F1 på teve igen!

Kungaklassen av motorsport...
BlackhawkMTV

F1 på teve igen!

Inlägg av BlackhawkMTV »

Någon som vet någon fri kanal som sänder träning 1 och 2 på fredagen? RTL kommer ju sända allt från lördagen tills race men skulle också vilja glo på träning. Och nej TV3 och ZTV räknas inte som teve kanaler :D
Gösta

Re: F1 på teve igen!

Inlägg av Gösta »

BlackhawkMTV skrev: Och nej TV3 och ZTV räknas inte som teve kanaler :D

??????????????????????????????????? :o

Är det radiokanaler hos dig?

Hos mig visar dom TV program med varierande kvalité!!!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Titta på Bollibompa, det är gratis.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
BlackhawkMTV

Inlägg av BlackhawkMTV »

Vettiga svar. Moget! Och smiley bakom betyder att det var ironiskt menat.
F.V.H

Inlägg av F.V.H »

N-TV (tysk) sender treningene på fredag.
http://www.n-tv.de/352.html

RTL sender treningen på lørdag.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag kan tipsa om Viasat Sport 1 - de sänder träningen på fredagen.

Som man frågar får man kanske svar ...

Med Tv3, Z-TV och Viasat Sport 1 får du se allt utom lördagens enda fria träningen från Bahrain. Inte så illa kanske?

Annars blir det nog svårt för dig att hitta något som sänder allt det och som är gratis.

Jag vill gärna ha en Porsche, max 3 år gammal, som fungerar fullkomligt problemfritt, är felfri och den får kosta max 100,000 kr. Tips?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
BlackhawkMTV

Inlägg av BlackhawkMTV »

Men om du läste frågan så hade du inte behövt svara. Jag frågade om gratis och mig veterligen så är Viasat 1 inte gratis så även ztv och tv3. Fria kanaler är sådana som sänder utan kryptering och som man kan ta in via parabol eller via vanlig antenn. Exempel på detta är DSF som förra året antingen eftersände eller i få fall direktsände fredagsträning.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ingenting är gratis.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

BlackhawkMTV skrev:

Men om du läste frågan så hade du inte behövt svara. Jag frågade om gratis och mig veterligen så är Viasat 1 inte gratis så även ztv och tv3. Fria kanaler är sådana som sänder utan kryptering och som man kan ta in via parabol eller via vanlig antenn. Exempel på detta är DSF som förra året antingen eftersände eller i få fall direktsände fredagsträning.
Då är svaret nej - ingenting är gratis, allting kostar och det finns inga gratiskanaler du kan se det på. Kostar gör det i en eller annan form.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

ANFRAN skrev:Ingenting är gratis.
Joho, sex är väl det?
Ferrari.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Eau Rouge skrev:
Joho, sex är väl det?
VAR???????????? :o

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:
Eau Rouge skrev:
Joho, sex är väl det?
VAR???????????? :o
Under täcket, med höger hand... (eller med vänster, för den som så önskar)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
F.V.H

Inlägg av F.V.H »

RTL og N-TV er gratis på 19,2 grader øst.

ITV (engelsk; Martin Brundle og David Allen) er også faktisk gratis.
Minimum 150cm parabol rettet mot Astra 2D på 28,2 grader øst.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

F.V.H skrev:Minimum 150cm parabol rettet mot Astra 2D på 28,2 grader øst.
Även i Stockholmstrakten?
Det låter mer som att det gäller för Norge och Danmark... :quest:

Äntligen!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Eau Rouge skrev:
Joho, sex är väl det?
Sex tar på krafterna; man måste fylla på med kolhydrater; mat kostar pengar.
Gösta

Inlägg av Gösta »

F.V.H skrev:RTL og N-TV er gratis på 19,2 grader øst.

För att kunna avnjuta dessa båda kanaler så behöver du en motagare, en antenn och strömmen de förbrukar! För samma pengar kan du köpa olika mycket sex beroende på prefferenser. :D

Altså, inte gratis alls!!! :D

Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:
Eau Rouge skrev:
Joho, sex är väl det?
Sex tar på krafterna; man måste fylla på med kolhydrater; mat kostar pengar.
Anfran, du kan spara på krafterna genom att vara passiv! Då blir det billigare! :D

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Just nu är jag för fattig för att knulla över huvud taget.

Eh, gör det nåt om vi byter ämne?
F.V.H

Inlägg av F.V.H »

Razor skrev:
Som du ser av footprintet til ASTRA 2D: http://www.satalogue.com/section11/page1a.htm
så ser du at Stockholm akkurat faller utenom, med med en 180cm er du sikker i hele Sverige og ihvertfall halve Finland.
F.V.H

Inlägg av F.V.H »

Gösta skrev:

För att kunna avnjuta dessa båda kanaler så behöver du en motagare, en antenn och strömmen de förbrukar! För samma pengar kan du köpa olika mycket sex beroende på prefferenser. :D

Hehe, nei SÅ gratis er det nok ikke mulig å få det.
Tenkte mer på hva som sendes fritt fra satellitt.
Hvis ikke får han lure i vinduet til noen som har parabol på veggen. Men da må han jo låne penger til taxi, i tillegg til å håpe at eierne ser på akkurat de kanalene.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

F.V.H skrev:
Razor skrev:
Som du ser av footprintet til ASTRA 2D: http://www.satalogue.com/section11/page1a.htm
så ser du at Stockholm akkurat faller utenom, med med en 180cm er du sikker i hele Sverige og ihvertfall halve Finland.
Verkar inte som att min T90 klarar av 2D... trist.

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

F.V.H skrev:
Gösta skrev:

Hehe, nei SÅ gratis er det nok ikke mulig å få det.
Tenkte mer på hva som sendes fritt fra satellitt.
Hvis ikke får han lure i vinduet til noen som har parabol på veggen. Men da må han jo låne penger til taxi, i tillegg til å håpe at eierne ser på akkurat de kanalene.

Flytta till Sverige så kan du hjälpa oss att invadera Norge! Det kan väl inte vara så svårt. Göran Persson har sagt att ni har massförstörelsevapen, det är ett motiv gott som något. Vi kan inte ha så nära grannar som har massförstörelsevapen. Sen när vi väl är i Norge så tar vi oljan. :D

Pepparkvarnen tror jag nappar på denna lysande idé.

Vi patrullerar "Karl Johan" beväpnade till tänderna och iförda solglasögon och delar ut choklad till barnen.

Då kan ni få precis så många TV kanaler ni vill. För oljepengarna skickar vi upp ett 100 tal tv sateliter och allt blir frid och fröjd.
:D :wink:

F.V.H

Inlägg av F.V.H »

:D Jeg kommer tvert!
Har ikke noe lyst til å bo i et land der f.eks. biler koster mer enn det dobbelte enn hos dere. Det er ikke mye vi vanlige folk ser til de oljepengene; Norge må vel være det dyreste land i verden å bo i!
Det kommer ikke oss til gode at Norge har over 1200 milliarder kroner i banken. Helt sykt.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Du är hjärtligt välkommen!!! :up:

Ta med dig några kubikkilometer olja, Fleksnes, och ett gäng duktiga vintersportidrottare! :D

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

F.V.H skrev::D Jeg kommer tvert!
Har ikke noe lyst til å bo i et land der f.eks. biler koster mer enn det dobbelte enn hos dere. Det er ikke mye vi vanlige folk ser til de oljepengene; Norge må vel være det dyreste land i verden å bo i!
Det kommer ikke oss til gode at Norge har over 1200 milliarder kroner i banken. Helt sykt.
Va fan, jag som trodde att vi skulle bli rika av ekonomisk tillväxt. De där borgarna är visst inte att lita på. Guuud, vad besviken jag blir nu!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ekonomisk tillväxt är inte detsamma som att pytsa ut en massa pengar i samhället när det behövs. Vore det så enkelt, skulle det bara vara att gå till myntverket och trycka upp mer pengar när ekonomin i samhället är lite svag .... det finns länder som prövat det genom åren ...

Norge skulle troligen som land må ganska dåligt om man skickade in 1200 miljarder i oljepenar i det nu. Inflationen skulle väl göra bilarna 4 ggr så dyra t.ex. Bilpriserna i Nore är ju en t.ex. effekt av de enormt höga bilskatterna ... skicka in 1200 miljarder och en skenande inflationen bygger på prisnivån ännu mera.

Däremot kommer norrmännen att få sköna pensioner nu. 70-talisterna och 80-talisterna i Sverige däremot kan se sina pensionspengar försvinna nu i takt med att hela 40-talistgenerationen börjar plocka ut pension. Det blir till att arbetat till 80 års ålder helt enkelt ...

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Ekonomisk tillväxt är inte detsamma som att pytsa ut en massa pengar i samhället när det behövs. Vore det så enkelt, skulle det bara vara att gå till myntverket och trycka upp mer pengar när ekonomin i samhället är lite svag ....

Norge skulle troligen som land må ganska dåligt om man skickade in 1200 miljarder i oljepenar i det nu. Inflationen skulle väl göra bilarna 4 ggr så dyra t.ex.

Bilpriserna i Nore är ju en t.ex. effekt av de enormt höga bilskatterna ... skicka in 1200 miljarder och en skenande inflationen bygger på prisnivån ännu mera.
Fy vad obehagligt med människos som ser krasst på saker och ting!

Tänk så kul man kunde haft för de 1.200.000 koronor som vi hade fått av Norge! Vi kunde haft buskul innan ekonomin reagerade med inflation och andra tråkigheter. :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Däremot kommer norrmännen att få sköna pensioner nu. 70-talisterna och 80-talisterna i Sverige däremot kan se sina pensionspengar försvinna nu i takt med att hela 40-talistgenerationen börjar plocka ut pension. Det blir till att arbetat till 80 års ålder helt enkelt ...
Slutsatsen av det är alltså att vi borde skjuta av stammen med 40-talister, snarast möjligt, för att trygga vår egen framtid?

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Razor skrev:
LuckyStrike1 skrev:Däremot kommer norrmännen att få sköna pensioner nu. 70-talisterna och 80-talisterna i Sverige däremot kan se sina pensionspengar försvinna nu i takt med att hela 40-talistgenerationen börjar plocka ut pension. Det blir till att arbetat till 80 års ålder helt enkelt ...
Slutsatsen av det är alltså att vi borde skjuta av stammen med 40-talister, snarast möjligt, för att trygga vår egen framtid?
Ja, det är en bra slutsats tycker jag. De har ju ändå haft sitt roliga redan, och har inget kvar att leva för.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det skulle säkert främja trafiksäkerheten också.

Äntligen!