It´s racetime again!
-
It´s racetime again!
Ja så var vi igång igen,och det känns underbart så här i vinterkylan. Visserligen har man kunnat trösta sig med att Sverige tog ett OS-guld i hockey, men det lär ta fyra år tills nästa och då är det tur att Formel 1 finns.
De första träningarna är avklarade och av vad jag kan bedömma verkar det bli en intressant helg. Schumi tvåa och alonso femma för att nämna två av "huvudkandidaterna" till titeln. Men värt att nämna är även att Davisson var snabbast i sin Honda(1.31.353), det kan mycket väl bli deras år, men frågan är om de har den rutinen som krävs för att hålla ett helt år?
Ferrari var anmärkningsvärt snabba och det var väl ingen som trodde att de skulle vara så högt up som 2a och 4a, men som sagt, träning är en sak och race är en annan!
De första träningarna är avklarade och av vad jag kan bedömma verkar det bli en intressant helg. Schumi tvåa och alonso femma för att nämna två av "huvudkandidaterna" till titeln. Men värt att nämna är även att Davisson var snabbast i sin Honda(1.31.353), det kan mycket väl bli deras år, men frågan är om de har den rutinen som krävs för att hålla ett helt år?
Ferrari var anmärkningsvärt snabba och det var väl ingen som trodde att de skulle vara så högt up som 2a och 4a, men som sagt, träning är en sak och race är en annan!
-
-
-
Japp!!
Spänningen stiger
Fast jag blev lite konfunderad över vissas tränings resultat??
Mina favoriter Ferrari ser onekligen starka ut så här i början
Renault verkar bli livsfarliga och verkar säkra på sin sak.
Hondas tredje förare sätter snabbaste tid medans Button och Rubens harvar längre ner i fältet men jag tror de är säkra på sin sak efter deras test på denna bana.
Mclaren ser ut att ha det kämpigt men man kan inte avföra dem ännu.
Onekligen ser det ut att kunna bli spännande
Spänningen stiger
Fast jag blev lite konfunderad över vissas tränings resultat??
Mina favoriter Ferrari ser onekligen starka ut så här i början
Renault verkar bli livsfarliga och verkar säkra på sin sak.
Hondas tredje förare sätter snabbaste tid medans Button och Rubens harvar längre ner i fältet men jag tror de är säkra på sin sak efter deras test på denna bana.
Mclaren ser ut att ha det kämpigt men man kan inte avföra dem ännu.
Onekligen ser det ut att kunna bli spännande
-
-
-
-
Själv har jag faktiskt inte en j-vla aning om hur det har gått så här långt, det enda jag vet är att Schumacher var tvåa och Massa fyra igår - så Ferrari blir nog att räkna med
Så det ska bli intressant att följa kvalet idag - även om jag bara kan se halva då jag ska spela hockeymatch senare idag
Så jag får se fram emot loppet på söndag istället där jag hoppas på den stegrande hästen naturligtvis. Ser bra ut efter den sista träningen igår
Sedan får vi se hur TV3 sköter sitt upplägg, tror inte det kommer att bli något vidare seriöst sådant då man tar in två stycken som helt saknat journalist-utbildning, tror jag i alla fall. Att man kan börja jobba på Viasat bara för att man har varit med i en dokusåpa är ju skrämmande - jag blir mörkrädd...
Så det ska bli intressant att följa kvalet idag - även om jag bara kan se halva då jag ska spela hockeymatch senare idag
Så jag får se fram emot loppet på söndag istället där jag hoppas på den stegrande hästen naturligtvis. Ser bra ut efter den sista träningen igår
Sedan får vi se hur TV3 sköter sitt upplägg, tror inte det kommer att bli något vidare seriöst sådant då man tar in två stycken som helt saknat journalist-utbildning, tror jag i alla fall. Att man kan börja jobba på Viasat bara för att man har varit med i en dokusåpa är ju skrämmande - jag blir mörkrädd...
Ferrari.
-
Det ska bli kul att se hur många gånger Super Aguri blir omkörda innan söndagens lopp är till ända . Stackars Sato, från ett bra team till ett uselt. Han kommer inte få roligt iår.
Jag hoppas på en jämn kamp imorgon mellan Ferrari, Honda och Renault. Mclaren känns inte riktigt som de är där än.
Appropå de där juniorerna i rutan. Killen har jag för mig var med i ZTV:s fotbollslag. Ruggigt nördig typ. Han kommer väl få problem att prata när Carolina sticker upp pattarna i ansiktet på han.
Jag hoppas på en jämn kamp imorgon mellan Ferrari, Honda och Renault. Mclaren känns inte riktigt som de är där än.
Appropå de där juniorerna i rutan. Killen har jag för mig var med i ZTV:s fotbollslag. Ruggigt nördig typ. Han kommer väl få problem att prata när Carolina sticker upp pattarna i ansiktet på han.
-Red Bull Racing
-
-
-
-
SkadeglädjeJari skrev:Om två veckor börjar åter F1-såsongen och då firar vi finnar triumfer igen medan ni får leta på japanska sajter hur det går i någon moppeserie för de framgångsrika svenskarna.
Orkar vi inte vänta på det kan vi se Marcus Grönholm dominera VM-rallyt i mexico om en vecka.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
-
ja, det ser verkligen spännande ut inför kvalet och det som känns positivt för oss Ferrarifan är att de har troligtvis farten i år iaf, sedan hur illförlitliga de är en annan sak som vi snart blir varse om.
Det som är ännu mera spännande i år än förra är att det verkar vara ca fyra till fem stall som kan göra upp om vinster och pallplatser, detta kan säkerligen resultera i några spännande bataljer på banan, det känns inte som om någon kommer att dominera som vi sett ferrari göra för om åren , men även Renault i vissa lopp förra året.
Det som är ännu mera spännande i år än förra är att det verkar vara ca fyra till fem stall som kan göra upp om vinster och pallplatser, detta kan säkerligen resultera i några spännande bataljer på banan, det känns inte som om någon kommer att dominera som vi sett ferrari göra för om åren , men även Renault i vissa lopp förra året.
-
-
-
-
-
-
-
Jag tycker kvalformatet var suveränt Det hände något hela tiden. Action de två första passen, rävspel i det sista som kulminerade i full fart vid rätt tid. Mycket mycket bra premiär.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
-
-
Stökit var det ja! Man måste ha en dator med live-tider vid sidan av TVn för att det ska vara bra. Kul att säsongen är igång igen!Sami skrev:Mja, det var lite för mycket klubbracing stuk över det hela på något sätt. Väldigt stökigt och dåligt med grafik som gav någon som helst bild av vad som verkligen händer.hemin skrev: Ovärdigt????
Men man kanske vänjer sig med tiden.
Förtryckta människor dras till religioner, utan religioner vore världen paradiset...
-
-
-
Ja, jag är också förvånad över hur bra massa var, men nu vet vi ju inget om hur mycket bränsle han har, det kan ju vara så att han har lite lättare bil än Schumi...men det troliga är väl att de har något så när lika bränsle mängd i bilen.
Tycker ändå att det är kul att se att båda är med och slåss däruppe, det visar att bilen är bra och att den fungerar som den ska, jag minns i början när Barrichello gick till Ferrari så var han relativt nära schumi i kvalen men allt vad tiden gick och i det långa loppet(racen) så blev han sakta men säkert ifrånåkt...kan så vara fallet denna gång också?
Det var roligt att se Schumis polevarv, vad odramatiskt det såg ut...
Tycker ändå att det är kul att se att båda är med och slåss däruppe, det visar att bilen är bra och att den fungerar som den ska, jag minns i början när Barrichello gick till Ferrari så var han relativt nära schumi i kvalen men allt vad tiden gick och i det långa loppet(racen) så blev han sakta men säkert ifrånåkt...kan så vara fallet denna gång också?
Det var roligt att se Schumis polevarv, vad odramatiskt det såg ut...
-
- Moderator
Att Massa är snabb över ett varv, det visste vi redan, det är hans förmåga att göra misstag som fortfarande gör att det finns frågetecken kring hans potential. Nu kan ju sådant ändras i ett nafs för en förare som plötsligt sitter i en bil som ger honom marginaler i stället för att som tidigare hela tiden få jaga med undermåligt material. Nu eldade ju MAssa en del däck under träningarna, så att helt fläckfri har han inte varit den här helgen.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Jo det är sant, det är jämnheten som är det viktigaste, men det ska bli intressant att följa hans framfart hos Ferrari. Han verkar ju iaf till skillnad från från Barrichello acceptera att han är nummer två i temet och det tror jag är till hans fördel eftersom då kan han lägga all sin energi på körningen och inte på att säga till media att man har ett försteförar kontrakt.
-
-
7 världsmästerskapstitlar talar mot dig!Sami skrev:Jag ser det mer som ett tecken på tecken på att M Schumacher inte är så snabb.
Tyckte både han och bilen presterade bra idag på kvalet, kärran såg väldigt balanserad ut och det såg enkelt ut för honom, han hittade rätt i bromspunkter å klarade kurva åtta bättre än någon annan i tredje stinten.
Kimi led jag nästan lite med...motorn la av i fredags, å hjulupphängningen verkade vara orsaken till dagens pinsamhet. Lite ironiskt är det ändå med deras slogan på sidan av bilen " keep walking".
-
Alla imponeras av Massa. Jag tycker mer det ser ut som att M Schumacher var beige i så fall. Gubben har ju kört för Ferrari i 10 år och får nästan däng av en valp som gör sin första gp- för Ferrari. och Massa som anses av de flesta att vara en medemåtta som inte ha i ett toppstall att göra. Nä, Massa antingen var bra mycket lättare bränslemässigt än Schumacher, eller så var Schumacher väldigt långsam... trots sin pole!
-
- Utvisad
Sami skrev:Alla imponeras av Massa. Jag tycker mer det ser ut som att M Schumacher var beige i så fall. Gubben har ju kört för Ferrari i 10 år och får nästan däng av en valp som gör sin första gp- för Ferrari. och Massa som anses av de flesta att vara en medemåtta som inte ha i ett toppstall att göra. Nä, Massa antingen var bra mycket lättare bränslemässigt än Schumacher, eller så var Schumacher väldigt långsam... trots sin pole!
Vilken bitterhet.
Oavsett om Schumacher var långsam så var han snabbast av alla igår.
Vi vet också vem som kom sist igår...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
- Utvisad
Självklart hade bilen gått i bitar just vid den tidpunkten även om den stått stilla i depån...Gösta skrev:Gick bilen snder helt av sig själv eller förosakades haveriet som en konsikvens av kimis aktivitet??????
Jag tror vi en gång för alla nu kan avskriva Kimis "otur".
Precis som en fotbollsspelare sa en gång i tiden i nån reklam "Luck has nothing to do with it!" så kan vi nu nog enas om att "Otur inte har med det att göra!"
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Bitter? Det är fan inget fel på att vara bitter. Det är för övrigt äckligt med människor som låstas vara glada hela tiden.
Om man ska prata F1 så tycker jag fortfarande inte om det nya kvalsystemet. Visst det finns en hyfsad underhållningsfaktor i det, men det gamla riktiga kvalet med 12 varv på en timme var överlägset bäst. Där kunde man verkligen se vem som var snabb och vem som inte var det. Idag vet man ju ingenting förrän en bit in i loppet. Det kanske är en tjusning i sig men det var bättre förr...
Av dom fem första så tippar jag på att Alonso är den som har mest soppa i tanken.
Om man ska prata F1 så tycker jag fortfarande inte om det nya kvalsystemet. Visst det finns en hyfsad underhållningsfaktor i det, men det gamla riktiga kvalet med 12 varv på en timme var överlägset bäst. Där kunde man verkligen se vem som var snabb och vem som inte var det. Idag vet man ju ingenting förrän en bit in i loppet. Det kanske är en tjusning i sig men det var bättre förr...
Av dom fem första så tippar jag på att Alonso är den som har mest soppa i tanken.
Senast redigerad av Sami den sön mar 12, 2006 10:52, redigerad totalt 1 gång.
-
-
-
-
Härligt av Fernando och underbar fight med Schumacher.
Snyggt kört av Kimi att ta en tredjeplats - lika snygg av Kimi som dåligt av Montoya
Rosberg är en ny favorit - vilken F1-debut av tysken
Snyggt kört av Kimi att ta en tredjeplats - lika snygg av Kimi som dåligt av Montoya
Rosberg är en ny favorit - vilken F1-debut av tysken
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
-
Ferarri är tillbaka!!!!
Underbart att se.
Ren tur att Alonso från djurplågarlandet nr 1 vann. Han tar en eller 2 tursegrar till i sen är det slut med sötebrödsdagarna.
Underbart att se.
Ren tur att Alonso från djurplågarlandet nr 1 vann. Han tar en eller 2 tursegrar till i sen är det slut med sötebrödsdagarna.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Utvisad
Japp, skönt att se att det är ganska jämnt i toppen...
Men en stor jävla tistel till Kimi som inte ens har hyfs att le och se trevlig ut när han tar emot priset. Det här är en av de grejer som gör att Kimi blir ogillad av så många...
Schumi var glad, grattade Alonso hjärtligt och uppträdde som den stora sportsman han är.
Det kommer att stå mellan Alonso och Schumi, den saken är klar.
Men en stor jävla tistel till Kimi som inte ens har hyfs att le och se trevlig ut när han tar emot priset. Det här är en av de grejer som gör att Kimi blir ogillad av så många...
Schumi var glad, grattade Alonso hjärtligt och uppträdde som den stora sportsman han är.
Det kommer att stå mellan Alonso och Schumi, den saken är klar.
-
Mycket roligt lopp. Riktigt bra!
Alonso och Räikkönen gjorde fantastiska lopp
Rosberg visade upp en härlig begåvning för det här med att köra bil. Webber kommer att få spö så det sjunger om det i år. Montoya var riktigt blek.
Kalkoner
Massa
Fisichella
Barrichello
Det här kan bli en riktigt spännande säsong.
Alonso och Räikkönen gjorde fantastiska lopp
Rosberg visade upp en härlig begåvning för det här med att köra bil. Webber kommer att få spö så det sjunger om det i år. Montoya var riktigt blek.
Kalkoner
Massa
Fisichella
Barrichello
Det här kan bli en riktigt spännande säsong.
-
Kan inte någon skicka Kimi på en charmkurs? Be mcLarens läkare skriva ut lyckopiller till honom eller något. Mannen ser ut att ha sålt smöret och tappat pengarna!
Och detta ständiga pillande på mikrofonen.
Och detta ständiga pillande på mikrofonen.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"