Största talagen som aldrig vann????

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

EnzoF1 skrev:I en annan tråd skriver du "Är man bra nog får man de bästa prylarna till slut."

Vad drar du för slutsats om Kimis skicklighet med detta som bakgrund då?
Att Du tjatar på som vanligt om ett totalt uttjatat och tröttsamt ämne? :roll:
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

woodi skrev:
EnzoF1 skrev:I en annan tråd skriver du "Är man bra nog får man de bästa prylarna till slut."

Vad drar du för slutsats om Kimis skicklighet med detta som bakgrund då?
Att Du tjatar på som vanligt om ett totalt uttjatat och tröttsamt ämne? :roll:
Nu var det väl inte jag som tjatade om detta. Jag citerade bara två färska inlägg?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Startar man en intressant tråd och sen börjar tjata Räkan - då får man nog räkna med lite spott och spe.

Det sägs ofta Stirling Moss, Gilles Villeneuve, Ronnie Peterson - utan någon direkt inbördes rangordning om man ska säga några av de mest talangfulla som inte vann VM. Det är inte jag som säger det - det är ofta vad som händer om man frågar eller röstar bland de som är inbitna F1-fans.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja, de tre (Gilles, Ronnie, Stirling Moss) är väl de utan VM-titel som nästan alltid röstas fram som tre av världens tio bästa F1-förare genom tiderna.

Topp 10 svenska racingförare (för att byta ämne ellter utveckla det) en kort sekund.

1: Ronnie Peterson
2: Mattias Ekström
3: Kenny Bräck
4: Gunnar Nilsson
5: Joakim Bonnier
6: Stefan Johansson
7: Rickard Rydell
8: Stanley Dickens
9: Anders Olofsson
10: Björn Wirdheim
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
sneezingduck

Inlägg av sneezingduck »

63 - årig nya zeländare.......Chris Amon.....???
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

LuckyStrike1 skrev:Ja, de tre (Gilles, Ronnie, Stirling Moss) är väl de utan VM-titel som nästan alltid röstas fram som tre av världens tio bästa F1-förare genom tiderna.

Topp 10 svenska racingförare (för att byta ämne ellter utveckla det) en kort sekund.

1: Ronnie Peterson
2: Mattias Ekström
3: Kenny Bräck
4: Gunnar Nilsson
5: Joakim Bonnier
6: Stefan Johansson
7: Rickard Rydell
8: Stanley Dickens
9: Anders Olofsson
10: Björn Wirdheim

Du glömde Reine. En av världens kanske mest mångsidiga förare genom tiderna. Stod påpallen i sitt allra första F1-lopp.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Och jag skulle kunna tänka mig att ge tiondeplatsen till Slim Borgudd. En rent av ruskig talang som började köra för sent när han redan var trettio fyllda. Han kom trea i F3-EM, spöade killar som Prost (dock inte i mästerskapet), Streiff, Boutsen, Alboreto, Olofsson och Lammers med flera. Blev trea i Monacos F3-lopp 1980 efter att ha startat på sextonde plats. Betänk att han ofta körde med mindre resurser än motståndarna.

Jag kan faktiskt, till och med, tänka mig att ge Slim Olofssons plats. Slim tog sig till F1 och tog dessutom en poäng. Och han gjorde ett jävla bra jobb. Han råkade bara befinna sig hos Tyrrell vid fel tidpunkt. Slim var seriöst snabb och med en tidigare start av motorsportkarriären är jag helt övertygad om att han hade etablerat sig i F1 som en av de bättre. Nu kom han till F1 när de flesta brukar tacka för kaffet och lägga hjälmemn på hyllan.

Tärnström

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

sneezingduck skrev:63 - årig nya zeländare.......Chris Amon.....???
Eftersom det var jag som skrev det så antar jag att frågan var till mig, och i så fall så var det Chris Amon jag menade.
Var det inte om honom som någon sa att om han skulle bli begravningsentreprenör så skulle folk sluta dö?

Vore skoj att se honom i GP Masters.
Men han har kanske inte hållit på med racing alls de senaste 30 åren?

En annan 63-åring som skulle vara kul att se vore Carlos Reutemann. Inte för att han hade speciellt mycket otur, men han ansågs av många vara väldigt talangfull.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:
sneezingduck skrev:63 - årig nya zeländare.......Chris Amon.....???
Eftersom det var jag som skrev det så antar jag att frågan var till mig, och i så fall så var det Chris Amon jag menade.
Var det inte om honom som någon sa att om han skulle bli begravningsentreprenör så skulle folk sluta dö?

Vore skoj att se honom i GP Masters.
Men han har kanske inte hållit på med racing alls de senaste 30 åren?

En annan 63-åring som skulle vara kul att se vore Carlos Reutemann. Inte för att han hade speciellt mycket otur, men han ansågs av många vara väldigt talangfull.
Det var Mario Andretti som sa det om Amon: med hans otur så skulle folk sluta dö, om han blev begravningsentrepenör. Han sa visst också att "if he didn't have bad luck, he would have no luck at all" :D

Tror Amon är lantbrukare på Nya Zeeland numera - vete inte om han har tur med skördarna eller inte.

Reutemann körde väl några varv i Schumachers Ferrari för en sex-sju år sen, och gjorde inte bort sig?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Lika bra att jag skriver ihop min egen lista.

1. Ronnie
2. Gunnar Nilsson - F1-segrar smäller högre än allt annat.
3. Kenny Bräck
4. Joakim Bonnier
5. Lövis
6. Reine Wisell
7. Slim Borgudd
8. Stanley Dickens - om det inte vore för Le Mans-segern hade Stanley inte varit topp-tio.
9. Mattias Ekström
10. Björn Wirdheim
11. Rickard Rydell
12. Anders Olofsson

Tärnström

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Han sa visst också att "if he didn't have bad luck, he would have no luck at all" :D
Vilket i sin tur kommer från Booker T:s gamla låt "Born under a bad sign"...
Born under a bad sign.
I’ve been down since I began to crawl.
If it wasn’t for bad luck,
I wouldn’t have no luck at all.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Spelade Booker T någonsin in den låten? Mest känd är ju Albert Kings version. Den svenska översättningen är också bra: Född under en dålig skylt.

Tärnström

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

JTarnstrom skrev:Spelade Booker T någonsin in den låten? Mest känd är ju Albert Kings version. Den svenska översättningen är också bra: Född under en dålig skylt.
Ja, det måste man säga, på just Albert Kings inspelning så spelar Booker T piano.
/Jan