Kommer vi någonsin få se något liknande igen???
-
Kommer vi någonsin få se något liknande igen???
Lite äldre, lite långsammare
-
-
-
- Varnad
-
-
Det där är en klassiker vi aldrig kommer att få se igen i F1 antagligen.
Spa 2002 eller Estoril 1996 ... häftiga omkörningar som de är ligger de inte ens i närheten av samma liga som den där duellen mellan Arnoux och Gilles.
Spa 2002 eller Estoril 1996 ... häftiga omkörningar som de är ligger de inte ens i närheten av samma liga som den där duellen mellan Arnoux och Gilles.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
På den tiden hade förarna respekt för varandra - det har de inte i dag. Och på den tiden hade de blivit hudflängda om de hade försökt tränga på det sätt som görs i dag. Det fanns helt enkelt inte i arsenalen. Men visst går det att ligga sida vid sida även i dag, men det händer inte ofta. Kimi och Montoya hade en snygg fajt för några år sedan på Hockenheim där de låg jämte varandra flera kurvor i följd.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Men visst försöker stoppklossen Arnoux att blocka lite, tycker mig se en tendens till det i alla fall. Men annars håller jag med, det är inte i närheten av blockningarna som förekommer nuförtiden.
Jag lastar Schumacher enkom för att vi ser mindre och mindre racing sida vid sida, det är hans fel, alltihop
Jag lastar Schumacher enkom för att vi ser mindre och mindre racing sida vid sida, det är hans fel, alltihop
I was misled and that is the way it went
-
Hade inte Schumacher och Montoya en schysst fight på Monza härom året?JTarnstrom skrev:Kimi och Montoya hade en snygg fajt för några år sedan på Hockenheim där de låg jämte varandra flera kurvor i följd.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Moderator
Jag kan faktiskt inte påminna mig att ha sett något som liknade dagens trängningar förrän jag såg Senna utöva dem. Mansell var också bra på det. Schumacher fulländade "tekniken".Cheever skrev:Men visst försöker stoppklossen Arnoux att blocka lite, tycker mig se en tendens till det i alla fall. Men annars håller jag med, det är inte i närheten av blockningarna som förekommer nuförtiden.
Jag lastar Schumacher enkom för att vi ser mindre och mindre racing sida vid sida, det är hans fel, alltihop ;)
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
- Utvisad
-
Gjorde inte J.Villeneuve nåt uttalande för ett par år sen,att man borde ta bort backspeglarna för att dom bara användes för att blockera? Hur allvarligt menat det var vet jag inte,det var väl i samma veva som Shumacher ville ha större speglar,bromsljus m.m.
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"
Richard Britton. Macau GP 2004
Richard Britton. Macau GP 2004