Nya fälgar på Mercan

Allmänt om bilar och motorcyklar.
Joakim Quensel

Nya fälgar på Mercan

Inlägg av Joakim Quensel »

Ville bara lägga in en bild på mina nya (som jag tycker) urläckra Lorinser-fälgar som köpt till min Merca-cab.
Dessa Loinserhjul var ganska populära under 80-talet på Mercedes SL och S-klass, men ganska svåra att få tag i begagnade, speciellt de bredaste 16x9 tums bakfälgarna med det där häftiga djupet. Hittade i alla fall dom här blocket som jag lämnade in på Intera för renovering och skodde med nya däck (Fulda 225/50-16 resp 245/45-16).

Vad tycker ni?

Bild
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Tycker framhjulen är snygga . Men kombinationen tycker jag inte om, ser ut som en streetracebil :down:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag föredrar framhjulen. Tycker de passar mycket bra på den där modellen - som för övrigt är en mycket snygg bil :up:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Joakim Quensel

Här är ett foto på bilen med original 15" hjul.
Själva fotot är mycket bättre (skall ta ett snyggt utomhusfoto av bilen med de nya hjulen när vädret tillåter), men jag tycker att Lorinserhjulen är så mycket snyggare.
Bild
Gösta

Inlägg av Gösta »

Va fan, bor du i Beirut, är hallick eller säljer olagliga örter? :D

Trodde du hade god smak, du gav intryck av att ha det då jag träffade dig som hastigast på O´Learys nådens år 2003. :D

(bilen är lite snygg även om det inte är något jag skulle velat äga)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Joakim Quensel

Gösta skrev:Trodde du hade god smak, du gav intryck av att ha det då jag träffade dig som hastigast på O´Learys nådens år 2003. :D
Träffade jag dig på O'Learys?
Måste tyvärr erkänna att minnet sviker.
ZZ, Thärnström och AnFran är de som jag kan komma ihåg att jag minns var där. Men var det inte längre sedan än 2003? Typ 1999 skulle jag gissa (om det är samma kväll som vi tänker på).
Gösta

Inlägg av Gösta »

Joakim Quensel skrev:
Gösta skrev:Trodde du hade god smak, du gav intryck av att ha det då jag träffade dig som hastigast på O´Learys nådens år 2003. :D
Träffade jag dig på O'Learys?
Måste tyvärr erkänna att minnet sviker.
ZZ, Thärnström och AnFran är de som jag kan komma ihåg att jag minns var där. Men var det inte längre sedan än 2003? Typ 1999 skulle jag gissa (om det är samma kväll som vi tänker på).
OK!!

Den där bråkstaken ZZ är ju helt jävla galen. Tur att han slutade här på Forza så att det äntligen blev lite lugn och ro!

Men jag känner på mig att vi träffades som hastigast över en öl. Det kanske var 1999, tiden går så fort när man har kul. :up:

GOD JUL PÅ DIG I ALLA FALL. (var inte ledsen, din bil är jättefin även om den inte faller mig i smaken. :wink: )

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Joakim Quensel

God Jul själv!

Monterade föresten precis på mina nya nummerskyltar.
Tog en bild med telefonen.
Bild
Joakim Quensel

Funderar på att ksaffa nya skyltar till cabben också.
Funderar på OH LORD
Fattar man den?
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Keep on Boppin´
Joakim Quensel

Bopper skrev:Janis Joplin? :-?
Precis.
Men det är klart att du fattar, när du kallar dig för "Bopper" och har en mick i avarten...
Men tror ni att de flesta som ser skylten fattar? Eller tror dom att man är frireligös?

Annars vore 6OBJEKT lite kul 8)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Joakim Quensel skrev:
Precis.
Men det är klart att du fattar, när du kallar dig för "Bopper" och har en mick i avarten...
Men tror ni att de flesta som ser skylten fattar? Eller tror dom att man är frireligös?

Jodå, jag tror de fleste födda efter 1980 fattar.

En fantastisk acapella av en av de största inom populärmusiken.

Fattar dom inte så är dom inskränkta, obildade, okunniga och obegåvade. Sådana människor vänder du dig inte till i alla fall.

Jag tycker idén var LYSANDE. :up:

Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Joakim Quensel skrev:
Precis.

Avart... eller avatar...? :-? :wink: :D
Senast redigerad av Bopper den lör jul 01, 2006 15:02, redigerad totalt 1 gång.
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »