It´s racetime again!
-
Jag skulle vilja sätta Montoya som en kalkon också - femma när stallkamraten kör upp sig till en tredjeplats.
Rubens tappade tydligen treans växel under loppet vilket ju förklarar en del.
Annars står Rosbergs debut ut - håller med om att det blir tufft för Webber i år.
Annars står det mellan Alonso, Schumi och Kimi år precis som väntat. En underbar seger av Alonso - Schumi har mött sin överman
Rubens tappade tydligen treans växel under loppet vilket ju förklarar en del.
Annars står Rosbergs debut ut - håller med om att det blir tufft för Webber i år.
Annars står det mellan Alonso, Schumi och Kimi år precis som väntat. En underbar seger av Alonso - Schumi har mött sin överman
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Det var en ruskigt lång mening han drog där på presskonferensen. Han talade oavbrutet i flera minuter utan någon paus. Tyvärr var det i en bedövande monoton ton så man höll ju nästan på att somnaGösta skrev:Kan inte någon skicka Kimi på en charmkurs? Be mcLarens läkare skriva ut lyckopiller till honom eller något. Mannen ser ut att ha sålt smöret och tappat pengarna!
Och detta ständiga pillande på mikrofonen.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Utvisad
Det missade jag, men jag hade väl redan somnat...Lemon skrev:Det var en ruskigt lång mening han drog där på presskonferensen. Han talade oavbrutet i flera minuter utan någon paus. Tyvärr var det i en bedövande monoton ton så man höll ju nästan på att somnaGösta skrev:Kan inte någon skicka Kimi på en charmkurs? Be mcLarens läkare skriva ut lyckopiller till honom eller något. Mannen ser ut att ha sålt smöret och tappat pengarna!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Japp, härlig inledning på F1-säsongen håller med Nico vilken grabb kör nästan lika bra som Schumi!
Håller med dig Gösta detta pillande på micen har ju svårt att höra vad han säger ändå.
Vad gör Carolina och vad han nu heter Tore eller nåt i programmet bort med dom
Håller med dig Gösta detta pillande på micen har ju svårt att höra vad han säger ändå.
Vad gör Carolina och vad han nu heter Tore eller nåt i programmet bort med dom
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
"It has for us been pleasure for us to race with him."
-
Tycker också inledningen var härlig! Fyra stall (renault, ferrari, honda och mclaren) kan nog vinna lopp i år. Men detta undrar jag över!
Varför var skillnanden så stor mellan vissa stallkompisar?
montoya - räkan
barren - jenson
Är både montoya och barren slut eller vad?
montoya - räkan
barren - jenson
Förtryckta människor dras till religioner, utan religioner vore världen paradiset...
-
"barren" hade fel på växellådan.Busen skrev:Tycker också inledningen var härlig! Fyra stall (renault, ferrari, honda och mclaren) kan nog vinna lopp i år. Men detta undrar jag över!
montoya - räkan
barren - jenson
-
-
-
- Moderator
Skulle vilja jämföra varvtiderna mellan Räikkönen och Montoya innan jag dömer ut colombianen. Kanske borde McLaren ha lagt även Montoya på en en-stoppare.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Montoya själv sa efter loppet att han aldrig blev bekväm med bilens inställningar, och så enkel är nog förklaringen.
Jag kan köpa att Kimi är en bättre förare än Montoya, inga problem - men så här stor är inte skillnaden för att förklaras enbart av skillnader i förare. Montoya kom aldrig underfund med bilens inställningar, och gjorde en underkänd insats helt enkelt. Trots det blev det en femteplats, vilket var detsamma som han startade ifrån.
Underkänt, men inte katastrof eller fiasko.
Jag kan köpa att Kimi är en bättre förare än Montoya, inga problem - men så här stor är inte skillnaden för att förklaras enbart av skillnader i förare. Montoya kom aldrig underfund med bilens inställningar, och gjorde en underkänd insats helt enkelt. Trots det blev det en femteplats, vilket var detsamma som han startade ifrån.
Underkänt, men inte katastrof eller fiasko.
-
Montoya hade väldigt ojämna varvtider. Såg väldigt konstigt ut.JTarnstrom skrev:Skulle vilja jämföra varvtiderna mellan Räikkönen och Montoya innan jag dömer ut colombianen. Kanske borde McLaren ha lagt även Montoya på en en-stoppare.
Tärnström
Han säger att han inte fick till inställningarna och "it just wasn't working for me this weekend"
Han dömer ut sig själv efter loppet.
-
Fick aldrig igång livetimingen förrän när det bara vara 10 varv kvar tyvärr. Men det såg aldrig ut som Montoya riktigt var med. Visserligen passerade han väl Button två gånger i samband med dpåstoppen, men blev relativt enkelt passerad av Button på banan.
Han var helt enkelt inte på det idag, Montoya.
Han var helt enkelt inte på det idag, Montoya.
-
-
-
Så här på 50-års dagen av Ingemar Stenmarks födelse slog en sak mig:Gösta skrev:Kan inte någon skicka Kimi på en charmkurs? Be mcLarens läkare skriva ut lyckopiller till honom eller något. Mannen ser ut att ha sålt smöret och tappat pengarna!
Kimi är som Stenmark - framgångsrik, snabb, vinnande men oerhört tråkig i intervjusituationer. Så ... ska vi gnälla på Stenmarks mediaframtoning?
-
Med den lite obetydliga skillnaden att Stenmark blev / är världsmästare i det han höll på med, vilket kimi (om allah vill) inte är eller kommer att bli.LuckyStrike1 skrev:Så här på 50-års dagen av Ingemar Stenmarks födelse slog en sak mig:Gösta skrev:Kan inte någon skicka Kimi på en charmkurs? Be mcLarens läkare skriva ut lyckopiller till honom eller något. Mannen ser ut att ha sålt smöret och tappat pengarna!
Kimi är som Stenmark - framgångsrik, snabb, vinnande men oerhört tråkig i intervjusituationer. Så ... ska vi gnälla på Stenmarks mediaframtoning?
Stenmark vann när det gällde och sällan körde han sönder sina skidor eller stavr.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
-
LuckyStrike1 skrev:Eftersom Schumacher inte tar titeln i år, så kan Kimi bli er tifosis enda hopp till framtida förartitlar på ett bra tag ...
Försöker du sälja skinnet innan björnen är skjuten?
-
1 är inte 100% mer än noll!!!! Det är oändligt mer...
1 är inte 100% mer än noll!!!! Det är oändligt mer...fjong skrev:Jovisst, men glöm inte bort att 1 är 100% mer än 0.
Nya värdet genom gamla värdet dvs 1/0.... Syntax error...
Senast redigerad av Lee Harvey den sön mar 12, 2006 23:51, redigerad totalt 4 gånger.
Rädda pojkar får inte kyssa vackra grid flickor..
-
Nej, jag har inte jaktlicens. Bara jaktmarker.
Men jag säger att det inte blir en åttonde VM-titel i år. Med glädje. Och om du säger att Kimi aldrig blir WDC .... ja, då ser det tunt ut med framtida förartitlar till Maranello.
Men jag säger att det inte blir en åttonde VM-titel i år. Med glädje. Och om du säger att Kimi aldrig blir WDC .... ja, då ser det tunt ut med framtida förartitlar till Maranello.
-
-
-
-
Det är många som kommer att få det jobbigt när det sker.
Det finns finska Kimi-fans som har ägnat lång tid åt att lägga fram teorier om fuskande Ferrari, FIA-favoritsering, demonerna från Maranello etc. etc.
Sen finns det Ferrarifans som under nästan lika lång tid utvecklat en stark avsky mot Kimi.
När dessa två läger till nästa säsong krockar, blir det som när åskan går
Det finns finska Kimi-fans som har ägnat lång tid åt att lägga fram teorier om fuskande Ferrari, FIA-favoritsering, demonerna från Maranello etc. etc.
Sen finns det Ferrarifans som under nästan lika lång tid utvecklat en stark avsky mot Kimi.
När dessa två läger till nästa säsong krockar, blir det som när åskan går
-
Haha det kommer bli en humoristisk skräll in that case. Själv är jag Ferrari-supporter men det enda irriterande jag kan komma på med Kimi är hans komaliknande samtalston, men vem fan orkar bry sig. Man skrattar ju bara gott så fort man får höra honom. Tycker det vore en spännande symbios om han gick över.
Är det sagt hur långt "förhandlingarna" har gått?
Är det sagt hur långt "förhandlingarna" har gått?
-
Vi kan ju bara spekulera... vilket väl är det vi soffexperter är bäst på
I veckan kom det dock fram uppgifter från Ferraripersonal, som ville vara anonym, att allt var klart med Kimi redan men att man inte vill göra som Ron Dennis utan vill vänta med beskedet officiellt.
Dessutom sa Jean Todt i helgen att Ferraris förarsituation inte alls är oklar, utan har varit klar en längre tid för 2007 och att han inte är det minsta orolig.
Kimi har sagt att inte har bråttom att bestämma sig för något tidigare. Ron Dennis sa idag att Kimi är ersättningsbar, och att han inte på något sätt ska känna sig säker på en plats hos McLaren.
Tidigare har det i Finland skrivits att allt är klart med Räikkönen och Ferrari.
Man kan tolka allt det här som man vill.
Jag tror att Kimi kör en Ferrari nästa år, men i F1 kan ju allt hända på förarmarknaden. Jag tror också att Rons önskan är Alonso-Kimi hos McLaren 2007 ...
I veckan kom det dock fram uppgifter från Ferraripersonal, som ville vara anonym, att allt var klart med Kimi redan men att man inte vill göra som Ron Dennis utan vill vänta med beskedet officiellt.
Dessutom sa Jean Todt i helgen att Ferraris förarsituation inte alls är oklar, utan har varit klar en längre tid för 2007 och att han inte är det minsta orolig.
Kimi har sagt att inte har bråttom att bestämma sig för något tidigare. Ron Dennis sa idag att Kimi är ersättningsbar, och att han inte på något sätt ska känna sig säker på en plats hos McLaren.
Tidigare har det i Finland skrivits att allt är klart med Räikkönen och Ferrari.
Man kan tolka allt det här som man vill.
Jag tror att Kimi kör en Ferrari nästa år, men i F1 kan ju allt hända på förarmarknaden. Jag tror också att Rons önskan är Alonso-Kimi hos McLaren 2007 ...
-
Ja Kimi/Alonso skulle onekligen vara en fin uppsättning, men det kan också bli lite väl mycket star quality i ett och samma stall (:
Alonso verkar ju iaf, som han ivrigt yrkade på, kunnat hålla fokus och motivation inom Renault. Men vem ersätter honom? Och hur jävla länge orkar Briatore med Fisichella?
Men är det någon man ska ropa på om man vill ha underhållande förarmarknad är det ju Button, häh
Alonso verkar ju iaf, som han ivrigt yrkade på, kunnat hålla fokus och motivation inom Renault. Men vem ersätter honom? Och hur jävla länge orkar Briatore med Fisichella?
Men är det någon man ska ropa på om man vill ha underhållande förarmarknad är det ju Button, häh
-
- Varnad
-
- Utvisad
Tror du verkligen Kimi nöjer sig med B-laget då?Jari skrev:Ni som spekulerar i Kimi/Alonso-lineuppen till nästa år har tydligen helt missat att McLaren kommer ha ett b-stall också nästa år.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
- Moderator
Om man undantar de sista tio varven ser det ut som om Montoya tappade försprånget till Räikkönen på grund av strategin, inte för att hans varvtider var så förtvivlat långsamma. Det hindrar ju inte att han är missnöjd med sin insats men det verkar som att strategin med ett stopp var väldigt lyckad för Räikkönen. Montoya hade en svag period efter sitt första depåstopp när han blev omkörd av Button. Dels sjönk säkert varvtiderna just för att han hade Button bakom sig, men han kan också ha haft någon form av problem med däcken. Jag tror inte att det är sista gången vi får se McLaren köra enstoppare i år. Det verkar som att bilen är väldigt snäll mot däcken. Kan heller inte uteslutas att den högre vikten gör det lättare att få upp temperaturen i däcken.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
Ja, har varit intresserad av motorsport i ca 30 år nu. Sett et drygt tjog F1 lopp. Vill inte att scuderia anställer en förare med kimis "kvaliteer" då han kommer att ge teamet mycket "bad will". Om du var stallchef för ett backhoppningsstall skulle du vilja ha in Matti Nykinen? Det är så jag ser det.Geer skrev:Gösta är alltså först och främst en Kimi hatare och i andra hand en Ferrari suporter. Vilket motorsportintresse
Ingen kimi i scuderia tack. Det finns andra mindre nogräknade stall han kan köra för. Dessutom skulle Montezemolo inte acceptera hans leverne så länge scuderia betalar för hans frukostpiroger.
-
-
Ang. McLarens B-team så är det ju i nuläget endast en plats kvar i F1. Och det är ett par tre-fyra spekulanter just nu på den platsen.
De som har kommit längst är nog Prodrive, så om McLaren någon gång ska få igång sitt B-team får de nog lägga på ett kol.
De fyra team som är på gång in är vad jag har läst:
Prodrive - bygget av fabrik och kontor påbörjat
Penske - sagt att de kör, om de nya reglerna för 2008 träder i kraft
McLarens B-team - många turer, allt från Saudiarabier med beg. chassin och motorer till Jean Alesi med Direvix (osäker på stavningen)
Eddie Irvine och ryssar - en grupp ryska investerare och Irvine har försökt köpa Jordan, Minardi och Midland men inte lyckats.
Och Kimi tror jag inte nöjer sig med något B-stall, annat än de röda.
De som har kommit längst är nog Prodrive, så om McLaren någon gång ska få igång sitt B-team får de nog lägga på ett kol.
De fyra team som är på gång in är vad jag har läst:
Prodrive - bygget av fabrik och kontor påbörjat
Penske - sagt att de kör, om de nya reglerna för 2008 träder i kraft
McLarens B-team - många turer, allt från Saudiarabier med beg. chassin och motorer till Jean Alesi med Direvix (osäker på stavningen)
Eddie Irvine och ryssar - en grupp ryska investerare och Irvine har försökt köpa Jordan, Minardi och Midland men inte lyckats.
Och Kimi tror jag inte nöjer sig med något B-stall, annat än de röda.
-
-
- Utvisad
De har ju en A-lagare i alla fall...Razor skrev:Var det inte snack om McLarens B-team redan till i år?
(fast man kan kanske säga att deras B-team redan kör F1: Synd bara att de inte verkar ha något A-team)
-
Jo, det var väl Saudiaraberna? Men det verkade rinna ut i sanden (sic). Nu är det Alesi och japansk investementfirma, som även sponsrar Wurz, som är det senaste. Det känns som live väl mycket snack men kanske kan det bli något av det den här gången.Razor skrev:Var det inte snack om McLarens B-team redan till i år?
(fast man kan kanske säga att deras B-team redan kör F1: Synd bara att de inte verkar ha något A-team)
Men jag tror Prodrive är närmare en faktisk F1-satsning.
-
En bra helg!
Kvalet blev mer underhållande än jag trodde. Bra att även de bästa stallen måste vara med från början.
Underhållande rejs. Kul att Ferrari är med på allvar igen efter en (av många ansedd) medioker 2005.
Både Alonso och Schumi gjorde bra ifrån sig och visade direkt var skåpet ska stå men dessa herrar får se upp med Kimi. Starkt kört av finnen och kul att det ändå går att köra in så mycket poäng från jumboplatsen. Om Mclaren kan ge honom en bil som håller så är nog han den som står överst när året är till ända.
Nico, ja vad säger man om honom. Suverän, det ska bli skitskoj att följa honom i år.
I brist på svenska talanger så är det väl okey att hålla en extra tumme för dom 3 med nordiskt påbrå. Vi får hoppas att den 3:e också får ett rejs i år.
Kort kan jag väl säga att förändringarna, enligt mej, kommer att ge roligare tävlingshelger.
Ha det bra!
Kvalet blev mer underhållande än jag trodde. Bra att även de bästa stallen måste vara med från början.
Underhållande rejs. Kul att Ferrari är med på allvar igen efter en (av många ansedd) medioker 2005.
Både Alonso och Schumi gjorde bra ifrån sig och visade direkt var skåpet ska stå men dessa herrar får se upp med Kimi. Starkt kört av finnen och kul att det ändå går att köra in så mycket poäng från jumboplatsen. Om Mclaren kan ge honom en bil som håller så är nog han den som står överst när året är till ända.
Nico, ja vad säger man om honom. Suverän, det ska bli skitskoj att följa honom i år.
I brist på svenska talanger så är det väl okey att hålla en extra tumme för dom 3 med nordiskt påbrå. Vi får hoppas att den 3:e också får ett rejs i år.
Kort kan jag väl säga att förändringarna, enligt mej, kommer att ge roligare tävlingshelger.
Ha det bra!
-
-
Det har ju en förklaring till att han lät så ledsen under gårdagens presskonferens. Lade ni märke till att Kimi direkt smakade på "champagnen" efter prisutdelninge, kan ni då tänka er så irriterad och rent ut sagt ledsen han blev när han märkte att det inte var någon alkohol i. Det är ju inte alls konstigt att han var så butter efteråt!Gösta skrev:Kan inte någon skicka Kimi på en charmkurs? Be mcLarens läkare skriva ut lyckopiller till honom eller något. Mannen ser ut att ha sålt smöret och tappat pengarna!
-
- Varnad
-
Ja, det var verkligen jämnt mellan dem...hade schumi varit två tiondelar snabbare innan alonso kom ut på banan så hade han hunnit förbi, men men...det är det eviga ordet OM...
Det var väldigt jämnt iaf!
KUL att FERRARI är tillbakas, de verkar som de har farten, men det verkar två team ha...McLaren och Renault!
Det var väldigt jämnt iaf!
KUL att FERRARI är tillbakas, de verkar som de har farten, men det verkar två team ha...McLaren och Renault!
-
- Utvisad
Gör de? Avgörs inte lika poäng med antalet segrar även i konstruktörsmästerskapet? I så fall är det ju Renault som leder.Jari skrev:B-teamet leder vm just nu...Razor skrev:Var det inte snack om McLarens B-team redan till i år?
Var ska du sitta på Imola i år förresten?
-
- Varnad
-