Razor skrev:Det vore en syn... Enzo drickandes Kosken och Jari en corretto samtidigt som de framför "Mercedes Benz" a cappella.
Vem bedömer om det är en äkta corretto då?
Alla vet ändå att jag kommer att ha min Massakeps på mig hela nästa år...
Och Kimi lär aldrig ta en titel, hur mycket stallorder Todt än ger...
Som Ron Dennis ju säger så har ju Kimi inte nerverna, men det har ju ja sagt i många år, så det är bara kul att Ron nu backar upp mig i detta.
Men det är klart, jag är ju inte expert på Ronspeak - han kanske menar nåt helt annat...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
EnzoF1 skrev:Vem bedömer om det är en äkta corretto då?
Det är bara att jämföra den med den som är på bilden som vi har sett på två eleganta herrar som fördjupar sig i correttodrickandets ädla konst, någonstans i de norra delarna av Italien.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
EnzoF1 skrev:Vem bedömer om det är en äkta corretto då?
Det är bara att jämföra den med den som är på bilden som vi har sett på två eleganta herrar som fördjupar sig i correttodrickandets ädla konst, någonstans i de norra delarna av Italien.
Tveksamt äkta Coretto!!
Eventuellt äkta sorbetto!
Garanterat äkta Aperitivo.
Vilket jävla patrask man är ytligt bekant med! Att dom varken har förmåga att lära sig, acceptera, ha överseende, respektera, mm mm.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
LuckyStrike1 skrev:Jag kallar det för grappans enda korrekta användningsområde: som rengöringsmedel.
Således bör det kallas rengöring helt enkelt.
Inte ens det duger den till! Man tar bort den goda kaffedoften och ersätter den med stinkande Grappa. Sen när man häller ut skiten (för ingen dricker väl det) så tar säkert mikroorganismerna på marken skada av det.
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
LuckyStrike1 skrev:Jag kallar det för grappans enda korrekta användningsområde: som rengöringsmedel.
Inte ens det duger den till! Man tar bort den goda kaffedoften och ersätter den med stinkande Grappa. Sen när man häller ut skiten (för ingen dricker väl det) så tar säkert mikroorganismerna på marken skada av det.
Nu häller man inte ut grappan på marken, utan sådana starka hälsovådliga kemikalier behandlar man ytterst försiktigt med omtanke för miljön.
Man ser också till att dricka upp kaffet som en civiliserad människa innan man blaskar i grappa i koppen för att göra den ren.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nu häller man inte ut grappan på marken, utan sådana starka hälsovådliga kemikalier behandlar man ytterst försiktigt med omtanke för miljön.
Man ser också till att dricka upp kaffet som en civiliserad människa innan man blaskar i grappa i koppen för att göra den ren.
Men då blir det ju ingen coretto! En coretto har sitt existensberättigande. LS, du är varmt väkommen efter MN på en kopp coretto!
En corretto har inget existensberättigande - inget som inkluderar grappa har något existensberättigande och jag skulle aldrig komma på tanken att förstöra fint, gott välsmakande kaffe på det sättet!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
LuckyStrike1 skrev:En corretto har inget existensberättigande - inget som inkluderar grappa har något existensberättigande och jag skulle aldrig komma på tanken att förstöra fint, gott välsmakande kaffe på det sättet!
Nu måste det inte vara grappa i en corretto även om det är det vanligaste...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Golfkillen skrev:Jag har sett sådana avarter som sambuca i kaffet. Dock, det hela handlar ju om att man korrigerar kaffet så att det blir rätt, dvs häller i sprit!
Det kan inte bli rätt att hälla sprit i kaffet! Särskilt inte grappa. Men några droppar Sambucca som sötningsmedel låter inte alls dumt!