EnzoF1 skrev:
DU är fan helt otrolig om du inte ser Kimis brister. Du kan inte ha följt F1 den senaste tiden!
Om du läser mina inlägg så ser du att inte heller jag är odelat positiv till hur Kimi beter sig på banan, men att du utelämnar information som för dig är obekväm utav en eller annan anledning är ju allmänt känt vid det här laget...
Jag är inte 110% pro-Kimi, men jag tycker att han, som alla andra, skall bedömas efter BÅDE kvaliteter och brister.
Du gör dig bara löjlig med ditt anti-Kimi ivrande...
Och du gör dig bara löjlig med ditt pro-Kimi-ivrande.
Jag tycker inte Kimi är den bästa föraren. Inte heller att han är näst bäst, eller tredje bäst... varför kan jag inte få ha den åsikten utan att förlöjligas av dig? Jag anser att han tillhör den övre hälften av förare. Varken mer eller mindre. Jag anser inte att han är världsmästarämne helt enkelt, även om det självklart finns en liten risk att han kan bli det ändå. Utmanarna kan bryta benen, deras bilar kan bli totalfiaskon etc. Men med verkligt motstånd, nej inte en chans!
Jag skrev redan för flera år sedan att det skulle bli Alonso som petade ned Schumacher från tronen, och nu skriver jag att Schumacher i år kliver upp igen! Kimi, nej, jag tror inte ens han klarar Montoya än hellre att utmana om titeln...
Vad utelämnar jag för information menar du? Läser du överhuvudtaget vad som skrivs eller skenar din hjärna iväg med dig bara.
Du får självklart ha vilken åsikt du vill, men sluta förlöjliga alla som inte delar den, eller "gud hjälpe dem" skulle vara lite Pro-Kimi.
Det är inte bara skenande hjärnor som noterat att han varit näst bäst i världen under två olika år och samtidigt spöat skiten av "underbarn" som Monkeyhoya. Han är trots allt bara 25 år gammal ännu och såvitt vi vet verkar de flesta bedömare fortfarande anse att han har mycket bra chanser att i framtiden ta titlar.
Han verkar dessutom ha bevisat tillräckligt mycket för att kunna välja sin styrning för nästa år samtidigt som han kan begära högre lön.
En inte alltför vågad gissning säger mig att han är fältets bäst betalda förare 2007 vilket går ganska mycket stick i stäv med din teori om näppeligen topp 10-förare.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Men man ska nog vänta lite innan man dra alltför långtgående slutsatser av det. Det är lätt att glömma ett par saker:
- Coulthard spöade Kimi under deras första år hos McLaren, även i kval.
- Heidfeld spöade Kimi under deras första år hos Sauber.
- Montoyas första säsong präglades av en skada som gjorde att han fick avstå två lopp, och köra halvskadad i ytterligare ett par lopp efter det.
- Att byta stall i F1 idag är inte helt smärtfritt ens när man är helt skadefri, det tar en säsong minst att vänja sig vid det nya stallet.
Nu tror jag nog att Kimi är en något bättre förare än Montoya, men det är inte mycket som skiljer varken de två åt eller de två från de andra två toppförarna i F1; Alonso och Schumacher d.ä.
Skillnaderna dessa fyra mellan ligger nog mer i att de framstår som rätt olika varandra i sitt sätt att vara snabba, än att det är någon som är klart mycket bättre än de andra.
Däremot anser jag att dessa fyra är ett klart steg bättre än de övriga förarna i F1 i fallande skala. Förare som Button, Fisi, Trulli, Ralf etc. är inte dåliga. De ligger bara en nivå efter "de fyras gäng". Så ser jag på saken ialla fall.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
EnzoF1 skrev:
Jag tycker inte Kimi är den bästa föraren. Inte heller att han är näst bäst, eller tredje bäst... varför kan jag inte få ha den åsikten utan att förlöjligas av dig?
Vänta lite nu.
Du kan väl inte förlöjliga de som har åsikten att Kimi är den bästa av de bästa, och samtidigt be om att inte själv bli förlöjligad för att han i bästa fall är en medlemåtta?
Så funkar det ju inte riktigt. Om du förlöjligar de som har en helt annan åsikt än du, får du nog räkna med att du blir förlöjligad tillbaka av dem.
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
LuckyStrike1 skrev:Kimi var bättre än Montoya ifjol, ja.
Men man ska nog vänta lite innan man dra alltför långtgående slutsatser av det. Det är lätt att glömma ett par saker:
- Montoyas första säsong präglades av en skada som gjorde att han fick avstå två lopp, och köra halvskadad i ytterligare ett par lopp efter det.
- Att byta stall i F1 idag är inte helt smärtfritt ens när man är helt skadefri, det tar en säsong minst att vänja sig vid det nya stallet.
Nu tror jag nog att Kimi är en något bättre förare än Montoya, men det är inte mycket som skiljer varken de två åt eller de två från de andra två toppförarna i F1; Alonso och Schumacher d.ä.
Skillnaderna dessa fyra mellan ligger nog mer i att de framstår som rätt olika varandra i sitt sätt att vara snabba, än att det är någon som är klart mycket bättre än de andra.
Däremot anser jag att dessa fyra är ett klart steg bättre än de övriga förarna i F1 i fallande skala. Förare som Button, Fisi, Trulli, Ralf etc. är inte dåliga. De ligger bara en nivå efter "de fyras gäng". Så ser jag på saken ialla fall.
Jag är benägen att ge dig rätt, eller kanske hellre hålla med om din analys av förarna (så länge vi glömmer den inbördes ordningen).
Noterar dock gärna att du i båda fallen som Kimi kom in i nya stall inte vill ge honom samma "ursäkt" för sina bister mot teamkollegan, som du vill gen Juan Pablo?
EnzoF1 skrev:
Jag tycker inte Kimi är den bästa föraren. Inte heller att han är näst bäst, eller tredje bäst... varför kan jag inte få ha den åsikten utan att förlöjligas av dig?
Vänta lite nu.
Du kan väl inte förlöjliga de som har åsikten att Kimi är den bästa av de bästa, och samtidigt be om att inte själv bli förlöjligad för att han i bästa fall är en medlemåtta?
Så funkar det ju inte riktigt. Om du förlöjligar de som har en helt annan åsikt än du, får du nog räkna med att du blir förlöjligad tillbaka av dem.
Ja men det blir jag ju också!
Alltså funkar allt som det ska!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
LuckyStrike1 skrev:Kimi var bättre än Montoya ifjol, ja.
Jag är benägen att ge dig rätt, eller kanske hellre hålla med om din analys av förarna (så länge vi glömmer den inbördes ordningen).
Noterar dock gärna att du i båda fallen som Kimi kom in i nya stall inte vill ge honom samma "ursäkt" för sina bister mot teamkollegan, som du vill gen Juan Pablo?
Det har jag nog inte sagt något om.
så för att svara på din fråga: Jo, jag ger Kimi samma ursäkter under hans två debutår i de resp. stallen. För som jag skrev: att komma in i ett nytt stall i F1 idag tar tid, minst en säsong, och under den tiden verkar det som förare tar tid på sig att komma upp i sitt max så att säga.
Så: Kimis första år hos Sauber: Heidfeld var också ny hos Sauber, men med ett års F1-erfarenhet ... det var väldigt jämnt mellan dem och 3 poängs skillnad är försumbart.
Kimis första år hos McLaren hade hans stallkamrat DC 5 år bakom sig i stallet. Att Kimi fick "stryk" av DC är i det sammanhanget inte så konstigt av just den anledning.
EnzoF1 skrev:
Vänta lite nu.
Ja, det blir du väl. Men du undanber dig att bli det, samtidigt som du själv inte nämner att du gör samma sak själv. Som man bäddar får man ligga
PC: skrev:
Om du läser mina inlägg så ser du att inte heller jag är odelat positiv till hur Kimi beter sig på banan, men att du utelämnar information som för dig är obekväm utav en eller annan anledning är ju allmänt känt vid det här laget...
Jag är inte 110% pro-Kimi, men jag tycker att han, som alla andra, skall bedömas efter BÅDE kvaliteter och brister.
Du gör dig bara löjlig med ditt anti-Kimi ivrande...
Jag tycker inte Kimi är den bästa föraren. Inte heller att han är näst bäst, eller tredje bäst... varför kan jag inte få ha den åsikten utan att förlöjligas av dig? Jag anser att han tillhör den övre hälften av förare. Varken mer eller mindre. Jag anser inte att han är världsmästarämne helt enkelt, även om det självklart finns en liten risk att han kan bli det ändå. Utmanarna kan bryta benen, deras bilar kan bli totalfiaskon etc. Men med verkligt motstånd, nej inte en chans!
Jag skrev redan för flera år sedan att det skulle bli Alonso som petade ned Schumacher från tronen, och nu skriver jag att Schumacher i år kliver upp igen! Kimi, nej, jag tror inte ens han klarar Montoya än hellre att utmana om titeln...
Vad utelämnar jag för information menar du? Läser du överhuvudtaget vad som skrivs eller skenar din hjärna iväg med dig bara.
Du får självklart ha vilken åsikt du vill, men sluta förlöjliga alla som inte delar den, eller "gud hjälpe dem" skulle vara lite Pro-Kimi.
Det är inte bara skenande hjärnor som noterat att han varit näst bäst i världen under två olika år och samtidigt spöat skiten av "underbarn" som Monkeyhoya. Han är trots allt bara 25 år gammal ännu och såvitt vi vet verkar de flesta bedömare fortfarande anse att han har mycket bra chanser att i framtiden ta titlar.
Han verkar dessutom ha bevisat tillräckligt mycket för att kunna välja sin styrning för nästa år samtidigt som han kan begära högre lön.
En inte alltför vågad gissning säger mig att han är fältets bäst betalda förare 2007 vilket går ganska mycket stick i stäv med din teori om näppeligen topp 10-förare.
Var skriver jag näppeligen topp 10?
Men då håller du väl Tjack som en av de bästa förarna, för han hade ju topplön ganska länge.
Ja Kimi har varit näst bäst två år, i bästa bilen. Övriga år har han ju fört en något mer tynande tillvaro. Det finns en annan kille som år efter år legat i topp. Och så finns det killar som faktiskt vinner titlar då och då. Vad gäller Kimis kommande styrningar så kommer nog en del att klarna under året. Misslyckas han även i år så faller nog kursen på honom ganska snabbt, då räcker det inte med att ha ett finskt pass ska du se!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Ja, det blir du väl. Men du undanber dig att bli det, samtidigt som du själv inte nämner att du gör samma sak själv. Som man bäddar får man ligga
Vart vill du komma? Det var jag som blev förlöjligad först, så då svarar jag med samma mynt? Det är väl rättvist?!
EnzoF1 skrev:Vart vill du komma? Det var jag som blev förlöjligad först, så då svarar jag med samma mynt? Det är väl rättvist?!
Visst är det rättvist - men det är ju inte "rättvist" att be om att inte bli förlöjligad för sin åsikt, när man själv förlöjligar andra för deras åsikt
EnzoF1 skrev:Vart vill du komma? Det var jag som blev förlöjligad först, så då svarar jag med samma mynt? Det är väl rättvist?!
Visst är det rättvist - men det är ju inte "rättvist" att be om att inte bli förlöjligad för sin åsikt, när man själv förlöjligar andra för deras åsikt
Visst är det, för om jag inte blir förlöjligad av PC så blir inte han det heller. Det är alltså hans fel allting!
Grymt snygg bil!
Hade varit intressant med en närmare titt på bakänden , eftersom det är den som resten av startfältet kommer få stirra på under kommande säsong
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Faktum är att interim-lackeringen andas mycket mer racing.
Färgsättningen på en racer tycker jag skall vara brutalt enkel, inte sminkad. Gillar inte "glittret".
Ferrari är snyggast i dagsläget, tidigare var Jordan det stall som såg mest racing ut...
Jari skrev:
Det är busenkelt. Han/den som vann VM var bäst.
Ja, det kan jag hålla med om. Så då är Kimi/har Kimi aldrig varit den bästa föraren. Då är vi ense om nåt för en gångs skull!
Betyder det att du tycker att Kimi är en bättre förare än Schumacher och näst bäst i världen?
Ja förra året så var Kimi bättre. Helt klart!
Men sett över ett längre perspektiv är Schumacher fortfarande bättre.
Jag ser inte kortsiktigt nämligen...
Eller, Alonso och Schumacher kan titulera sig världsmästare, det kan inte Kimi - viss skillnad. Iofs kan även Tjack det, så mitt resonemang haltar lite, det är jag medveten om. Men då får man börja räkna titlarna...
Faktum är att interim-lackeringen andas mycket mer racing.
Färgsättningen på en racer tycker jag skall vara brutalt enkel, inte sminkad. Gillar inte "glittret".
Ferrari är snyggast i dagsläget, tidigare var Jordan det stall som såg mest racing ut...
Om Kimi lämnar McLaren är risken stor att han aldrig blir världsmästare. Att gå till Ferrari 2007 är riskabelt. Ferrari är inte vad de har varit, nyckelpersonerna kan försvinna när som helst och frågan är om de kan hänga med japanerna när det gäller budget. Renault är bara att glömma. Ingen vet hur länge de blir kvar. Toyota har inga problem med pengar - än så länge - men de måste börja vinna för att inte det ska förändras. Honda har också svårt att lyckas trots att pengar är det minsta problemet. Att veta vem av Honda och Toyota man ska satsa på är ju mer eller mindre omöjligt. Toyota ligger ju närmast till hands eftersom Honda inte har några platser lediga (både Button o Rubens har väl klart för nästa säsong?). Paffett lurar i bakgrunden och det känns faktiskt inte alls som om Ron är speciellt angelägen att behålla Kimi.
Montoya ryktas vara på gång till Renault men då krävs det nog försäkringar om att fransmännen inte lägger ned. Intressant dock att signaler kommer om att Montoya ser sig om. Han har heller inte låtit speciellt imponerad av den nya McLaren-bilen.
Intressant.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Ferrari kommer alltid vara med och slåss i toppen, om än inte i den absoluta varje år.
En stor del av F1-världen kräver nämligen det, kosta vad det kosta vill.
Enzo, en McLaren som är snygg och Kimi är näst bäst?
Vad har hänt?
Måste säga att jag gillar det här...
Jari skrev:Ferrari kommer alltid vara med och slåss i toppen, om än inte i den absoluta varje år.
En stor del av F1-världen kräver nämligen det, kosta vad det kosta vill.
Enzo, en McLaren som är snygg och Kimi är näst bäst?
Vad har hänt?
Måste säga att jag gillar det här...
Nej, Kimi VAR näst bäst förra året. I år kommer han nog inte i närheten.
Och ja, det var tuff färgsättning på McLarenbilen, men nosen är lika anskrämlig för det. Full i klass med Williams härke häromåret.
Annars tycker jag inte nån F1 är snygg... det måste till kaross för att den ska bli snyggt. En 288 GTO är snygg.
Kan tänka mig att Ron är sjukt sugen på att få ditt några Vodafone "pluppar" på dom röda områderna och med det lite sköna Vodafone miljoner redan under 2006.