Årets världsmästare
-
- Utvisad
Årets världsmästare
Bara att rösta...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
- Moderator
Haha, jag tror att Schumacher tar sin fjortonde titel i år.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Minst sin fjortonde ....
Jag tror att Alonso har en fördel gentemot Kimi i och med att han vann ifjol ... tror det släpper lite av pressen att redan ha en titel fixad. Det har Alonso också påpekat i lite intervjuer och jag tror det ligger något i det.
Jag tror att Alonso har en fördel gentemot Kimi i och med att han vann ifjol ... tror det släpper lite av pressen att redan ha en titel fixad. Det har Alonso också påpekat i lite intervjuer och jag tror det ligger något i det.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
Alonso har nackdelen av att han ska lämna Renault, Kimi har nackdelen av att ingenting är klart för hans del. Kan vinnaren bli Montoya?
Tärnström
Tärnström
-
Jag tror inte det är så stor nackdel för Alonso att det har en rejält påverkan. Om han inleder säsongen bra och är med i kampen om segrar och titlar så kommer inte Renault att motarbeta honom på något sätt - inte ens omedvetet.
F1 kräver så pass mycket att varken förare eller stall kan ha sådana bitankar, utan de måste vara helt fokuserade på uppgiften. Det är min åsikt ialla fall.
Montoya tror jag däremot kan överraska en del. Han har något att bevisa, står liksom Kimi utan kontrakt. Och dessutom var han efter sin skada ifjol inte direkt kass ...
F1 kräver så pass mycket att varken förare eller stall kan ha sådana bitankar, utan de måste vara helt fokuserade på uppgiften. Det är min åsikt ialla fall.
Montoya tror jag däremot kan överraska en del. Han har något att bevisa, står liksom Kimi utan kontrakt. Och dessutom var han efter sin skada ifjol inte direkt kass ...
-
-
Vad står WDC för
Det är bara Alonso som kan öka med 100 %.
M. Schumacher har redan mer än 1 titel, för att öka 100% så måste han ta lika många till som han redan har och det tvivlar jag på oavsett hur många år han har på sig.
Kimi har 0 och man kan mutilicera 0 med hur många procent som helst, det blir ändå 0. Så fort en nolla är iblandat i multiplikation eller division så blir det antigen 0 eller oändligt.
Att räkna i procent är inte alltid så relevant eller rättvist heller. Antag att Stefan Holm hoppar 2 meter i höjd. Hans farmor får också för sig att börja hoppa och hon klarar 50 cm första hoppet. Bägge håller på och tränar och tränar... efter en månad klarar Stefan 210 cm, hans farmor 100 cm. Stefan har ökat med 5%, hans farmor med 100%. Altså är Stefans farmor jätteduktig, hon ökade ju med 100%, 2 månader till så hoppar hon högre än Stefan
Det är bara Alonso som kan öka med 100 %.
M. Schumacher har redan mer än 1 titel, för att öka 100% så måste han ta lika många till som han redan har och det tvivlar jag på oavsett hur många år han har på sig.
Kimi har 0 och man kan mutilicera 0 med hur många procent som helst, det blir ändå 0. Så fort en nolla är iblandat i multiplikation eller division så blir det antigen 0 eller oändligt.
Att räkna i procent är inte alltid så relevant eller rättvist heller. Antag att Stefan Holm hoppar 2 meter i höjd. Hans farmor får också för sig att börja hoppa och hon klarar 50 cm första hoppet. Bägge håller på och tränar och tränar... efter en månad klarar Stefan 210 cm, hans farmor 100 cm. Stefan har ökat med 5%, hans farmor med 100%. Altså är Stefans farmor jätteduktig, hon ökade ju med 100%, 2 månader till så hoppar hon högre än Stefan
-
- Moderator
Det finns en psykologisk faktor som inte går att bortse ifrån, oavsett hur professionella alla inblandade är. Det är människor vi talar om, inte maskiner. Vad det handlar om är det engagemang människor investerar i varandra. Det är mycket lättare att engagera sig i någon som man vet att man kommer att fortsätta att relatera till. Någonstans ska en relation också avvecklas och det är en mental process som inleds redan innan separationen är ett faktum. Det här är processer som sker oaktat professionella ambitioner. Bakom ratten är jag säker på att det inte kommer att påverka Alonso ett enda smack, men i arbetet vid sidan av kan det komma att påverka. Så länge allt går bra tror jag inte att det är någon fara, men om det skulle uppstå motgångar kan det snabbt slå in kilar i relationerna. En förare som har flera år kvar på sitt kontrakt kan mycket lättare skylla på stallet utan att det påverkar relationerna negativt. Personalen kan mycket snabbt skifta sin lojalitet till den förare som kommer att stanna i stallet.
Tärnström
Tärnström
-
- Moderator
Jag tror att Kimi redan från början har känt sig mer given i stallet än vad Montoya har gjort. Kimi fanns ju redan i teamet när Montoya kom och det måste ändå ha känts lite som att han spelade på Kimis hemmaplan. Den känslan tror jag inte finns där längre. Snarare tror jag att Kimi känner sig en aning sviken. Jag tror inte att han hade räknat med att hans krav på mer pengar skulle sluta med att Ron plpckade in Alonso. I ett enda drag visade Ron Dennis att han inte behöver Kimi. Samma sak gäller för Kimi som för Alonso, enligt mitt inlägg ovan, uppstår det motgångar kan det snabbt bli sura miner och skiftningar i lojalitet inom teamet - till Montoyas fördel. Montoya har snarast, utan att göra någonting, förbättrat sina positioner.Razor skrev:Montoya borde väl ha samma nackdel som Kimi, vad det gäller osäkerheten runt sin framtid hos McLaren; eller menar du kanske att Montoya har ett mer stabilt eller starkare psyke än Kimi?
Tärnström
-
JTarnstrom skrev:Alonso har nackdelen av att han ska lämna Renault, Kimi har nackdelen av att ingenting är klart för hans del. Kan vinnaren bli Montoya?
Tärnström
Det är kanske ingen fördel för Alonso att han lämnar Renault men tar han fler poäng än Fisi och dessutom leder VM så kommer ha att få högsta prioritet, Renault är där för att vinna. En VM-titel smäller högre än att man medvetet nonchalerar en förares bil. Världsmästaren tar väl med sig startnummer 1-2 men det stall han lämnar får väl åtminstone 3-4?
Att Kimi inte har (?) något klart ser inte jag som nackdel, i början av säsongen är det ju så för de flesta som inte sitter med färska 2-årskontrakt.
-
-
Jo, fast jag ser den psykologiska faktorn som så att F1 är så komplicerat att personal och förare har väldigt liten tid elelr utrymme till att gå och låta sig störa av sådana tankar när de gör jobbet de måste vara helt fokuserade på.JTarnstrom skrev:Det finns en psykologisk faktor som inte går att bortse ifrån, oavsett hur professionella alla inblandade är. Det är människor vi talar om, inte maskiner. Vad det handlar om är det engagemang människor investerar i varandra. Det är mycket lättare att engagera sig i någon som man vet att man kommer att fortsätta att relatera till. Någonstans ska en relation också avvecklas och det är en mental process som inleds redan innan separationen är ett faktum. Det här är processer som sker oaktat professionella ambitioner. Bakom ratten är jag säker på att det inte kommer att påverka Alonso ett enda smack, men i arbetet vid sidan av kan det komma att påverka. Så länge allt går bra tror jag inte att det är någon fara, men om det skulle uppstå motgångar kan det snabbt slå in kilar i relationerna. En förare som har flera år kvar på sitt kontrakt kan mycket lättare skylla på stallet utan att det påverkar relationerna negativt. Personalen kan mycket snabbt skifta sin lojalitet till den förare som kommer att stanna i stallet.
Tärnström
Jag tror att det där med att en förare lämnar ett stall, och att det påverkar hans chanser i det bef. stallet mer är en mediagrej än en faktisk sak. Det är så enkelt att säga att det kommer att påverka, men det finns väldigt få bevis på att det gör det.
Se på Montoyas sista säsong hos Williams - han var bäste Williamsförare, han vann sista loppet mot just McLaren av alla stall. Enda skillnaden där var att han i sista halvan av året inte deltog i testerna av delar till den nya bilen. Däremot testade han den befintliga och var med i utvecklingen av denna så länge den pågick under säsongen.
Så jag tror det har en väldigt liten faktor. Och jag har svårt att se att Renault och Flavio gör mot Alonso som de gjorde mot Trulli. Det vore korkat, men det är i och för sig möjligt.
-
- Moderator
Som sagt, om du läste lite mer noggrant vad jag skrev så pratar jag om omedvetna processer. Ligger Alonso i vinnarhålet, förespår jag heller inga problem. Det är om det börjar ta emot under säsongen som hans avhopp från stallet kan komma att spela in. Det har vi sett många exempel på tidigare genom åren, där förare som har kalrt med ett annat stall får stå över de sista tävlingarna, något som naturligvis aldrig har hänt när stallet har haft segerchans, utan bara när säsongen har varit präglad av besvikelse.Zolti skrev:
Det är kanske ingen fördel för Alonso att han lämnar Renault men tar han fler poäng än Fisi och dessutom leder VM så kommer ha att få högsta prioritet, Renault är där för att vinna. En VM-titel smäller högre än att man medvetet nonchalerar en förares bil. Världsmästaren tar väl med sig startnummer 1-2 men det stall han lämnar får väl åtminstone 3-4?
Att Kimi inte har (?) något klart ser inte jag som nackdel, i början av säsongen är det ju så för de flesta som inte sitter med färska 2-årskontrakt.
Tärnström
-
LuckyStrike1 skrev:Word Drivers Champion eller ChampionshipZolti skrev:Vad står WDC för
världsmästare helt enkelt.
HAN LJUGER!!!
Det står för: Waiting for David Coulthard.
Det var därför Mika blev "WDC" 1998 och 1999.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Det kan nog stämma... risken finns nog att Kimi känner sig sidsteppad och att det är Montoya som känner sig stärkt.JTarnstrom skrev:Jag tror att Kimi redan från början har känt sig mer given i stallet än vad Montoya har gjort. Kimi fanns ju redan i teamet när Montoya kom och det måste ändå ha känts lite som att han spelade på Kimis hemmaplan. Den känslan tror jag inte finns där längre. Snarare tror jag att Kimi känner sig en aning sviken. Jag tror inte att han hade räknat med att hans krav på mer pengar skulle sluta med att Ron plpckade in Alonso. I ett enda drag visade Ron Dennis att han inte behöver Kimi. Samma sak gäller för Kimi som för Alonso, enligt mitt inlägg ovan, uppstår det motgångar kan det snabbt bli sura miner och skiftningar i lojalitet inom teamet - till Montoyas fördel. Montoya har snarast, utan att göra någonting, förbättrat sina positioner.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Okay - så då är frågan för dig: Kommer Alonsos säsong att bli kantad av besvikelser vilket sedan kan framkalla ett sådant beteende?JTarnstrom skrev:Som sagt, om du läste lite mer noggrant vad jag skrev så pratar jag om omedvetna processer. Ligger Alonso i vinnarhålet, förespår jag heller inga problem. Det är om det börjar ta emot under säsongen som hans avhopp från stallet kan komma att spela in. Det har vi sett många exempel på tidigare genom åren, där förare som har kalrt med ett annat stall får stå över de sista tävlingarna, något som naturligvis aldrig har hänt när stallet har haft segerchans, utan bara när säsongen har varit präglad av besvikelse.Zolti skrev:
Tärnström
Jag tror inte det - Alonso är bättre än Fisichella så oavsett hur bra eller dålig Renaultbilen är så tror jag Alonso kommer att vara Renaults klart bästa förare, och stallets bästa hopp 2006.
Om Renaultbilen är bra, vilket vintertesterna tyder på, så kommer Alonso att vara med i segerdiskussionerna. Då tolkar jag dig som att du inte tror Renault omedvetet "sabbar" för Alonso.
Om Renault inte är tillräckligt bra ... tja ... då kan de ju sabba om de vill. De är då ändå borta ur segerdiskussionerna. Frågan är då varför de skulle sabba när det finns viktigare saker att tänka på som att lösa problemen med bilen.
-
- Moderator
Jag ger samma svar till dig. Det handlar inte om medvetna tankar, nödvändigtvis. Det är mentala processer som försiggår i alla människors medvetande oavsett hur professionella de vill se sig. Om stallen enbart bestod av psykopater skulle jag hålla med dig, men så är inte fallet. Jag har själv observerat vikten av de personliga relationerna på lägre nivåer inom racing - de är långt mycket viktigare än vad många har förstått. I ett stall kommuniceras det konstant mellan förare, ingenjörer och mekaniker. Kommunikationen är ju självklart viktig, det är ju det medel som får de olika delarna av teamet att fungera tillsammans. Kommunikationen påverkas i högsta grad av individernas relationer mellan varandra.LuckyStrike1 skrev:
Jo, fast jag ser den psykologiska faktorn som så att F1 är så komplicerat att personal och förare har väldigt liten tid elelr utrymme till att gå och låta sig störa av sådana tankar när de gör jobbet de måste vara helt fokuserade på.
Jag tror att det där med att en förare lämnar ett stall, och att det påverkar hans chanser i det bef. stallet mer är en mediagrej än en faktisk sak. Det är så enkelt att säga att det kommer att påverka, men det finns väldigt få bevis på att det gör det.
Se på Montoyas sista säsong hos Williams - han var bäste Williamsförare, han vann sista loppet mot just McLaren av alla stall. Enda skillnaden där var att han i sista halvan av året inte deltog i testerna av delar till den nya bilen. Däremot testade han den befintliga och var med i utvecklingen av denna så länge den pågick under säsongen.
Så jag tror det har en väldigt liten faktor. Och jag har svårt att se att Renault och Flavio gör mot Alonso som de gjorde mot Trulli. Det vore korkat, men det är i och för sig möjligt.
Som många andra har sagt före mig, "racing is a people business".
Gällde det bara imponerande CV's så vore det enkelt. Då skulle stallet med de bästa akademiska meriterna alltid vinna, men så är det inte.
Tärnström
-
Prio 1: Vinna
Prio 2: "Sabba"
Så tror jag extremt enkelt att den mentala processen ser ut.
F1 består till 100% av vinnarskallar - har de en chans att vinna jobbar de för den chansen även om det innebar att Svarte Petter blir vinnare.
Det är skillnadem mot t.ex. ett företag där man kan sabba för en medarbetare som ska sluta, på bekostnad av vad som är bäst för företaget.
I F1 gör man inte det så länge chansen till att vinna finnas. Den mentala viljan att vinna är här så mycket större än den mentala känslan att vilja ge igen för "osolidariskt beteende" eller vad man ska kalla det.
Därför tror jag att Alonsos kommande flytt till McLaren endast har en mycket marginell negativ effekt i år, som inte kommer att infinna sig så länge han och Renault slåss om segrar och mästerskapet.
Racing är en liten bransch, och F1 är ännu mindre. Din ovän idag kan bli din vän imorgon och tvärtom. Därför är det sällan man ser de inblandade bli alltför bittra ovänner med varandra, för man vet aldrig när man hamnar i samma stall igen.
Prio 2: "Sabba"
Så tror jag extremt enkelt att den mentala processen ser ut.
F1 består till 100% av vinnarskallar - har de en chans att vinna jobbar de för den chansen även om det innebar att Svarte Petter blir vinnare.
Det är skillnadem mot t.ex. ett företag där man kan sabba för en medarbetare som ska sluta, på bekostnad av vad som är bäst för företaget.
I F1 gör man inte det så länge chansen till att vinna finnas. Den mentala viljan att vinna är här så mycket större än den mentala känslan att vilja ge igen för "osolidariskt beteende" eller vad man ska kalla det.
Därför tror jag att Alonsos kommande flytt till McLaren endast har en mycket marginell negativ effekt i år, som inte kommer att infinna sig så länge han och Renault slåss om segrar och mästerskapet.
Racing är en liten bransch, och F1 är ännu mindre. Din ovän idag kan bli din vän imorgon och tvärtom. Därför är det sällan man ser de inblandade bli alltför bittra ovänner med varandra, för man vet aldrig när man hamnar i samma stall igen.
-
- Moderator
LuckyStrike1 skrev:
Okay - så då är frågan för dig: Kommer Alonsos säsong att bli kantad av besvikelser vilket sedan kan framkalla ett sådant beteende?
Jag tror inte det - Alonso är bättre än Fisichella så oavsett hur bra eller dålig Renaultbilen är så tror jag Alonso kommer att vara Renaults klart bästa förare, och stallets bästa hopp 2006.
Om Renaultbilen är bra, vilket vintertesterna tyder på, så kommer Alonso att vara med i segerdiskussionerna. Då tolkar jag dig som att du inte tror Renault omedvetet "sabbar" för Alonso.
Om Renault inte är tillräckligt bra ... tja ... då kan de ju sabba om de vill. De är då ändå borta ur segerdiskussionerna. Frågan är då varför de skulle sabba när det finns viktigare saker att tänka på som att lösa problemen med bilen.
Jag tycker inte att ordet "sabba" uttrycker vad det handlar om. Dels antyder ordet att det finns en medveten tanke om att förstöra för någon. Självklart finns inga sådana ambitioner. Det är inte suicidala människor vi talar om. Allt agerande sker naturligtvis mot bakgrund av en tanke om att förbättra. Dels antyder ordet också att det är en ensidig handling. Det jag har beskrivit är en ömsesidig process. Relationen kan helt enkelt surna till mellan förare och stall. Låt säga att Alonso upplever sig ha problem med bilen, resultaten kanske inte är i den nivå som han önskar sig. Ingenjörerna, som kanske skulle ha större fördragsamhet med Alonsos klagomål om de visste att de skulle behöva leva med honom en säsong till, kanske tenderar att lägga skulden, mer eller mindre omedvetet, på Alonso. I synnerhet skulle ju det kunna ske om Fisichella kommer upp i en högre resultatnivå än tidigare.
Tärnström
-
- Moderator
Vinnarskalle eller inte. Jag tror inte att de som jobbar inom F1 är bättre funtade, rent psykologiskt, än vad vanliga människor är. De är handplockade för sitt kunnande och lojalitet (så länge de är anställda). Trots den professionalism som präglar F1 är inte dåliga relationer direkt sällsynta.
Ser också att du fortsätter att prata om "sabbande" i ordalag som antyder en långt mer medveten tanke än det jag talar om. Här talar vi helt enkelt förbi varandra.
Tärnström
Ser också att du fortsätter att prata om "sabbande" i ordalag som antyder en långt mer medveten tanke än det jag talar om. Här talar vi helt enkelt förbi varandra.
Tärnström
-
Så länge det går bra, och man är med i vinnarstriden tror jag inte det kommer att ha ngn betydelse. Tolkar dig som att det är vad du tror också?
Skulle man få problem och inte vara med i vinnardiskussionerna kan det bli ett problem. Men då tror jag att man har värre problem att bekymra sig över för att det ska ha någon större effekt då heller.
Skulle man få problem och inte vara med i vinnardiskussionerna kan det bli ett problem. Men då tror jag att man har värre problem att bekymra sig över för att det ska ha någon större effekt då heller.
-
- Moderator
Så länge det går bra kommer det inte att uppstå några problem. Men låt säga att Alonso har otur i början av säsongen - då kan det uppstå problem långt innan någon ens vet om han har chans eller ej att upprepa segern från förra säsongen. Balansen kan skifta över i Fischellas favör, trots att Fisichella är en sämre förare.
Tärnström
Tärnström
-
- Moderator
Glöm heller inte Briatore-faktorn. Han kommer att vara obrottsligt lojal gentemot Renault och det oavsett sina kopplingar till Alonso. Skulle det behövas kommer han att ställa sig på stallets sida. Och Briatore har ju inte direkt några mellanlägen.
Tärnström
Tärnström
-
- Moderator
Trots alla dessa funderingar skulle jag inte bli förvånad om ALonso försvarar titeln. Men det finns risker för honom att vara uppmärksam på under den här säsongen.
Tärnström
Tärnström
-
-
Fascinerande att sex st. har röstat på Kimi och [Schumacher]...
Är det Jari som röstar ifrån flera olika datorer/konton?
Annars hade ju Tjack passat in bra som svar också, dock inte riktigt lika troligt som Alonso.
F.ö. håller jag med Tärnström angående den mentala biten och så stora vinnarskallar är det inte på alla i personalen, då hade de nog kanske suttit i bilen istället.
Jag känner ju några som jobbar/jobbat inom F1 och alla är långt ifrån passionerade motorsportfreaks, även om många är det, dock inte i nivå med förarna när det gäller tävlandet. Lite mer som att det är kul när det går bra för företaget. Många är istället hängivna teknikfreaks, eller tycker bara att det är ett intressant jobb.
Börjar t.ex. mekaniker och/eller raceingenjör att tvivla på föraren och mest anse att han gnäller när han klagar på bilen, så kanske de inte riktigt orkar/vill göra ännu en ändring på bilen, eftersom de inte riktigt tror att det blir bättre, eller liknande tankar. Så nog kan det gå åt pipan utan att man gör som mekanikerna i Life, eller vad det var för team, som struntade i att fylla i olja i motorn när de inte hade fått betalt, så bilen kom bara några hundra meter innan den rasade...
Är det Jari som röstar ifrån flera olika datorer/konton?
Annars hade ju Tjack passat in bra som svar också, dock inte riktigt lika troligt som Alonso.
F.ö. håller jag med Tärnström angående den mentala biten och så stora vinnarskallar är det inte på alla i personalen, då hade de nog kanske suttit i bilen istället.
Jag känner ju några som jobbar/jobbat inom F1 och alla är långt ifrån passionerade motorsportfreaks, även om många är det, dock inte i nivå med förarna när det gäller tävlandet. Lite mer som att det är kul när det går bra för företaget. Många är istället hängivna teknikfreaks, eller tycker bara att det är ett intressant jobb.
Börjar t.ex. mekaniker och/eller raceingenjör att tvivla på föraren och mest anse att han gnäller när han klagar på bilen, så kanske de inte riktigt orkar/vill göra ännu en ändring på bilen, eftersom de inte riktigt tror att det blir bättre, eller liknande tankar. Så nog kan det gå åt pipan utan att man gör som mekanikerna i Life, eller vad det var för team, som struntade i att fylla i olja i motorn när de inte hade fått betalt, så bilen kom bara några hundra meter innan den rasade...
-
Med dom namn som är nominerade så borde väl frågan istället varit: Vem tar sin (eller heter det sitt?) första WDC? Kimi tar det i år,oavsett procentsats
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"
Richard Britton. Macau GP 2004
Richard Britton. Macau GP 2004
-
-
Klurit är det. Hoppas det blir många som slåss om tätplatserna. Om det bara är dom tre i omröstningen det står mellan tror jag att det blir såhär.
Blir det jämt, med många olika segrare i loppen, tror jag att teamkompisen kommer att spela en viktig roll. Har man en teamkompis som ständigt är med och plockar poäng från övriga så har man en bra chans att vinna VM.
Schumacher placerar jag trea. Orsak är att Massa inte kommer att kunna hälpa honom och jag har inte blivigt övertygad av fart och däck under tester. Dessutom tror jag den biologiska klockan även påverkar schummi.
Alonso är bra men pressen och uppståndelsen från förra årets seger gör att han får svårt att focusera. Stallkompisen har inte heller övertygat hittils. Slutar tvåa.
Kimi kommer att få en tuff start men när bilen är klar tror jag man har med mycket fart från förra året. Förra årets 2:a plats gör att han har störst focus på att vinna av dom tre. Montoya är den avgörande faktorn. Tar han många poäng av Schumacher och Alonso kan Kimi vinna.
Blir det jämt, med många olika segrare i loppen, tror jag att teamkompisen kommer att spela en viktig roll. Har man en teamkompis som ständigt är med och plockar poäng från övriga så har man en bra chans att vinna VM.
Schumacher placerar jag trea. Orsak är att Massa inte kommer att kunna hälpa honom och jag har inte blivigt övertygad av fart och däck under tester. Dessutom tror jag den biologiska klockan även påverkar schummi.
Alonso är bra men pressen och uppståndelsen från förra årets seger gör att han får svårt att focusera. Stallkompisen har inte heller övertygat hittils. Slutar tvåa.
Kimi kommer att få en tuff start men när bilen är klar tror jag man har med mycket fart från förra året. Förra årets 2:a plats gör att han har störst focus på att vinna av dom tre. Montoya är den avgörande faktorn. Tar han många poäng av Schumacher och Alonso kan Kimi vinna.
-
-
Njaaa, så enkelt är det inte. Jag tror du missat Jaris procenträkningslektioner här på Forza, läs dem så blir du klokare.Zolti skrev:Det är bara Alonso som kan öka med 100 %.
Keep on Boppin´
-
Nu är frågan om Jari skall få upprättelse och inte är ensam om procenträkningsproblemen, eller om det är forumdeltagarnas läskunnighet som brister?
Jag tror dock på det senare då man även historiskt tycker om att "tala" förbi varandra och mest bry sig om de egna inläggen.
Det skulle dock vara intressant att höra hur [Schumacher] skulle göra för att lyckas erövra sin 14:e VM-titel i år?
Däremot kan man kanske tolka Kimis uteblivna(?) titel i år som en 100-procentig ökning av hans tidigare antal titlar, eller kanske t.o.m. en 200-procentig ökning...
Jag tror dock på det senare då man även historiskt tycker om att "tala" förbi varandra och mest bry sig om de egna inläggen.
Det skulle dock vara intressant att höra hur [Schumacher] skulle göra för att lyckas erövra sin 14:e VM-titel i år?
Däremot kan man kanske tolka Kimis uteblivna(?) titel i år som en 100-procentig ökning av hans tidigare antal titlar, eller kanske t.o.m. en 200-procentig ökning...
-
- Varnad
Jag anser också att endast Alonso kan öka sina antal titlar med 100%.
Skulle Kimi vinna i år så skulle han få en procentuell andel av VM-titlar.
Det är nog bara Lucy som inte brytt sig om att läsa inlägg andra än sina egna.
Senast redigerad av Jari den sön mar 05, 2006 05:56, redigerad totalt 1 gång.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
Förnekar du nu igen att du själv har skrivit "0 är ingenting och 1 är 100% mer"?Jari skrev:Jag anser också att endast Alonso kan öka sina antal titlar med 100%.
-
- Varnad
Jag påstår att jag inte riktigt menat så och jag har flera gånger förklarat hur det gick till när tankevurpan uppstod.LuckyStrike1 skrev:Förnekar du nu igen att du själv har skrivit "0 är ingenting och 1 är 100% mer"?Jari skrev:Jag anser också att endast Alonso kan öka sina antal titlar med 100%.
Är du inte nöjd med svaret rekommenderar jag dig att slå huvudet i väggen fyra gånger riktigt hårt, ta en Treo och gå och lägg dig.
I morgon kanske du kan hålla dig till lite mer för livet viktigare saker.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
-
- Varnad
-