sedan lämnar över kungakronan.
Vem är det som egentligen inte vågar möta stallkamraten på lika villkor. Nu lär det ju vara ganska klart för de flesta med ett någorlunda objektivt synsätt att MS skulle vara den bättre av de två under en hel säsong, med det inte sagt att MS skulle spöa Kimi i varje lopp, men nånstans 70-30 i MS favör är nog det sannolika...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Utvisad
Kan och kan... MS har sju titlar att visa upp... hur många har Kimi?Jari skrev:Schumi varken kan eller vågar.
Men visst skulle det vara färdigdiskuterat då.
Och visst, slutdiskuterat skulle det ju vara och en enorm bitterhet från den blåvita falangen...
-
Nu är du där igen.EnzoF1 skrev:Kan och kan... MS har sju titlar att visa upp... hur många har Kimi?Jari skrev:Schumi varken kan eller vågar.
Och visst, slutdiskuterat skulle det ju vara och en enorm bitterhet från den blåvita falangen...
MS sju titlar gör inte honom till en bättre eller snabbare förare IDAG. Skulle dessa två suveräna förare ställas upp mot varann på samma villkor idag så håller inte MS rutin mot den reaktionssnabbhet som Kimi har och som moder natur sett till att MS förlorat gradvis under dom senaste åren.
Även du måste inse att om MS ska bli mästare igen så krävs en överlägsen bil och om Kimi kör en likadan så är MS ett X.
Vi får nog i fortsättningen vänja oss vid att se en röd gräsklippare under rejstid.
-
form-ola1
Enzo skriver för att racka ner på allt som har med Jari, Kimi & Finland att göra, om Jari tycker något så tycker Enzo tvärt om, lika säkert som amen i körka. Det är den enda anledningen till att han skriver överhuvudtaget. Det har inget att göra med verkligheten eller F1 att göra. Eller vem som är snabbast av Kimi och MS att göra. Du kanske har märkt detta själv, men jag ville bara göra ett förtydligande i fall att du hade missat detta faktum.
Enzo skriver för att racka ner på allt som har med Jari, Kimi & Finland att göra, om Jari tycker något så tycker Enzo tvärt om, lika säkert som amen i körka. Det är den enda anledningen till att han skriver överhuvudtaget. Det har inget att göra med verkligheten eller F1 att göra. Eller vem som är snabbast av Kimi och MS att göra. Du kanske har märkt detta själv, men jag ville bara göra ett förtydligande i fall att du hade missat detta faktum.
I was misled and that is the way it went
-
- Varnad
-
- Utvisad
Vad vet du om vad som är enda anledningen till att jag skriver och att det är säkert som amen i kyrkan. Är du inte lite väl snabb att dra slutsatser nu.Cheever skrev:form-ola1
Jag tycker bara tvärtom som Jari i de fall han har käpprätt fel, men det är klart, du får gärna anse att finska medborgare får rösta i svenska riksdagsval, att 1 är 100% mer än noll etc.
Då får gärna ha din åsikt om vem som är snabbast av MS och Kimi också, men inte fasen håller jag på och raljerar över dina åsikter för det.
Har du lust att diskutera så gör det, men diskutera i så fall åsikterna och inte personen bakom den. Om mitt inlägg ovan bryter mot forumets regler kan du väl tala om det.
-
- Utvisad
Nej, men du påstår att det är kväll klockan 11 på förmiddagen och då opponerar jag mig...Jari skrev:Japp, säger jag att det är kväll, så måste han förtydliga att det är förnatt minst!
Det är en viss skillnad Jari.
Jag lovar, får du någonsin rätt i något så hör du inte ett ljud från mig. Men eftersom du i ca 90% av fallen har fel så får du motthugg... och inte bara av mig som du kanske märker...
-
- Utvisad
Så du menar att allt handlar om reaktionssnabbhet?form-ola1 skrev:Nu är du där igen.EnzoF1 skrev:Kan och kan... MS har sju titlar att visa upp... hur många har Kimi?Jari skrev:Schumi varken kan eller vågar.
MS sju titlar gör inte honom till en bättre eller snabbare förare IDAG. Skulle dessa två suveräna förare ställas upp mot varann på samma villkor idag så håller inte MS rutin mot den reaktionssnabbhet som Kimi har och som moder natur sett till att MS förlorat gradvis under dom senaste åren.
Även du måste inse att om MS ska bli mästare igen så krävs en överlägsen bil och om Kimi kör en likadan så är MS ett X.
Vi får nog i fortsättningen vänja oss vid att se en röd gräsklippare under rejstid.
Jag tror att det är du som måste inse att i likadana bilar så åker Kimi på pisk. Om inte annat så för Kimis förkärlek att köra sönder materialet... men främst för MS:s förmåga att disponera loppen. Visst, Kimi kan vara snabb i enstaka varv, men han saknar ju uppenbarligen vinnarskallen... hade han haft det skulle han ha varit världsmästare redan.
Men jag håller med dig, den bästa och snabbaste föraren idag är inte MS, det är Alonso. Men vi pratade om Kimi och MS... Jag vet ärligt inte om MS är den snabbare av dem, men över ett helt lopp och en hel säsong i likvärdigt material, ja då är utan tvekan MS den bättre och det tror jag de allra flesta inser. Kimi blir äldre han med och han har fortfarande inte lyckats och kommer sannolikt heller aldrig att göra det.
-
-
-
- Varnad
Det värsta är att du inte för en sekund tål din egen medicin. Du själv kan raljera och såga i folk och deras åsikter hur du vill, men så fort någon knäpper dig på näsan med samma medicin då bölar du som ett barn.EnzoF1 skrev:Vad vet du om vad som är enda anledningen till att jag skriver och att det är säkert som amen i kyrkan. Är du inte lite väl snabb att dra slutsatser nu.Cheever skrev:form-ola1
Jag tycker bara tvärtom som Jari i de fall han har käpprätt fel, men det är klart, du får gärna anse att finska medborgare får rösta i svenska riksdagsval, att 1 är 100% mer än noll etc.
Då får gärna ha din åsikt om vem som är snabbast av MS och Kimi också, men inte fasen håller jag på och raljerar över dina åsikter för det.
Har du lust att diskutera så gör det, men diskutera i så fall åsikterna och inte personen bakom den. Om mitt inlägg ovan bryter mot forumets regler kan du väl tala om det.
Vad kommer det sig?
Sluta böla, din morsa är inte här ändå.
-Jag anser inte att utländska medborgare borde få rösta i riksdagsval, men vi är i Sverige nu.
-I procent, hur många procent mer är 1 jämfört med noll?
Du sket visst i när en doktor uttalade sig om matten?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
- Utvisad
Det där är ju inte heller rättHarvester194 skrev:Man kan inte öka 0 till 1 i procent, det fungerar inte så 2 är t.ex. 200% mer än 1 inte 100% som du har skrivit tidigare.
2 är 100% mer än 1.
3 är döremot 200% mer än 1
-
- Varnad
-
-
-