”Schumi”: Jag förtjänar inte någon semester
-
”Schumi”: Jag förtjänar inte någon semester
Schumi kommer till slutsatsen att han inte förtjänar nån semester, det är ju behjärtansvärt...
Frågan är ju om han ens förtjänar en plats i ferrari...
"Michael Schumacher tar konsekvenser av fjolårets fiaskosäsong.
Nu ställer F1-stjärnan in sin semester.
– Jag tycker helt enkelt inte att jag förtjänar någon.
Efter att ha hyllats som rena rama vinstmaskinen och radat upp fem raka VM-titlar sladdade Schumacher i fjol in på en tredje plats i VM-sammandraget med endast en enda GP-seger i bagaget.
Ett alldeles för klent resultat – enligt Schumacher själv.
– Tidigare år har jag gillat att ha semester, men efter den här mörka säsongen tycker jag helt enkelt inte att jag förtjänar någon.
I stället ska Ferrari-stjärnan arbeta hårdare än någonsin.
– Jag väljer istället att fortsätta arbeta tillsammans med stallet, analysera situationen vi är i och få reda på var vi befinner oss med bilen."
"Michael Schumacher tar konsekvenser av fjolårets fiaskosäsong.
Nu ställer F1-stjärnan in sin semester.
– Jag tycker helt enkelt inte att jag förtjänar någon.
Efter att ha hyllats som rena rama vinstmaskinen och radat upp fem raka VM-titlar sladdade Schumacher i fjol in på en tredje plats i VM-sammandraget med endast en enda GP-seger i bagaget.
Ett alldeles för klent resultat – enligt Schumacher själv.
– Tidigare år har jag gillat att ha semester, men efter den här mörka säsongen tycker jag helt enkelt inte att jag förtjänar någon.
I stället ska Ferrari-stjärnan arbeta hårdare än någonsin.
– Jag väljer istället att fortsätta arbeta tillsammans med stallet, analysera situationen vi är i och få reda på var vi befinner oss med bilen."
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
-
Dessutom felaktigt översatt/tolkat...
Här är originalet:
Här är originalet:
Montag, 12. Dezember 2005: "Jetzt bin ich schon so lange ein Teil von Ferrari und trotzdem ist es immer wieder etwas Besonderes, nach Maranello zu kommen und die tiefe Leidenschaft der Menschen bei Ferrari mitzubekommen.
Am Wochenende war ich bei der Ferrari-Weihnachtsfeier, wie immer ein großes Mittagessen mit der gesamten Motorsportabteilung, Sponsoren, Zulieferern und Partnern. Auch wenn sie diesmal etwas anders ablief als in den Jahren zuvor - diesmal hatten wir nun wirklich nichts zu feiern -, war die Atmosphäre doch wieder wunderschön. Das Beste: Wenn man sich umschaute oder wenn man dem Applaus auf die Rede unseres Präsidenten Luca di Montezemolo zuhörte, waren ganz eindeutig ein gespanntes Knistern und der Wunsch zu spüren, dieses Jahr auszumerzen. Man merkte: die sind alle heiß. Das war klasse, das hat mir absolut gefallen. Denn das ist das gleiche, was ich auch fühle.
Als ich vom letzten Rennen in China nach Hause kam, war alles irgendwie anders als sonst. Ich hatte überhaupt kein Bedürfnis nach Urlaub, ich hatte keine Lust auf ausruhen. Im Gegenteil: Ich hab' mein Vorbereitungstraining auf die nächste Saison quasi direkt begonnen. Ich hatte ganz oft Kontakt mit Maranello und mich ständig über die Tests informiert. Deshalb wollte ich auch selber wieder fahren - gut, dass es diesen Donnerstag und Freitag nun endlich soweit ist. Ich freue mich richtig darauf.“
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Väldigt fri översättning av texten i fet stil, så att även stackars Güsta kan ta del av artikeln:
När jag kom hem från loppet i Kina så kändes det inte som jag hade förväntat mig. Jag kände inget behov av semester eller någon lust att vila. Tvärtom så har jag påbörjat förberedelserna inför nästa säsong.
Under vintern så har jag haft fortlöpande kontakt med Maranello och har hela tiden hållit mig informerad om testerna. Det har bara fått mig att vilja köra igen - bra att väntan är över efter den här torsdagen och fredagen. Det är jag glad för.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Re: ”Schumi”: Jag förtjänar inte någon semester
Varför förtjänar han inte en plats i Ferrari??Mr T skrev:Frågan är ju om han ens förtjänar en plats i ferrari...
Ferrari.
-
-
- Varnad
-
Re: ”Schumi”: Jag förtjänar inte någon semester
Var verkligen säsongen 2004 så dålig för Schumacher och Ferrari?Mr T skrev:Schumi kommer till slutsatsen att han inte förtjänar nån semester, det är ju behjärtansvärt...
"Michael Schumacher tar konsekvenser av fjolårets fiaskosäsong."
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
-