Viasat Sport 2 är nog knappast aktuell i o m att det är en renodlad fotbollskanal och någon av VS1 och VS3 sänder väl även i Danmark och då faller väl den utanför de rättigheter som MTG har förvärvat (som väl omfattade Sverige och Norge)?LuckyStrike1 skrev:I Sverige är de aktuella kanalerna TV3, Z-TV och Viasat Sport 1-3.
Vart tar Eje Elgh och blomman vägen?
-
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Det är klart att MTG har sändningsrättigherna till F1 i Sverige 2006.
I vilka kanaler, med vilka kommentarer och i vilken omfattning det kommer att sändas är inte klart ännu - ialla fall inte officiellt.
I vilka kanaler, med vilka kommentarer och i vilken omfattning det kommer att sändas är inte klart ännu - ialla fall inte officiellt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Sedan Blomman kom har visserligen Eje blivit betytligt bättre. Men de kan ju fortfarande inte se skillnad på olika stallkamrater, ser fel.
Diskutterar engelsk formelford mm, när förare kör av eller blir omköda spekulerar hej villt utan substans.
Men det har blivit bätrre, blomman kanske kan vara något men Eje har jag inget förtroende för.
Någon gång ca 1991 eller liknande kläckta han ur sig det var är turbo haveri, när en motor gick upp i rök (problemet var bara att turbo motorena var förbjudna sedan 2-3 år.)
Så länge F1 sändes på Eurosport var allt frid & fröjd John Watson vet vad som händer & var en utmärkt kommentator som lät det viktigaste höras ibland, ljudet.
Tidigare om åren var jag mycket i finland på sommrarna (kan inngen finska förutom allmänbildnings oden) där kollade vi alltid på finska sändningarna för att slippa Eje, motorljudet hörd man ändå.
Texta kommentarer (gör inget om de kommer efteråt) & låt ljudet spela fritt !!!! Nästa år blir det säkert ännu mysigare med v8:or.
Ljudet måste man ju ha på annars hör man inte motorerna.
Diskutterar engelsk formelford mm, när förare kör av eller blir omköda spekulerar hej villt utan substans.
Men det har blivit bätrre, blomman kanske kan vara något men Eje har jag inget förtroende för.
Någon gång ca 1991 eller liknande kläckta han ur sig det var är turbo haveri, när en motor gick upp i rök (problemet var bara att turbo motorena var förbjudna sedan 2-3 år.)
Så länge F1 sändes på Eurosport var allt frid & fröjd John Watson vet vad som händer & var en utmärkt kommentator som lät det viktigaste höras ibland, ljudet.
Tidigare om åren var jag mycket i finland på sommrarna (kan inngen finska förutom allmänbildnings oden) där kollade vi alltid på finska sändningarna för att slippa Eje, motorljudet hörd man ändå.
Texta kommentarer (gör inget om de kommer efteråt) & låt ljudet spela fritt !!!! Nästa år blir det säkert ännu mysigare med v8:or.
Ljudet måste man ju ha på annars hör man inte motorerna.
2006 ars sässong blir lika bra som när Senna & Prost regerade 88-91
-
Det är tur att de inte brukar ha lika dyngfel som dig.McLaren-06 skrev:
Det var en helt annan kommentator som yttrade den åsikten och han var verkligen ingen expertkommentator, dessutom en helt annan kanal. TV4 sände inte F1 då. Med tanke på Ejes meritlista och uppenbara F1-kunskaper borde du också insett att det knappast var han som yttrade de orden.
-
-
-
-
Eje är ju på plats i alla race, och sitter i presscentret så jag antar att han har tillgång till mer än F1.com livetiming. Bland annat massor av kameror, datafeeds m.m
-
-
Okay - trodde de körde gamla Bernievision internt för stallen och journalisterna på plats fortfarande? Har för mig att Nigel Roebuck skrev något om det, men det kan ha varit ett tag sen...
Inget ont om Eje från min sida för övrigt - att sitta och försöka kommentera live med en massa gapande journalister runt omkring kan inte vara det lättaste.
Du däremot ...
Inget ont om Eje från min sida för övrigt - att sitta och försöka kommentera live med en massa gapande journalister runt omkring kan inte vara det lättaste.
Du däremot ...
-
- Moderator
Som sagt, snacka om att stoppa foten i munnen. Det var Jan Svanlund som kläckte ur sig det där och det var Lövis som var bisittare. Lövis lät mäkta irriterad.McLaren-06 skrev: Någon gång ca 1991 eller liknande kläckta han ur sig det var är turbo haveri, när en motor gick upp i rök (problemet var bara att turbo motorena var förbjudna sedan 2-3 år.)
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Just precis, McLaren -06 sitter och hittar påJTarnstrom skrev:Som sagt, snacka om att stoppa foten i munnen. Det var Jan Svanlund som kläckte ur sig det där och det var Lövis som var bisittare. Lövis lät mäkta irriterad.McLaren-06 skrev: Någon gång ca 1991 eller liknande kläckta han ur sig det var är turbo haveri, när en motor gick upp i rök (problemet var bara att turbo motorena var förbjudna sedan 2-3 år.)
Tärnström
-
-
Janne Blomqvist er den absolutt beste kommentatoren i F1 noensinne, og koblet med Eje Elgh er de en helt uslåelig duo. Jeg håper derfor inderlig at de blir å finne i kommentatorstolen også i -06.
Her i Norge har vi en skrikhals som bruker halve løpene til å fortelle hvordan Schumi har det på hytta si i Trysil, så det å velge TV4 har ikke akkurat vært noe vanskelig valg. Til tross for den jævla reklamen midt i løpet.
Håper at vi snart kan få svar på hvor vi blir å finne disse to neste år.
Her i Norge har vi en skrikhals som bruker halve løpene til å fortelle hvordan Schumi har det på hytta si i Trysil, så det å velge TV4 har ikke akkurat vært noe vanskelig valg. Til tross for den jævla reklamen midt i løpet.
Håper at vi snart kan få svar på hvor vi blir å finne disse to neste år.
-
-
-
- Varnad
Tycker mig känna igen rattlåset och apropå Blomman, Eje och Viasat:
Det har förts diskussioner och det handlar om både Janne och Eje i samma paket, men sist jag hörde var förhandlingarna inte färdiga.
Viasat är inte ens helt på det klara hur deras satsning på F1 skall se ut, eller de har åtminstone inte klubbat igenom någon fördig plan för det ännu.
Har pratat med både Janne och Viasat Sports chef.
Det har förts diskussioner och det handlar om både Janne och Eje i samma paket, men sist jag hörde var förhandlingarna inte färdiga.
Viasat är inte ens helt på det klara hur deras satsning på F1 skall se ut, eller de har åtminstone inte klubbat igenom någon fördig plan för det ännu.
Har pratat med både Janne och Viasat Sports chef.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
- Varnad
Detta är liiiiite oroväckande ändå...:
Viasat Sport 1: Herrarnas Europa- och USA-tour i golf, UEFA Champions League, Ishockey-VM och HockeyAllsvenskan, NFL och Major League Baseball.
Viasat Sport 2: 100% fotboll från bl a UEFA Champions League, UEFA-cupen, FA-cupen, Franska Ligan, Holländska ligan, Danska Ligan, MUTV & Chelsea TV.
Viasat Sport 3: Internationell boxning, basket och motorsport.
-
Om du klickar på Formel 1 till vänster kommer du till denna sida:Jari skrev:Detta är liiiiite oroväckande ändå...:Viasat Sport 1: Herrarnas Europa- och USA-tour i golf, UEFA Champions League, Ishockey-VM och HockeyAllsvenskan, NFL och Major League Baseball.
Viasat Sport 2: 100% fotboll från bl a UEFA Champions League, UEFA-cupen, FA-cupen, Franska Ligan, Holländska ligan, Danska Ligan, MUTV & Chelsea TV.
Viasat Sport 3: Internationell boxning, basket och motorsport.
(förutsätter att Jari hittade ovanstående citat på Viasat Sports hemsida och det är alltså där man ska klicka)
http://www.viasatsport.se/index.phtml?p ... 8&nav=2402
Om du pratar med Viasat Sports chef igen kan du ju informera honom om att premiären inte är i Melbourne i år...Sportevenemanget kommer varje tävlingshelg att sändas på TV3, ZTV och Viasat Sport.
Keep on Boppin´
-
- Varnad
Jo, jag har redan påpekat det och som du ser finns ingen specificerad Viasat Sportkanal i din text, medan den finns i min.
Viasat Sport består ju av tre kanaler (snart 4) och den första är enklare att få tag i än den tredje.
PS: Premiären i år var visst i Melbourne!
Viasat Sport består ju av tre kanaler (snart 4) och den första är enklare att få tag i än den tredje.
PS: Premiären i år var visst i Melbourne!
-
Ok, det kan ju se lite oroväckande ut, men jag tolkar det som att det viktigaste (lopp och kval) kommer att sändas i TV3 & ZTV och kanske tidsträningar i Viasat Sport (vilka också kan vara viktiga för oss inbitna).Jari skrev:Jo, jag har redan påpekat det och som du ser finns ingen specificerad Viasat Sportkanal i din text, medan den finns i min.
Dessutom har det visats en del motorsport i Viasat Sport 1 i år också, även om det inte varit så mycket direktsänt. Men ALL motorsport är alltså inte automatiskt förpassad till Viasat Sport 3. Får väl hoppas att de kommer med en mer uppdaterad version om hur de tänker sända snart.
Jag var visst några dagar för tidig där...Jari skrev:PS: Premiären i år var visst i Melbourne!
Keep on Boppin´
-
Snart? Jag har redan idag fyra Viasat Sport-kanaler även om Viasat Sport 24 mer är ett hopkok av VS 1, 2 & 3 med spelodds direkt i rutan.Jari skrev:Viasat Sport består ju av tre kanaler (snart 4) och den första är enklare att få tag i än den tredje.
Eller är det ytterligare någon Viasat Sport-kanal på G?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
När jag skrev var jag inte på det klara med lanseringen av just 24:an...Razor skrev:Snart? Jag har redan idag fyra Viasat Sport-kanaler även om Viasat Sport 24 mer är ett hopkok av VS 1, 2 & 3 med spelodds direkt i rutan.Jari skrev:Viasat Sport består ju av tre kanaler (snart 4) och den första är enklare att få tag i än den tredje.
Eller är det ytterligare någon Viasat Sport-kanal på G?
-
-
- Varnad
Alltså, problemet för mig är att jag inte tycker någon av Viasat Sport-kanalerna är något att ha, men om jag tvingas skaffa trean så har jag förmodligen tvingats skaffa de andra också vilket gör att mer än 75% av det jag betalar går till fjollboll eller nå't annat skit.
-
Dessvärre är det generellt sett mycket skit på VS-kanalerna men deras motorsportsändningar är bra och det gör att jag inte är speciellt orolig för hur F1-sändningarna ska bli nästa år.
Med parabol så får du väl VS3 redan med silverpaketet? VS1 däremot, kräver guldpaketet och då får man en jävla massa dynga på köpet.
Med parabol så får du väl VS3 redan med silverpaketet? VS1 däremot, kräver guldpaketet och då får man en jävla massa dynga på köpet.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
-
Det är ditt val, det har jag ingen åsikt om... jag är nöjd med mitt val.
Vad jag ville säga var att man inte är tvingad till någon annan Viasat Sport-kanal om man bara vill ha Viasat Sport 3 via parabol; Viasat Sport 1 är det däremot värre med då man med den även tvingas ta Viasat Sport 2 & 24.
Vad jag ville säga var att man inte är tvingad till någon annan Viasat Sport-kanal om man bara vill ha Viasat Sport 3 via parabol; Viasat Sport 1 är det däremot värre med då man med den även tvingas ta Viasat Sport 2 & 24.
Äntligen!
Äntligen!
-
Jag har silverpaketet och får in VS1, men inte VS3, vilket är lite märkligt eftersom det enligt deras information skall vara tvärtom. Jag får inte heller in VS2, vilket jag inte heller skall få och absolut inte saknar. Jag antar att det har blivit nåt konstigt när de lade till VS2&VS3, men jag vet inte riktigt om jag skall klaga för det har sänts en del motorsport på VS1 som inte sänts på VS3. Det vore bra om man fick in både VS1&VS3 utan att behöva betala för guldpaketet, eftersom jag är tämligen ointresserad av filmkanalerna. Jag har fortfarande ett antal osedda DVD-filmer liggande sedan förra julen och lagret växer...
Vad det gäller F1 på TV3 så är jag helt övertygad om att det kommer att bli klart sämre om man bara är intresserad av loppet och kvalet, eftersom det är reklam så att man kan spy när man tittar på TV3 i vanliga fall och det finns väl ingen anledning att tro att det skall bli nåt annorlunda här.
Jag såg STCC-sändingarna ett par ggr och de var helt OK, så enda nackdelen med det var de ytterst få som såg dem.
Vad det gäller F1 på TV3 så är jag helt övertygad om att det kommer att bli klart sämre om man bara är intresserad av loppet och kvalet, eftersom det är reklam så att man kan spy när man tittar på TV3 i vanliga fall och det finns väl ingen anledning att tro att det skall bli nåt annorlunda här.
Jag såg STCC-sändingarna ett par ggr och de var helt OK, så enda nackdelen med det var de ytterst få som såg dem.
-
-
-
Kan du ge några exempel???Jari skrev:Jag hoppas slippa ta Viasatpaket på parabolen.
Jag kan se F1 på många andra kanaler med för mig begripligt språk ändå.
Jo men någon annan ikkesvenskkanal som inte ägs av Canal Digital kanske sänder.gullan skrev:Canal digital kommer inte att visa F1!Varför???
Viasat har rättigheter till sändningarna....
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
-
-
-
Testa att trycka dubbelt på e-tangenten med shifttangenten nedtryckt första gången och sedan uppsläppt i nästa så skall du se att det går att få till Ee. Förutom dubbelslag så har jag en tendens att skriva bokstäverna i fel ordning, speciellt om de skrivs med olika händer. Mysko feltiming, som tyvärr inträffar rätt ofta. Har även börjat uppstå ibland när jag skall skriva med penna, att jag helt enkelt börjar ordet med fel bokstav, eller siffra - märkligt.kari skrev:Visst kan man skriva för snabbt ibland, men inte med ett stort OCH litet "e"mitt i en mening. Det är fel bortförklaring.Razor skrev:Det är det föga kända, lågtyska dubbel-e:et
Visst är det ett e för mycket... skriver lite för snabbt ibland.
-
-
Underbart att radarparet Eje och Janne ger oss ytterliggare en sässong av kompetent och underhållande kommentering!!
SNÄLA JÄV-LA FORZAREDAKTION! Vad har Eje och Janne gjort Er för ont för att ni skall ha den GRÄSLIGA bilden på herrarna på startsidan!! BYT BILD!!!!!!!!!!!!!!!!
SNÄLA JÄV-LA FORZAREDAKTION! Vad har Eje och Janne gjort Er för ont för att ni skall ha den GRÄSLIGA bilden på herrarna på startsidan!! BYT BILD!!!!!!!!!!!!!!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
-
-
Du är oändligt mycket bättre på att kommentera motorsport än på att välja glasögonbågar!!!!Blomman skrev:Det verkar faktiskt som om jag kan göra båda sakerna....
JB
http://www.queereye.org/default.htm
Logga in nu och få lite inspiration! Jag tänker bara på dina fula glasögon när jag hör dig kommentera, det stör njutningen. vill inte ha det på det viset. BYT
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"