Det kunde inte ha blivit så mycket fulare än de senaste årens desing i och för sig, men man ligger på gränsen till att ha lyckats. Ser ut som mekaniker Ron Dennis våta streetracingdröm ungefär.
Så jag sällar mig till skaran som anser att McLaren borde prioritera att bygga en bil som håller och är snabb, innan man leker med specialutvecklade kromlacker ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Varken ful eller snygg. Men om bilen är snabb så kanske man börjar gilla den. Den ser nog lite annorlunda ut på banan. Kanske gör den sig mer rättvisa där?
Razor skrev:Ja, vad ska man säga... det är bara de blå lysrören undertill som saknas.
Fast det skulle inte förvåna mig det minsta om de redan sitter där.
Precis min tanke också - inspirationen ser ut att komma från Fast and Furious och streetracingutsmyckningar. Det ser helt enkelt billigt och smaklöst ut, och tyvärr är det så en hel del merchandise från McLaren ser ut tycker jag.
Skinnjackorna ... de rosa-orange (eller vad de ska kallas) tröjorna, teflonliknande kepsar i kastrullfor ... fy tusan.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Den får mig att tänka på fula röda blaffor som, med lite tur, kan döljas med sponsorers loggor. Och med lite mer tur gör de sig bättre på tv än på de där bilderna.
Jag sätter 10 GP poäng på att någon (läs Ferrari) kommer lägga in en protest mot att nya Mclaren bilen kommer att störa andra förare med solreflexer mm
Fyfan så den ser ut! Om den åtminstone hade fått vara silvergrå som tidigare så hade det kunnat funka rätt okej. Speciellt med de röda fälten, men krom?! Som det har sagts ovan, det ser billigt ut. Och framförallt skitfult.
Intressant att ni drar paralleller till kebabkittade japsar.
Själv tänker jag på vackra antika välpolerade helaluminiumracers.
Dock tycker jag att McLaren kunde kört bilen i orange eftersom de inte har någon titelsponsor.
Nu när den börjat rör på sig riktigt ordentligt så blev den genast mycket snyggare
1. K. Räikkönen McLaren Michelin 01:09.987 81 laps
2 G. Fisichella Renault Michelin 01:10.921 83
3 H. Kovalainen Renault Michelin 01:11.071 161
4 D. Coulthard Red Bull Michelin 01:11.076 34
5 P. de la Rosa McLaren Michelin 01:11.245 113
6 C. Albers Midland F1 Bridgestone 01:13.062 62
7 A. Sutil Midland F1 Bridgestone 01:13.500 9
8 T. Monteiro Midland F1 Bridgestone 01:13.815 93