Vart tog alla Ferrari fans vägen????
-
Vart tog alla Ferrari fans vägen????
Innan var det massa Ferrari fans men sedan när renauult började vinna började plötsligt alla hålla på dom lite konstigt bara hehehhee....
-
-
-
- Varnad
Jag vill bara säga att jag är lite ledsen att Ferrari inte mäktade med en bättre konkurrens i toppen av loppen (speciellt med den satsning man gjort), men det blir säkert bättre nästa år med de nya reglerna.
Jag börjar också tycka att det ändras lite väl mycket i reglerna och att korta ner helgens aktiviteter från tre betydelsefulla dagar till 1,5 timme av relevans på söndagen har gjort att jag allt mindre vill åka på race irl.
Förr kunde man se tre-fyra lopp / säsong, nu är det inte ens säkert att man åker på ett.
Å andra sidan hör jag till dem som sitter klistrad framför obskyra kanaler även under fredagens fria och Warm-Up, när det begav sig.
Jag börjar också tycka att det ändras lite väl mycket i reglerna och att korta ner helgens aktiviteter från tre betydelsefulla dagar till 1,5 timme av relevans på söndagen har gjort att jag allt mindre vill åka på race irl.
Förr kunde man se tre-fyra lopp / säsong, nu är det inte ens säkert att man åker på ett.
Å andra sidan hör jag till dem som sitter klistrad framför obskyra kanaler även under fredagens fria och Warm-Up, när det begav sig.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
Jag finns här. Vad kan vi göra för dig?
(detta 2005 har utsetts av Massaklubben till "ANNO HORIBILIS")
Lysande jobb av Renault, Alonso, McLaren och Kimi.
Slå er till ro nu, njut av de välförtjänta segrarnas sötma. Vi kommer tillbaka, var så säkra.
(detta 2005 har utsetts av Massaklubben till "ANNO HORIBILIS")
Lysande jobb av Renault, Alonso, McLaren och Kimi.
Slå er till ro nu, njut av de välförtjänta segrarnas sötma. Vi kommer tillbaka, var så säkra.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
-
-
Och det franska gummit är kvar i F1 nästa år?Sami skrev:Ferrari satte även krokben på sig själva med sin särbehandling när det gällde Bridgestone. vilket gjorde att rivalerna valde franska gummit.
-
Gösta skrev:Och det franska gummit är kvar i F1 nästa år?Sami skrev:Ferrari satte även krokben på sig själva med sin särbehandling när det gällde Bridgestone. vilket gjorde att rivalerna valde franska gummit.
Svar ja, Michelin är kvar i F1 2006. Levererar däck till alla stall utom Ferrari, Toyota, Williams, Midland och troligen Minardi/Red Bull.
Ferraris "misslyckande" i år beror enbart på att Bridgestone misslyckades med sina däck, och att man var för konservativ i designen av årets bil. Samt att det här var första Ferrarin sedan Rory Byrne kome till stallet som han inte var designansvarig för.
Förstår inte hur reglerna kunde stoppa Ferrari? Alla stall visste samtidigt om vilka regler som skulle inföas, och vilka förändringar det innebar. Stallen var med och röstade fram reglementet, inkl. Ferrari. Ferrari har mer resurser än sina konkurrenter att lägga på arbetet. Den enkla, och för vissa bistra, sanningen är helt enkelt att Ferrari misslyckades i år, på samam sätt som de tidigare år lyckats fenomenalt.
Att skylla på reglerna, som var lka för alla involverade, låter mest som förklaringar från dåliga förlorare tycker jag.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
LuckyStrike1 skrev:
Svar ja, Michelin är kvar i F1 2006. Levererar däck till alla stall utom Ferrari, Toyota, Williams, Midland och troligen Minardi/Red Bull.
Det låter ju precis som om dom nästan levererar till ALLA.
Skall bli skönt slippa det franska skräpet så att våra amerikanska racingfans kann hoppas på F1 igen.
-
-
Ferrari's stora problem i år, var att man var för arroganta! Stallet har de senaste åren startat säsongen med fjolårsbilen, och det har ju gå bra!
Problemet i år var, att regeländringarna var för omfattande för att man skulle kunna dra runt med en modifierad fjolårsbil. Tyvärr så insåg Ferrari detta försent. Ferrari hastar då ihop den nya bilen till loppet i Bahrain, en bil som var tänkt att göra sin debut i Spanien, först 2 lopp senare.
I och med att man så smått drabbas av panik, så kan man inte utveckla bilen i den takt man själva önskar. Man försöker slå knut på sig själva, för att hitta dom felande länkarna på bilen. Samtidigt som Bridgestone inte har kunnat leverera tillräckligt bra däck till stallet.
Men...Visa av sina misstag, så kommer "The red Mean Machine", att slå tillbaka nästa säsong! Man kommer att presentera den nya bilen väldigt tidigt för att kunna testa den ordentligt innan säsonssstart, den nya V8-motorn har testats i rigg och på bana under en längre tid, man har anställt Gerald Brussoz som till dags datum varit ansvarig för Michelins utvecklingavdelning av F1-däck, m.m m.m.
Så räkna inte ut Ferrari. Dom kommer att komma mycket väl förberedda nästa säsong!
Problemet i år var, att regeländringarna var för omfattande för att man skulle kunna dra runt med en modifierad fjolårsbil. Tyvärr så insåg Ferrari detta försent. Ferrari hastar då ihop den nya bilen till loppet i Bahrain, en bil som var tänkt att göra sin debut i Spanien, först 2 lopp senare.
I och med att man så smått drabbas av panik, så kan man inte utveckla bilen i den takt man själva önskar. Man försöker slå knut på sig själva, för att hitta dom felande länkarna på bilen. Samtidigt som Bridgestone inte har kunnat leverera tillräckligt bra däck till stallet.
Men...Visa av sina misstag, så kommer "The red Mean Machine", att slå tillbaka nästa säsong! Man kommer att presentera den nya bilen väldigt tidigt för att kunna testa den ordentligt innan säsonssstart, den nya V8-motorn har testats i rigg och på bana under en längre tid, man har anställt Gerald Brussoz som till dags datum varit ansvarig för Michelins utvecklingavdelning av F1-däck, m.m m.m.
Så räkna inte ut Ferrari. Dom kommer att komma mycket väl förberedda nästa säsong!
-
-
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
-
Däcksbyten tillåts igen - det har Bridgestone en fördel av.Strikt skrev:Jag litar inte på bridgestone längre, vad är det som säger att bridgestone ska kunna konkurrera med michelin nästa år?
Ingen däckstillverkare har kommit i närheten av Michelins förmåga att i racinsammanhang kombinera både fart och hållbarhet.
-
LuckyStrike1 skrev:
Ingen däckstillverkare har kommit i närheten av Michelins förmåga att i racinsammanhang kombinera både fart och hållbarhet.
Ja, man visade prov speciellt på det senare i USA 2005.
-
Var det något som var bra?LuckyStrike1 skrev:Gösta skrev:Och det franska gummit är kvar i F1 nästa år?Sami skrev:Ferrari satte även krokben på sig själva med sin särbehandling när det gällde Bridgestone. vilket gjorde att rivalerna valde franska gummit.
Ferraris "misslyckande" i år beror enbart på att Bridgestone misslyckades med sina däck, och att man var för konservativ i designen av årets bil. Samt att det här var första Ferrarin sedan Rory Byrne kome till stallet som han inte var designansvarig för.
-
-
-
-
Cuscino skrev:Trist. Hur motiverar man det?LuckyStrike1 skrev:Däcksbyten tillåts igen.
Med att jänkarna som betalat massor för att få se ett F1 lopp verkligen får göra det. Räcker inte det som motiv???
-
Det är ialla fall inte motivet ....
Det är alltid kostnads- och säkerhetsskäl som anges för FIA:s samtliga beslut verkar det numera. Oavsett om det är orsaken eller ej - för med det första skälet kan man vinna mediapoäng (politiskt korrekt) och med det andra skälet kan man införa vilka ändringar som helst i reglementet.
Det är alltid kostnads- och säkerhetsskäl som anges för FIA:s samtliga beslut verkar det numera. Oavsett om det är orsaken eller ej - för med det första skälet kan man vinna mediapoäng (politiskt korrekt) och med det andra skälet kan man införa vilka ändringar som helst i reglementet.
-
Ungefär som "miljön"i svensk politik alltså.LuckyStrike1 skrev:Det är ialla fall inte motivet ....
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"
Richard Britton. Macau GP 2004
Richard Britton. Macau GP 2004
-
-
Precis, visst är det underbart?
Samma skäl som gjorde att slicks togs bort, används för att införa slicks igen.
Mosley blev för övrigt omvald som president i FIA. Antal motkandidater att rösta på: 0
Samma skäl som gjorde att slicks togs bort, används för att införa slicks igen.
Mosley blev för övrigt omvald som president i FIA. Antal motkandidater att rösta på: 0
-
-
Märkte jänkarna att loppet blev lite avslaget. De trodde väl att de flesta bröt mens de varute och hämtade sin blaskiga pilsnerGösta skrev:Cuscino skrev:Trist. Hur motiverar man det?LuckyStrike1 skrev:Däcksbyten tillåts igen.
Med att jänkarna som betalat massor för att få se ett F1 lopp verkligen får göra det. Räcker inte det som motiv???
-
...och att de kastar in sin blaskiga pilsner på banan är väl bara normalt...Nisse skrev:Märkte jänkarna att loppet blev lite avslaget. De trodde väl att de flesta bröt mens de varute och hämtade sin blaskiga pilsnerGösta skrev:Cuscino skrev: Trist. Hur motiverar man det?
Keep on Boppin´
-
Re: Vart tog alla Ferrari fans vägen????
Vi finns allt kvar.raikkonen_is_best skrev:Innan var det massa Ferrari fans men sedan när renauult började vinna började plötsligt alla hålla på dom lite konstigt bara hehehhee....
Tycker det är bra att någon bryter ferrari dominansen.
Trodde iofs att det skulle bli Kimi..