Toyotas F1-satsning

Kungaklassen av motorsport...
Zetor

Inlägg av Zetor »

Artikel i aftonblaskan idag
Zetor

Inlägg av Zetor »

Ursäkta mitt tjatande, men Toyota påstår sig ha en bra chans i
Brasiliens GP. Aerodynamiken har mindre betydelse, och
deras motor är det bra orr i!
Salo på 4:de på Söndag!?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Om tillräckligt många bilar framför bryter. Det här är F1 och vad som helst kan hända, så varför inte?
Användarens profilbild
Jobe

Inlägg av Jobe »

Någon som vet varför de bröt senast apropå ingenting?

/Jobe
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Vadå bröt? Toyota kom i mål i Sepang...
Användarens profilbild
Jobe

Inlägg av Jobe »

Hmm Jag verkar vara ute o cykla!!!

Hade fått för mig att de bröt, fråga mig inte varför men kan ha med tv4:as sändning att göra.

Har för mig att jag såg bilder på Toyta bilar som åkte in i garaget? Eller är jag ute o cyklar igen? :help: :help: :help:

/Jobe
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Salo var inne i depån med elektroniska problem, men lyckades ta sig ut igen. På fyrans sändning missade man massor för den producenten som skötte världfeeden i Malaysia var usel.

Canal Digital är nästan ett måste om man ska hänga med.
Zetor

Inlägg av Zetor »

Nish 7:de Salo 12:de. Jag har frågat här på forumet
om någon hade någon kommentar till hjulshabblet
vid ett av deras depåstopp,men ingen verkar ha sett något.
Det här me CD är väl bara skryt om att man får se allt!?
Användarens profilbild
Jobe

Inlägg av Jobe »

Sen så blir väl inte tv4 produktionen bättre av att det sitter ett par kommentatorer hämtade direkt från Mupparna!

/Jobe
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Ove Andersson, President
“It is only our second race and we got both cars past the finish line. Okay we had some problems - an electrics problem on Mika's car and a bit of confusion during Allan's final pit stop, but that is all part of the learning process. We were actually competitive in the race and in a points scoring position before those problems so it is a very good result for the whole team.”

Jag är part i målet så jag ska väl inte säga så mycket mer angående CD vs TV4. Kan bara säga att jag ofta gråter blod när jag missar CD och tvingas titta på världfeeden, t.ex. RTL, TV4 eller någon annan kanal.

Användarens profilbild
Jobe

Inlägg av Jobe »

Man får skatta sig lycklig att O'learys finns och att de visar F1, för det mesta iallafall. Och nu ska de ju dessutom öppna i Sumpan så man slipper åka in till stan eller heron.

Jobe
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Tyvärr så har O'learys alldeles för lågt ljud så man missar nästan allt som sägs. Bästa stället är fasktiskt inne på muggen. :grin:

Hinka en massa bira hemma och sedan kan ni stå på muggen och lätta på trycket i två timmar! :lol:
Zetor

Inlägg av Zetor »

On 2002-03-28 22:36, Jobe wrote:
Sen så blir väl inte tv4 produktionen bättre av att det sitter ett par kommentatorer hämtade direkt från Mupparna!

/Jobe
Loppet i TV4 ska visst kommenteras Eje, vi kaske slipper
mupparna då!
Sitta och svamla om Gunde Svan i F1-sändning uurk
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Helgens sammandrag på fyran kommenteras av Janne Blomqvist. Blommans ersättare på CD under söndagens lopp blir Tony Ring som tillsammans med Fredrik Ekblom för sköta kommentarerna. På Lördagen kommenterar Blomman som vanligt på CD.
Användarens profilbild
Jobe

Inlägg av Jobe »

[quote]On 2002-03-28 22:45, Pastis wrote:
Tyvärr så har O'learys alldeles för lågt ljud så man missar nästan allt som sägs. Bästa stället är fasktiskt inne på muggen. :grin:

Hinka en massa bira hemma och sedan kan ni stå på muggen och lätta på trycket i två timmar! :lol:

Haha klockren!!
/Jobe
CLO

Inlägg av CLO »

On 2002-03-28 22:48, Pastis wrote:
Helgens sammandrag på fyran kommenteras av Janne Blomqvist. Blommans ersättare på CD under söndagens lopp blir Tony Ring som tillsammans med Fredrik Ekblom för sköta kommentarerna. På Lördagen kommenterar Blomman som vanligt på CD.
Hoppas verkligen att det där bara var ett dåligt skämt...
Vi får väl ha Blomman kvar?!
Tony Ring? Det är väl han som är huvudanledningen till att många svenskar har kvar ett LNB på 19gr öst, för att slippa svenska kommentatorer på Eurosport...

Snälla, väck mig nu ur mardrömmen!
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Tony Ring är väl inte så dålig?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det är ett otacksamt arbete att vara kommentator, för det är i stort sett omöjligt att alla tycker om personen i fråga.

Så innan ni sågar Tony Ring och hans formel 1-kommenterande, bör ni ge honom en ärlig chans.
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Tycker Tony är en av de bästa på Eurosport, hoppas han kan göra ett lika bra jobb på CD, då blir det bra. Räkna med många "Pang i bygget!" :grin:
Sen gör det ju inget att han är Ferrari förare :wink:

/Viktor
Användarens profilbild
G-town

Inlägg av G-town »

On 2002-03-28 22:48, Pastis wrote:
Jag hade tänkt att köpa mig en CD-helg nu när loppte går på rätt sida dygnet, men ovanstående information får mig verkligen att tveka.
Det var väl ett skämt va? :help:
Nåja, Tony Ring kanske är bättre på att kommentera live än vad han är på att spela överraskad när han skall liva upp eftersändningarna på Eurosport. :saw:
Life is a Drag,
Get a Grip!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Nej det är inget skämt.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Kan inte Blomman kommentera båda sändningarna? Men det kanske blir för tight med ca 2 timmar mellan de båda?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tony Ring är säkert bra på sitt vis men jag tycker att det känns som lite väl mycket innantillläsande när han kommenterar på Eurosport i efterhand...
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Toyota bättre än den nya Ferrarin! McNish slog lätt Schu!
Användarens profilbild
G-town

Inlägg av G-town »

Tony kanske har kommenterat på CD förut?
i så fall, hur var han då?
Life is a Drag,
Get a Grip!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det är premiär för kombinationen F1 och CD för honom. Men han är ju van och är faktiskt väl insatt i formel 1. Sedan tittar han själv på CD:s F1-sändningar när han är hemma, så han vet ju hur Blomman brukar göra.

Jag tror det kommer att gå skitbra. Han har ju Fredrik Ekblom som bisittare, en mycket duktigt ljudtekniker (Christer Andersson) och i värsta fall mig som kan skrika i deras hörlurar...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Pastis
Det är okej om du går in och kommenterar, men vänta tills "di röde" (läs orange) har brutit så vi slippet höra nån SLP smörja! :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bra inlägg PeppeF1.
CLO

Inlägg av CLO »

On 2002-03-29 16:06, Pastis wrote:
Det är ett otacksamt arbete att vara kommentator, för det är i stort sett omöjligt att alla tycker om personen i fråga.
Så innan ni sågar Tony Ring och hans formel 1-kommenterande, bör ni ge honom en ärlig chans.
Jag lovar att ge Tony en chans!
Men, otacksamt eller inte, och tycka om... Vem kan gilla t.ex. Eje? Det går inte att prata i 1 km/h när det körs i över 300... Det är dessutom sällan har har intressanta saker att berätta, till skillnad från t.ex. Fredrik aP.

Fredagens fria träning var en njutning. Ser fram emot kvalet!

Såg du Robot Wars igårkväll? Där har du ett proffs! Att kunna låta så engagerad som Blomman över några löjliga robotar. :wink: Det är där jag har dåliga erfarenheter av TR... Men, men. Kanske växer han med uppgifter att kommentera världens bästa sändning.
Jag återkommer i morgon.
CLO

Inlägg av CLO »

On 2002-03-29 19:57, Pastis wrote:
Det är premiär för kombinationen F1 och CD för honom.
Jag tror det kommer att gå skitbra. Han har ju Fredrik Ekblom som bisittare, en mycket duktigt ljudtekniker (Christer Andersson) och i värsta fall mig som kan skrika i deras hörlurar...
Kan du inte säga till Christer Andersson att köra ljudet från K17 i mosaiken även när ingen kommenterar? Det är jobbigt att behöva byta till K17 när man ser intressanta intervjuer på K19...

Jag är inte avundsjuk på TR. Kan tänka mig att han är ganska nervös. Största problemet är ju att JB är så bra. Han har mycket att leva upp till... Förresten, idag verkade det nästan som om JB och FE inte såg varandra. Eller var det bara att FE tyckte att JB ställde ufo-frågor? :wink:

Vad gör du egentligen förresten, när det gäller själva produktionen?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Så fort kommentatorerna tagit sin plats i studion tar även Krister sitt ansvar för att mosaiken får höra K17-ljuden under intervjuer. Pratar däremot kommentatorn är han blixtsnabb med att tona ner intervjun.
(Psst, jag vill höra mer av Gustav Brunner)
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Japp, kastratsångaren Gustav Brunner vill vi höra igen :dance:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Michelin-Pierre måste vara coolast i depån, han är alltid glad och skojar! :cool: :lol:
TAB666

Inlägg av TAB666 »

TR fungerade ganska bra , men att dom inte kunde vara tysta när RS pratade med depån mot slutet.
Sedan var han dålig på att ge kanal instruktioner som Blomman alltid är bra på ( dock ej under kval ). Men han kanske blir bättre men jag undrar hur många race Blomman kommer göra för 4:an.
Hoppas verkligen att blomman får mycket mer pengar av 4:an än CD ty det måste ju vara roligare att kommentera för riktiga racing fans :smile:
Jo jag vet , det finns många riktiga fans på 4:an.
Men visst måste det vara roligare att kommentera om man får mer vyer , för det är väl inte så att 4:an får in mer än world feeden ?

Men vilken jävla tur att vi inte fick Janne tromark ( eller hur han nu stavar det ).
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Tycker Tony gjorde ett mycket bra jobb idag!

Och för att prata lite mer "on topic" :smile:. Toyota ser väldigt starka ut. Visst var det några bilar som bröt i topen (3) men det händer ju i varje lopp. Låter också bra det som Salo sa att de fortfarande kör med samma bil som i första loppet så det finns mycket kvar att förbättra på bilen.

/Viktor