Til Janne Blomqvist og Canal Digital

Kungaklassen av motorsport...
Normann

Inlägg av Normann »

Hei til alle medlemmer!

Her i Norge får vi F1 Digital kun via Canal Digital og da med Svensk kommentering. Jeg er en Norsk F1 fantast som siste sending fikk oppgitt denne adressen av Janne Blomqvist. Jeg antar derfor at han leser denne siden og da min kommentar er hovedsaklig til han, og jeg ikke får noen respons via CDs hjemmeside, prøver jeg derfor her:

-Takk for god kommentering, jeg (og mange med meg) er veldig fornøyd med sendingene... men; kan man ikke bruke Fredrik af Petersens mere? Denne mannen ser ut til å være proppfull av insideinformasjon og er jo også tilstede på alle løpene?

Og én ting til: Kan ikke du og spesielt sidekommentator Fredrik Ekblom prøve å gjemme deres litt for tydelige preferanser? Det kommer litt for ofte i veien for fakta, og blir litt flaut i lengden.

Takk igjen!
Vennlig hilsen Runar
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Härligt att Janne tipsar om sidan, men det där om att det finns skillda åsikter här, stämmer det? :quest:
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Hej Runar, tack för dina synpunkter.

När det gäller F af Petersens så jobbar vi främst på att förbättre ljudkvaliten och därmed slippa telefonljudet i hans rapporter, när detta är avhjälpt så kanske vi kan tänka oss en utökning.

När det gäller mina och Fredriks sympatier så försöker vi alltid vara neutrala, vårt mål är att kommentera det som händer i bild utan att favorisera någon. Men det är också så att vi berömmer dom som vi bedömmer förtjänar det, likadant är det förstås med negativ kritik och detta kanske inte alltid överensstämmer med vad den som tittar tycker.

Janne Blomqvist kommentator Canaldigital
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hei Normann och grattis till ditt Canal Digitalabonnemang. Jag kan hålla med dig om att Fredrik Af Petersens ger loppen lite extra krydda på moset men han kanske inte är något tekniskt geni och all insideinformation behöver inte nödvändigtvis stämma.
När det sen gäller kommenterandet ifrån t.ex pitlane så är det ett oherrans oljud där under racet och jag är inte säker på att man hör vad han säger hela tiden och dessutom har Janne och Fredrik betydligt mer bildmaterial och data att behandla hela tiden.
Möjligen skulle det kunna gå om Fredrik hade ett av kommentatorsbåsen där, men om jag känner honom rätt så är han upptagen med att luska fram nytt skvaller eller snippa cigarrer när racet väl startats.
Däremot är jag inte säker på om du har rätt när det gäller Jannes preferenser under tiden han kommenterar. Jag anser att han döljer det mycket bra. För Janne handlar det nog mer om själva racingen och sporten än om vem som vinner ett enskilt lopp. Dessutom vet jag att han, liksom jag anser att en F1-säsong skall vara så jämn som möjligt för att behålla spänningen. Vad Fredrik håller på vet jag faktiskt inte, trots att jag pratat med honom personligen.

Vem tror du att de håller på?

Hjälp inte vår nya vän från Norge kära SLP:are, låt honom svara själv.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-03-21 06:22 ]</font>
Insaneson

Inlägg av Insaneson »

Till Janne o FE.

OK. Första loppet var väl ingen succé kommentatorsmässigt. Jag vill höra kommentarer på loppet och inte tjäbbel mellan två kommentatorer om vad dom tror skall hända. Lät nästan som Ni grälade ibland...Andra loppet var klart bättre, och jag tror att det kommer att bli bättre o bättre för varje lopp.
Det är väl ändå så att JB skall kommentera live-action och FE skall komma in då och då med insights i manövrar, materialkunskap, taktik, strategi, etc.
Håller med norrmannen om att FaP borde komma in mer med synpunkter, kanske t.o.m. under själva loppet.

M v h
/L-G
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Är Blomqvist ett Schumifan?

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ozikahn den 2002-03-29 12:20 ]</font>
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vissa människor lär sig aldrig vett och hyfs :grin:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Vad menar du Lucky? :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag menar att tyvärr har inte alla samma goda smak och känsla för livets bästa som jag, vissa lär sig aldrig :grin:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Tack Lucky då vet jag vem han håller på :grin: :wink: He likes guys with big chins
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Detta är trakassering av en offentlig arbetsman :wink: !!!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

On 2002-03-29 12:20, Ozikahn wrote:
Först och främst är han en F1-fan av stora mått. Räcker inte det? Ytterst löjligt att klassa folk efter vad de innerst inne håller på.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Pastis den 2002-03-29 13:20 ]</font>
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Man kan väl få skämta lite ? :youpi:
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

On 2002-03-29 12:20, Ozikahn wrote:
Han är ett större Schumifan än vad Fredrik är :grin:

(inget illa med det, tycker ni båda gör ett mycket bra jobb!)

/Viktor
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Pastis, precis som lucky säger så vart det bara en nyfiken liten påskfråga som det skojades lite med :aha:

Jag har inte kollat på CD-sändingar mer än någon minut. För de man känner som hade CD tycker F1 är strunt. Men nu kommer man få höra honom i 4ans sammandrag så det ska bli intressant att höra vad han går för.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

I CD är han helt ok tycker jag - engagerad, entusiastisk och lyckas för det mesta informera om vad som händer var. Några särskilda Schumi sympatier som några klagar på har jag faktiskt aldrig hört, eller irriterat mig på, från honom.. och jag borde ju det som det Montoya fan man är :grin:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

aha okej, ja det är ju trevligt att han har entusiasm och koll på vad som händer. Men jag ska syna hans stämma noga när JPM kör från Schumi :grin: :wink:

Dagens Fråga Nr2, Vem håller Af Petersen på? :grin:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

On 2002-03-29 14:15, Ozikahn wrote:
Pastis, precis som lucky säger så vart det bara en nyfiken liten påskfråga som det skojades lite med :aha:
Helt OK. Har dock erfarenhet av att vissa personer gillar en viss kommentator så länge de inte vet vem han innerst inne hejar på. När personerna i fråga fick veta sanningen, så blev kommentatorn på en gång en av världens sämsta... Därför blev jag "rädd" att samma sak skulle kunna hända igen.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nej då Pastis - det är precis som du - vi tycker inte om dig oavsett vem du hejar på :grin:

:hug:
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Ska "Blomman" kommentera i fyran nu? Kommenterar han "Robot Wars"..

det här hittade jag på expressen..

Hetast just nu i F1:
5) Janne Blomqvist (ny)
Från Robot Wars till F1. Janne debuterar som kommentator i TV4 på söndag efter flera säsonger i Canal Digital.

Läs allt här:
http://www.expressen.se/article.asp?id=103362
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Skall janne lämna canaldigital f-n å när skall skomakarn börja köra för Minardi???
Det ha varit en ren njutning å höra på J.Blomqvist , F.Ekblom och Fredrik af Petersen jämfört med tv 4 !!!!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Han lämnar inte CD. Han gör några inhopp i fyrans F1-sändningar.
FerrariSchumi

Är det Janne Blomquist som kommenterar Robot Wars?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Ja!
FerrariSchumi

Det var det jag ville veta. Tycker om Robot Wars. :dance:

Rebus: :computer: + :saw:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: FerrariSchumi den 2002-03-31 12:36 ]</font>
SFM

Inlägg av SFM »

Fredrik Ekblom høres ut som om han vil føde Montoyas barn [:P]
Fin kommentering, men likte det bedre når det var bare Janne...
Syns at Ekblom er alt for partisk. Men han er jo BMW-mann.
BMW Power - Best before lap 39
TAB666

Inlägg av TAB666 »

VAr fan är blomman ???????
Normann

Inlägg av Normann »

Kom tilbake, alt er tilgitt, Janne!
Bare ikke la Rrrrring komme nær mikrofonen din igjen!
(Han er grunnen at jeg for lengst har sluttet å se motorsport på Eurosport og jeg tror jeg har mange med meg som føler det samme!)

Beklager til medlemmene om dere er lei av dette, og jeg vet at dette ikke er Canal Digital, men kommentering er uhyre viktig for opplevelsen, faktisk så viktig at det avgjør i mange tilfeller om jeg ser på eller ikke, derfor disse innleggene.