Egna Live F1 upplevelser !!

Kungaklassen av motorsport...
SLC

Inlägg av SLC »

Har förstått att många av er åker ner och tittar på ett eller ett par tävlingar om året , men vilka är er egna bästa upplevelser på plats.

Själv har man inte hunnit med några på länge (Svensk Racing-arrangör är inget bra yrke om man vill ha tid för att själv åka å titta på F1 :-] ) :smile:

Men mitt eget starkaste minne och upplevelse var 82 när man hade förmånen av att sitta på innerplanen i gräset vid första kurvan påBrands Hatch och såg Underdoggen Derek Warwick med Toleman bilen helt otippat köra upp sig till en andra plats , Det vrålet som kom från läktaren när han gjorde omkörning till andra platsen och som helt dränkte motorljudet för nån sekund var otroligt. :sun:

För övrigt tycker jag att Brands var mycket ballare som F1 bana.......

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: SLC den 2002-03-27 20:21 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

Brasilien 2000 och all samba som spelades från 06.00 på racedagen som fick läktarna att svikta var ganska mäktigt. Den helgen stod vi direkt ovanför där Mika Salo brakade in i däckstravarna i uppåt 300 km/h.
1995 på Nürburgring var kallt och djävligt, men oj vilket race. Jag var helt säker på att Alesi skulle vinna den och omkörningen i Veedolchikanen av Benettonföraren satte viss respekt i mig. Förresten har det nog hänt mest i racen överhuvudtaget när jag varit på ringen av någon anledning. Det är nog därför jag gillar att åka dit. Ungerns GP däremot är varmt och hjärtligt när man vet var man skall gå på galej efter varje dag. 30+, massor av finnar och tyskar, alla är glada och ölen är hur billig som helst. (Nej det är inte vid båsen vid campingen)

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-03-28 07:54 ]</font>
Lowe

Inlägg av Lowe »

SPA kan va kul bäst va när en Engelsk kille skulle sätta ner plastgaffeln i sin nyinköpta pommesfritt med majonäs kan säga att han spydde direkt, den synen glömmer jag inte Belgarnas matkultur är ingen höjdare det är ju f ö i heller Engelsmännens.
Nåt annat som var kul att se var när Schumi aldrig bromsade vid Stavelot det gjorde de andra ca 40 meter före. Sen är det ju en höjdare att stå i Euo Rouge mmmmm.
Skåningen

Inlägg av Skåningen »

Ungerns GP:

En ensam skotte iklädd nationaldräkt och en skotsk flagga på 3 meters plaströr försöker överrösta 30 finnar. Slutade med att han fick ta ner flaggan. Finnarna visade sig väl inte från sin bästa sida direkt, men skotten var verkligen en färgklick..

Upplevelse nummer 2 från samma race är väl när den första bilen kommer genom kurvan och min far spontant säger "Det går aldrig!!!" :smile:
Marzocchi

Inlägg av Marzocchi »

Hockenheim 1999
Första live-upplevelsen. Helt enormt. Satt i närheten där Häkkinen körde av.

Hockenheim 2000
Regnet, Barrichellos körning, Schumachers avåkning i första kurvan.

Hockenheim 2001
Alesis skid block (träplankan unden bilen) som jag fick med mig hem. Han hade kört med den under fredagen. Besöket i depån och depåområdet (visserligen på måndagen, men Williams, BAR, Ferrari och Jaguar var kvar). Fick också titta in i Jaguar-trailern och kika in i Eddie Irvines arbetsrum och Jaguarförarnas massage/relaxrum. Fick en pärm med mediainformation om Jaguar Racing + foton + F1 2001 media guide (alla tävlingar).

Hannu

Inlägg av Hannu »

Silverstone -94 -96 -98
Spa -95

Har aldrig fått uppleva en seger av Mika Häkkinen men det kändes som en -98..

Gillar Silverstone, bra ytor och man kan gå runt och se från många olika positioner på banan utan att behöva trängas.
Satt innan start och målrakan under racet :smile: härlig känsla :grin:

Spa vart inget vidare.. *uhhh*

Drar nog till Hockenheim i år.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Imola år 2002 när jag och zz firade en härlig dubbelseger för Ferrari och retade Lucky för Montoya och Villeneuve blev varvade. :grin:
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Men, 2002 är iår, för det har inte varit 2003 än va? Jag har glömt bort nyår.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-03-29 16:11, Pastis wrote:
Imola år 2002 när jag och zz firade en härlig dubbelseger för Ferrari och retade Lucky för Montoya och Villeneuve blev varvade. :grin:
År 2002 på Imola när jag iförd BMW keps och Williams jacka stod och firade Montoyas andra raka seger, med Villeneuve på pallen samtidigt som pappas pojke slutat en distanserad 5:a och tysken med hakan brutit loppet i ett tidigt skede efter att blivit förnedrande omkörde än en gång av Montoya :grin:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

A1-ring 2001. När ZZ, EnzoF1 och jag firade DC som hade utklassat motståndet med en formidabel körning. Samtidigt spydde vi galla över de extra poäng som Schummi fick uppkörda när Ruben som vanligt fick släppa förbi Kerpen-gossen. :wink:
Alfisti

Inlägg av Alfisti »

Nurburgring -98, när Häkkinen efter seger stannade framför vår läktare, där ett antal överförfriskade finnar hejade, och drog en låååång burna...ahhhh, var nästan så man kunde börja heja på finnen då. Och ljudet på morgonen, när man letade efter sin plats, och alla kom samtidigt på warmupen över krönet..det ljudet måsta man uppleva live för att förstå vilken höjdare det är..

Häpp