Raikkonen regerar

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

-87 till -93 för min del och jag satt på kalibreringen och höll bl a på mycket med mikrovågsutrustningar åt magnetronlabbet.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jag kan bara säga:
- Det var tider det!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

När det bl a sköts skarpt i ett sammanträdesrum eller när en kinesisk industrispion togs på bar gärning i fabriken, men främst minns man det trevliga tåget med kaffevagnar som rullade ut från matsalen två gånger per dag...

...Those were the days.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

De där kaffevagnarna med goda smörgåsar samt varje fredageftermiddag, lastade med nybakade wienerbröd - Det har jag aldrig någonsin stött på igen på någon arbetsplats. Nu ser man bara automater med taskigt fika.

Som sagt: det var tider det!

/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

PS skrev:Adelaide 1994 lär väl diskuteras i evigheter utan att man kommer att vara överens på ett F1-forum, men jag tycker det är helt otroligt hur folk gång på gång kommer med det absurda påståendet att Schumacher körde in i Hill. Det måste ju i så fall vara en vetenskaplig sensation att se hur Schumachers Benetton går upp på två hjul utan att ha fått en knuff i rätt riktning av Hills Williams. Att hävda något annat än att Hill körde in i Schumacher gränsar till förnekelse á la Bagdad-Bob. :D

Däremot kan man naturligtvis vara av den åsikten att Schumacher, i en bil som nyss slagit i muren, borde ha styrt undan och lämnat plats åt Hill. Jag delar personligen inte den åsikten utan tycker att Hill får skylla sig själv, men visst kan jag förstå resonemanget att Schumacher borde hållit sig undan. Grejen är bara den att hade Hill varit lite kallare och väntat en kurva med omkörningen hade han förmodligen blivit världsmästare 1994.
:up: :up: :up:

Jag har för övrigt försökt vara Bagdad-Bob för jag skulle verkligen vilja kunna säga, och också ärligt mena det, att Hill blev rammad av Schumacher och förlorade titeln.

Men nej, tyvärr gjorde Hill en av sina många klantiga omkörningsförsök. Hill var aldrig någon mästare på att köra om, och det slutade oftast så där. Att kasta sig in i luckor som aldrig var öppna var tyvärr lite avhans signum.

Tur att Jerez 1997 kom, där det inte rådde någon som helst tvekan.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

De flesta brittiska fans har en annan uppfattning och jag tror inte heller att din åsikt om det inträffade är hela sanningen även om den ligger relativt nära min. Vi har sett beteendet förr när [Schumacher] får problem med sin bil. Han ställer den gärna i racelinjen i hopp om att den ställer till något om det sen är rödflagg, omstart eller annat som kan röra om.
När han är under press tar han inte alltid det smartaste beslutet helt enkelt och när han ser allt förlorat kan han ta vilket beslut som helst. Rätt eller fel, jag dömer ingen här.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:De flesta brittiska fans har en annan uppfattning och jag tror inte heller att din åsikt om det inträffade är hela sanningen även om den ligger relativt nära min. Vi har sett beteendet förr när [Schumacher] får problem med sin bil. Han ställer den gärna i racelinjen i hopp om att den ställer till något om det sen är rödflagg, omstart eller annat som kan röra om.
När han är under press tar han inte alltid det smartaste beslutet helt enkelt och när han ser allt förlorat kan han ta vilket beslut som helst. Rätt eller fel, jag dömer ingen här.
KVALIFICERAT SKITSNACK SOM VANLIGT. :down:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det är min uppfattning.
Vad är din?
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

LuckyStrike1 skrev:
PS skrev:Adelaide 1994 lär väl diskuteras i evigheter utan att man kommer att vara överens på ett F1-forum, men jag tycker det är helt otroligt hur folk gång på gång kommer med det absurda påståendet att Schumacher körde in i Hill. Det måste ju i så fall vara en vetenskaplig sensation att se hur Schumachers Benetton går upp på två hjul utan att ha fått en knuff i rätt riktning av Hills Williams. Att hävda något annat än att Hill körde in i Schumacher gränsar till förnekelse á la Bagdad-Bob. :D

Däremot kan man naturligtvis vara av den åsikten att Schumacher, i en bil som nyss slagit i muren, borde ha styrt undan och lämnat plats åt Hill. Jag delar personligen inte den åsikten utan tycker att Hill får skylla sig själv, men visst kan jag förstå resonemanget att Schumacher borde hållit sig undan. Grejen är bara den att hade Hill varit lite kallare och väntat en kurva med omkörningen hade han förmodligen blivit världsmästare 1994.
:up: :up: :up:

Jag har för övrigt försökt vara Bagdad-Bob för jag skulle verkligen vilja kunna säga, och också ärligt mena det, att Hill blev rammad av Schumacher och förlorade titeln.

Men nej, tyvärr gjorde Hill en av sina många klantiga omkörningsförsök. Hill var aldrig någon mästare på att köra om, och det slutade oftast så där. Att kasta sig in i luckor som aldrig var öppna var tyvärr lite avhans signum.

Tur att Jerez 1997 kom, där det inte rådde någon som helst tvekan.

hrmmm. Hill behövde inte vara bra på köra om!!
Han ledde ju alltid!!!

fÖRESTEN VAD VAR DET HAN GJORDE I UNGERN 1997???? :roll:
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Det var ett undantag. :wink:
Ferrari.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det är uppenbart att Schumacher gjorde sitt bästa för att bli påkörd av Hill 94 när han fick problem..men han gjorde det snyggt och Hill hade inte sett att Schumacher hade problem så han chansade på att köra om direkt vilket var vad som räddade Schumacher. Men Hill var stor efteråt och sa att det var hans eget fel och skyllde inte på någon. Och personligen tycker jag Schumacher gjorde rätt. 94 var hans år.
JG

Inlägg av JG »

Dax att lyfta upp denna topic igen, årets körning av Kimi igår!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Han hade bara tur att de andra var sämre.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Haha, snacka om uppkörning.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:Haha, snacka om uppkörning.

Tärnström

Håller med. Uppkört var det i alla fall!! :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Favorit i repris - nu finns Kimidockan i återupptagen upplaga:

http://www.wangbar.co.uk/f1/kimi/

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Varför säger inte dockan "I think so"? Kimi säger ju det – hela tiden. "I think so we had a good race bla bla bla." Kan ingen av McLarens perfektionister ta honom i örat och säga åt honom att sluta innan jag blir galen?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Kolla!
RAIKKONEN: Yeah, of course I would rather be in the first place, but we didn't manage to do it I think so we have a very strong race car and hopefully we'll run a little bit longer than the other two guys, but I think so we have a good chance to win tomorrow ... I think so they will be fine and just see what happens.

http://www.usgpindy.com/news/story.php?story_id=4884
GAAAHHH! :argh:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Oj, en till som upptäckt att Kimi inte är något språkgeni!
Å andra sidan är han ganska bra på att köra bil och vad jag förstår tjänar han så att han klarar sig hyfsat på det.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Michael Quote Honestly and Obviuosly Schumacher

Kimi I Think So Raikkonen

Juan Pablo You Know Montoya

Giancarlo I'm very 'appy Fisichella

:D

Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Oj, en till som upptäckt att Kimi inte är något språkgeni!
Å andra sidan är han ganska bra på att köra bil och vad jag förstår tjänar han så att han klarar sig hyfsat på det.

Jari, ta det inte så personligt.

Kimi har tillräckligt bra betalt för att stå ut med vad vi skriver.

För 10% av det han tjänar så har jag våldsam sex med en plastdelfin på Times Square. :D

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

LuckyStrike1 skrev:Michael Quote Honestly and Obviuosly Schumacher

Kimi I Think So Raikkonen

Juan Pablo You Know Montoya

Giancarlo I'm very 'appy Fisichella

:D
Enzo "Kimi kör sönder bilen" F1 :spec:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:

För 10% av det han tjänar så har jag våldsam sex med en plastdelfin på Times Square. :D
Njä, jag tog faktiskt inte åt mig för Anfrans lilla tilltufsning av Kimi.
För det första var det inte den vanliga harangen som vi alla kan utantill nu utan något "nytt".
För det andra är det ju dessutom sant vilket vissa andra är betydligt mindre noggranna med.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:

Jag har för mig att du hävdat att man bestämt inte får bete sig på det sättet - särskilt inte när man har mycket betalt och representerar en stor firma ....

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Just det, Gösta, vad skulle dina chefer säga?
Att du fått en överdos Hemohes?
Ni rika skulle bara veta hur bra vi fattiga har det.
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:

Jag har för mig att du hävdat att man bestämt inte får bete sig på det sättet - särskilt inte när man har mycket betalt och representerar en stor firma ....

Jag representerar inte någon stor firma. Därför får jag inte betalt för att inte knulla plastdelfiner på Time Square.

Men om den stora firman bad mig göra det för en jättesumma pengar, eller bad mig att inte göra det för lika mycket pengar så skulle jag för dessa pengar följa deras råd. :D :D :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Jag representerar inte någon stor firma. Därför får jag inte betalt för att inte knulla plastdelfiner på Time Square.
Företaget som du är anställd hos för är väl avsevärt mycket större än det som Kimi är anställd hos?

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev:Jag representerar inte någon stor firma. Därför får jag inte betalt för att inte knulla plastdelfiner på Time Square.
Företaget som du är anställd hos för är väl avsevärt mycket större än det som Kimi är anställd hos?
Ja. Men lönen Kimi får är avsevärt mycket högre än den jag får.

Hans lön är motiv nog att inte knulla plastdelfiner, det är inte min. Men jag låter bli i alla fall. :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men du riktade stor kritik mot att Kimi låg med en plastdelfin, med tanke på hans lön och arbetsgivare. Det var fel att göra så sa du då - du sa även att det skulle vara fel av dig att göra så vill jag minnas.

Nu säger du att du för en bråkdel av hans lö gärna skulle göra något du redan har ansett var fel av Kimi att göra.

Hur hänger det ihop? Det kanske inte häner ihop, och att det är det som är poängen?

arska

Inlägg av arska »

Gösta skrev:
Hans lön är motiv nog att inte knulla plastdelfiner, det är inte min. Men jag låter bli i alla fall. :D
:quest: Släpp loss din inre lusta, det kan befria dig från mycket :wink:
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Men du riktade stor kritik mot att Kimi låg med en plastdelfin, med tanke på hans lön och arbetsgivare. Det var fel att göra så sa du då - du sa även att det skulle vara fel av dig att göra så vill jag minnas.

Nu säger du att du för en bråkdel av hans lö gärna skulle göra något du redan har ansett var fel av Kimi att göra.

Hur hänger det ihop? Det kanske inte häner ihop, och att det är det som är poängen?
Med tanke på att hans arbetsgivare ogillar att han knullar med plastdelfiner (förmodar jag) så var det fel av honom att "dejta" en plastdelfin.

Jag sa inte att det var fel att göra så. Jag sa att det var fel att göra så om hans arbetsgivare (som betalar hysteriskt bra jämfört med min) tycker att det är fel. Jag förmodar att så är fallet. Skulle jag vara hans arbetsgivare så skulle jag ogilla att någon som får så bra betalt "dejtar" plastdelfiner.

Om Kimi eller hans arbetsgivare erbjöd mig 10% av det kimi har i lön och bad mig att "dejta" en plastdelfin för dom pengarna så lovar jag dig att jag skulle bett om att få gifta mig med den plastdelfinen. :D

Förstår du nu? :D

Vi är alla horor om priset är det rätta!! :D

Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Och vissa är horor ändå!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Betala aldrig mer €50 per timma eller €200 per natt för en hora.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.