Gratulerar Forza Nyheter

Kungaklassen av motorsport...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Har vi tisdagsmöten?

Inget jag minns.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det borde du göra med tanke på att du kört bil efteråt. :lol:
formulis

Inlägg av formulis »

Grattis Forza att ni inte har publicerat denna
helt meningslösa "nyhetsartikel" - jag sökte efter
nån ny nyhet om McLaren.
Tycker ni andra att det är en innehållsrik och informativ artikel?

Jag låter bli att nämna källan.
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
MCLAREN CONFIDENT ON FIXES
2002-03-27 15:47:00
McLaren MD Martin Whitmarsh is confident the team has banished its reliability glitches.

McLaren have only got one car to the flag after Kimi Raikkonen finished third in the Australian Grand Prix and two engine failures in Sepang put the team and engine suppliers Mercedes on the back foot.

However, after last week’s test in Barcelona Whitmarsh is confident the team are in much better shape for this weekend’s Brazilian GP. He said: "The team has been working hard following the unsatisfactory result in Malaysia in a bid to marry competitive performance with reliability.

"We have again demonstrated in testing in Barcelona that we have the capability to achieve the complete package, and we now must translate this into the race environment in Brazil."

Mercedes competition boss Norbert acknowledges that the German firm and its engine builder Ilmor need to raise their game.

Haug said: "Following the engine failures in the last Grand Prix our main target was to achieve reliability again, and we have worked very hard on this in Stuttgart as well as in Brixworth."

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: formulis den 2002-03-27 19:27 ]</font>
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Vad är nyheten? Vi vet redan att McLaren testade i Barcelona förra veckan. Hurvida bilen kommer hålla i Brasilien återstår att se.

Nigel Roebuck svarade återigen på en fråga om årets McLaren och dess motor i denna veckas frågespalt på Autosport.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

denna var otäck att läsa hoppas det är onda skrönor.
has been revealed exclusively to F1Newswire.net that McLaren boss Ron Dennis is beginning to concede his Woking-team’s chances of scoring either first or second in the 2002 championship are slim indeed. With the new MP4-17 proving outpaced by both Ferrari and Williams early in the season, a source close to McLaren and Formula 1 revealed to the author how Dennis is already refocusing the team’s efforts into maximising difficult prospects this year, and looking towards 2003.

“Ron is feeling very down about the lack of competitiveness of the new car. He had hopes pinned to Adrian (Newey) and what he could do with the car, and now its clear that not only the chassis is lacking but the new Mercedes is significantly down on power.

“What’s got him even more downcast is the fact that both chassis and engine appear developmentally limited. Ron is psychologically preparing for third (in the constructor’s title)”.

Andrew Maitland also writes for http://www.futuref1.cjb.net

:sad: :sad: :sad:

formulis

Inlägg av formulis »

Kanske man borde själv också ta ett sabbatsår och fokusera på 2003.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sluta nu.
Vi kan väl försöka hålla oss till fakta och faktiska händelser. En notis på någon av alla skvallersidor om en förstående depression för Ron Dennis tror jag inte ett ögonblick på när man vet att han liksom många andra anser att F1-säsongen egentligen börjar först vid Europapremiären. Därför kommer ni förmodligen aldrig att kunna läsa den sortens påstådda uttalanden (utan ett direkt citat) på Forza Motorsport. Vad vi dessutom glömmer bort är att både för en McLarenfan och en finne har säsongen haft en milt uttryckt intressant start på F1-säsongen. I Malaysia hade man faktiskt en andraplats vikt för sig tills det inte hölll längre. Shit happens. Jag börjar jämföra lite grann med säsongen 98 när McLaren varvade Ferrari i första loppet och hade en övertygande ledning och redan i Brasilien hade Ferrarifansen börjat ge upp hoppet för att det skulle kunna bli någon fight det året med tanke på McLarens superbil. Det avgjordes först i sista loppet och skillnaden var riktigt hårfin ett tag. Nu är det bara två kvar av de förare som slogs då, men det är även tre-fyra nya förare med och slåss om att få slåss om det på slutet. För att inte tala om det faktum att stallen blivit minst en till. Det ser möjligen värre ut för Coulthard, men han brukar kunna glimra till under en period varje säsong och vem vet, han kanske vinner tre i rad nu?
Så är nämligen Formel 1, till skillnad från andra sporter att vad som helst kan hända, och ofta gör det det också.
Jag tror inte att jag varit med om en bättre och mer spännande start på någon säsong ännu i alla fall. (Men så säger kanske jag varje år?)

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-03-28 07:45 ]</font>
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Jari, visst är det så. Ja det är bra att det inte skrivs artiklar om eventuella depretioner hos någon stallchef på Forza.

McLaren så starka och lovande ut i Australien, på Sepang så det inte lika lovande ut. Men det var bara Williams BMW som körde från Kimi och DC av en stopps gubbarna. Så nog kan det bli några bra result i år.

Montoya WDC 2002
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

McLarens situation är inte helt hopplös även om det kan tyckas så för stunden. Nigel Roebuck analyserade lite mer den här veckan.

McLaren's predicament is awful at the moment. From what David Coulthard says, the MP4-17 is a superb creation, perhaps McLaren's best since the dominant season of 1998, but - there's no getting from this - at present it is severely compromised by a distinctly down-on-power Mercedes V10. The word is that DC and Kimi Raikkonen are working with little more than 800-810 horsepower at the moment, while BMW have perhaps 870, and Toyota, Ferrari and Ford not much less. So while the car has oodles of downforce, much of it has to be sacrificed in trimming it out, running far less wing than is ideal, simply to avoid being blown away down every straight. And, as well as being short of horsepower, the Mercedes motor, on the evidence of Malaysia, is also low on reliability. Not a happy situation.

While Renault (nee Benetton) have clearly made very considerable progress over the winter, only Ferrari, Williams and Sauber appear to be in very good shape as the European season beckons. At tracks where sheer horsepower is not of paramount importance, McLaren will be very much in the picture, but at the quick circuits they will probably struggle.

McLaren har gått mycket bra i tester i både Barcelona och på Valencia. Får dom bara bilskrället att hålla kommer dom säkert bli farliga på banor där stark motor inte är det viktigaste. Jag tänker på banor som Barcelona, Monaco, Silverstone, Nürburgring, Magny Cours och Hungaroring. Nya Hockenheim (om den blir klar till i år) kan kanske oxå passa McLaren.

Gäst

Inlägg av Gäst »

McLaren har av någon anledning gåt ganska bra på Interlagos också och Kimi älskar den banan. Detta i kombination med Michelindäck, en osäker F2002, en hetlevrad JPM och så vidare...
Ja, ni vet själva hur mycket som krävs för att lyckas i F1.
Jag säger bara; Må bäste finne vinna. :youpi:
formulis

Inlägg av formulis »

Är det inte så att där har regnat, åtminstone stundvis, varje gång dom senaste åren under racet? Eller är jag ute och cyklar?

Skulle inte denna motoreffektkrävande bana kunna anses även passa t.ex. den andra finländaren M.S - säg ni som vet.
formulis

Inlägg av formulis »

Hur mycket skall man tro egentligen på det här (dom två första styckena):

:WILLIAMS EYE CONSTRUCTORS' TITLE TILT
2002-03-28 11:48:00
Williams can forget about winning the drivers’ title – but the constructors’ crown is on.

That’s the view of BMW boss Gerhard Berger. The Austrian believes that no one can stop Michael Schumacher racking up a record-equalling fifth drivers’ title but thinks Ferrari are beatable in the constructors’ championship.

When asked if the makes’ title was a possibility, Berger told Autosport magazine: "That would be fantastic. And seeing our reliability in Malaysia it would be wrong to say we don’t have a chance.

"We must do our best and, for the drivers, we have to think about this target."

It has been a topsy-turvy start to the new season. Ferrari were considerably quicker than everyone else in Australia but Williams bounced back with a vengeance at Sepang a fortnight ago.

Berger said: "Our performance in Melbourne wasn’t where it should have been and Ferrari didn’t do particularly well in Malaysia. They just didn’t get it right."

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Både Berger och chefen för Michelin har sagt att det blir Schumi som sopar hem bucklan den här säsongen. Dom om några borde veta.
formulis

Inlägg av formulis »

Nu tänker jag skälla lite på Forza:

Varför skriver ni inte med ett ord om den här (påstådda?)däckstvisten/M.Schumacher.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Vi skrev om det redan igår förmiddag. Jag var ganska förbannad då... Men jag plockade efter några timmar bort den på förstasidan eftersom jag var osäker på fakta.

Artikeln finns kvar, det är bara att läsa. :grin:

https://f1.tauzero.se/main.php?url=article&dept=F1
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

:lol:
formulis

Inlägg av formulis »

On 2002-03-31 12:39, Pastis wrote:
Vi skrev om det redan igår förmiddag. Jag var ganska förbannad då... Men jag plockade efter några timmar bort den på förstasidan eftersom jag var osäker på fakta.

Artikeln finns kvar, det är bara att läsa. :grin:

https://f1.tauzero.se/main.php?url=article&dept=F1
OKEY..bra