Nya McLarenbilen

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Nä, är den där lika snabb som den ser ut får de övriga se upp...
OCh på vilket sett ser den snabbare ut än andra F1-bilar. Den ser ut att göra 350-360 som ungefär alla andra...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tycker mig se att de andra tappat lite mer fart än McLaren.
Bedömningen är självklart subjektiv, men årets Mac ser snabbare ut än konkurrensen. Sen får du ju tycka annat.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Tycker mig se att de andra tappat lite mer fart än McLaren.
Bedömningen är självklart subjektiv, men årets Mac ser snabbare ut än konkurrensen. Sen får du ju tycka annat.
Jo, din bedömning är klart subjektiv. Fan Jari, ibland presterar du stor humor. Jag hoppas du är medveten om det! :up:
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

LuckyStrike1 skrev:Bild
Huvet på spiken, LS!

Har Ron sparat pengar genom att anmäla sig till "Pimp My Ride"?

Kanske dyker det upp en MTV-logga på silverfisken...

Dock hade det sett väldigt mycket bättre ut om man bytte kromet mot en mer basic silverlack.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Tycker mig se att de andra tappat lite mer fart än McLaren.
Japp, jag, och detta är ju min subjetiva åsikt efter att ha följt med i testerna, är ju att McLaren är de som tappat mest fart av alla stallen och ju harvat långt ned i fältet. Renault ligger kvar i toppen, och Ferrari har som väntat kommit tillbaka och Toyota och Honda förbättrat sig.

Hur du resonerar subjektivt vore klart intressant att veta... om inte annat för den moderna psykiatrin

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Min, självklart subjektiva, åsikt är att McLarens försäsong eller vintertester (vad man väljer att kalla det) hittills har varit kantad av oönskade problem vilket inte är bra (för dem).

Därför är min subjektiva åsikt att McLaren ännu inte är ikapp de tre stall som hittills har sett starkast ut: Renault, Ferrari och Honda.

Om McLaren kan lösa sina problem med motorn, få tillräckligt med tid för chassi- och däckstester och vara tillräckligt förberedda för de första loppen återstår att se.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tsk, de spöade redan Renault förra veckan samt körde 130 varv med nya mot9orn. (PdlR)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Tsk, de spöade redan Renault förra veckan samt körde 130 varv med nya mot9orn. (PdlR)
Ja då håller den 20 varv för Kimi!

Då kanske McLAren ska ersätta Kimi med Pedro då!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

"Mercedes' redesigned V8 engine is an improvement over the initial version, according to McLaren test driver Pedro de la Rosa.

But with his engine expiring in a cloud of smoke at Jerez last Friday, the Spaniard told the local Marca newspaper that the team 'still has a long way to go'."

Skulle nån kunna beskriva det som hände med ett ord? Jag vill helst slippa göra en subjektiv bedömning... :D

Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

EnzoF1 skrev:Skulle nån kunna beskriva det som hände med ett ord? Jag vill helst slippa göra en subjektiv bedömning... :D
Jo alltså det som hände var att McLaren testade ett nytt innovativt (regelvidrigt?) kombinerat hindra bakomvarande att köra om med James Bond röksystem och nöd- kylnings och avstängningssystem.
Tyvärr har systemet än så länge vissa brister och stänger först av, slår på röken och sedan kylan när det egentligen ska vara tvärt om.

Menar du att du inte begrep det?
Fattar ju vem som helst..

/ Tommi
Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Tommi skrev:
EnzoF1 skrev:Skulle nån kunna beskriva det som hände med ett ord? Jag vill helst slippa göra en subjektiv bedömning... :D
Jo alltså det som hände var att McLaren testade ett nytt innovativt (regelvidrigt?) kombinerat hindra bakomvarande att köra om med James Bond röksystem och nöd- kylnings och avstängningssystem.
Tyvärr har systemet än så länge vissa brister och stänger först av, slår på röken och sedan kylan när det egentligen ska vara tvärt om.

Menar du att du inte begrep det?
Fattar ju vem som helst..

/ Tommi
Tack för förklaringen! Först kunde man nästan få intrycket av att det var en "poof". Vad bra att du klargjorde saken! ;)

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:"Mercedes' redesigned V8 engine is an improvement over the initial version, according to McLaren test driver Pedro de la Rosa.

But with his engine expiring in a cloud of smoke at Jerez last Friday, the Spaniard told the local Marca newspaper that the team 'still has a long way to go'."

Skulle nån kunna beskriva det som hände med ett ord? Jag vill helst slippa göra en subjektiv bedömning... :D
Deras rökmoln var mycket större än Renaults eller några av de andra stalles rökmoln.

Det kom också mycket snabbare - ett klart tecken på att McLaren går framåt och de andra backar således.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Bild
Bild
Yo, brotha...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

EnzoF1 skrev:Skulle nån kunna beskriva det som hände
Nu kan det bara bli bättre :hump:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Konstigt, nu pratas det inte mycket om "poof" här.
Men det är kanske när "fel" märke "poofar"?
I rest my case!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tror de analyserar Schumachers misshandel av Ferrarimotorerna hittills i helgen.

Användarens profilbild
Busen

Inlägg av Busen »

Lövet skrev:Konstigt, nu pratas det inte mycket om "poof" här.
Men det är kanske när "fel" märke "poofar"?
I rest my case!
En jälva tur de inte har saab i alla fall. Det är ju för fan en bil för gubbar med hatt! :bad:
Förtryckta människor dras till religioner, utan religioner vore världen paradiset...
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

En jälva tur de inte har saab i alla fall. Det är ju för fan en bil för gubbar med hatt!
Och?
Jag trivs både med Saab och hatt.
Dessutom heter det "jävla" och inte "jälva" :lol:
Geer

Inlägg av Geer »

Det är långt kvar till mål så det kan säkert fortfarande bli puffar.

McLaren har dock gått långt i att fixa bra kylning och har både större luftintag och "hjälar" med till Malaysia. Sämre airodynamik men det kanske det är värt. Ferarri har inte med något extra kylkit. Renault hade några mindre förändringar.