Alonso till McLaren!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Palle

Alonso till McLaren!

Inlägg av Palle »

Läste nu på nätet att Fernando Alonso har skrivit på för Vodafone McLaren Mercedes team. Han kommer att köra för Mr. Dennis fr.o.m 2007. Samtidigt går diskussionerna höga om att Kimi kommer att ersätta Schumacher i Ferrari, också från 2007. Någon hört något annat...?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Var på nätet?

EDIT: Såg att det var bekräftat på flera ställen nu.

Coolt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Tur för Jari som inte gillar Vodafone och alltid föredragit Italienska sportbilar. Dessutom är Todt rakryggad pratar todtspråk och följer alltid regelverket till skillnad från Ron. :D
Användarens profilbild
FerrariF1

Inlägg av FerrariF1 »

http://www.autosport.com/subs/login.php ... s&id=48728

Favorit föraren byter till ofavorit stallet :down:
Ska bli roligt om både Kimi och Alonso kör med i samma stall, kanske man kan se om orsaken till haverier beror på föraren eller bilen.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag anar en inre lojalitetskris inför säsongen 2007 :-?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Två förare har jag som lite av personliga favoriter i F1 - Montoya och Alonso

Ett stall har jag väldigt svårt för i F1 - McLaren.

Det kan bli ett jobbigt 2007, mycket jobbigt 2007.

Som Ferrarifan som upphörde i och med att Schumacher, Todt et al tog över det stallet finns det väl knappast förhoppningar om att gå tillbaka och stötta det stallet, om det är Kimi som ska dit.

Illa, illa

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Så har dessutom Toyota bekräftat att Gustav Brunner har lämnat skutan.
Frågan är då vart han tar vägen, om han tar vägen?
Rykten placerar honom hos Toro Rosso.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Fräckt av Alonsos manager att snuva renaults teamchef på sin världsmästare...
Eh, undrar hur den förhandlingen gick till?
Eller tänker Renault lägga pengarna på annat än F1 efter 2006?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Flavio förhandlade med Flavio om att Flavio får mer pengar i managerfee från en högre lön från Ron Dennis... :D

Intressant att Alonso gick till McLaren för övrigt. Ron Dennis ska ju tidigare ha sagt, åtminstone inofficiellt, att han vägrar göra affärer med och anställa förare som tas om hand av Briatore. Och nu har han Alonso hos sig hux flux ...

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Ron Dennis ska ju tidigare ha sagt, åtminstone inofficiellt, att han vägrar göra affärer med och anställa förare som tas om hand av Briatore. Och nu har han Alonso hos sig hux flux ...
Don Dennis tala med kluven tunga... ugh!

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Man får hoppas att Alonsos manager, Flavio, inte avslöjade för Alonsos stallchef. Flavio, att Ron var intresserad av honom efter att första kontakten tagits. Kan ju bli lite obekvämt på jobbet om chefen i förtid vet att man funderar på att byta arbetsgivare, liksom att Ron säkert inte vill avslöja sina planer för teamchefkollegan Flavio i förväg.
Men Flavio kan nog hålla tätt så att Flavio inte får veta nåt innan det är klart.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Urk! Vad ska han där och göra?

Undra om han blir andreförare åt Montoya eller Räikkönen?

Kanske blir det Montoya som går till Ferrari?
Senast redigerad av Sami den mån dec 19, 2005 14:23, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Både Flavio och Flavio är tuffa förhandlare, så Flavio och Flavio har nog båda sett till att Flavio går vinnande ur situationen.

Flavio får lön av Renault som teamchef.

Han får också arvode av Kovalainen och Alonso, som kör för Renault.

Han får arvode av Mark Williams, som är betald av Frank Williams.

Från och med 2007 får han också arvode av Ron Dennis för Alonsos tjänster.

Samtidigt, om Renault är kvar i F1, så får han lön av Renault.

Flavio är inte dum inte. Patrick Faure, Ron Dennis och Frank Williams betalar alla honom för att leka i F1. :up:

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Kommer Renault att finnas kvar i F1 efter 2007?
Var ska Lewis Hamilton köra 2007? Testsits i McLaren?
/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det rådde ju ett tag frågetecken kring om Renault ens skulle köra 2005, men de körde och vann så ....

Men ryktena säger att Renault kan vara på väg att lämna F1 efter 2007, då ett nytt Concordeavtal träder i kraft.

Lewis Hamilton riskerar väl att göra en Nick Heidfeld ... även om både Kimis och Montoyas kontrakt går ut efter 2006, så skulle ialla fall jag bli förvånad om ingen av dem är kvar hos McLaren när Alonso börjar 2007.

Hamilton blir väl testförare 2006, om de inte hittar en racesits i ett annat stall åt honom redan då.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Att Alonso går till McLaren 2007 tyder väl på att man redan har förlorat Kimi till Ferrari.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Skall inte Hamilton köra GP2 2006?
Han kan ju behöva ett par säsonger där innan han vinner och flyttar upp till F1. Då han inte är direkt lastgammal, 20 tror jag, så finns det ju ännu hyfsat gott om tid.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jo, det stämmer ju så klart.

Så Hamilton är ju t idigast aktuell för en F1-sits 2007 ... tror inte han blir raceförare hos McLaren redan då.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Hamilton har väl kontrakt med McLaren t o m 2009 så de har väl gott om tid att låta honom bli varm i kläderna i något annat stall under 2007?

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja, precis. Först ska han ju gå och vinna GP2 nästa säsong.

Sen kanske det finns något stall som kan tänka sig MB-motorer och Hamilton 2007, eller bara Hamilton och McLarenpengar 2007.

Troligtvis blir det väl Montoya/Alonso 2007, med Kimi till Ferrari och SChumacher i pension (eller till Red Bull ...)

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Troligtvis blir det väl Montoya/Alonso 2007, med Kimi till Ferrari och SChumacher i pension (eller till Red Bull ...)
Kimi tillsammans med Massa i Ferrari så att man i alla fall har en vettig keps från Ferrariförarna :lol:

"Beyond any limit" 8)

Äntligen!
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

Nej kimi/rossi i ferrari 2007. massa får bar 1 säsong hos ferrari sen får han köra någon annanstans
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag tror att Kimi lämnar plats åt Alonso samt att han själv blir andreförare i Torro Rosso eller vad dom nu kan heta!

Kimi WGC? Inte mycket. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
HårdRockFörFan

Inlägg av HårdRockFörFan »

fan vad sweet med rossi och kimi i ferrari :up: eller kanske
Anthony Davidson
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tror också att Kimi är mer eller mindre klar för Ferrari, men om så inte är fallet är detta ett av de smartaste dragen en stallchef kunnat göra för att motivera sina förare att göra bra ifrån sig. Det har en baksida också, Kimis förhandlingsposition hos McLaren fick sig en liten knäck.

I ren fart tror jag att Kimi vinner och Juan i längden, men att Ron ändå blir stående med den näst snabbaste föraren och en fd världsmästare.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Är det helt orimligt att McLaren kommer att se vem av dagens förare som lyckas bäst under året? Dvs, det kanske inte alls är klart ännu.

De kanske till och med låter förarna köra om det i år, vilket iofs verkar otroligt då de inte gjort det på många år.

Frågan är ju varför Kimi skulle ha skriit på för Ferrari under förra säsongen med tanke på att de bara var tredje stall, om det inte är så att Kimi vet att det bara berodde på däcken etc...

Kan ju även vara så att t.ex. Vodafone sagt att de inte vill förknippas med sprit-, sex- och delfinorgier och att Ron därför inte förnyar med Kimi. Vad händer om Kimi inte får nån styrning till 2007. Omöjligt är det ju inte. Köra tillsammans med MS vågar Kimi knappast. Vilket annat stall har råd att betala honom den lön han förmodligen kräver? Ja Toyota kanske eller RedBull.

Spännande blir det hur som helst. Och det vore kul att se vad JPM kan prestera utan händerna bakbundna.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Kungen Av Skitsnack har talat...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:Kungen Av Skitsnack har talat...
Word!

Står PC för Prince of Crap förresten? ;)
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Vad i Enzos resonemang finner du som osannolikt???

Du förvånar mig med din ignoranns! :o

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:

Han förvånar inte mig. Det är mycket lättare att klanka ned på andra än att försöka producera nåt eget.

Även om nåt är osannolikt så behöver det inte vara omöjligt...

Användarens profilbild
FerrariF1

Inlägg av FerrariF1 »

EnzoF1 skrev:Kan ju även vara så att t.ex. Vodafone sagt att de inte vill förknippas med sprit-, sex- och delfinorgier och att Ron därför inte förnyar med Kimi.
Delfinorgier?
Gösta

Inlägg av Gösta »

FerrariF1 skrev:
EnzoF1 skrev:Kan ju även vara så att t.ex. Vodafone sagt att de inte vill förknippas med sprit-, sex- och delfinorgier och att Ron därför inte förnyar med Kimi.
Delfinorgier?
Det finns blider där Kimi försöker knulla en uppblåsbar plastdelfin liggande i rännstenen. :D

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Mitt personliga tyckande;-)

Alonso vet att man inte kan lita på Renault i längden. De satsar järnet ett tag - och sedan lägger de av. De har gjort så förr och gör det igen.
Användarens profilbild
Fabbe

Inlägg av Fabbe »

Jaha då kan man inte hålla på Alonso nåt mer då, allt som Darth Dennis tar i är förstört för alltid. Fan också,
En gång Skummilover - Alltid Skummilover
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Nu säger Flavio Briatore att han inte var inblandad i Alsonsos övergång till McLaren. Det skötte Fernando Alonso enligt honom på egen hand.
/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Flavios sätt att fortsättningsvis behålla jobbet som teamchef för Renault? Eller är det Alonso som nu har förbrukat Flavio, och har tröttnat på att ge honom 25% årligen?

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jag gissar att i det existerande avtalet mellan Flavio, Alonso och Renault finns det texter som reglerar detta. T.ex. att inte Alonso får blanda in Flavio i diskussioner med andra stall eller att Flavio inte får föra diskussioner med andra stall än Renault rörande Alonsos framtid.
/Jan
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:

Tja, börja med alternativet att Kimi inte skulle hitta en körning nånstans för 2007 och spinn vidare på det.
Jag för min del tror att Kimi kan välja vilket stall han vill, men att detta är ett sätt för "uncle Ron" att skruva åt tumskruvarna i förhandlingarna lite.
Vi vet väl alla att Ron har försökt få Kimi att skriva på sen i våras för en fortsättning och just det faktum att Kimi inte velat binda upp sig innan han vet vilka bilar som funkar, eller vad nu skälet än varit är väl själva grunden för Ferrari-ryktena.
Jag tror inte Kimi skrivit på för någon ännu, men han har nog bud från alla de stora med undantag av "kanske" Renault.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
FerrariF1 skrev:
Delfinorgier?
Det finns blider där Kimi försöker knulla en uppblåsbar plastdelfin liggande i rännstenen. :D
Visa mig en...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
Gösta skrev:

Tja, börja med alternativet att Kimi inte skulle hitta en körning nånstans för 2007 och spinn vidare på det.
Jag för min del tror att Kimi kan välja vilket stall han vill, men att detta är ett sätt för "uncle Ron" att skruva åt tumskruvarna i förhandlingarna lite.
Vi vet väl alla att Ron har försökt få Kimi att skriva på sen i våras för en fortsättning och just det faktum att Kimi inte velat binda upp sig innan han vet vilka bilar som funkar, eller vad nu skälet än varit är väl själva grunden för Ferrari-ryktena.
Jag tror inte Kimi skrivit på för någon ännu, men han har nog bud från alla de stora med undantag av "kanske" Renault.
Lär dig läsa Jari! Jag skriver att det inte är omöjligt! Jag tvivlar starkt på att han har bud från alla de stora stallen. Så funkar det inte i affärsvärlden!

Vad vet du vad Vodafone haft som krav för att sponsra McLaren? Du har ingen aning annat än att du anser dina personliga åsikter vara sanningar i frågan.

Men som sagt, lär dig läsa innan du pådyvlar andra ditt skitsnack!

Kan du visa en källa till ditt påstående att Ron försökt få Kimi att skriva på sedan i våras och anledningen till att han inte gjort det? Jag vet det inte och ingen annan heller, trots dina påståenden. Är det verkligen omöjligt att Ron lessnat på Kimi, eller inte vill betala det Kimi begär?

Men återigen, lär dig läsa eller åk tillbaka till den fantasivärld du kommer ifrån!

Hur mycket jag än ogillar tanken på att ha en hypad finsk medelmåtta i Ferrari så ter sig tanken att se din helomvändning gentemot Ferrari ganska lockande. Jag tvivlar dock på att Ferrari någonsin kommer att ta fram en så vedervärdigt ful keps som Kimi-kepsen...

Nu hoppas jag att nån form av kosmisk rättvisa ser till att Kimi aldrig kommer till ett så anrikt stall som Ferrari. Kimi och Ron förtjänar varandra i mitt tycke.

Användarens profilbild
PC:

Är det helt orimligt...?

De kanske till och med...?

Frågan är ju...?

Kan ju även vara så att...?

Vad händer...?

Omöjligt är det ju inte.

Vilket annat stall har råd...?

Saxat ur en text vilkens författare ber andra att åka tillbaka till sin egen fantasivärld.

Visst, det är fritt att spekulera...

Men att sitta och fabulera och blunda för obekväma fakta som det passar en själv och sen anse att det är den gängse och riktiga uppfattningen, det är ju bara absurt...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:Lär dig läsa Jari! Jag skriver att det inte är omöjligt! Jag tvivlar starkt på att han har bud från alla de stora stallen. Så funkar det inte i affärsvärlden!

Vad vet du vad Vodafone haft som krav för att sponsra McLaren? Du har ingen aning annat än att du anser dina personliga åsikter vara sanningar i frågan.

Kan du visa en källa till ditt påstående att Ron försökt få Kimi att skriva på sedan i våras och anledningen till att han inte gjort det? Jag vet det inte och ingen annan heller, trots dina påståenden. Är det verkligen omöjligt att Ron lessnat på Kimi, eller inte vill betala det Kimi begär?

Men återigen, lär dig läsa eller åk tillbaka till den fantasivärld du kommer ifrån!

Hur mycket jag än ogillar tanken på att ha en hypad finsk medelmåtta i Ferrari så ter sig tanken att se din helomvändning gentemot Ferrari ganska lockande. Jag tvivlar dock på att Ferrari någonsin kommer att ta fram en så vedervärdigt ful keps som Kimi-kepsen...

Nu hoppas jag att nån form av kosmisk rättvisa ser till att Kimi aldrig kommer till ett så anrikt stall som Ferrari. Kimi och Ron förtjänar varandra i mitt tycke.
Då håller du säkert med mig om att det inte är omöjligt att Schumacher får sparken från Ferrari?

Att Jean Todt och Marlboro har tröttnat på att betala Schumacher för att misslyckas?

Att det inte är säkert att något stall ens vill ha betalat för att anställa Schumacher?

Att Todt och Ferrari anser Kimi vara en mycket bättre förare än Schumacher, och bestämt sig för att redan sparka tysken och ersätta honom med den bättre finnen?

Du håller säkert med mig om att det inte är omöjligt - det kanske inte är sant, eller stämmer, men du håller säkert med mig om att det inte är omöjligt.

Eller hur?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:Lär dig läsa Jari! Jag skriver att det inte är omöjligt! Jag tvivlar starkt på att han har bud från alla de stora stallen. Så funkar det inte i affärsvärlden!

Då håller du säkert med mig om att det inte är omöjligt att Schumacher får sparken från Ferrari?

Att Jean Todt och Marlboro har tröttnat på att betala Schumacher för att misslyckas?

Att det inte är säkert att något stall ens vill ha betalat för att anställa Schumacher?

Att Todt och Ferrari anser Kimi vara en mycket bättre förare än Schumacher, och bestämt sig för att redan sparka tysken och ersätta honom med den bättre finnen?

Du håller säkert med mig om att det inte är omöjligt - det kanske inte är sant, eller stämmer, men du håller säkert med mig om att det inte är omöjligt.

Eller hur?
Självklart är inget av det omöjligt. Det är ju det jag säger! Det är ju inte jag som påstår saker i den här topicen.

Har du också svårigheter att läsa nu? Lossa på slipsen så blir det bättre!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:Är det helt orimligt...?

De kanske till och med...?

Frågan är ju...?

Kan ju även vara så att...?

Vad händer...?

Omöjligt är det ju inte.

Vilket annat stall har råd...?

Saxat ur en text vilkens författare ber andra att åka tillbaka till sin egen fantasivärld.

Visst, det är fritt att spekulera...

Men att sitta och fabulera och blunda för obekväma fakta som det passar en själv och sen anse att det är den gängse och riktiga uppfattningen, det är ju bara absurt...
Vem fabulerar och anser att saker och ting är gängse och riktiga? Ja inte jag i alla fall. Däremot är det vissa andra som påstår saker...

Va faan har du gått i för skola egentligen som inte heller kan läsa?

De enda fakta vi har här är att Alonso skrivit på för McLaren, resten är spekulationer!

Du är skyldig mig en ursäkt!

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Eller hur?
Självklart är inget av det omöjligt. Det är ju det jag säger! Det är ju inte jag som påstår saker i den här topicen.

Precis - så det är inte omöjligt, det var bara det jag ville höra.

Då håller du säkert också med om att det inte är omöjligt att Kimi har erbjudanden från alla stall i Formel 1 och kan välja och vraka bland dessa erbjudanden.

Du håller säkert också med mig om att det inte heller är omöjligt.

Användarens profilbild
PC:

Det är märkligt att när en del spekulerar fritt så är det helt OK.

Och det anser jag också att det kan vara, ordet är fritt...

Men när man då beskyller andra för att fantisera, samtidigt som man är så urbota enkelspårig och enögd själv, då tycker inte jag att det är OK längre.

Det finns en del här som högaktar, exempelvis Kimi Räikkonen för de faktiska kvaliteter han har. På banan företrädesvis då menat, eftersom det är racing de flesta här är intresserade av.

Att då i varje tråd racka ner på t.ex. Kimi för både det ena och det tredje är att idiotförklara dennes anhängare och fans. Det är ynkligt och definitivt inte ett sätt att bli populär på.

Fast, vill man inte vara populär bland vissa så, visst... men då får man ta saker och ting som de är.

Jag anser att vissa fabulerar väl mycket och det kommer jag inte att be om ursäkt för.

Även jag måste få vara i min fulla rätt att ANSE vad jag vill, även om det inte är populärt hos vissa...
Användarens profilbild
Palle

Inlägg av Palle »

PC: skrev:Det är märkligt att när en del spekulerar fritt så är det helt OK.

Men när man då beskyller andra för att fantisera, samtidigt som man är så urbota enkelspårig och enögd själv, då tycker inte jag att det är OK längre.

Det finns en del här som högaktar, exempelvis Kimi Räikkonen för de faktiska kvaliteter han har. På banan företrädesvis då menat, eftersom det är racing de flesta här är intresserade av.

Att då i varje tråd racka ner på t.ex. Kimi för både det ena och det tredje är att idiotförklara dennes anhängare och fans. Det är ynkligt och definitivt inte ett sätt att bli populär på.

Fast, vill man inte vara populär bland vissa så, visst... men då får man ta saker och ting som de är.

Jag anser att vissa fabulerar väl mycket och det kommer jag inte att be om ursäkt för.

Även jag måste få vara i min fulla rätt att ANSE vad jag vill, även om det inte är populärt hos vissa...
:clap:
Håller med till 100%!!!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:Det är märkligt att när en del spekulerar fritt så är det helt OK.

Men snälla lilla gubben, självklart är det Ok att fantisera och tycka saker, däremot är det inte OK att hävda att andra påstått saker de inte gjort! Det är en viss skillnad. Det rackades ned på ferrari- och schumifans långt innan Kimi ens körde gokart så varför ska Kimi och hans fans särbehandlas???

Däremot idiotförklarar jag härmed alla skribenter som inte tål sitt eget spel, dvs, de som i ena inlägget dissar ferrari och schumi och i nästa inlägg bölar som bäbisar för att deras egna favoriter blir dissade. För min del får man dissa alla de jag håler på, jag bryr mig inte, men grina inte när ni bemöts med samma mynt.

Om du ogillar mig så ger jag blanka faan i det precis som jag ger blanka faan i om du föll död ned imorgon. Jag känner inte dig och vill inte känna dig. Vill du inte diskutera med mig på forum så är det bara att låta bli. Antingen förbjuder man dissning av alla förare och övrig F1-personal eller så tillåter man den, men man kan inte bara förbjuda dissning av McLaren och Kimi som många här verkar anse.
Eller visst, Pastis kan ju tillåta vad han vill, men ett nytt "fria ordet" är väl knappast vad vi vill ha.

Kärnan till problemet på Forza är alla finnpajsare som tar allt negativt om Kimi personligt. Helt obegripligt för mig, men så verkar de flesta (ett visst fåtal verkar ha mer än kött i huvudet, t.ex. Hellstone, Tommi och några till) av dem funka...

Du anser att Kimi har faktiska kvaliteter och insinuerar att det skulle vara en absolut sanning men beskyller sedan andra för att vara enögda.

Äh, varför slösar jag tid på pajasar som du, fattar inte! Sköt dig själv och hoppa inte på andra i onödan. Och jag vill för formens skull säga att det inte var jag som gick till angrepp mot någon skribent först i denna topic.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev: Då håller du säkert med mig om att det inte är omöjligt att Schumacher får sparken från Ferrari?

Eller hur?

Precis - så det är inte omöjligt, det var bara det jag ville höra.

Då håller du säkert också med om att det inte är omöjligt att Kimi har erbjudanden från alla stall i Formel 1 och kan välja och vraka bland dessa erbjudanden.

Du håller säkert också med mig om att det inte heller är omöjligt.
Absolut, men jag köper inte: "Vi vet väl alla att Ron har försökt få Kimi att skriva på sen i våras för en fortsättning och just det faktum att Kimi inte velat binda upp sig innan han vet vilka bilar som funkar"

Jag anser inte att "alla vet", jag anser inte att det är något "faktum" att Kimi inte binder upp sig...

Jag köper att det inte är omöjligt att det är så, men jag anser inte att det ÄR så.

Förstår du skillnaden mellan att diskutera "om" och att påstå att saker "är" på ett visst sätt.

Jag trodde du var tillräckligt intelligent för att förstå skillnaden, snälla, låt mig inte behöva ompröva den åsikten. ;)

grillkorv

Inlägg av grillkorv »

enzo.Lika hjärn död som vanligt