Janne blomqvist vad tycker ni om han?
-
Janne blomqvist vad tycker ni om han?
Vad tycker ni om Janne blomqvist i almänhet som kommentator? Personligen tycker jag att det är inget fel om han som komentator men han borde lära sig lite mera om formel 1 för han blir oftast läxad av eje elg!...Och något som iriterar mig är att han alltid skal rikta kritik mot Kimi Räikkönen...Kollade precis på Tyskands GP 2005 på video och där börjar han anklaga Räikkönen för att det är Räikkönen som kör sönder Mclaren bilen??? Hur kan man tro det för det är ju omöjligt men nutidens bilar att göra det? Han borde lära sig lite mera och även kanske ta och kolla en extra koll på statestiken för han kan ju inget säger ofta fel osv.....
-
Intressant teori! F1 bilar går altså inte att köra sönder. LYSANDE, en sådan F1 bil borde alla ha.
Dummheter att överhuvud taget ha en regel om motorbyten, det går ju inte att köra sönder! En sässong skall den klara det är bara ca 600 mil + lite tester. Baggis! Har en kompis vars mercedes rullat 44.000 mil!
Dummheter att överhuvud taget ha en regel om motorbyten, det går ju inte att köra sönder! En sässong skall den klara det är bara ca 600 mil + lite tester. Baggis! Har en kompis vars mercedes rullat 44.000 mil!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Jag tycker att Blomqvists teori om att det är/var Räikonnen som körde sönder bilarna är befogad. Hur kom det sig annars att alla motorras bara inträffade för Kimi och inte för Montoya i samma grad. Otur? Nu säger jag inte att det var Kimi som körde sönder materialet men det är ju klart att man börjar undra...
Jag tycker inte att det är något fel med Jannes F1 kunskaper. Det är inte hans jobb att kunna alla detaljer utan det lämnar man åt expertkommentatorer. Det skulle aldrig fungera om det satt två insnöade teknikfreak som pratade i mun på varandra. Man måste ju också förstå att det inte bara är F1 experter som raikkonen_is_best som sitter och tittar på F1 på TV utan med hjälp av Janne kan även medel svensson få svar på diverse frågor som dyker upp under ett lopp. Ibland känns det det tom så att Janne ställer frågor till Eje, inte för att han inte själv kan svaret utan för att tittarna även ska kunna ta del av funderingarna.
Så jag tycker väldigt bra om Janne Blomqvist som kommentator och det skulle vara en stor förlust om F1 kommenteringen i svensk TV inte fortsatte med den samme. Det är ju tom kul och se Störtlopp i tv4+ när han kommenterar
// gOOze
Jag tycker inte att det är något fel med Jannes F1 kunskaper. Det är inte hans jobb att kunna alla detaljer utan det lämnar man åt expertkommentatorer. Det skulle aldrig fungera om det satt två insnöade teknikfreak som pratade i mun på varandra. Man måste ju också förstå att det inte bara är F1 experter som raikkonen_is_best som sitter och tittar på F1 på TV utan med hjälp av Janne kan även medel svensson få svar på diverse frågor som dyker upp under ett lopp. Ibland känns det det tom så att Janne ställer frågor till Eje, inte för att han inte själv kan svaret utan för att tittarna även ska kunna ta del av funderingarna.
Så jag tycker väldigt bra om Janne Blomqvist som kommentator och det skulle vara en stor förlust om F1 kommenteringen i svensk TV inte fortsatte med den samme. Det är ju tom kul och se Störtlopp i tv4+ när han kommenterar
// gOOze
-
Nå hur är det egentligen, går en motor att köra sönder eller inte?raikkonen_is_best skrev:jo men du kan omöjligen genom att köra snabbt paja din motor eller något de är inte ditt fel utan de är teamets fel eller motoleverantörens....Men men skrattar forfarande åt Eje elgs komentar till jane blomqvis...Nej nej Janne det köper jag inte hahah
-
Jane, är det nån syster till Janne som hjälper till med kommenterandet?raikkonen_is_best skrev:jo men du kan omöjligen genom att köra snabbt paja din motor eller något de är inte ditt fel utan de är teamets fel eller motoleverantörens....Men men skrattar forfarande åt Eje elgs komentar till jane blomqvis...Nej nej Janne det köper jag inte hahah
Keep on Boppin´
-
- Varnad
Ja och nej.Gösta skrev:Nå hur är det egentligen, går en motor att köra sönder eller inte?raikkonen_is_best skrev:jo men du kan omöjligen genom att köra snabbt paja din motor eller något de är inte ditt fel utan de är teamets fel eller motoleverantörens....Men men skrattar forfarande åt Eje elgs komentar till jane blomqvis...Nej nej Janne det köper jag inte hahah
Motorer går sönder, men går att begränsa så att de inte gör det vid sin normala användning.
Väljer man att inte göra det är det inte förarens ansvar.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Men jag tror alellfall som Eje elg..Det är stallets skyldighet att se till att motorn håller och en förare kan inte köra sönder den det går helt enkelt inte med dagens motorer.....Men jag tror så här teamet var tvunget att ta risker med bilen för att Kimi skulle gå ikapp Alonso i mästerskapet och Montoya behövede inte ta samma risker helt enkelt.....
-
Jag tycker Janne verkligen besitter den kompetens som krävs för att vara kommentator. Att det blir lite fel här och där är väl ändå rätt naturligt? Jag har i alla fall aldrig hört en kommentator som sitter i en två timmar lång sändning utan att inte gör ett enda fel under den tiden, även Eje gör ju en del missar och han är/var väl den som är mest insatt i sporten av alla hans kommentator-kollegor.
Janne är defintivt den bästa svenska kommentatorn som kommenterat F1.
Eje är den bästa svenska Expertkommentatorn som kommenterat F1.
Jag har ju till och med börjat kolla på TV4+ sändningar från den alpina världscupen nästan enbart för att Janne kommenterar
Jag har ju till och med börjat kolla på TV4+ sändningar från den alpina världscupen nästan enbart för att Janne kommenterar
Ferrari.
-
Håller med fullt ut, han har ju hängt med några år nu och det märks att han har intresset.Eau Rouge skrev:Jag tycker Janne verkligen besitter den kompetens som krävs för att vara kommentator. Att det blir lite fel här och där är väl ändå rätt naturligt? Jag har i alla fall aldrig hört en kommentator som sitter i en två timmar lång sändning utan att inte gör ett enda fel under den tiden, även Eje gör ju en del missar och han är/var väl den som är mest insatt i sporten av alla hans kommentator-kollegor.
Sedan hade han lite svårt för det alpina i början hörde jag. Kallade portar och svängarna för kurvor
Keep on Boppin´
-
- Utvisad
Jasså, kan du förtydliga det lite? Kan du tala om för oss hur du resonerar här?raikkonen_is_best skrev:...en förare kan inte köra sönder den det går helt enkelt inte med dagens motorer....
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
-
- Utvisad
Varför svarar du inte på frågan?raikkonen_is_best skrev:Men alltså en förare kan inte genom egen ansträngning köra sönder en motor...Det går liksom helt enkelt inte med dagens F1 bilar utan i sådana fall är de teamet som har gjort en miss...men ja lämnar detta fotumet eftersom alla verkar vara så dumma och inte kunna ett skit om formel 1
Du menar att teamet kan ha sönder en motor, men inte föraren, är det så?
Bra att du lämnar forumet så du kan sprida din kunskap nånstans där den behövs!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
raikkonen_is_best skrev:Men alltså en förare kan inte genom egen ansträngning köra sönder en motor...Det går liksom helt enkelt inte med dagens F1 bilar utan i sådana fall är de teamet som har gjort en miss...men ja lämnar detta fotumet eftersom alla verkar vara så dumma och inte kunna ett skit om formel 1
Snyft. Min motorexpert försvinner. Hur skall jag någonsin kunna lära mig något om F1 motorer nu???
Jag satte mitt hopp till dig gällande F1 kunnskaper. Nu är det hoppet borta.
-
Han menar väll att en F1 motor är gjord för att gå på max och att det är upp till stallet att reglera så att maxet inte kommer för sent..
Men jag må säga att det är en konstig argumentationsteckning som används..
Och back on topic:
Jag tycker Janne och Ejje varit hur bra som helst, visst är dom lite förvirrade ibland. Men det kan man ju förstå. Ett öga på livetimeingen (konstig böjning där..) och ett på loppet... Samtidigt som man sitter i en garderob någonstans!!
Om jag hade varit den kända rapparen 50-cent hade jag sagt: Props till blomman ..
Och back on topic:
Jag tycker Janne och Ejje varit hur bra som helst, visst är dom lite förvirrade ibland. Men det kan man ju förstå. Ett öga på livetimeingen (konstig böjning där..) och ett på loppet... Samtidigt som man sitter i en garderob någonstans!!
Om jag hade varit den kända rapparen 50-cent hade jag sagt: Props till blomman ..
-
-
- Utvisad
Men en F1-motor är knappast gjord för att ligga på max.varvtal hela tiden, då skulle den säkert gå sönder ännu snabbare...Fp730a skrev:Han menar väll att en F1 motor är gjord för att gå på max och att det är upp till stallet att reglera så att maxet inte kommer för sent..
Och back on topic:
Och mer insatta än oss har ju dessutom sagt att det sliter på motorn när man går mot varvtalsregleringens ingrepp. Dessutom sliter självklart tuff körning över kerbs och liknande på motorn. Så att föraren inte kan påverka motorns slitage är bara bullshit.
Kimifanatikerna har i flera års tid desperat försökt ursäkta hans tillkortkommanden som förare med saker som otur etc... när sanningen snarare är att han inte räcker ända fram...
-
Jag tvivlar på att förare idag är robotar som inte på något sätt kan påverka livslängden på motorerna.
Det går givetvis inte att säga att alla motorhaverier beror på föraren - det kan finnas andra orsaker som tillverkningsfel etc. också. Men vissa motorhaverier tror jag beror på förarens körsätt. Eller snarare att vissa motorhaverier påskyndas på grund av en viss förares körsätt.
Allting påverkar - en förare som använder Traction Control oftare,kör oftare över curbs, har motorn inställd för att vara lite mer, går oftare på/av gas etc. påverkar också en motors livslängd.
Det kan inte bara förklaras med otur och slump att vissa förare har mer motorhaverier än andra, även om det statistiska underlaget är något begränsat.
Eller som David Richards sa i senaste numret av F1 Racing:
Det går givetvis inte att säga att alla motorhaverier beror på föraren - det kan finnas andra orsaker som tillverkningsfel etc. också. Men vissa motorhaverier tror jag beror på förarens körsätt. Eller snarare att vissa motorhaverier påskyndas på grund av en viss förares körsätt.
Allting påverkar - en förare som använder Traction Control oftare,kör oftare över curbs, har motorn inställd för att vara lite mer, går oftare på/av gas etc. påverkar också en motors livslängd.
Det kan inte bara förklaras med otur och slump att vissa förare har mer motorhaverier än andra, även om det statistiska underlaget är något begränsat.
Eller som David Richards sa i senaste numret av F1 Racing:
And relative to Montoya, it seemed he had all the bad luck. But on the other hand, I've always felt that bad luck doesn't just happen. It doesn't attacht itself to an individual for no reason at all
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Jag har aldrig sagt att KR kör sönder sina motorer! Jag har däremot frågat om det är möjligt att en förare kan "köra" sönder sin motor, vilket Eje inte tror. Bara för att jag ställer den frågan betyder det inte jag har den åsikten, mitt jobb är ju att samtidigt att vara språkrör för dom som nu undrar om KR buskör sönder sina motorer eller inte, förövrigt en befogad fråga.
Bara ett litet förtydligande....
Puss JB
Bara ett litet förtydligande....
Puss JB
-
Janne er etter mitt syn den absolutt beste kommentatoren jeg har hørt. Har fulgt med på hans kommenteringer siden Brasil 2001, og hver eneste siden da. Han har den komplette oversikt utover utrolig mange andre jeg har hørt. At han tar feil på hjelmen til folk i farten er totalt uvesentlig, og det skjer også meget sjelden. Og når man parer ham med andre blir det enda bedre. Husker fra CD-tiden da han hadde Fredrik Af Petersens med seg; utrolig bra! Senere kom Fredrik Ekblom med, og også dette var topp. Men aller best syntes jeg det var da Eje Elgh kom inn samme med Janne, da de utfyller hverandre utrolig bra. Husker spesielt da Ferrari og MS lurte alle i Frankrike i 2004; da MS vant foran Alonso ved å gjøre om 3 stopp til 4 stopp. Eje skjønte dette med en gang og kommenterte etter det. I Norge hadde vi to karer som overhodet ikke fikk det med seg, og heller benyttet anledningen til å skrike om hytta i Trysil.
Dette er bare ett eksempel.
Av og til beskyldes kommentatorer for å være partiske. Også der synes jeg Janne er eksemplarisk. Husk hvordan de har det i andre land, der man kan høre jubelrop fra presserommet når det skjer noe med MS. Husker da han kom ut av tunnellen i Monaco med tre hjul etter sammenstøt med JPM, da det klart kunne høres jubel fra presserom fra andre journalister. Det var enormt patetisk å høre at folk kunne være så partiske.
Synes også at Janne har en veldig god humoristisk tone:
Vet ikke om du husker A1 i 01, Janne? Under kvalet hadde Verstappen i Arrows snurra i nest siste sving, og MS kom på en forrykende runde og måtte gjøre en kjempe-unnamanøver for å unngå å treffe ham, og havnet selv i grusen. Da utbrøt du: "Ho ho ho, den du...! Med smör på!"
Husker også kommetarer som: "Dom har ju presterat tider som inte har varit att hänga i julgranen direkt..." og " Jaha du, tredje plats? Det va inte dåligt pinkat!"
Utrolig morsomt synes jeg.
Jeg kommer alltid til å følge med hvor Janne kommer til å være, for han er best, og jeg håper inderlig at han i det øyeblikk han vet noe, lar oss få vite her på forumet hvor han skal kommentere i 06.
Dette er bare ett eksempel.
Av og til beskyldes kommentatorer for å være partiske. Også der synes jeg Janne er eksemplarisk. Husk hvordan de har det i andre land, der man kan høre jubelrop fra presserommet når det skjer noe med MS. Husker da han kom ut av tunnellen i Monaco med tre hjul etter sammenstøt med JPM, da det klart kunne høres jubel fra presserom fra andre journalister. Det var enormt patetisk å høre at folk kunne være så partiske.
Synes også at Janne har en veldig god humoristisk tone:
Vet ikke om du husker A1 i 01, Janne? Under kvalet hadde Verstappen i Arrows snurra i nest siste sving, og MS kom på en forrykende runde og måtte gjøre en kjempe-unnamanøver for å unngå å treffe ham, og havnet selv i grusen. Da utbrøt du: "Ho ho ho, den du...! Med smör på!"
Husker også kommetarer som: "Dom har ju presterat tider som inte har varit att hänga i julgranen direkt..." og " Jaha du, tredje plats? Det va inte dåligt pinkat!"
Utrolig morsomt synes jeg.
Jeg kommer alltid til å følge med hvor Janne kommer til å være, for han er best, og jeg håper inderlig at han i det øyeblikk han vet noe, lar oss få vite her på forumet hvor han skal kommentere i 06.
-
-
Janne är en ytterst kompetent och mycket påläst kommentator till F1 samt annan motorsport. En synnerligen duktig kommentator tilsammans med Eje. Herrarna kompletterar varandra på ett utmärkt sätt. De vänder sig inte bara till den publik som är vana att se F1 utan även till de som är förstagångstittare. Det är herrarnas styrka. Hoppas verkligen att svensk media tar tillvara på deras synnerligen goda kommentatorsbegåvning och ser till att vi får glädje av dom under många kommande sässonger!El Scorcho skrev:Kan bara hålla med:
"Janne är defintivt den bästa svenska kommentatorn som kommenterat F1." Han är grymt bra.
Inget gott som inte har något ont med sig. För hel-ete Janne, det är 2006 nu, inte 1966. Byt glasögon och byt frisör. Är din lön för skral för detta så startar jag gärna en insamling här på forumet. Eje, vet inte om du läser här, om inte så vill jag att Janne framför detta. Ring omgående grabbarna på Fab 5, de kan ge dig goda råd om färgkombinationer gällande din klädsel.
-
-
Ha gärna glasögon. Inget fel med det. Men lämna tillbaka din mormors bågar till henne. Välj något mer tidsenligt som framhäver dina vackra och manliga anletsdrag. Slå ihjäl din frisör om ingen annan av hans / hennes kunder hunnit göra det. Välj något mer ordnad frisyr. Du kan se "wild & crazy" ut utan att försöka se ur som Christian Olsson eller vilken annan hockeyspelande tonåring som helst. Du ser i grund och botten bra ut (enligt min egen undersökning bland min sambo´s singelvänninor).Blomman skrev:Jag ska skärpa mej jag lovar.... Men jag har ju designglasögon, men det är väl kanske linser jag ska ha?
JB
Glöm inte säga till Eje och det med skärpa!
Ser verkligen fram emot att höra dig/er kommentera denna sässong.
Ha riktigt kul, det har vi när vi lyssnar på Er.
-
-
-
- Varnad
-
Här anstränger jag mig för att 2 av sveriges i särklass bästa motorsportreportrar / komentatorer skall även få ett fördelaktigt och representabelt yttre, men får bara hån tillbaka!!!!!
Nu skiter jag i det här. Ni får fan se ut som vilka lodisar som helst. Bara jag slipper se Er i rutan. (se gärna till att ni hörs ordentligt). Ha gärna dina plastbågar från myrornas loppis, se ut som en hockeyspelare som glömt att duscha och blivit våldtagen av orkanen Gudrun. Eje kan fortsätta att blande rutigt och randigt och ha Bosse Ringholms frisyr. Som sagt, jag försökte få lite fason på Er men möttes av otack.
Nu skiter jag i det här. Ni får fan se ut som vilka lodisar som helst. Bara jag slipper se Er i rutan. (se gärna till att ni hörs ordentligt). Ha gärna dina plastbågar från myrornas loppis, se ut som en hockeyspelare som glömt att duscha och blivit våldtagen av orkanen Gudrun. Eje kan fortsätta att blande rutigt och randigt och ha Bosse Ringholms frisyr. Som sagt, jag försökte få lite fason på Er men möttes av otack.
-
Det var mig och Razor du fick otack från, och oss försökte du inte göra om. Bråka inte mer med Blomman nu - han gör bara som alla andra vettiga människor: tvärtemot vad du säger
-
LuckyStrike1 skrev:Det var mig och Razor du fick otack från, och oss försökte du inte göra om.
Ni var och är hopplösa fall! Jag kan trolla men inte göra mirakel! Att få fason på er 2 kräver ett lag bestående av 12 plastikkirurger, 7 av världens bästa modehus, återupplivande av Sighsten Herrgård samt Versace. Några koreografer från metropolitan opera i NY och hela fab 5 i 10 år, ändå skulle resultatet bli mediokert!
Janne och Eje kan båda bli "necktwisters" med några små tipps från mig!
-
-
Den tokiga tifosin som åker på alla GP:n och den fulla gästen på det värdshus i Österrike där du bodde och där varken jag eller Razor var med, ser båda ut att behöva en Extreme Makeover.
Jag noterar t.ex. till min fasa att den där första killen har en massa Schumipryttlar på sig. Var det han som satt på samma läktare som oss på Monza 2003 förresten?
Varför du påstår att dessa ska föreställa mig och Razor förstår jag inte riktigt. Men det är inte alltid lätta tt förstå sig på dig Gösta
Jag noterar t.ex. till min fasa att den där första killen har en massa Schumipryttlar på sig. Var det han som satt på samma läktare som oss på Monza 2003 förresten?
Varför du påstår att dessa ska föreställa mig och Razor förstår jag inte riktigt. Men det är inte alltid lätta tt förstå sig på dig Gösta
-
-
-
-
- Utvisad
Ja det måste ju vara nån anledning till att det flyttar så många finska män till Sverige...PC: skrev:Den här senaste debatten bara understryker varför Finnar anser att Svenska män är fjolliga...
Finland är nog världens största garderob!
-
Va!!! Det har gått mig helt förbi!! Otroligt!PC: skrev:När man läser de olika trådarna på forumet, så inser man ganska snabbt att det finns en uppdelning i "Svenskt "kontra "Finskt"...
Den här senaste debatten bara understryker varför Finnar anser att Svenska män är fjolliga...
Om du läser lite "gamla" inlägg så framgår det omgående att en forummedlem med mycket starka Finska band tycker att Finland är paradiset på jorden. Felfritt, obefläckat genom historiens gång, har en lagstiftning som är i det närmaste perfekt, humanistisgt, byråkratilöst, demokratisgt, helt enkelt det perfekta landet med de perfekta invånarna. Samme medlem väljer att bo i Sverige som han ser som Finlands motsats. Sossar överallt, byråkrati, krogar som bommar igen pga diktatoriska rökförbud, före detta naziztisgt land, mm mm.
Då är det lätt hänt att även vi som i grunden har starka och varma sympatier för vårt broderfolk i öst ibland intar en polariserad och schabloniserad bild av Finland och dess invånare.
Jag vet att alla Finländare inte slåss med kniv och super dagarna i ända. Men min Finländske vän är fortfarande övertygad att alla Svenskar är homosexuella!
-
Vaddå???
Blommans uppgift är ju att kommentera och Ejes att vara expertkommentator??? vad är då felet? Tycker att Blomman är lysande. Det händer ju lite när han kommenterar, dessutom är det väl inte fel att uttrycka sina teorier, att sen Eje rättar dom tyder väl bara på att de båda kompletterar varandra? Ta bara när Artur eller "Börje" kommenterade tillsammans med Eje. Det måste ju varit Ejes jobbigaste tid i livet!!!
Blomman är helt klart Sveriges bästa motorsportkommentator tycker jag!
Han reder ju ut speedway på ett lysande sätt också! Dessutom en riktigt trevlig prick! Fick det trevliga tillfället att jobba med honom, om än bara för en kväll, när Luxo Stars presenterade sitt lag inför 2006 och det han hade att säga om F1 var mycket sunt tycker jag!
Så det så!
/gringo
Blommans uppgift är ju att kommentera och Ejes att vara expertkommentator??? vad är då felet? Tycker att Blomman är lysande. Det händer ju lite när han kommenterar, dessutom är det väl inte fel att uttrycka sina teorier, att sen Eje rättar dom tyder väl bara på att de båda kompletterar varandra? Ta bara när Artur eller "Börje" kommenterade tillsammans med Eje. Det måste ju varit Ejes jobbigaste tid i livet!!!
Blomman är helt klart Sveriges bästa motorsportkommentator tycker jag!
Han reder ju ut speedway på ett lysande sätt också! Dessutom en riktigt trevlig prick! Fick det trevliga tillfället att jobba med honom, om än bara för en kväll, när Luxo Stars presenterade sitt lag inför 2006 och det han hade att säga om F1 var mycket sunt tycker jag!
Så det så!
/gringo
-
- Varnad
Haha!EnzoF1 skrev:Ja det måste ju vara nån anledning till att det flyttar så många finska män till Sverige...PC: skrev:Den här senaste debatten bara understryker varför Finnar anser att Svenska män är fjolliga...
Den bara blåste förbi dig...
Du fattade som vanligt ingenting.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Utvisad
Vänta nu, jag svarade på PC:s inlägg eller?Jari skrev:Haha!EnzoF1 skrev:Ja det måste ju vara nån anledning till att det flyttar så många finska män till Sverige...PC: skrev:Den här senaste debatten bara understryker varför Finnar anser att Svenska män är fjolliga...
Den bara blåste förbi dig...
Du fattade som vanligt ingenting.
Eller är det ett av dina alias?
Jösses Jari, att du var korkad det visste vi redan, men så sjuk trodde jag inte du var. Har du verkligen inget eget att komma med?
Snälla Jari, gör alla en tjänst och stanna på obygden. Lukten här i de södra förorterna har redan blivit bättre...
Men innan du gör det kan du väl förklara ditt självmål i dakartopiken! Snälla!!!!
Jari, har du någonsin reflekterat över huruvida du tillför någon annan människa någonting eller om du bara, i bästa fall, väcker nån form av medlidande hos vissa.
Jag menar, som du tacklat av i forumvärlden så tillför du ju ingenting här heller, ja förutom att du får oss andra att se ut som genier som någon ju beskrev det. Men då du ju inte haft tillstymmelse till rätt den senaste tiden kanske du skulle fundera på att göra nåt annat av din fritid (för du verkar ju ha en del). Börja bygg modeller av tändstickor eller annat, rabbla primtal eller nåt. Det finns gott om aktiviteter för sinnesslöa individer som du. Eller så kan du fortsätta framställa dig som en idiot, ibland är det roande, men oftast bara tragiskt. En gång i tiden tyckte jag faktiskt lite synd om dig, men det har jag slutat med sedan länge...
-
-
-
-
-
- Varnad
-
- Varnad
-