Vodafone byter stall!

Kungaklassen av motorsport...
Gösta

Vodafone byter stall!

Inlägg av Gösta »

Enligt rykten så blir Vodafone titelsponsor till Ron och hans anhang från och med 2007.

Någon som har en bra mobilteleoperatör att rekomendera nu när jag skall byta? :down:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Re: Vodafone byter stall!

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:Enligt rykten så blir Vodafone titelsponsor till Ron och hans anhang från och med 2007.

Någon som har en bra mobilteleoperatör att rekomendera nu när jag skall byta? :down:
Telia är bra!

Men det roligaste ska bli att se hruvida Jari omvärderar sin syn på Vodafone efter detta...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nu kanske McLaren blir av med den där fruktansvärt fula och grådassiga färgsättningen?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Nu kanske McLaren blir av med den där fruktansvärt fula och grådassiga färgsättningen?
McLaren kommer att fortsätta att se fula ut. Det är genetisgt.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Instämmer oerhört mycket med Razor.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det var ju skönt att de försvinner ifrån Ferrari. :)

Jobbet har Vodafones system med trådlöst kontor eller vad de kallar det, så det har känts lite jobbigt ett tag med allt för mycket pengar till Ferrari-sponsorer. Karten vill ju gärna ha Bridgestone-däck och föredrar Shells racingolja. Håller även på med ett långtidsprojekt med en gammal Fiat(124 Sport Coupe -69). Den enda glädjen är att jag inte röker Marlboro, men koncernen håller ju även på med andra saker än tobaksvaror, så på nåt sätt ramlar det väl in pengar ifrån mig i det bolaget också... :x
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Razor skrev:Nu kanske McLaren blir av med den där fruktansvärt fula och grådassiga färgsättningen?
Ful? Den är ju griddens snyggaste. Men det ska bli spännande att se hur det blir med en stor Vodafone blaffa på bilen i stället.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Den är skitfulast av alla.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:Den enda glädjen är att jag inte röker Marlboro
Då går du inte på krogen eller åker taxi heller... dessutom så är du troligtvis snål.

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Razor skrev:
AndersF1 skrev:Den enda glädjen är att jag inte röker Marlboro
Då går du inte på krogen eller åker taxi heller... dessutom så är du troligtvis snål.
Jävlar, jag som funderade på att gå på Racing Bar på Undici imorgon. Jahapp, det blir till att sitta hemma och uggla istället. :(
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:Det var ju skönt att de försvinner ifrån Ferrari. :)

Jobbet har Vodafones system med trådlöst kontor eller vad de kallar det, så det har känts lite jobbigt ett tag med allt för mycket pengar till Ferrari-sponsorer. Karten vill ju gärna ha Bridgestone-däck och föredrar Shells racingolja. Håller även på med ett långtidsprojekt med en gammal Fiat(124 Sport Coupe -69). Den enda glädjen är att jag inte röker Marlboro, men koncernen håller ju även på med andra saker än tobaksvaror, så på nåt sätt ramlar det väl in pengar ifrån mig i det bolaget också... :x
Du har väl slutat med AMD-processorer också antar jag.

:D
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:Jävlar, jag som funderade på att gå på Racing Bar på Undici imorgon. Jahapp, det blir till att sitta hemma och uggla istället. :(
Japp, sånt är livet för oss icke-rökare... attans tråkmånsar vi är. :zz:

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag har två hemma och två datorer på jobbet med AMD-processorer och de på jobbet har dessutom dubbla processorer.
Bara min bärbara som har Intel, men den skall snart bytas den också. :(
Är jag förföljd?
Är det lika bra att jag skickar lönen direkt till Schumi istället?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:Nej, jag har två hemma och två datorer på jobbet med AMD-processorer och de på jobbet har dessutom dubbla processorer.
Bara min bärbara som har Intel, men den skall snart bytas den också. :(
Är jag förföljd?
Är det lika bra att jag skickar lönen direkt till Schumi istället?
Hade du inte haft Intelkärran så hade pengarna säkert räckt till vinst för Ferrari förra året. Snabba dig och byt nu så vi säkert får tillbaka Ferrari i absoluta toppen nästa år.

Usch, nu är man billös några dagar till. XC90n sjönk med 34% på tre år och det måste vara ganska bra för en så pass dyr bil. Men på måndagen är väntan över och då har jag tillgång till 420 Nm och 202 hästar. Tyvärr kommer bilen både med fyrhjulsdrift och dubbdäck så körglädjen lär väl lysa med sin frånvaro... dock blir det nog roligare på macken...

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nej men vad trevligt!
Då kanske jag kan återta mina gamla Vodafoneabbonemang sen då?
Jag var tvungen att säga upp tre stycken när det förra avtalet blev klart...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Tvungen?

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Razor skrev:Tvungen?
Då gick ju tongångarna mer i hur dåliga Vodafone var och vilken usel service de hade...

Uppenbarligen har Jaris krav sänkts nu... nån som är förvånad? :roll:

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Bra att Ferrari blir av med Vodafones skitfula logga nu. Ron har mer än väl gjort sig förtjänt av att överta blaffan.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ganska snyggt :up:

Bild
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Då gick ju tongångarna mer i hur dåliga Vodafone var och vilken usel service de hade...

Jaså?
Citat tack...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:

Jaså?
Citat tack...
Vilken tur du har att det inte går att söka i de gamla inläggen...

Som sagt, vi ska se hur snabbt du ändrar åsikt nu...

Kristian Larsson

Inlägg av Kristian Larsson »

Vi som bor här i Skandinavien kan dock andas ut. Vodafone lämnar oss också, fast redan till 06. Telenor står det i våra displayer om ett tag...
/Kristian
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Bara om du byter SIM-kort, väl?

I min kommer det att fortsätta stå Telia i... 8)

Äntligen!
Kristian Larsson

Inlägg av Kristian Larsson »

Razor skrev:Bara om du byter SIM-kort, väl?

I min kommer det att fortsätta stå Telia i... 8)

:up:
/Kristian
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Han hade väl inte betalat räkningarna...

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:
EnzoF1 skrev: Då gick ju tongångarna mer i hur dåliga Vodafone var och vilken usel service de hade...

Jaså?
Citat tack...

Vaddå tur?
Vare sig det går eller inte är det ditt problem för ett sånt citat av mig står inte att finna hur mycket du än gapar och skriker.
Det finns en enda anledning till att jag inte har Europolitan/Vodafone idag och det är det faktum att jag inte kan med deras sponsring av Ferrari och team fuskmacher.
Vi på Topcab har grymt bra avtal med dem annars men jag använder Tele2, trots sämre kvalitet i både räckvidder och nät.

I alla andra diskussioner om teleoperatörerna har jag hållt Europolitan som bäst och du måste vara en riktig ärthjärna för att ha missat just den åsikten.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:
Jari skrev: Jaså?
Citat tack...

Vaddå tur?
Vare sig det går eller inte är det ditt problem för ett sånt citat av mig står inte att finna hur mycket du än gapar och skriker.
Det finns en enda anledning till att jag inte har Europolitan/Vodafone idag och det är det faktum att jag inte kan med deras sponsring av Ferrari och team fuskmacher.
Vi på Topcab har grymt bra avtal med dem annars men jag använder Tele2, trots sämre kvalitet i både räckvidder och nät.

I alla andra diskussioner om teleoperatörerna har jag hållt Europolitan som bäst och du måste vara en riktig ärthjärna för att ha missat just den åsikten.
Vem skriker???

Och din intensiva dementi av detta är ju det bästa beviset för att jag trampat på en öm tå!

Jag hade inte förväntat mig nåt annat av dig...

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Så Vodafone är bäst och billigast för dig Jari, men du väljer något som är både sämre och dyrare pga att Vodafone sponsrar Ferrari i F1?

Jag tror att du tar F1 på ett lite för stort och inte så hälsosamt allvar.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

AndersF1 skrev:Den enda glädjen är att jag inte röker Marlboro, men koncernen håller ju även på med andra saker än tobaksvaror, så på nåt sätt ramlar det väl in pengar ifrån mig i det bolaget också... :x
Estrella, Marabou, Philadelphiaost och Gevalia kaffe är exempel på produkter man ska undvika om man inte vill sponsra Ferrari. Allt ägt av Altria som äger Philip Morris.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Min förhoppning är att Marlboro har sin egen budget, så om jag köper en chipspåse så spiller inget över på Scummi.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Det ska du inte vara så säker på 8)

Sen är det inte så många som vet att om dom köper en Alladin-ask till jul sponsrar tobaksindustrin.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Alla pengar går till Schumacher och Todt - det är bara att leva med det.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:
AndersF1 skrev:Den enda glädjen är att jag inte röker Marlboro, men koncernen håller ju även på med andra saker än tobaksvaror, så på nåt sätt ramlar det väl in pengar ifrån mig i det bolaget också... :x
Estrella, Marabou, Philadelphiaost och Gevalia kaffe är exempel på produkter man ska undvika om man inte vill sponsra Ferrari. Allt ägt av Altria som äger Philip Morris.
Exakt. Inget av dessa produkter köps av mig.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Så Vodafone är bäst och billigast för dig Jari, men du väljer något som är både sämre och dyrare pga att Vodafone sponsrar Ferrari i F1?

Jag tror att du tar F1 på ett lite för stort och inte så hälsosamt allvar.
Billigare sa jag inte, bara bättre.
Sen när blev du doktor på sånt?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:Det ska du inte vara så säker på 8)

Sen är det inte så många som vet att om dom köper en Alladin-ask till jul sponsrar tobaksindustrin.
Nää, hur då?
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Kristian Larsson skrev:Vi som bor här i Skandinavien kan dock andas ut. Vodafone lämnar oss också, fast redan till 06. Telenor står det i våra displayer om ett tag...
Bara i Sverige, Vodafone har inte funnits i övriga skandinaviska länder. Redan nu har köpet gått igenom, och Vodafones svenska chef har lämnat skeppet. Bara för några dagar sedan så gick Vodafones köp av en turkisk operatör (inte Turkcell, kommer inte ihåg namnet nu) igenom.

Sen är frågan hur lång tid utfasningen av Vodafone kommer ta. Ryktet gör gällande lite drygt ett år.