TV3s F1 Studio, vad tyckte ni?
-
-
Men vem var reklamen för???
Tycker hela helgen mest har varit en massa kvinnoreklam typ OB mm
Försöker dom dra fler kvinnliga tittare, eller är reklammakarna rädda att vi män ska tycka illa om deras varor för att det var dubbelt så mycket reklam nu som i tv4 ?
Tycker det var synd att det var så mycket reklam i loppet, och att reklamen förstörde presskonferancen efter loppet.
Hoppas det blir bättre.
Försöker dom dra fler kvinnliga tittare, eller är reklammakarna rädda att vi män ska tycka illa om deras varor för att det var dubbelt så mycket reklam nu som i tv4 ?
Tycker det var synd att det var så mycket reklam i loppet, och att reklamen förstörde presskonferancen efter loppet.
Hoppas det blir bättre.
Paintball, The ultimate adrenalinerush sport in the world!
-
-
-
-
Det jag tycker man kan fråga sig är om de verkligen ska vara för den stora massan? Hur många tittare vinner man på att ha folk som inte vet någonting om sporten i studion? Behöver ju inte vara super hardcore men som sagt kan man göra det på ett smart sätt och lära folk om sporten istället.Zolti skrev:Det var lite "Hänt i veckan" över det hela men det var kanske rätt nivå att börja med för att få en så bred publik som möjligt. "Experterna" är nog ändå så få, det gäller att få med den stora massan så de har så många som möjligt att visa reklamen för.
-
Arselberg
Jag hade tänkt mig en hel rad skräckscenarier för hur tv-sändningarna av denna underbara sport skulle kunna se ut. Men detta slog mina vildaste fantasier.
Men jag hade tur i oturen, min parabol strejkade så en kompis spelade in loppet åt mig, därmed kunde jag spola. Underbar spolning. Varför ska dom visa en massa oinsatta smurfar som sitter och säger ointressanta saker om f1??
Blomman och Eje rockade som vanligt, när loppet väl kom igång fick man vad man väntat på!
Men jag hade tur i oturen, min parabol strejkade så en kompis spelade in loppet åt mig, därmed kunde jag spola. Underbar spolning. Varför ska dom visa en massa oinsatta smurfar som sitter och säger ointressanta saker om f1??
Blomman och Eje rockade som vanligt, när loppet väl kom igång fick man vad man väntat på!
-
-
Delar med mig till de som är intresserade..
"Sändningen började 11:45 och slutade 14:27 - 162 minuter.
Av dessa visade vi bilder från Bahrain och racet ca 112 minuter.
Carolina och Tore var med i ca 12 minuter, i övrigt satt Robban i drygt en halvtimme med Richard Göransson och Jan-Erik Berggren i studion för att prata upp loppet och för att avsluta.
Personligen tycker jag att det är fel fokus att hänga upp sin helhetssyn av loppet på vad som sker 7,5% av sändingstiden."
Det säger Viasat/TV3s sportchef Magnus Dahlbom på frågan varför studiotiden var så tramsig/oengagerad och varför de inte satsar seriöst och proffessionellt (utan att det blir elitistiskt och svåråtkomligt för ny publik, om det nu är dem de vill åt) om de ändå väljer att göra ett uppsving för F1 i Sverige som sällan skådats.
"Sändningen började 11:45 och slutade 14:27 - 162 minuter.
Av dessa visade vi bilder från Bahrain och racet ca 112 minuter.
Carolina och Tore var med i ca 12 minuter, i övrigt satt Robban i drygt en halvtimme med Richard Göransson och Jan-Erik Berggren i studion för att prata upp loppet och för att avsluta.
Personligen tycker jag att det är fel fokus att hänga upp sin helhetssyn av loppet på vad som sker 7,5% av sändingstiden."
Det säger Viasat/TV3s sportchef Magnus Dahlbom på frågan varför studiotiden var så tramsig/oengagerad och varför de inte satsar seriöst och proffessionellt (utan att det blir elitistiskt och svåråtkomligt för ny publik, om det nu är dem de vill åt) om de ändå väljer att göra ett uppsving för F1 i Sverige som sällan skådats.
-
Om du ser via parabol så kan du slå över till TV3 Norge de sände inte reklam samtidigt, men som sagt de lever på reklamen och jämför man med TV4 eller än värre RTL så är det inte mycket att klaga över.Uffe skrev:Men vem var reklamen för???
Hoppas det blir bättre.
Om man skall säga något positivt om RTL:s reklam så är det att de ofta lägger live bilden uppe i vänstra hörnet under reklamen så med stor TV och lite god vilja kan man faktiskt följa loppet, kanske något för TV3 att ta efter.
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
Inte för att jag tittade såg jättenoga på deras studio men det jag såg tyckte jag inte så jättemycket om i alla fall.
Robban kändes alldeles för osäker, för att inte tala om Tore och Jan-Erik Berggren. Göransson kändes okej. Dock så var alla dessa tre lite för dåligt insatta i F1 enligt mig, framförallt Tore
Att man växlade över till Janne och Eje i Bahrain då och då höjde stämningen rejält! Jag tyckte dessutom om Ejes lilla demonstration om F1-bilen - även fast jag inte lärde mig något nytt så var det helt klart intressant att lyssna på!
Kul med bilder från banan också innan racestart.
Fast jag blir ändå lite orolig angående reklamavbrotten i Malaysia.
Eftersom man inte kommer att ha en studio där så tror jag att det kan komma att bli några fler reklamavbrott eftersom i Bahrain hade man fyra reklamavbrott under studiosändningen en timme och tre under racets två timmar.
Betyg:
Robban kändes alldeles för osäker, för att inte tala om Tore och Jan-Erik Berggren. Göransson kändes okej. Dock så var alla dessa tre lite för dåligt insatta i F1 enligt mig, framförallt Tore
Att man växlade över till Janne och Eje i Bahrain då och då höjde stämningen rejält! Jag tyckte dessutom om Ejes lilla demonstration om F1-bilen - även fast jag inte lärde mig något nytt så var det helt klart intressant att lyssna på!
Kul med bilder från banan också innan racestart.
Fast jag blir ändå lite orolig angående reklamavbrotten i Malaysia.
Eftersom man inte kommer att ha en studio där så tror jag att det kan komma att bli några fler reklamavbrott eftersom i Bahrain hade man fyra reklamavbrott under studiosändningen en timme och tre under racets två timmar.
Betyg:
Ferrari.
-
Det loppet går ju på morgonen i Sverige – och visas på ZTV – så förhoppningsvis har Viasat inte lyckats kränga lika mycket reklamtid som under Bahrainloppet.Eau Rouge skrev:Fast jag blir ändå lite orolig angående reklamavbrotten i Malaysia.
-
-
TV3 ska ha en liten eloge för att åtminsotne försöka göra någon sorts studioproduktion runt F1-sändningen, men att ha Robban som ankare var väl inget genidrag. Hellre Bo Holmberg (han vill ju iaf kika närmare )...
För de som bor söderöver kan glädjas åt att dansk TV oxå sänder F1 å att de har mycket kunniga kommentatorer som inte lite av för väloljade käkleder. Dessutom slipper man reklamen + att sändningen ligger ca 15 sek före TV3.
För de som bor söderöver kan glädjas åt att dansk TV oxå sänder F1 å att de har mycket kunniga kommentatorer som inte lite av för väloljade käkleder. Dessutom slipper man reklamen + att sändningen ligger ca 15 sek före TV3.
-
Jag slog över på Dansk Tv2 när Aschberg & Co blev för pinsamma och när reklamen för tamponger dök upp. De är inte dåliga men tyvärr föredrar andra tittare i omgivningen svenska kommentatorer (kanske mest för att de då får klaga på Ejje när han är som mest förvirrad. ).NLC skrev: För de som bor söderöver kan glädjas åt att dansk TV oxå sänder F1 å att de har mycket kunniga kommentatorer som inte lite av för väloljade käkleder. Dessutom slipper man reklamen + att sändningen ligger ca 15 sek före TV3.
-
-
-
-
-
-
-
Jag gillade studiogrejen! Visst var det så att Robban var "trött" och att Berggren och Dahlgren verkade ovana i sitsen. Speciellt Berggren tycker jag var väldigt fåordig, han ska ju ändå vara experten av de tre???
Carolina framstod, helt plötsligt, som mycket bättre än jag någonsin väntat mig. Nästan så jag kan acceptera människan. Tore är ju bara en produkt de lyckats med från FCZ och ska locka tittare på. Tragiskt men smart. Detta gör ju att alla de som följer FCZ och HCZ även lockas att kolla F1 vilket ju bara är bra!
Ge det lite tid, tror nog att Robban m.fl. blir varma i kläderna snart och då blir det bra! Sen ska vi också se studiodelen och inslagen mer för de "inte insatta" än för oss bitna.
Säsongen har börjat bra! Ferrari är med!
/gringo
Carolina framstod, helt plötsligt, som mycket bättre än jag någonsin väntat mig. Nästan så jag kan acceptera människan. Tore är ju bara en produkt de lyckats med från FCZ och ska locka tittare på. Tragiskt men smart. Detta gör ju att alla de som följer FCZ och HCZ även lockas att kolla F1 vilket ju bara är bra!
Ge det lite tid, tror nog att Robban m.fl. blir varma i kläderna snart och då blir det bra! Sen ska vi också se studiodelen och inslagen mer för de "inte insatta" än för oss bitna.
Säsongen har börjat bra! Ferrari är med!
/gringo
-
- Moderator
Dahlgren måste ha varit väldigt trött och ramlat ned på studiogolvet. Jag såg honom inte öht.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
-
Nej, bara mer reklamANFRAN skrev:Det loppet går ju på morgonen i Sverige – och visas på ZTV – så förhoppningsvis har Viasat inte lyckats kränga lika mycket reklamtid som under Bahrainloppet.
Jag har för mig att jag har läst någon stans att det inte skulle bli mer reklam än det var i TV4, men idag var det 6 avbrott för reklam, det är mer än 100% mer än i TV4
-
-
- Moderator
Räknar man antal avbrott blir det en annan siffra än om man räknar minuter.
Tärnström
Tärnström
-
-
- Moderator
Det tror jag inte. Jag brukade hinna göra kaffe och macka under TV4:s avbrott. De var inte kortare än 4 minuter om jag minns rätt. I dag hann förarna köra drygt ett varv på varje paus.
Tärnström
Tärnström
-
-
-
- Moderator
TV4 gjorde också reklam för sig själva. Sedan spelar det väl ingen roll vem reklamen riktar sig till?
Tärnström
Tärnström
-
Nej, iofs så spelar det ingen roll vem reklamen riktar sig till, men reklamen "för sig själv" tycker jag är ett "hån" mot oss tittare som bara tar upp värdefull tid, det kan dom sända i proram som inte är Live där tiden inte är viktig.JTarnstrom skrev:TV4 gjorde också reklam för sig själva. Sedan spelar det väl ingen roll vem reklamen riktar sig till?
Tärnström
-
Du vet att utan reklam skulle vi inte få se F1 alls?Uffe skrev:Nej, iofs så spelar det ingen roll vem reklamen riktar sig till, men reklamen "för sig själv" tycker jag är ett "hån" mot oss tittare som bara tar upp värdefull tid, det kan dom sända i proram som inte är Live där tiden inte är viktig.JTarnstrom skrev:TV4 gjorde också reklam för sig själva. Sedan spelar det väl ingen roll vem reklamen riktar sig till?
Tärnström
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
- Utvisad
Jasså? Jag har i alla fall haft flerkanalssändningar utan reklam...LuckyStrike1 skrev:Du vet att utan reklam skulle vi inte få se F1 alls?Uffe skrev:Nej, iofs så spelar det ingen roll vem reklamen riktar sig till, men reklamen "för sig själv" tycker jag är ett "hån" mot oss tittare som bara tar upp värdefull tid, det kan dom sända i proram som inte är Live där tiden inte är viktig.JTarnstrom skrev:TV4 gjorde också reklam för sig själva. Sedan spelar det väl ingen roll vem reklamen riktar sig till?
Tärnström
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
- Utvisad
Nej, men måste det sändas i de kanalerna då?LuckyStrike1 skrev:I TV4 och Viasatkanalerna?
Du får ju ha vilken åsikt du vill, men jag föredrar CD:s sändningar före TV4:s och Viasats i alla fall...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Klart Canal Digitals sändningar var bättre, men de finns inte längre i Canal Digitals utbud tyvärr.
Av det vi har haft förutom Canal Digital de senaste dryga 10 åren så tycker jag att Viasat hittills är klart bättre än vad TV4 var.
Av det vi har haft förutom Canal Digital de senaste dryga 10 åren så tycker jag att Viasat hittills är klart bättre än vad TV4 var.
-
- Utvisad
Jag tycker loppsändningarna i TV3 är klart sämre hittills än de varit i TV4. Studioprogrammen kan jag lika gärna vara utan.LuckyStrike1 skrev:Klart Canal Digitals sändningar var bättre, men de finns inte längre i Canal Digitals utbud tyvärr.
Men varför inte sträva tillbaka till CD-varianten? Den var ju outstanding...
Men jag ska vänta med mitt slutliga omdöme om TV3 ett tag till... De kanske rycker upp sig, men jag misstänker att de många reklamavbrotten är här för att stanna...
-
På vilket sätt då?LuckyStrike1 skrev:
Det blir himla sönderhackat med 6 reklamavbrott, mot TV4:as enda i loppet och en efter loppet. Iväg för lite dricka och pissa i TV4:as avbrott så kunde man se resten av loppet ostört utan en massa sönderhackande. Det lär ju bli lagom kul när de lyckas sälja ännu mer reklam i de sex avbrotten...
-
Det jag tycker är bättre är att reklamavbrotten är bättre tajmade, och att vi nu får se förarna efter loppet och hela presskonferensen och att det är programtid avsatt till det.
Sen sänds allting direkt, alla kval och lopp och som bonus får vi dessutom se träningen på fredagen om vi vill.
Den totala tiden för avbrott känns inte som så mycket mer - och hellre fler korta avbrott än några få långa avbrott.
Om Bernie tar upp de digitala sändningarna igen vore det ju trevligt. Men eftesom efterfrågan var så liten att de lade ner den känns ju inte det troligt. Då är det ju dumt att sitta och gråta över spilld mjölk, utan försöka påverka det vi har till att bli ännu lite bättre.
Sen sänds allting direkt, alla kval och lopp och som bonus får vi dessutom se träningen på fredagen om vi vill.
Den totala tiden för avbrott känns inte som så mycket mer - och hellre fler korta avbrott än några få långa avbrott.
Om Bernie tar upp de digitala sändningarna igen vore det ju trevligt. Men eftesom efterfrågan var så liten att de lade ner den känns ju inte det troligt. Då är det ju dumt att sitta och gråta över spilld mjölk, utan försöka påverka det vi har till att bli ännu lite bättre.
-
-
-
Det är riktigt. Ska det gnällas ska det göras ordentligtSami skrev:Sedan en sak till. TV3/ZTV/Viasat har så ojämn kvalitet på sina lopp. Ena loppet är jättebra. Nästa är dödligt tråkigt!
Dom måste skärpa sig!!!!
-
-
- Varnad
-
Jag gillar också det faktum att man ser så mycket mer F1 nu också. Sitter och tittar på reprisen av loppet på Viasat Sport 1 just nu. Ett positivt steg framåt jämfört med TV4