Adrian Newey lämnar McLaren, går till Red Bull

Kungaklassen av motorsport...
Kaha

Inlägg av Kaha »

Mr T skrev: Jag tror inte att Ferrari skulle ha varit konkurenskraftiga idag om inte Fiat gått in med medel.
Jag har lite svårt att förstå din poäng?

Jag tror inte att Mercedes skulle ha varit aktiva inom F1 idag om inte Adolf Hitler hade gått in med medel.
Jag tror inte att McLaren skulle ha varit konkurenskraftiga idag om inte Marlboro hade gått in med medel.

Att ha FIAT som räddare känns ju som ganska attraktivt i det sällskapet.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Kaha skrev:

Ta det lugnt! Du behöver inte gå på "knock out" på det där viset. Lek lite med bytet i stället. :D :D :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Kaha skrev:
Mr T skrev: Jag tror inte att Ferrari skulle ha varit konkurenskraftiga idag om inte Fiat gått in med medel.
Vad menar du, är inte den meningen en poäng i sig?
Mr T tror inte att Ferrari hade varit konkurrenskraftiga idag om inte Fiat gått in med medel. Vad är det för fel på den poängen? Måste det finnas någon fler poäng?
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Kaha skrev:

Jag tror inte att Mercedes skulle ha varit aktiva inom F1 idag om inte Adolf Hitler hade gått in med medel.
Jag tror inte att McLaren skulle ha varit konkurenskraftiga idag om inte Marlboro hade gått in med medel.

Exakt! Det är inget att skämmas för! Jag ser heller inget negativ i det (ursäkta upprepningen).

Jag har inte så mycket gott att säga om Mercedes så förvänta dej inte nåt bemötande på den punkten...

Om inte Ruth McLaren hade kläckt ur sej en liten gutt för sisådär 70 år sedan skulle inte vi ha haft Team McLaren Mercedes i dag heller.
Jag ser inte logiken i ditt resonemang (sorry).
Vad jag säger är att Fiat äger Ferrari med ett majoritetsförhållande som svar på en fråga vad Fiat har med F1 att göra!
Ljuger jag då?
Nedvärderar jag Ferrari då?
Tydligen ett känsligt ämne då somliga t.o.m. ber moderatorena att censurera bort sådana påståenden på forumet bara för det.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Kaha

Inlägg av Kaha »

Mr T skrev:
Kaha skrev:

Exakt! Det är inget att skämmas för! Jag ser heller inget negativ i det (ursäkta upprepningen).
Varför gör du det då?
Jag har inte så mycket gott att säga om Mercedes så förvänta dej inte nåt bemötande på den punkten...

Om inte Ruth McLaren hade kläckt ur sej en liten gutt för sisådär 70 år sedan skulle inte vi ha haft Team McLaren Mercedes i dag heller.
Jag ser inte logiken i ditt resonemang (sorry).
Vad har han med F1 att göra? Han är ju död.
Vore det inte logiskt att kalla "hans" firma för något annat?
Vad jag säger är att Fiat äger Ferrari med ett majoritetsförhållande som svar på en fråga vad Fiat har med F1 att göra!
Ljuger jag då?
Du ljuger (eller snarare far med osanning) när du kallar Ferrari för något annat. Så svaret är ja.
Nedvärderar jag Ferrari då?
Jajjamensan! Hade Ferrari velat heta något annat så hade dom naturligtvis hetat något annat.

Sluta försök att slingra dig. Frågan varför du kallar Ferrari för FIAT har du ännu inte vågat besvara.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Pepparkvarnen skrev:
Fredrik skrev:MODERATORBORTTAGEN ONÖDIG INVEKTIV, skriv snälla invektiv eller skriv inte alls. //Fredrik
Jag skall skriva snällt när du som moderator ser till att såna ******* som *** slutar att nervärdera Ferrari.
Är det inte lika fånigt att uppvärdera det efter årets säsong?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

Hur menar du nu? FIA beslutade, med alla stalls godkännande att införa däcksbyten nästa år igen. Det var något alla stall ville ha. På vilket sätt är det Ferrarimygel att McLaren, Renault, BAR m.fl. röstar för att införa det nya däcksreglementet?????? quote]

I senaste Nummret av F1 racing så stod det att alla stall utom renault och mclaren röstade för däcksbyte vid depåstopp.

Renault - Röstade NEJ
McLaren - Röstade NEJ
Ferrari - Röstade JA, Kör med Brigestone
Toyota - Röstade JA, Kör med Brigestone
Honda - Röstade JA
Willams - Röstade JA, Kör med Brigestone
Redbull - Röstade JA
Toro Rosso - Röstade JA, Kör med Brigestone
Midland - Röstade JA, Kör med Brigestone
BMW - Röstade JA

Då är frågan varför röstade Honda, Red Bull och BMW JA?????
Verbatim

Inlägg av Verbatim »

Kaha skrev:
Jajjamensan! Hade Ferrari velat heta något annat så hade dom naturligtvis hetat något annat.

Sluta försök att slingra dig. Frågan varför du kallar Ferrari för FIAT har du ännu inte vågat besvara.
Ibland säger en bild mer än tusen ord:

Bild
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Japp, bilen är märkt med ferrariloggan (företagets namn) längst fram och sedan loggorna från alla sponsorer... däribland Fiat.

Vissas ignorans (MrT) känner inga gränser...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Verbatim skrev:
Kaha skrev:

Ibland säger en bild mer än tusen ord:

Bild

Ja, varför kallar ni inte bilen Olympus eller Vodafone eller Shell för i så fall? De sponsorloggorna är ju ännu större?

McLaren bör varken heta McLaren eller Mercedes utan West och från 2007 Vodafone.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Verbatim

Inlägg av Verbatim »

EnzoF1 skrev:Japp, bilen är märkt med ferrariloggan (företagets namn) längst fram och sedan loggorna från alla sponsorer... däribland Fiat.

Vissas ignorans (MrT) känner inga gränser...
Den finns några distinkta skillnader mellan FIAT och de andra sponsorerna:

1. FIAT äger Ferrari
2. FIAT är ett bilmärke

Dessutom är ju FIAT-loggan flera ggr större än Ferrari-loggan. Man kanske vill säga oss något?
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Verbatim skrev:Man kanske vill säga oss något?
"Om du går i tankarna att köpa en ny personbil, välkommen in till oss på FIAT och provkör dom senaste modellerna."
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Fiat har ryckt upp sig. Man får en del för pengarna. Åtminstone om man jämför med PEugeot.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666