Nya McLarenbilen

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Nya McLarenbilen

Inlägg av Jari »

4 varv, problem med oljetrycket och en oljeläcka, plus 15 varv till under eftermiddagen blev facit första dagen.
Totalintrycket är positivt ändå.
Tillförlitlighetstester börjar köras senare i veckan.
Enligt Haug håller bilen helt tidsplanen och de rykten någon spritt ut angående tillförlitlighetsproblem med den nya motorn förnekar han bestämt.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Razor

Re: Nya McLarenbilen

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Enligt Haug håller bilen helt tidsplanen och de rykten någon spritt ut angående tillförlitlighetsproblem med den nya motorn förnekar han bestämt.
Surprise, surprise... tror du att han hade medgivit eventuella tillförlitlighetsproblem, en dryg månad före säsongsstart?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Han säger att någon har intresse av att sprida den sortens rykten om just McLarenstallet och det kan jag också förstå.
Speciellt som det hänger mycket på hur bilen blir huruvida exempelvis Kimi vill stanna kvar.
Man kan alltså orsaka relativt stor skada med ganska små medel och vem vill inte orsaka sina konkurrenter det?
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Hur kan man skada en motor genom förtal :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kimi verkar också sprida förtal om McLarens försäsongsproblem ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

En Mercedes-poff redan i premiären. Ahh, underbart :D

Jari, du får nog ta och avbeställa den där Mercan igen.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Mercedes har aldrig varit pigga på att medge att de har haft problem. Minns Mercedes under de öfrsta säsongerna med McLaren när varje motorras förnekades och tillskrevs något annat tekniskt problem. Speciellt nu när Mercedes brottas med svåra kvalitetsproblem i sin bilproduktion anar jag att det här är en känslig fråga.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
kari

Inlägg av kari »

Lemon skrev:En Mercedes-poff redan i premiären. Ahh, underbart :D

En poff till och han kanske skriver på för Ferrari. :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En poff till och han kanske blir ombedd att skriva på för Ferrari :D

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

kari skrev:En poff till och han kanske skriver på för Ferrari. :D
Kiwi skulle skriva på för Ferrari idag om det inte vore för att Schumacher fortfarande kör där. Han fick säkerligen nog av poff redan förra säsongen och jag kan tänka mig att förhandlingar med andra stall är igång mycket snart.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nix, ingen poff, utan som vanligt någon som glömt att dra åt en nippel eller något.
Som tur är har de i alla fall inte glömt verktygen kvar i bilen som Häkkinen hittade på Imola en gång... (eller var det på Monza?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bild

Ytterligare rykten spridda för att skada McLaren och Mercedes.

Hasse M

Inlägg av Hasse M »

Jari skrev:

Nix, ingen poff, utan som vanligt någon som glömt att dra åt en nippel eller något.
Som tur är har de i alla fall inte glömt verktygen kvar i bilen som Häkkinen hittade på Imola en gång... (eller var det på Monza?)
DC hittade lösa bultar i cockpit under Canadas Gp 2001 :-D

Inte helt oväntat att McLaren-Mercedes har problem
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Bild

"Hur var det nu igen? Vänster knapp för att växla upp... eller var det höger?"
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

... och trots sina tillkortakommanden så lyckades han, med bara ett undantag, ta fler poäng än någon annan under förra säsongen...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:... och trots sina tillkortakommanden så lyckades han, med bara ett undantag, ta fler poäng än någon annan under förra säsongen...
Ja, och tänk om han använt skallen och kanske supit lite mindre, då kanske han tagit flest poäng av alla... eller så är detta det bästa Kimi kan åstadkomma. I den snabbaste bilen i fältet kommer han som bäst tvåa - så kan det ju också vara.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Fick ett underbart länktips av en F1 vän!

Ni som kan Tüska können läzen hier.

http://www.f1total.com/news/06020327.shtml

Ron är slut som artist!! :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Die Silberpfeile liknar allt mer ett par ruttna morötter.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Har aldrig längtat så mycket till att se en motor skjutas som nu. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:Har aldrig längtat så mycket till att se en motor skjutas som nu. :D
Ok !

Bild 2006-02-03

Tydligen missade fotografen Montoyas ras idag.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:Fick ett underbart länktips av en F1 vän!

Ron har ett par spänn kvar och vad jag förstår är det hans enda uppgift att räkna på dem...
Jisses vad slut han är...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
Gösta skrev:Fick ett underbart länktips av en F1 vän!

Ron har ett par spänn kvar och vad jag förstår är det hans enda uppgift att räkna på dem...
Jisses vad slut han är...
Ja, fast med alla avhopp från McLaren så verkar det vara så att nyckelpersonalen vet nåt vi inte vet. McLaren har hur som helst haft sin formtopp och nu blir det i bästa fall mittfältet som gäller för en bra tid framåt.

Men som jag sade för nåt år sedan, McLaren kommer inte att finnas kvar så länge...

Surt för vissa, men en seger för sporten och resten...

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Sitter du och förutspår något i stil med förra året nu? :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Talade med min chef igår (han är Finnländare och F1 fanatiker), han lät mycket bekymrad för årets sässong gällande Ron och hans patrask! :D

Måste säga att det var med en upprymd skadeglädje jag räknade vecken i hans panna!!!! :D

Han är både kunnig och påläst, dessutom har han ofta rätt! Hoppas han får jätterätt i sin profetia!!! :up:

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag är också oroad, men hur det än blir hoppas jag på en bra fight i täten oavsett mellan vilka det blir.
Tycker själv att Renault ser bra ut och skulle inte gråta mycket om Kovalainen fick chansen och tog den
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Sitter du och förutspår något i stil med förra året nu? :D
Var ser du förutsägelserna om året??? Jag har skrivit alla år att Kimi inte kommer att bli världsmästare och tycker mig fått rätt alla år också.

Det är inte jag som år efter år yrar om "mannen att slå"...

Du börjar blir forumets DC :D

Men jag kan ju våga mig på en förutsägelse om du vill, och det är att McLaren inte kommer att bli att räkna med... i år heller...

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kovalainens chans ommer 2007 - inte 2006. Jag ser för övrigt också fram emot att han får den chansen. Inför 2006 ser det ut som flasknosdelfinen långsamt puttrar runt och sprider rök på världens F1-banor.... ingen vidare start ur som helst.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Var ser du förutsägelserna om året??? Jag har skrivit alla år att Kimi inte kommer att bli världsmästare och tycker mig fått rätt alla år också.
McLaren har hur som helst haft sin formtopp och nu blir det i bästa fall mittfältet som gäller för en bra tid framåt.
McLaren kommer inte att finnas kvar så länge

Men jag kan ju våga mig på en förutsägelse om du vill, och det är att McLaren inte kommer att bli att räkna med... i år heller...
McLaren och Kimi har varit stallet och föraren att slå för att bli världsmästare under två skilda år nu och du hittar bara "mannen att slå"-citat från ett enda år. Inte flera i rad.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Kovalainens chans ommer 2007 - inte 2006. Jag ser för övrigt också fram emot att han får den chansen. Inför 2006 ser det ut som flasknosdelfinen långsamt puttrar runt och sprider rök på världens F1-banor.... ingen vidare start ur som helst.
Jag tror inte Flavio är så dum att han inte maximerar sina chanser att kliva av på topp.
Heikki hänger med Alonso på testerna sånär som på en tiondel eller så och skulle han bli snabbare helt plötsligt, så ligger nog någon av "förstaförarna" pyrt till.
Tror det är en medveten taktik från Flavios sida att hålla chaufförerna på topp.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:
McLaren har hur som helst haft sin formtopp och nu blir det i bästa fall mittfältet som gäller för en bra tid framåt.
McLaren kommer inte att finnas kvar så länge

McLaren och Kimi har varit stallet och föraren att slå för att bli världsmästare under två skilda år nu och du hittar bara "mannen att slå"-citat från ett enda år. Inte flera i rad.
Jasså, hittills har det varit minst 9 stall och 19 förare att slå för att blir världsmästare... hur resonerar du?

Kimi har aldrig och kommer med största sannolikhet heller aldrig att bli världsmästare. Sedan får du använda din märkliga logik för att få det att se ut på annat sätt.

Men nu lämnar vi ju frågan, vad vet nyckelpersonalen på McLaren som vi inte vet som får dem att lämna skutan som råttor vid hamn? Är det ett litet läckage? Är det större problem? Eller är det så att skutan är färdig att sjunka? Jag vet inte, men en del tyder på att sportens anseende snart kommer att få sig ett rejält uppsving uppåt. Ron och hans stall är trots allt "not so classy" som betydligt mer insatta än jag och främst du ju nyligen sagt ;)

Nåväl, det glädjer mig lite att du nu börjar fokusera mer på Heikki. Har även du insett att Kimi försatt sina chanser (nåja)? Det är bara att fortsätta fila på ursäkterna! Jag hoppas vi får höra några nya från dig och övriga finnpajsarligan i år! ;)

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:
LuckyStrike1 skrev:Kovalainens chans ommer 2007 - inte 2006. Jag ser för övrigt också fram emot att han får den chansen. Inför 2006 ser det ut som flasknosdelfinen långsamt puttrar runt och sprider rök på världens F1-banor.... ingen vidare start ur som helst.
Jag tror inte Flavio är så dum att han inte maximerar sina chanser att kliva av på topp.
Heikki hänger med Alonso på testerna sånär som på en tiondel eller så och skulle han bli snabbare helt plötsligt, så ligger nog någon av "förstaförarna" pyrt till.
Tror det är en medveten taktik från Flavios sida att hålla chaufförerna på topp.
Vet inte om du själv förstår riktigt vad du skriver.

Men - Wurz har inte bara hängt med McLarens ordinarie förare på testerna inom tiondelen utan har varit snabbare än dem under sina fem år som testförare. Men raceförare har han inte blivit för det.

Heikki är duktigt - men det ska väldigt mycket till för att han i år ska ersätta antingen Fisichella eller Alonso utan att de har skadat sig. Heikkis chans kommer 2007 vilket Flavio också själv har sagt. I år däremot är han testförare och intet mer.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ingenting i F1 är statiskt.
Allt kan nämligen hända och ofta gör det det också.
Jag tror också att man är ganska dum om man räknar ut McLaren eller Kimi innan säsongen ens har börjat.
Det senaste jag hört var att Merca snart levererar 50 hästar till.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:Ingenting i F1 är statiskt.
Jag tror också att man är ganska dum om man räknar ut McLaren eller Kimi innan säsongen ens har börjat.
Snarare 50 poffar till. McLaren kommer säkert tillbaka, men då är risken att halva säsongen redan har gått.

Jag tror visst Kimi kommer bli världsmästare en dag. Dock inte i en McLaren.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Ingenting i F1 är statiskt.
Tja, det har ju varit i det närmaste riskfritt att räkna ut dem de senaste åren och då har det ju sett betydligt bättre ut innan...

Nej, i år lär bli ett riktigt mellanår för McLaren, och det finns en rejäl risk att de aldrig kommer att bli att räkna med igen längre... precis som du säger: "Allt kan nämligen hända".

Visst kanske Mersa levererar 50 hästar mer, men då kommer poofarna som ett brev på posten. Jag hoppas innerligen jag kommer att få se Kimi poofa rakt framför där jag sitter i år igen, både på Imola och på Monza!

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Mercedes Readies New F1 Engine for McLaren
Written by: RACER staff
London, UK – 2/7/2006 The new McLaren MP4-21 has failed to impress in testing so far. (LAT Photo)

Arguably the biggest disappointment of pre-season winter testing so far, McLaren is set to try a new spec of its Mercedes-Benz FO 108S engine imminently.

According to autosport.com, the new power plant could hit the track already at this week's Jerez sessions. Besides improved reliability, the revised unit is reportedly 60 horsepower stronger than the one it replaces.

Last month, Kimi Raikkonen made no secret (click here for story) of the fact the unimpressive pace of the new MP4-21 in testing was mostly due to a lack of horsepower, and defined the Mercedes V8 as the team's "weakest link."

In last week's Valencia testing sessions, the V8-powered McLarens were between 1.5s and 2.0s slower than Fernando Alonso's pace-setting Renault R26.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Mercedes Readies New F1 Engine for McLaren
Written by: RACER staff
London, UK – 2/7/2006 The new McLaren MP4-21 has failed to impress in testing so far. (LAT Photo)

Arguably the biggest disappointment of pre-season winter testing so far, McLaren is set to try a new spec of its Mercedes-Benz FO 108S engine imminently.

According to autosport.com, the new power plant could hit the track already at this week's Jerez sessions. Besides improved reliability, the revised unit is reportedly 60 horsepower stronger than the one it replaces.

Last month, Kimi Raikkonen made no secret (click here for story) of the fact the unimpressive pace of the new MP4-21 in testing was mostly due to a lack of horsepower, and defined the Mercedes V8 as the team's "weakest link."

In last week's Valencia testing sessions, the V8-powered McLarens were between 1.5s and 2.0s slower than Fernando Alonso's pace-setting Renault R26.
Ja, dessa 60 hästar kan ju kanske göra 0,5 sekunder på varvet, möjligen lite till, men det återstår ju minst 1 sekund. Nästa år har de ju den sekunden ioch med att de får minst en kompetent chaufför. Men vad ska McLaren hitta på för kommande säsong.

Allt fler mer insatta bedömare skriver av McLaren för i år och det ser allt mer ut som ett nytt 2004 för dem.

Användarens profilbild
PC:

EnzoF1 skrev:Ja, dessa 60 hästar kan ju kanske göra 0,5 sekunder på varvet, möjligen lite till, men det återstår ju minst 1 sekund. Nästa år har de ju den sekunden ioch med att de får minst en kompetent chaufför.
Du är för tusan helt otrolig... Menar du att Kimi är en långsam förare? Då har du inte följt F1 den senaste tiden.

Du hävdar med bestämdhet att Kimi är den som skall lastas för att Mercedes-rovorna går upp i rök, visst du kan delvis ha rätt i det, men att han dessutom är en usel förare kan du inte mena allvarligt.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fler hästkrafter är ju alltid bra, men om ett av problemen redan nu är motorns tillförlitlighet så är ju tyvärr inte fler hästkrafter lösningen på det problemet - snarare förvärras det problemet om mer effekt och varvtal.

Men men ... tumregeln sägs ju vara att det är enklare att göra en snabb bil tillförlitlig än en tillförlitlig bil snabb. Men i F1 idag måste man ha både och redan från starten vilket 2005 visade med tydlighet.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:
EnzoF1 skrev:Ja, dessa 60 hästar kan ju kanske göra 0,5 sekunder på varvet, möjligen lite till, men det återstår ju minst 1 sekund. Nästa år har de ju den sekunden ioch med att de får minst en kompetent chaufför.
Du är för tusan helt otrolig... Menar du att Kimi är en långsam förare? Då har du inte följt F1 den senaste tiden.

Du hävdar med bestämdhet att Kimi är den som skall lastas för att Mercedes-rovorna går upp i rök, visst du kan delvis ha rätt i det, men att han dessutom är en usel förare kan du inte mena allvarligt.
Nej, han är inte långsam, men det finns snabbare... han är heller inte usel, men heller inget särskilt. Topp 10 sådär... han förtjänar klart en plats i F1, men han blir ingen världsmästare. Han är inte tillräckligt komplett! Körde han mer med skallen så skulle han vara en perfekt andreförare. Som det är nu är han för klantig/ivrig för att vara vare sig det ena eller andra...

Jag är helt övertygad att McLaren med en annan förare tagit båda titlarna förra året.

DU är fan helt otrolig om du inte ser Kimis brister. Du kan inte ha följt F1 den senaste tiden!
Senast redigerad av EnzoF1 den ons feb 08, 2006 09:19, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:snarare förvärras det problemet om mer effekt och varvtal.
Ajaj Lucy, det där kan nästa tolkas som att högre varvtal ökar risken för haverier och det leder snabbt till möjligheten att föraren kan påverka risken för haverier genom att varva motorn högre.

Antingen har du eller vissa andra fel! ;)

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Fler hästkrafter är ju alltid bra, men om ett av problemen redan nu är motorns tillförlitlighet så är ju tyvärr inte fler hästkrafter lösningen på det problemet - snarare förvärras det problemet om mer effekt och varvtal.
.
Jag förstår ingenting!!

Trodde att vi var överens om att F1 motorer inte går att köra sönder!!

Tillförlitlighet, hur mäter man det på en motor som byggs för att gå "plattan i mattan" hela tiden? Hur kan föraren påverka tillförlitligheten? Kan han (det är tyvär oftast en han) göra något för att öka / minska sannolikheten att komma i mål med hel motor??????????

Vi som inte kan så mycket om motorteknologi vill gärna att frågan utreds och förklaras för oss. För så som det är nu så tror några av oss att motorn går sönder av sig själv, utan att föraren gör något!!

En gammal medlem som söker svar!

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sluta larva dig.

En F1-motor går sönder, som alla racingmotorer då de till skillnad från din Volvomotor är byggda för maximal prestanda och ligger på gränsen. din Volvomotor har mycket större säkerhetsmarginaler.

När en F1-motor går sönder kan det bero på orsaker utanför förarens kontroll, men det kan också bero på saker föraren själv kan kontrollera. Så är det med det.

En F1-motor är ju dessutom känslig för kylning, så det går inte att säga att en förare kan puttra runt på max 10.000 varv så går det inte sönder. Då kan det paja på grund av att motorn inte får tillräcklig kylning iställning. Högre varv - då kan det paja på grund av det. Ibland kan förare göra något åt det men ibland går det inte.

Men givetvis kan man börja undra när man har två förare i samma stall med samma förutsättningar och den ena föraren drabbas av betydligt fler motorhaverier och fel än den andra. Det är inte alltid bara en slump ... Ta BAR 2004 och Sato och Button som ett exempel.

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
När en F1-motor går sönder kan det bero på orsaker utanför förarens kontroll, men det kan också bero på saker föraren själv kan kontrollera.

.

Jag är tacksam för ditt svar! Då vet jag detta.

Tack! :up:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det där har väl i och för sig skrivit av flera flera gånger - så jag räknar inte med att det stoppar "debatten" om att alla motorhaverier alltid är förare X:s fel ... ;)

Användarens profilbild
PC:

EnzoF1 skrev: DU är fan helt otrolig om du inte ser Kimis brister. Du kan inte ha följt F1 den senaste tiden!
Om du läser mina inlägg så ser du att inte heller jag är odelat positiv till hur Kimi beter sig på banan, men att du utelämnar information som för dig är obekväm utav en eller annan anledning är ju allmänt känt vid det här laget...

Jag är inte 110% pro-Kimi, men jag tycker att han, som alla andra, skall bedömas efter BÅDE kvaliteter och brister.

Du gör dig bara löjlig med ditt anti-Kimi ivrande...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det går ju bra att bara ignorera det ... ;)

Kimi är väl en av de fyra toppförarna i F1, och så är det väl med det.

Att påstå att han är klart bäst, var bäst ifjol och är klart bättre än Alonso helt i avsaknad av fel och brister är väl ungefär lika dumt som att påstå att han med nöp och näppe tillhör skiktet "medelmåttor i F1" ...

Men det är bara min enkla åsikt.

Användarens profilbild
PC:

Precis...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:
EnzoF1 skrev: DU är fan helt otrolig om du inte ser Kimis brister. Du kan inte ha följt F1 den senaste tiden!
Om du läser mina inlägg så ser du att inte heller jag är odelat positiv till hur Kimi beter sig på banan, men att du utelämnar information som för dig är obekväm utav en eller annan anledning är ju allmänt känt vid det här laget...

Jag är inte 110% pro-Kimi, men jag tycker att han, som alla andra, skall bedömas efter BÅDE kvaliteter och brister.

Och du gör dig bara löjlig med ditt pro-Kimi-ivrande.

Jag tycker inte Kimi är den bästa föraren. Inte heller att han är näst bäst, eller tredje bäst... varför kan jag inte få ha den åsikten utan att förlöjligas av dig? Jag anser att han tillhör den övre hälften av förare. Varken mer eller mindre. Jag anser inte att han är världsmästarämne helt enkelt, även om det självklart finns en liten risk att han kan bli det ändå. Utmanarna kan bryta benen, deras bilar kan bli totalfiaskon etc. Men med verkligt motstånd, nej inte en chans!

Jag skrev redan för flera år sedan att det skulle bli Alonso som petade ned Schumacher från tronen, och nu skriver jag att Schumacher i år kliver upp igen! Kimi, nej, jag tror inte ens han klarar Montoya än hellre att utmana om titeln...

Vad utelämnar jag för information menar du? Läser du överhuvudtaget vad som skrivs eller skenar din hjärna iväg med dig bara.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Det går ju bra att bara ignorera det ... ;)

McLaren är väl en av de fyra toppbilarna i F1, och så är det väl med det.

Att påstå att de är klart bäst/snabbast, var bäst/snabbast ifjol och är klart bättre än Renault helt i avsaknad av fel och brister är väl ungefär lika dumt som att påstå att de med nöp och näppe tillhör skiktet "medelmåttor i F1" ...

Men det är bara min enkla åsikt.
Notera ett par ändringar i texten...
Användarens profilbild
PC:

EnzoF1 skrev:
PC: skrev: Jag är inte 110% pro-Kimi, men jag tycker att han, som alla andra, skall bedömas efter BÅDE kvaliteter och brister.

Och du gör dig bara löjlig med ditt pro-Kimi-ivrande.
:quest:

Försök att hitta egna formuleringar och läs vad som faktiskt skrivs.

Jag tar tillbaka att du avsiktligt utelämnat information, det verkar helt enkelt så att det finns en gräns för vad din hårddisk klarar av att processa...