Nu är det bevisat - Rosberg inte finländare

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

EnzoF1 skrev:
Nisse skrev:Tycker vi kan enas om att när bilen/motorn går sönder är Nico i alla fall lite finländare. Men om han kommer i mål på en bra placering så är han i högsta grad tysk.
Word!

Helt klart är han tysk i sin körning, men överkörandet och lillebrorskomplexet är ju helt klart finskt...
Storebrorskomplexet, är det typisk svenskt då.
Jag menar, lillebror Finland är ju framgångsrika inom F1 medans storebror Sverige inte är det. :D

Förresten tycker inte jag att finnarna har lillebrorskomplex vad det gäller F1.
Dom hävdar sig bra där. :up:

Jag tycker det är kul att det finns 3 med nordisk påbrå. Just nu är det bara Finland som levererar förare men vi får väl hoppas att vi också kan få fram en. :)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

form-ola1 skrev:
EnzoF1 skrev:
Nisse skrev:Tycker vi kan enas om att när bilen/motorn går sönder är Nico i alla fall lite finländare. Men om han kommer i mål på en bra placering så är han i högsta grad tysk.
Word!

Helt klart är han tysk i sin körning, men överkörandet och lillebrorskomplexet är ju helt klart finskt...
Jag menar, lillebror Finland är ju framgångsrika inom F1 medans storebror Sverige inte är det. :D

Jag tycker det är kul att det finns 3 med nordisk påbrå. Just nu är det bara Finland som levererar förare men vi får väl hoppas att vi också kan få fram en. :)
All sport är väl inte F1. Hockey är en fin sport också...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

EnzoF1 skrev:
form-ola1 skrev:
EnzoF1 skrev: Word!

All sport är väl inte F1. Hockey är en fin sport också...
Jo, men jag trodde det var F1 ni diskuterade.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:All sport är väl inte F1. Hockey är en fin sport också...
Vad kul att du säger det... :D
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
Ja i nationalistiska sammanhang är det det i alla fall... tittarvärdet är noll för min del.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:
Ja i nationalistiska sammanhang är det det i alla fall... tittarvärdet är noll för min del.
Jag tror mej förstå att du inte gillar vårat östra grannland men du kanske kan klargöra det du var inne på tidigare om att finnarna skulle ha lillebrorskomplex för sina F1-framgångar. Jag har ännu inte träffat någon finne som har sådana komplex.

Däremot finns det många i Sverige som inte gillar att lilla Finland är så mycket bättre än Sverige i F1 sammanhang och därför önskar att det ska gå illa för Kimi. Är det någon sorts komplex, kanske storebrorskomplex.

Jag förstår inte denna avund och illvilja. Du verkar vara insatt och har många inlägg i detta F1-forum och bör ha kunskap om dessa förhållanden.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

form-ola1 skrev:
EnzoF1 skrev:
Jari skrev: Vad kul att du säger det... :D
Jag tror mej förstå att du inte gillar vårat östra grannland men du kanske kan klargöra det du var inne på tidigare om att finnarna skulle ha lillebrorskomplex för sina F1-framgångar. Jag har ännu inte träffat någon finne som har sådana komplex.

Däremot finns det många i Sverige som inte gillar att lilla Finland är så mycket bättre än Sverige i F1 sammanhang och därför önskar att det ska gå illa för Kimi. Är det någon sorts komplex, kanske storebrorskomplex.

Jag förstår inte denna avund och illvilja. Du verkar vara insatt och har många inlägg i detta F1-forum och bör ha kunskap om dessa förhållanden.
Jag är ju finne själv...

Nu gäller väl lillebrorskomplexet väl inte F1 utan mer i största allmänhet. Jag kan inte se att jag någonstans skriver att lillebrorskomplexet gäller F1, så du måste ha missförstått mig...

Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

EnzoF1 skrev:
form-ola1 skrev:
EnzoF1 skrev: Ja i nationalistiska sammanhang är det det i alla fall... tittarvärdet är noll för min del.

Jag är ju finne själv...

Nu gäller väl lillebrorskomplexet väl inte F1 utan mer i största allmänhet. Jag kan inte se att jag någonstans skriver att lillebrorskomplexet gäller F1, så du måste ha missförstått mig...
Jag gjorde väl det :roll:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hur du än vänder dig Enzo, är du ganska långt ifrån finne längre...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Razor skrev:Nej, han är född i Solna.
Du menar Nico då eller annars liger ju solna i sveige senas jag kollade :D
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Boxerman skrev:Du menar Nico då eller annars liger ju solna i sveige senas jag kollade :D
Tveksamt, man måste betala tull för att ta sig dit.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

Razor skrev:
Boxerman skrev:Du menar Nico då eller annars liger ju solna i sveige senas jag kollade :D
Tveksamt, man måste betala tull för att ta sig dit.
behöver du visa pass så er det inte något EU land
annars utanför eu :D
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Boxerman skrev:behöver du visa pass så er det inte något EU land
annars utanför eu :D
Hur menar du nu?
Om man behöver visa pass så är det inte ett EU-land, men om man inte behöver visa pass så ligger det utanför EU? :o :D
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Saklander

Inlägg av Saklander »

Det sitter tydligen hårt åt för vissa att greppa total finsk dominans i motorvärlden! Att man ÄNNU koncentrerar sig på "Nico,icke finsk" grejen.

Han är lika mycket finsk som vilken annan halv-finländare :)

Men faktum är att vem bryr sig, han kör för tyskland.

Det är i sig en självklarhet att den tyska nationaliteten ger dig bättre möjligheter att få köra och göra pengar.... Vad tror ni att pappa Rosberg har sagt:

A) Nej, du ska hålla din finska licens för att det kan hända att du får köra,kanske

B) Ta tysk, så blir chansen (minst) 4 ggr större

Om vissa människor skulle ens någon gång skulle erkänna obestridda faktum, så kanske diskussionerna skulle faktiskt stiga någon nivå ovanför "min pappa är större än din pappa".

Måste nog i detta sammanhang även säga att detta Finlandhat (av några) på dessa sidor börjar få (tragi)komiska sidor.

För att släcka elden med bensin: Hur många vinster har svenskar i F1, Rally och MotoGP in alles? Hur många har Finland?

Jag vet att Enzo o grabbarna kommer att förståss försöka slå ner på detta konstaterande men, I am rubber, you are glue.....
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag tycker Nicos eget uttalande om att han inte känner sig det minsta finsk räcker för mig! Men han blir säkert rörd över att finnpajsarmaffian vill ha honom som finsk...

Vad är nästa steg? Är Alonso också finne?

Geer

Inlägg av Geer »

Man skulle väl kunna säga att Nico är Tyskt med Finskt påbrå eftersom hans pappa är Svenskfödd Finne.

Tycker nog att man som nordbo kan känna sig lite stolt över finnarnas framgångar (om man inte har en störd relation till finland). Fast det hade varit roligare med fler Svenskar inom motorsporten.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Geer skrev:Man skulle väl kunna säga att Nico är Tyskt med Finskt påbrå eftersom hans pappa är Svenskfödd Finne.

Tycker nog att man som nordbo kan känna sig lite stolt över finnarnas framgångar (om man inte har en störd relation till finland). Fast det hade varit roligare med fler Svenskar inom motorsporten.
Finskt påbrå har han definitivt, det är det väl ingen som förnekar...

arska

Inlägg av arska »

EnzoF1 skrev:Vad är nästa steg? Är Alonso också finne?
Ja, vem vet. Hans morsa har kanske blivit påsatt av en full finne på semester, som sett fel på henne och en plastdelfin . :roll: