Kimi till Ferrari, det är klart!
-
- Varnad
Kimi till Ferrari, det är klart!
Det faktum att endast stallet kan gå ut med informationen har inte hindrat i stort sett varje läger att spekulera om det med mer eller mindre på fötterna, dvs Kimis kontrakt med Ferrari. Enligt både Steve och David Robertson, och självklart Kimi själv är naturligtvis "ingenting klart".
Men enligt den tyska Auto Motor & Sport som kommer ut idag var kontraktet redan underskrivet före förra säsongen då Schumi tvekade. Jean Todt är också en man som agerar vid behov, om än inte lika synligt som Ron ur McLarenstallet, som mer kan liknas vid en elefant i en orreforsbutik.
Redaktören Michael Schmidt försäkrar att han kollat upp saken från flera håll och informationen är skottsäker.
Ett par saker som jag tycker är intressant med AMS's artikel är att Kimis kontrakt inte innehåller något villkor, dvs han är försteförare i stallet oavsett om Schumi kör eller inte. Det andra gäller Valentino Rossi som fortfarande är sugen på nya utmaningar efter att ha slagit alla på två hjul.
Han placeras enliogt AMS hos Red Bull tills han är klar.
Allt det här skall avslöjas i samband med Monacos GP, som traditionsenligt är en plats där stora nyheter avslöjas.
Ni vet dock vart ni läste det först.
Men enligt den tyska Auto Motor & Sport som kommer ut idag var kontraktet redan underskrivet före förra säsongen då Schumi tvekade. Jean Todt är också en man som agerar vid behov, om än inte lika synligt som Ron ur McLarenstallet, som mer kan liknas vid en elefant i en orreforsbutik.
Redaktören Michael Schmidt försäkrar att han kollat upp saken från flera håll och informationen är skottsäker.
Ett par saker som jag tycker är intressant med AMS's artikel är att Kimis kontrakt inte innehåller något villkor, dvs han är försteförare i stallet oavsett om Schumi kör eller inte. Det andra gäller Valentino Rossi som fortfarande är sugen på nya utmaningar efter att ha slagit alla på två hjul.
Han placeras enliogt AMS hos Red Bull tills han är klar.
Allt det här skall avslöjas i samband med Monacos GP, som traditionsenligt är en plats där stora nyheter avslöjas.
Ni vet dock vart ni läste det först.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=6196
2 mars - och det var inte ens där jag läste det först. Det var väl någon forumskribent som var ganska kritisk till den där nyheten när det begav sig. Det svänger fort.
2 mars - och det var inte ens där jag läste det först. Det var väl någon forumskribent som var ganska kritisk till den där nyheten när det begav sig. Det svänger fort.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Varnad
Som vanligt har du selektivt minne.
Det jag störde mig på var meningen: I Finland är många media övertygade när bara Iltasanomat och deras bilagor utgjorde "många" i meningen.
Iltasanomat kan säga att det egentligen är påskafton idag utan att någon rycker på axlarna. Ungefär som Aftonbladet kan skriva om blodtörstiga vampyrer i Rinkeby. Reaktionen är att de allra dummaste läser vidare medan de med lite vett i skallen tänker jaja, nu har rubrikmakaren haft kul igen.
Det jag störde mig på var meningen: I Finland är många media övertygade när bara Iltasanomat och deras bilagor utgjorde "många" i meningen.
Iltasanomat kan säga att det egentligen är påskafton idag utan att någon rycker på axlarna. Ungefär som Aftonbladet kan skriva om blodtörstiga vampyrer i Rinkeby. Reaktionen är att de allra dummaste läser vidare medan de med lite vett i skallen tänker jaja, nu har rubrikmakaren haft kul igen.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Och faktum kvarstår att Kimis ev. påskrivna kontrakt med Ferrari är något som rapporterats så långt tillbaka som under 2005.
Intet nytt under solen alltså. Ferrari har ju utlovat ett besked om nästa års förarsituation i samband med Monacos GP i år så vi får väl hålla os still tåls med obekräftade rykten och spekulationer tills dess.
Intet nytt under solen alltså. Ferrari har ju utlovat ett besked om nästa års förarsituation i samband med Monacos GP i år så vi får väl hålla os still tåls med obekräftade rykten och spekulationer tills dess.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
Re: Kimi till Ferrari, det är klart!
Du har ingen länk till den där artikeln?Jari skrev:Ett par saker som jag tycker är intressant med AMS's artikel
Jag har letat på AM&S:s sajt utan att hitta ett enda pip om det här, däremot så referrerar F1-Live till en artikel i schweiziska Blick som väl snarare får liknas vid tyska Bild.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
-
-
-
-
Der Schuminator, heheheDer Schuminator hat einen überzeugenden Grund Ende 2006 aufzuhören: Kimi Räikkönen.
"Ferrari holt Kimi", titelte der Schweizer "Blick" und berief sich auf die Aussagen eines angeblichen Ferrari-Insiders: "Seit Wochen wird bei Ferrari in allen Abteilungen doch offen über diesen Wechsel geredet." Tatsächlich hält sich im Formel 1-Zirkus schon seit Monaten das Gerücht, der Finne habe längst bei Ferrari unterschrieben - schon im Frühjahr 2005, heißt es aus Williams-Kreisen. Während Räikkönen tapfer dementiert, sprechen die Ferrari-Verantwortlichen nur unverbindlich von "Spekulation".
I was misled and that is the way it went
-
-
T o m Aftonbladet rapporterade om det här för snart en månad sedan-
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Det kan ju ha berott på Alesi?Cheever skrev:Vet inte hur det är med trovärdheten riktigt hos Blick, men jag läste den hyfsat frekvent på bruten tyska ett tag, Alesi skrev kolumn där nämligen, och den stämde hela tiden
Jag ska väl egentligen inte säga för mycket om Blicks trovärdighet, framför allt inte när det gäller F1 men tidningen för övrigt verkar vara väldigt snarlik Bild och folk brukar ju racka ner på Bild.
Äntligen!
Äntligen!
-
Det var det jag menade, han skrev bland annat något i stil med:Razor skrev:Det kan ju ha berott på Alesi?Cheever skrev:Vet inte hur det är med trovärdheten riktigt hos Blick, men jag läste den hyfsat frekvent på bruten tyska ett tag, Alesi skrev kolumn där nämligen, och den stämde hela tiden
"Idioten Trulli har nu kört på/över mig tre gånger i rad och om han inte lugnar ner sig kommer han inte bli långvarig i F1"
Nåt sånt, men reservation för att det var länge sen och på tyska som sagt...
I was misled and that is the way it went
-
Det där är objektivitet, detCheever skrev:Det var det jag menade, han skrev bland annat något i stil med:
"Idioten Trulli har nu kört på/över mig tre gånger i rad och om han inte lugnar ner sig kommer han inte bli långvarig i F1"
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Hur vet du allt det där om du inte läser deras artiklar?Jari skrev: Iltasanomat kan säga att det egentligen är påskafton idag utan att någon rycker på axlarna. Ungefär som Aftonbladet kan skriva om blodtörstiga vampyrer i Rinkeby. Reaktionen är att de allra dummaste läser vidare medan de med lite vett i skallen tänker jaja, nu har rubrikmakaren haft kul igen.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.