EnzoF1 skrev:
Aha... så då kan man spela in det två gånger då...
Nej tyvärr, det där ger mig inget mervärde. För mig är det viktiga är hur själva loppets sändning är och där är TV3 sämst av alternativen CD, TV4 och TV3 - främst pga de många reklamavbrotten. Själva feeden är det ju som det är med...
Nej (eller jo visst kan man spela in det två gånger varöfr man nu skulle vilja det?). Men för mig som sedan länge slutat spela in alla F1-lopp men gärna ser om dem med ett halv öga senare samma dag är det trevligt att ha tillgång till repriser. Så för mig är detta ett plus jämfört med tidigare år - höjer också F1-stämningen en F1-helg tycker jag.
Loppets sändning tycker jag är lika bra som TV4. Bahrain var väldigt bra - troligen tack vare att de kunde sända mycket av reklamen under studiodelen.
Malaysia hade helt klart fler reklamavbrott. Men jag ser hellre fler korta än få långa som under TV4.
Nu vet jag inte total tid för reklamavbrott i söndags, jämfört med TV4. Men det kändes trots fler avbrott inte som längre tid.
Korta avbrott tycker jag också har fördelen av att de är lättare att tajma, och att risken att man missar någon händelse under loppet är mindre. Med längre avbrott blir timingen av dem viktigare, och risken att missa något när de är igång större om man inte tajmar dem rätt.
Det är ialla fall min personliga inställning. Jag fortsätter vänta med att såga Viasats F1-sändningar - tycker de har börjat bra överlag. TV4 tycker jag aldrig skötte F1 på annat sätt än lite halvhjärtat med vänsterhanden - Blomman lyckades få det att bli bättre, med de resurser som fanns.
Det optimala vore väl helt reklamfria sändningar, med digital utsändning, flera olika kameravinklar, "pitwalk", reportrar på plats, reportage, intervjuer studio före och efter med experter etc etc. Tyvärr är nog eftefrågan för lite för att det ska betala sig, men hoppas kan man ju alltid.