Montoya ut från McLaren efter 2006?

Kungaklassen av motorsport...
arska

Inlägg av arska »

Jari skrev:arska, han har uppenbarligen inte haft det lätt när han var liten.
Jag tycker mest synd om honom och brukar roa mig ibland med att svara på hans evinnerliga flamebaits.
Även utvecklingsstörda behöver ju kontakt med andra människor.
:)

Alltså, jag jobbar med sjuka människor. Tycker själv att jag har en stor inlevelseförmåga osv, men jag måste medge att ibland går det över min
kapasitet.
Geer

Inlägg av Geer »

Montoya klar för BMW sägs det på champcar racet.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Intressant att bara slänga ut sig så där bara.

Stämmer det och om tidigare spekulationer om minst ett treårskontrakt stämmer, så är det ju mycket positivt för Montoya. Tre år med BMW tillsammans med Heidfeld tror jag är mycket bra för Montoya, BMW och Heidfeld.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

Tror ni att de betyder att Kimi stannar eller?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nej, inte nödvändigtvis tror jag.

Jag tror att McLaren helst vill att Kimi stannar avf de två. Jag tror att ingen av dem är särskilt intresserade av att stanna och av olika skäl tror jag det vore nyttigt för dem båda två att lämna McLaren.

För Kimi för att få ett miljöombyte efter 4 och kanske snart 5 säsonger med stallet fyllt av frustrationer. Särskilt när det i andra vågskålen ligger en Ferraricheck och möjligheten att bygga upp det stallet omkring sig, med allt vad det innebär av val av stallkamrat etc.

För Montoya för att McLaren uppenbarligen inte ser honom som ett potentiellt förstaval längre, och då vore det bättre för honom att lämna stallet när han har andra intressanta alternativ.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

"Tre år med BMW tillsammans med Heidfeld tror jag är mycket bra för Montoya, BMW och Heidfeld. "...... och LuckyStrike1, Kimi, Ron, McLaren. :D

Nej, allvarligt talat så tror jag att det vore toppen för Montoya att få ett tre-års kontrakt och jag hoppas att det går bra för honom.
Vad det gäller Kimi hoppas jag att han stannar kvar då Ferrari för tillfället inte har något med någon av titlarna att göra. Det kan vara dumt att sticka ut hakan så här tidigt på året och innan dom börjat rejsa i europa men jag tror inte att Ferrari har det som krävs för att hamna i topp i år.
Jag hoppas att jag har fel för jag vill se dom fajtas ända i till snöret.

Grattis, du kanske får tvätta av dej kromet, lucy. :beer:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Ifall Montoya går till BMW kommer han bli en medelmåtta. Eller? Är det någon som tror att BMW kommer göra en mästerskapsbil de närmaste 2-3 säsongerna? Inte jag.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

El Scorcho skrev:Ifall Montoya går till BMW kommer han bli en medelmåtta. Eller? Är det någon som tror att BMW kommer göra en mästerskapsbil de närmaste 2-3 säsongerna? Inte jag.
Varför inte? Kanske inte till nästa år, men att de inom 3 år kan ha varit med och slagits om pallplatser och segrar är ingen omöjlighet alls.

+
De har de ekonomiska resurserna.
De har ett väl fungerande grundstall som genom åren bara saknat en sak - de ekonomiska resurserna.
De har den kanske mest moderna vindtunneln i F1 Sauber aldrig hade råd att utnyttja.
BMW har motorsporterfarenhet inom både F1 och andra serier
Sauber har alltid byggt välfungerande bilar de saknat resurser för att utveckla

-
De har ingen etablerad erkänd toppdesigner (men Gascoyne är ledig ...)
De finns i Schweiz och Tyskland med krångliga arbetslagar och långt från det traditionella F1-centrum i Storbritannien
De har massor med jobb framför sig att integrera Sauber och BMW med varandra
BMW har aldrig tidigare drivit ett eget F1-stall, "bara" varit motorleverantör

En del plus och en del minus. Men ingenting som varken är solklart för eller emot, utan snarare den del förutsättningar och en del utmaningar.

Tänk bara på vad lilla Sauber kunde göra 2001 t.ex. ...

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Montoya till BMW känns ju inte som den bästa lösningen.
Det är säkert bra för BMW att få ett riktigt toppnamn som kör för dem, men det är nog mindre bra för Montoya att knyta upp sig hos BMW i tre år. Jag tvivlar på att stallet hinner bli ett riktigt toppstall på tre år och jag tror inte en sådan som Montoya skulle trivas med att ligga och harva någonstans i mitten år efter år. Nej, jag hoppas Montoya går till Renault nästa år.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Heidi är inte heller en så lättslagen stallkamrat, så om han får stryk av honom lär det inte förbättra Montoyas värde på förarmarknaden.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag antar fler läser F1 Racing här. Intressant artikel om Montoya och McLaren - är det någon som vet om skribenten är "opartisk" eller vad man ska säga? Han verkar ju inte gilla Montoya direkt...

Hur som helst verkar det som Montoya är på väg ut från McLaren om han inte får till det snart.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Enligt tidigare artiklar i bland annat F1 Racing och Autosport ska Montoya redan under förra säsongen bestämt sig för att lämna McLaren - innan han visste om stallets planer med Alonso.

Är det svenska eller engelska F1 Racing du menar, och vem är skribenten?

McLaren var positiva till Montoya efter Imola. Det svänger snabbt ...

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Var med i nya F1 Racing på svenska - vet inte om den finns i butik ännu. Den stämmer säkert till stora delar men den kändes vinklad. Alltså - även om mycket stämmer var det lite...mycket. Sen hade även Af Petersens med en krönika om hur Montoya förstör för Kimi vilket jag personligen inte riktigt kan hålla med om. Men vi tycker ju alla olika.