Fiat-bossen kräver seger direkt!
-
- Varnad
Fiat-bossen kräver seger direkt!
Luca di Montezemolo har uttalat sig om europapremiären på Enzo e Dino Ferrari-banan i hjärtat av Imola och kräver seger.
Onekligen en ganska tuff uppgift med tanke på hur säsongsstarten gått för di röe.
Man får åtminstone grymt bråttom att hitta däck bland Bridgestones puckar som både ger grepp direkt och håller hela stintar.
Personligen tror jag att de behöver göra mer än så. Massa behöver någon som tar honom i örat och talar om för honom att; "bättre chans än så här får du inte, så nu får du börja gasa lite".
För Michael är dilemmat om möjligt ännu värre. Visst har han haft kapaciteten att ta en bil i nackskinnet och kastat runt den runt vilken bana som helst, till och med strax utöver dess verkliga prestationsnivå men har han kvar den förmågan?
Efter Malaysias GP tillbringade avlägsen vän till mig några dagar tillsammans med bland annat Schumi och några till på en av semesteröarna och han kunde konstatera att det åtminstone inte var någon brist på träning och motivation hos grabbarna.
Man kunde börja dagen med en frukost, sticka ut och cykla stenhårt i två timmar, komma in för lite mat och sticka ut igen på någon annan aktivitet och för varje dag hade de minst fyra stenhårda träningspass a 2 timmar vilket snudd på chockade min flyktige vän.
Trots detta tror jag att Schumis yttersta kapacitet är avtrubbad.
Han har inte längre samma "tigerhjärta" man kunde se i kampen mot Mika Häkkinen eller Jacques Villeneuve utan åldern börjar ta ut sin rätt.
Därför är det bara en tidsfråga innan han meddelar att hans karriär inom F1 är slut och att han inför nästa år i stället tar sig an sin forne främste konkurrent och nemesis Mika Häkkinen i DTM-serien i stället.
Men det är bara vad jag tror.
Vad tror ni?
Onekligen en ganska tuff uppgift med tanke på hur säsongsstarten gått för di röe.
Man får åtminstone grymt bråttom att hitta däck bland Bridgestones puckar som både ger grepp direkt och håller hela stintar.
Personligen tror jag att de behöver göra mer än så. Massa behöver någon som tar honom i örat och talar om för honom att; "bättre chans än så här får du inte, så nu får du börja gasa lite".
För Michael är dilemmat om möjligt ännu värre. Visst har han haft kapaciteten att ta en bil i nackskinnet och kastat runt den runt vilken bana som helst, till och med strax utöver dess verkliga prestationsnivå men har han kvar den förmågan?
Efter Malaysias GP tillbringade avlägsen vän till mig några dagar tillsammans med bland annat Schumi och några till på en av semesteröarna och han kunde konstatera att det åtminstone inte var någon brist på träning och motivation hos grabbarna.
Man kunde börja dagen med en frukost, sticka ut och cykla stenhårt i två timmar, komma in för lite mat och sticka ut igen på någon annan aktivitet och för varje dag hade de minst fyra stenhårda träningspass a 2 timmar vilket snudd på chockade min flyktige vän.
Trots detta tror jag att Schumis yttersta kapacitet är avtrubbad.
Han har inte längre samma "tigerhjärta" man kunde se i kampen mot Mika Häkkinen eller Jacques Villeneuve utan åldern börjar ta ut sin rätt.
Därför är det bara en tidsfråga innan han meddelar att hans karriär inom F1 är slut och att han inför nästa år i stället tar sig an sin forne främste konkurrent och nemesis Mika Häkkinen i DTM-serien i stället.
Men det är bara vad jag tror.
Vad tror ni?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Viljan och rutinen finns där men han har sedan länge börjat tappa i reaktionsförmåga. Kanske därför han så ofta, det senaste året, varit utanför banan och klippt gräset.
Han kan kanske vinna nästa lopp men det är ej troligt. Ferrarin hinner nog inte bli så pass mycket bättre än sina konkurenter så att det skulle uppväga MS handikapp.
Han kan kanske vinna nästa lopp men det är ej troligt. Ferrarin hinner nog inte bli så pass mycket bättre än sina konkurenter så att det skulle uppväga MS handikapp.
-
Re: Fiat-bossen kräver seger direkt!
Skulle säga att det inte är särskilt trovärdiga uppgifter du fått!Jari skrev:...varje dag hade de minst fyra stenhårda träningspass a 2 timmar
-
-
- Varnad
Med tanke på vem som gav dem tror jag på dem till 100%.Cuscino skrev:Skulle säga att det inte är särskilt trovärdiga uppgifter du fått!Jari skrev:...varje dag hade de minst fyra stenhårda träningspass a 2 timmar
-
Träna 8 timmar om dagen kan man kanske göra men av fysiologiska skäl måste det i så fall vara frågan om mycket lågintensiv träning.Jari skrev:Med tanke på vem som gav dem tror jag på dem till 100%.Cuscino skrev:Skulle säga att det inte är särskilt trovärdiga uppgifter du fått!Jari skrev:...varje dag hade de minst fyra stenhårda träningspass a 2 timmar
Längdskidåkare i världsklass kan köra två stenhårda träningspass à 2 timmar och då med inriktning på olika muskelgrupper (typ löpning på fm och rullskidor på em). Schumacher må vara en vältränad racerförare men garanterat inte i närheten av en skidåkares syreupptagningsförmåga.
Sen kan man fråga sig vilken nytta en racerförare har av två timmars "stenhård" cykling. Två timmar innebär muskelspecifik uthållighetsträning. Behöver man extrem uthållighet i benen för att köra racerbil? Jag skulle snarare tro att överkroppen är kritisk.
-
- Utvisad
Problemet är väl att DU inte är särskilt trovärdig...Jari skrev:Med tanke på vem som gav dem tror jag på dem till 100%.Cuscino skrev:Skulle säga att det inte är särskilt trovärdiga uppgifter du fått!Jari skrev:...varje dag hade de minst fyra stenhårda träningspass a 2 timmar
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
Med tanke på att Autosport rapporterar att Schumi var ledig tillsammans med sin fru den aktuella tidpunkten i Australien så väljer i alla fall jag att tro på Autosport och inte dig! Så trovärdigheten är med andra ord 100% mer än 0.Jari skrev:Med tanke på vem som gav dem tror jag på dem till 100%.Cuscino skrev:Skulle säga att det inte är särskilt trovärdiga uppgifter du fått!Jari skrev:...varje dag hade de minst fyra stenhårda träningspass a 2 timmar
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
- Varnad
-
-
-
- Varnad
-
- Utvisad
Få se nu: å ena sidan Autosports nyhet i ämnet och på den andra sidan hörsägen från Jari...Jari skrev:Nu har samma återberättats i TV också, så den sidan av autosport kan du ta och torka dig i Enzo...
Cuscino, vad vet du egentligen om F1-förarnas fysik?
Jag torkar mig men tror fortfarande på Autosport...
-
- Utvisad
Ja, det är väl skäl nog. Du har ju inte direkt nån historia av att berätta sanningen direkt...Jari skrev:Vad är ditt skäl att betvivla uppgiften?Razor skrev:Och då blir det genast sant.Jari skrev:Nu har samma återberättats i TV också
Att jag kommer med den?
-
Jag reagerade på att du verkade använda historiens "framträdande" i TV som argument för dess sanningshalt.Jari skrev:Vad är ditt skäl att betvivla uppgiften?Razor skrev:Och då blir det genast sant.Jari skrev:Nu har samma återberättats i TV också
Att jag kommer med den?
Jag visste inte att du kunde vara så barnslig.
Slår du inte lite väl vilt omkring dig nu?
Jag skulle vilja vet lite mer om vilka de där "semesteröarna" är och framför allt hhur någon orkar med minst åtta timmars stenhård träning per dag, i åtminstone en vecka... en vecka som han, enligt uppgift från flera håll, bl a Schumis egen sajt, ska ha varit semester på tu man hand med sin fru.
Att han tränar under sin semester tar jag för givet, men åtta timmar per dag är en normal arbetsdag i tid räknat.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Inte speciellt mycket. Men jag är väl insatt i träningslära och den som är det inser att det är omöjligt att träna "stenhårt" mer än 8 timmar om dagen. Detta är ett F1-forum så jag behöver kanske inte komma med detaljerade förklaringar till varför?Jari skrev:Cuscino, vad vet du egentligen om F1-förarnas fysik?
-
- Varnad
Man kanske ska ta uttrycket stenhårt med en nypa salt, men jag är fullständigt övertygad om att Mika Salo har bättre hum om F1-förarnas fysik än vad någon av er har.
Enzo och Razor kan börja fundera på om inte era personliga agg gentemot mig snart gått över vett och sans?
Jag hyser inga förhoppningar i Enzos fall då han allseles uppenbart är ett psykfall.
I Razors fall tror jag det finns hopp om han bara börjar öppna sig för signalerna.
Enzo och Razor kan börja fundera på om inte era personliga agg gentemot mig snart gått över vett och sans?
Jag hyser inga förhoppningar i Enzos fall då han allseles uppenbart är ett psykfall.
I Razors fall tror jag det finns hopp om han bara börjar öppna sig för signalerna.
Senast redigerad av Jari den mån apr 10, 2006 02:43, redigerad totalt 1 gång.
-
Cuscino skrev:Inte speciellt mycket. Men jag är väl insatt i träningslära och den som är det inser att det är omöjligt att träna "stenhårt" mer än 8 timmar om dagen. Detta är ett F1-forum så jag behöver kanske inte komma med detaljerade förklaringar till varför?Jari skrev:Cuscino, vad vet du egentligen om F1-förarnas fysik?
Va faaaaaaaaaan, på ett annat forum påstod en vars namn kan förknippas med ett himelskt väsen att Senna slet ut 1 par löparskor i veckan och hade en vilopuls på under 30. Han tränade stenhårt och måste ha varit världens mest tränade idrottsman. Amatörer som cyklisten Miguel Indurain skall vara rena otränade pösmagar jämfört med Senna. Detta var mer än 10 år sedan.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Jag jobbade en gång med 4 st. elitskidåkare, varav två landslagåkare och de andra två strax därunder. De tränade då 4,5 timmar per dag i försäsongsträning, sex dagar i veckan och påstod att det inte gick att träna mer, men det kan ju ha kommit nya rön. Då var det tämligen lågintensiv träning.
Tiokampare tränar mer, men då är det ju mest för teknikens skull och inte för att bygga upp kroppen.
Tiokampare tränar mer, men då är det ju mest för teknikens skull och inte för att bygga upp kroppen.
-
- Utvisad
Som sagt, jag citerar bara Autosport och om du har bevis för att deras information är falsk så får du väl presentera den med mer än lite lösa rykten och påståenden om att "det sagts på teve".Jari skrev:Man kanske ska ta uttrycket stenhårt med en nypa salt, men jag är fullständigt övertygad om att Mika Salo har bättre hum om F1-förarnas fysik än vad någon av er har.
Det enda psykfallet här är ju du... eller menar du att de som ständigt motbevisar dig och visar att du är en lögnare och fuskare är psykfall, ja då är jag väl det då...
Har du aldrig funderat på varför du upplever att så många är emot dig? Borde du inte ändra ditt beteende något? Vore det inte kul att känna att det faktiskt fanns andra som gillar dig istället för att hela tiden mötas av avsky och ogillande? Du lever ju så klart som du vill, men jag förstår att du blir bitter...
-
- Utvisad
Vad vet DU egentligen om F1-förarnas fysik?Jari skrev:Nu har samma återberättats i TV också, så den sidan av autosport kan du ta och torka dig i Enzo...
Cuscino, vad vet du egentligen om F1-förarnas fysik?
Ja visst, du kör ju på fyllan och ljuger om gokarttider, då blir du ju expert på F1-förarnas fysik... sorry...
-
- Utvisad
-
-
Enligt Michael Schumacher själv:
Antingen har han en annan definition av smekmånad och semester med hustrun, eller så har den flyktige bekanten blandat ihop Schumacher med någon annan eller så har Jari blandat ihop infon lite grann ...
Källa: http://sport.rtl.de/formel-1/com/mscom_excl_64646.phpMonday, March 27th: A week-long holiday lies behind Michael, a "honeymoon" is what he called it after the race at Malaysia – the rare time he and Corinna have to themselves. It's become somewhat of a tradition, the two have been taking a few days off around the races in Australia for years, and this time they enjoyed it as much as ever. "Finally we got to spend a couple of days all alone," Michael said, "because during the weeks leading up to the start of this year's season I was away a lot performing tests. And then the first two races took place back-to-back, so that we hadn't seen much of each other recently. So the week we spent was more than enjoyable for us.“ The week ended with a visit to the closing ceremony of the Commonwealth Games in Melbourne last night for Corinna and Michael – "a beautiful evening full of atmosphere," - and now they will spend two or three days somewhere else before the Grand Prix weekend gets underway.
Antingen har han en annan definition av smekmånad och semester med hustrun, eller så har den flyktige bekanten blandat ihop Schumacher med någon annan eller så har Jari blandat ihop infon lite grann ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Utvisad
Eller så får du också torka dig med den där informationen... för Jari har väl aldrig fel...LuckyStrike1 skrev:Enligt Michael Schumacher själv:
Källa: http://sport.rtl.de/formel-1/com/mscom_excl_64646.phpMonday, March 27th: A week-long holiday lies behind Michael, a "honeymoon" is what he called it after the race at Malaysia – the rare time he and Corinna have to themselves. It's become somewhat of a tradition, the two have been taking a few days off around the races in Australia for years, and this time they enjoyed it as much as ever. "Finally we got to spend a couple of days all alone," Michael said, "because during the weeks leading up to the start of this year's season I was away a lot performing tests. And then the first two races took place back-to-back, so that we hadn't seen much of each other recently. So the week we spent was more than enjoyable for us.“ The week ended with a visit to the closing ceremony of the Commonwealth Games in Melbourne last night for Corinna and Michael – "a beautiful evening full of atmosphere," - and now they will spend two or three days somewhere else before the Grand Prix weekend gets underway.
-
-
- Varnad
För att förtydliga lite;
Jag är inte ens flyktigt vän med Salo.
Salo var den som återgav det i TV, jag hörde det av någon annan.
Hela poängen är just att det dessa herrar kallar semester kallar man på flera andra håll stenhård träning.
Man satt inte och slappa någongång utan det var fysisk aktivitet hela tiden.
Hela poängen är just att det dessa herrar kallar semester kallar man på flera andra håll stenhård träning.
-
- Utvisad
Var det Salo som var med? Låg han mellan MS och Corinna? Var kommer i så fall din flyktige vän in?Jari skrev:För att förtydliga lite;
-
- Varnad
Jag vet bara en som har som livsuppgift att motbevisa mig oavsett vad jag säger och det är bara en person som anser sig lyckas med uppgiften.EnzoF1 skrev:Det enda psykfallet här är ju du... eller menar du att de som ständigt motbevisar dig och visar att du är en lögnare och fuskare är psykfall, ja då är jag väl det då...
Jo, han är ett psykfall med klart paranoida, men också manodepressiva uttryck.
-
- Varnad
-
Som sagt; vem var det som var med, din vaporiserade vän, Mika Salo eller kanske någon helt annan?
Dessutom så låter det ganska korkat att träna så in i helvete hårt veckan innan ett lopp.
Minst åtta timmars stenhård träning om dagen låter i sig inte speciellt trovärdigt, inte ens under en hårdträningsperiod.
Dessutom så låter det ganska korkat att träna så in i helvete hårt veckan innan ett lopp.
Minst åtta timmars stenhård träning om dagen låter i sig inte speciellt trovärdigt, inte ens under en hårdträningsperiod.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Hmmm ... en flyktig bekant har sagt att han tillbringat ett par dagar på en ö med Schumacher som tränat 8 timmar om dagen.
Mika Salo har återgett detta i finsk TV?
Schumacher samtidigt har sagt att han under den aktuella perioden var på semester och kopplade av med sin hustru. Autosport ska ha rapporterat detta också.
Mängden träning som den flyktige bekanten rapporterat verkar också motsägas av all logik kring fys- och träningslära och vad som anses vara bäst och mest effektivast träning kontra vad som är skadlig träning och uppbyggnad.
Låter som tvivelaktiga fjärdehandsuppgifter motsagda av Schumacher själv och vanlig logik. Men var och en har ju självklart sin egen tro.
Schumacher samtidigt har sagt att han under den aktuella perioden var på semester och kopplade av med sin hustru. Autosport ska ha rapporterat detta också.
Mängden träning som den flyktige bekanten rapporterat verkar också motsägas av all logik kring fys- och träningslära och vad som anses vara bäst och mest effektivast träning kontra vad som är skadlig träning och uppbyggnad.
Låter som tvivelaktiga fjärdehandsuppgifter motsagda av Schumacher själv och vanlig logik. Men var och en har ju självklart sin egen tro.
-
- Varnad
-
- Utvisad
Jag tycker det låter som att Schumacher motbevisar Jari...LuckyStrike1 skrev:Hmmm ... en flyktig bekant har sagt att han tillbringat ett par dagar på en ö med Schumacher som tränat 8 timmar om dagen.
-
- Utvisad
Men detta bestrider ju tydligen Schumacher och mellan honom och dig så väljer jag nog att tro på Schumacher...Jari skrev:Jag tar det igen då:
-
Det enda jag tror är rätt är att Schumachers F1-karriär inte har så lång tid kvar.
Att han skulle hamna i DTM tror jag däremot inte är särskilt sannolikt, men det får framtiden utvisa.
Att han skulle hamna i DTM tror jag däremot inte är särskilt sannolikt, men det får framtiden utvisa.
-
- Utvisad
Vet du överhuvudtaget vad paranoia och manodepressivitet innebär?Jari skrev:Jag vet bara en som har som livsuppgift att motbevisa mig oavsett vad jag säger och det är bara en person som anser sig lyckas med uppgiften.EnzoF1 skrev:Det enda psykfallet här är ju du... eller menar du att de som ständigt motbevisar dig och visar att du är en lögnare och fuskare är psykfall, ja då är jag väl det då...
Jo, han är ett psykfall med klart paranoida, men också manodepressiva uttryck.
Jari, sluta svänga dig med svåra ord, du gör dig bara om möjligt ännu dummare.
Alla här på forumet vet redan vad du går för, det är bara några, jag inberäknad, som tycker det är roligt att ständigt få dig att göra bort dig...
-
Från
TillJari skrev:Man kunde börja dagen med en frukost, sticka ut och cykla stenhårt i två timmar, komma in för lite mat och sticka ut igen på någon annan aktivitet och för varje dag hade de minst fyra stenhårda träningspass a 2 timmar vilket snudd på chockade min flyktige vän.
Var det stenhårda träningspass eller inte?Jari skrev:Hela poängen är just att det dessa herrar kallar semester kallar man på flera andra håll stenhård träning.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
-
- Utvisad
Och hur ser i så fall stenhårda träningspass ut i dessa herrars ögon?Razor skrev:FrånTillJari skrev:Man kunde börja dagen med en frukost, sticka ut och cykla stenhårt i två timmar, komma in för lite mat och sticka ut igen på någon annan aktivitet och för varje dag hade de minst fyra stenhårda träningspass a 2 timmar vilket snudd på chockade min flyktige vän.Var det stenhårda träningspass eller inte?Jari skrev:Hela poängen är just att det dessa herrar kallar semester kallar man på flera andra håll stenhård träning.
-
- Utvisad
Du skriver "Efter Malaysias GP tillbringade avlägsen vän till mig några dagar tillsammans med bland annat Schumi och några till på en av semesteröarna och han kunde konstatera att det åtminstone inte var någon brist på träning och motivation hos grabbarna. "Jari skrev:Räcker inte en post med samma innehåll?
Dessutom motbevisas ingenting av Schumacher och för det andra så handlar inte posten bara om Schumi. Det var fler F1-förare där och jag kan lätt tänka mig att gamlingen inte orkar lika mycket längre.
Du har ännu inte uppgett nån källa (din avlägsne bekant) till dina påståenden men flera mer officiella källor påstår ju annat.
Vad skulle du själv tro på om du var vi?
-
- Utvisad
"Monday, March 27th: A week-long holiday lies behind Michael, a "honeymoon" is what he called it after the race at Malaysia – the rare time he and Corinna have to themselves. It's become somewhat of a tradition, the two have been taking a few days off around the races in Australia for years, and this time they enjoyed it as much as ever. "Finally we got to spend a couple of days all alone," Michael said, "
"All alone" - innebär enligt Jari alltså flera andra F1-förare och Jaris avlägsne bekant... [/b]
"All alone" - innebär enligt Jari alltså flera andra F1-förare och Jaris avlägsne bekant... [/b]
-
-
- Varnad
Var jag där kanske?Razor skrev:FrånTillJari skrev:Man kunde börja dagen med en frukost, sticka ut och cykla stenhårt i två timmar, komma in för lite mat och sticka ut igen på någon annan aktivitet och för varje dag hade de minst fyra stenhårda träningspass a 2 timmar vilket snudd på chockade min flyktige vän.Var det stenhårda träningspass eller inte?Jari skrev:Hela poängen är just att det dessa herrar kallar semester kallar man på flera andra håll stenhård träning.
Tog jag pulsen på dem under deras aktiviteter?
Gjorde någon annan det?
Hade passen varit tunga för mig om jag hade varit där?
Rent av stenhårda kanske?
Han som var där är betydligt mer tränad än vad jag är och helt utan att försöka inskränka tolkningsutrymmet på vad som sagts återger jag bara så gott jag kan de uppgifter jag fått.
Att ni inte kan köpa dem utan att veta exakt enligt detaljgranskningsmetoden, som är så vanlig överallt annars oavsett vem som postar något, lämnar jag nu åt er själva.
Ni får gärna dölja er bitterhet lite bättre dock. Ni vet att gammgubben skulle behöva träna lite mer för att hänga med ungtupparna, men ni tror visst inte att han orkar?
-
Jag betvivlar inte att han behöver träna mer för att hålla sig i samma trim som t ex Alonso men om jag har fattat saken rätt så tränar man inte stenhårt inför en tävling; utan det gör man i betydligt mer god tid innan så att kroppen får en chans att återhämta sig och byggas upp.
Att dina uppgifter sedan motsägs på flera punkter av honom själv gör ju knappast underverk för trovärdigheten i dina uppgifter.
Du skrev ju att det var stenårda träningspass, enligt din mer vältränade vän... det borde ju innebära att det var rent omänskliga träningspass för oss andra, lönnfeta slöhögar.
Att dina uppgifter sedan motsägs på flera punkter av honom själv gör ju knappast underverk för trovärdigheten i dina uppgifter.
Du skrev ju att det var stenårda träningspass, enligt din mer vältränade vän... det borde ju innebära att det var rent omänskliga träningspass för oss andra, lönnfeta slöhögar.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
-
- Varnad
Jag är inte lönnfet, så det kan du hållas med för dig själv. Jag och Enzo är smällfeta och en trappa upp är hård träning för oss.Razor skrev:Jag betvivlar inte att han behöver träna mer för att hålla sig i samma trim som t ex Alonso men om jag har fattat saken rätt så tränar man inte stenhårt inför en tävling; utan det gör man i betydligt mer god tid innan så att kroppen får en chans att återhämta sig och byggas upp.
Två veckor före race, ingen träning? En vecka innan race, ingen träning?
Konstant träning för under och efter säsongen för att hålla formen tror jag betydligt mer på.