Hur bra är Nico?
-
Hur bra är Nico?
Hur bra är Nico egentligen, och hur bra är bilen?
Grymt hypad är han ju, misstag har han ju redan gjort, och frågan är om han kommer att drivas till fler för att försöka leva upp till pressen?
Upplys en stackars okunnig!
-
Nico är oerhört bra för sin ålder och ringa erfarenhet av att köra F1 bil.
Att han kan köra formelbil med stor framgång har han upprepade ggr visat i lägre formelbilsserier!
Att han kan köra formelbil med stor framgång har han upprepade ggr visat i lägre formelbilsserier!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Varnad
Ja, men än så länge är det ganska mycket upp och ner. Vi får väl se när det jämnat ut sig på någon nivå, vart han hör hemma.
Med hans erfarenhet är det lätt att försöka lite för mycket vilket kostat ett par vingar redan, även om man lätt skulle kunna peka ut andra som skyldiga till dessa incidenter.
Ingen vet, med andra ord, men han har visat gott gry hittills.
Med hans erfarenhet är det lätt att försöka lite för mycket vilket kostat ett par vingar redan, även om man lätt skulle kunna peka ut andra som skyldiga till dessa incidenter.
Ingen vet, med andra ord, men han har visat gott gry hittills.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Tycker inte Nico har gjort något som helst misstag hittills.
Incidenten i Bahrain har jag dock inte sett, så jag vet inte om det var Nico's eget fel. Men annars har han kört väldigt fint. I Malaysia var det ju Williams som fresta på motorerna lite väl hårt och i Australien så fick han sig en smäll av Massa och Klien. Mycket bra jobbat så här långt
Incidenten i Bahrain har jag dock inte sett, så jag vet inte om det var Nico's eget fel. Men annars har han kört väldigt fint. I Malaysia var det ju Williams som fresta på motorerna lite väl hårt och i Australien så fick han sig en smäll av Massa och Klien. Mycket bra jobbat så här långt
Ferrari.
-
-
- Varnad
-
-
nästa världsmästare
Nico blir snart nästa Tysk som vinner VM
-
-
Jag säger som Eje, han är bra med tanke på vad han får för förutsättningar. Är man ny i F1 och dessutom bara får köra några varv under träningspassen så kan man inte vänta sig några större mirakel väl?
Undrar vad som ligger bakom, är det Webbers anseende som står på spel, någon som inte vill låta Nico få den tid han behöver i bilen och på banan? (Så var det ju med Wirdheim, han fick aldrig de bästa förutsättningarna för att visa vad han kan.) Eller är Williams-bilen eller Cosworth-motorn så känslig att man inte vågar köra mer?
Undrar vad som ligger bakom, är det Webbers anseende som står på spel, någon som inte vill låta Nico få den tid han behöver i bilen och på banan? (Så var det ju med Wirdheim, han fick aldrig de bästa förutsättningarna för att visa vad han kan.) Eller är Williams-bilen eller Cosworth-motorn så känslig att man inte vågar köra mer?
-
Det verkar som orsaken är just att Cosworthmotorn är så bräcklig.
Ett tufft läge för Nico, men även för Webber. Dock så var Nicos snabbaste varv på imola 1 sekund långsammare än Webbers. Det är ju allt annat än godkänt. Fortsätter han köra dåligt så blir det nog bara en säsong som ordinare tävlingsförare.
Ett tufft läge för Nico, men även för Webber. Dock så var Nicos snabbaste varv på imola 1 sekund långsammare än Webbers. Det är ju allt annat än godkänt. Fortsätter han köra dåligt så blir det nog bara en säsong som ordinare tävlingsförare.
-
Fast å andra sidan fick inte Nico speciellt mycket träningstid eftersom Williams förmodligen sparade på sina motorer, något som är ganska viktigt på Imola, när det är första gången. Även om han naturligtvis kört GP2 där så är det ändå en viss skillnad.
Dessutom kanske Nico låg dumt till under hela loppet och inte hade ne chans att göra ett snabbare varv? Svårt att säga naturligtvis, men han rycker upp sig!
Dessutom kanske Nico låg dumt till under hela loppet och inte hade ne chans att göra ett snabbare varv? Svårt att säga naturligtvis, men han rycker upp sig!
Ferrari.
-
-
-