"Lill-Lövis" (tillfälligt) av med rekordet?
-
"Lill-Lövis" (tillfälligt) av med rekordet?
Anar man en ironi i rapporten att Jenson Button nu är ny innehavare av det "blammiga" rekordet i flest pallplatser utan att ha vunnit? Det är kanske fler än jag som tycker att "Lövis"-eran i svensk F 1 racing var ett genant mörker (som sedan fortsatte i Cart-serien). Kanske är det nu engelsmännens tur att att få känna denna depression. Rätt åt dom i så fall...
"No-one deserved a win more than Ronnie"
-
-
-
-
Lill-Lövis tillbaka på tronen
Efter Buttons seger i Ungern är nu Sverige åter i ledningen när det gäller att inte kunna vinna....
Släpp fram Alx så att man vågar visa sig utomlands igen.
Släpp fram Alx så att man vågar visa sig utomlands igen.
-
Re: "Lill-Lövis" (tillfälligt) av med rekordet?
Å varför det om man får fråga?Superswede skrev:Det är kanske fler än jag som tycker att "Lövis"-eran i svensk F 1 racing var ett genant mörker...
Är det genant att ta sig till F1 och att göra så bra ifrån sig att man hamnar på pallen?
Jag begriper inte hur du tänker...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Två år hos Ferrari, ett hos McLaren. Nästan 90 GP med många pallplatser. Var med och tog in Spirit-stallet med Honda i F1, körde för Toleman, slutade trea för Onys i deras första säsong!
Inte fy skam, tycker inte alls det är ett genant mörker. Möjligen kanske man kan tycka att alla år efter det har varit genanta mörker då vi inte ens varit i närheten av att få en svensk i en racesits i ett bottenstall i F1.
Inte fy skam, tycker inte alls det är ett genant mörker. Möjligen kanske man kan tycka att alla år efter det har varit genanta mörker då vi inte ens varit i närheten av att få en svensk i en racesits i ett bottenstall i F1.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
[ Möjligen kanske man kan tycka att alla år efter det har varit genanta mörker då vi inte ens varit i närheten av att få en svensk i en racesits i ett bottenstall i F1.[/quote]Som ett av de stora motorsportländerna måste vi väl ändå sätta ribban högre. Lövis har alltid fått smisk av sin stallkamrat. I Cart, en tveksam serie, höll han sig troget bland de sista. När halvbra förare som Johnny Herbert (4 vinster), Coulthard, Alesi och till och med Rubens kan ta GP-segrar är det dåligt, om man sitter i samma bil som världmästaren, att inte ta möjligheten. Lövis var ungefär lika överskattad som Button har varit, hade kanonstöd från Marlboro men kunde inte leverera.
Men skit var det med det. Nu har vi Alx-en gosse av det rätta virket.
-
Jupp, det är han, 208 st... det rekordet lär stå sig ett bra tag då den som ligger närmast av de aktiva förarna är Heidfeld med 115 starter och därefter kommer Webber med 86 starter.kanotisten skrev:Någon som vet om Andrea de Cesaris fortfarande är innehavare av titeln "Flest körda lopp utan seger" ?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Superswede.
Fortfarande rackar du ner på en förare som tagit sig till vad många anser vara bilsportens finrum. Jag ställer återigen frågan, varför...?
Betänk att Lövis tog sig dit under en tid då det var mer avgörande hur skicklig man var som chaffis än om man hade med sig en jättelik påse pengar att ge till stallägaren.
För övrigt har Lövis dessutom varit med och vunnit det jag tycker är bilsportens kronjuvel, Le Mans 24h.
Men... i Jante-lagens (grann)land så spelar det inte någon roll hur duktig man är....
Fortfarande rackar du ner på en förare som tagit sig till vad många anser vara bilsportens finrum. Jag ställer återigen frågan, varför...?
Betänk att Lövis tog sig dit under en tid då det var mer avgörande hur skicklig man var som chaffis än om man hade med sig en jättelik påse pengar att ge till stallägaren.
För övrigt har Lövis dessutom varit med och vunnit det jag tycker är bilsportens kronjuvel, Le Mans 24h.
Men... i Jante-lagens (grann)land så spelar det inte någon roll hur duktig man är....
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Moderator
Lövis höll sig knappast bland de sista i CART. Bästa rookie 1992, 13:e 1993, 11:a 1994, 13:e 1995, och 15:e 1996. Det kanske inte låter så imponerande men under de flesta av säsongerna så körde han årsgamla bilar i ett av de minsta stallen. Jag tycker att han gjorde rätt bra ifrån sig även i CART. Det var ju en helt annan konkurrens då, jämfört med nu.Superswede skrev:Möjligen kanske man kan tycka att alla år efter det har varit genanta mörker då vi inte ens varit i närheten av att få en svensk i en racesits i ett bottenstall i F1. Som ett av de stora motorsportländerna måste vi väl ändå sätta ribban högre. Lövis har alltid fått smisk av sin stallkamrat. I Cart, en tveksam serie, höll han sig troget bland de sista. När halvbra förare som Johnny Herbert (4 vinster), Coulthard, Alesi och till och med Rubens kan ta GP-segrar är det dåligt, om man sitter i samma bil som världmästaren, att inte ta möjligheten. Lövis var ungefär lika överskattad som Button har varit, hade kanonstöd från Marlboro men kunde inte leverera.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Jo, jag tycker Lövis hade en del otur i avgörande lägen. När han kom in i Ferrari så höll han ju att vinna direkt och fick soppatorsk på Imola. Sedan körde han för Ferrari när de inte var så bra. Körde sedan för McLaren när de hade ett mellanår. Och viktigt - han körde samtidigt som Senna, Prost, Mansell, Piquet och så vidare. Massor av världsmästare.
Dessutom körde han i en tid då det var en hel del bränsleekonomi och bränsletjafs. Det var väldigt starkt gjort att ta platser i några av de bästa teamen - det säger en del.
Dessutom körde han i en tid då det var en hel del bränsleekonomi och bränsletjafs. Det var väldigt starkt gjort att ta platser i några av de bästa teamen - det säger en del.
-
-
Nu syns ljuset i tunneln. Read my lips: Alx är det bästa som hänt svensk racing sen Peterson. Efter Lövis/Kaiser/Borgudd/Wirdheim (som inte kunde) och Rydell (som kunde men inte ville) kommer en som snart kommer att leverera, troligen redan 2007. Håll alla tummar hårt, ett kontrakt är på gång...