Stoddart rules!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Stoddart rules!

Inlägg av LuckyStrike1 »

Eftersom förra Stoddarttråden låstes startar vi en ny.

Stoddart - jag älskar karln mitt bland alla hans uttalanden.

Lysande:

http://www.itv-f1.com/Video_player.aspx?id=10
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Gillar att han röker :-).
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

"I've got the CV out there though. It says: 'One outspoken team boss who told the truth, the whole truth and nothing but the truth and didn't give [a damn] who didn't agree with it.' Unfortunately I don't think there are too many opportunities for someone like that."

Stoddart's focus for the immediate future will be on his new airline business OzJet - which is due to begin flying imminently.

"I am going to keep a close eye on the sport," he added. "The sport I love is not yet on the road to recovery.

"But for now I am going to concentrate on OzJet. We get the licence on Friday or Monday at the latest, so I am going to go down there, launch it and get it up and running.

"Where it will really hit me is in the New Year when people plan to go racing and I am missing that very, very badly."

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Fp730a skrev:Gillar att han röker :-).
Lite taskigt att gilla att han kommer att dö i förtid.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hur vet du att han kommer dö i förtid pga rökningen?
Har du ärvt Saida?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det finns fyra alternativ:
  1. Han lever längre tack vare sin rökning;
  2. Rökningen påverkar inte hans livslängd överhuvudtaget;
  3. Rökningen förkortar hans liv eller
  4. Han dör i förtid av någon annan orsak.
Vilket eller vilka av alternativen tror du ligger närmast till hands?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Han kan få ett piano i huvudet i morgon fanns inte med, inte heller flygplansolycka eller infekterad örsnibb som övergår i hjänrhinneinflammation med komplikationer som kräver amputation av hjärnbarken.

Vad jag vill säga är att varken du eller någon annan vet hur länge han hade levt om han inte rökt, den dagen han verkligen dör.
Med allra största sannolikhet!

Och varför skulle exempelvis en hjärtattack automatiskt innebära att dö i förtid?
När han dör är det helt enkelt hans tid, varken före eller efter.
Alla dör, förr eller senare av än det ena eller det andra och jag är trött på alla som svingar sig med uttryck som förtid om någons död, precis som om alternativet någonsin skulle kunna bevisas?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Med allra största sannolikhet lever han ca. 10 år mindre om han röker... ( den senaste forskningen menar att det kan vara upp till 20 år, men vi säger 10 för sakens skull...)

Dessutom kommer han sannolikt att dö på ett mycket mer otrevligt och ångestladdat sätt om han röker (KOL=kronisk obstruktiv lungsjukdom, ett av de mest djävliga sätten att dö på. Det är i princip bara rökare som får det och en mycket stor del av rökarna får det också...). Dessutom får han under livet lida av sämre kondition etc etc, men det är ju en bisak i sammanhanget.

Vad vi vet är att det inte är hälsosamt att röka och det är fakta!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det är fakta att rökning inte är bra för din hälsa, men det är bara naivt att tro sig veta hur mycket längre eller kortare en viss person lever.
Det finns fler dödsorsaker än rökning nämligen.

Det enda du kan säga med någon sorts trovärdighet är kanske att i snitt, bland ett tillräckligt stort urval människor kan utfallet beräknas vara mellan säg 5 och 20 år.

Man behöver inte dö i KOL om man får det och dålig kondition kan man ha vare sig man röker eller ej. Det finns rökare med bra kondition också och rökare som lever tills de blir hundra. Hur länge hade de levt om de inte rökt menar du?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Det är fakta att rökning inte är bra för din hälsa, men det är bara naivt att tro sig veta hur mycket längre eller kortare en viss person lever.
Det finns fler dödsorsaker än rökning nämligen.

Det enda du kan säga med någon sorts trovärdighet är kanske att i snitt, bland ett tillräckligt stort urval människor kan utfallet beräknas vara mellan säg 5 och 20 år.

Man behöver inte dö i KOL om man får det och dålig kondition kan man ha vare sig man röker eller ej. Det finns rökare med bra kondition också och rökare som lever tills de blir hundra. Hur länge hade de levt om de inte rökt menar du?
Men det är ju det jag säger, i snitt runt 10 år tar ett livs rökning och förkortar livslängden med.

Du har uppenbarligen inte en susning om hur långt framskriden KOL yttrar sig va? Jag kan säkert säga att rökarna med bra kondition haft bättre kondition om de inte rökt. Vill du verkligen hävda att rökning inte ger sämre kondition.

Du jämför äpplen och päron Jari och det blir ganska hopplöst att diskutera då. De allra flesta rökare skulle ha levt längre om de inte rökt, eller har du annan åsikt som du kan belägga?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är då själva fan - ska det här bli min andra hyllningstopic till Stoddart som låses för att andra ämnen diskuteras.

Jag startar en Rökartopic i Allmänt Snack så kan den, i sig intressanta, diskussionen fortsätta där. Så kan jag få vara kvar här och hylla min Stoddart, utan att tänka på KOL, lungcancer och pianon som faller ner från himlen.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och här är länken till den nya räkningstopicen:

viewtopic.php?t=4617

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Den här är väl inte låst?
Hylla på du... för min egen del så sjönk hans anseende rejält efter Australiens GP i år.

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nej, men den förra Stoddart tården låstes, där jag tog farväl av Stoddart från F1.

Stoddart:

Bild

Jag håller med om Australiens GP i år - jag tycker så här i efterhand att han gick på tok för långt och där bara gjorde sig löjlig.

Men sett över vad han har gjort i F1, och det faktum att han är en stor racingentusiast, så är jag tacksam att han gav sig in i cirkusen.

Australiens GP till trots:

Han räddade Minardistallet från konkurs när han köpte det.

Han lyckades få stallet att överleva genom heal flygbranschens kris som drabbade honom som flygbolagsägare stort ekonomiskt.

Han kan Concordeavtalet utan och innan, vilket är anledningen till att han faktiskt frågas om råd av många av de andra stallcheferna om avtalet.

Han räddade Minardi som team, och dess personal, genom att sälja i rätt tid till rätt part i och med försäljningen till Red Bull. Inga märkliga mystiska asiatiska eller ryska investerar utan som det känns en mer solid ägare.

Han har skuffat undan en liten del av det överdrivna hemlighetsmakeriet i F1, genom att lyfta upp frågor på bordet Bernie och Max vill fortsätta hålla hemliga. Jag anser att F1 ska bedrivas helt öppet, och absolut inte så hemlighetsfullt som det gör nu.

Sen gillar jag hans stil, som går emot det alltmer politiskt korrekta och tråkigt slätstrukna i F1 där alla alltmer är talesmän för stora organisationer, och inte eldsjälar och racingentusiaster och brinnande entrepenörer.

Jag älskar det faktum att han har ett gäng tvåsitsiga F1-bilar han använder regelbundet för uppvisningar för allmänheten som "Thunder in the Park". Där fans får möjlighet att se och åka med i bilarna. Inget annat stall gör liknande saker för fansen.

Jag älskar det faktum att han själv flyger sitt flygbolags jumbojet med stallets bilar till de olika racen utanför Europa. Och att han själv har licens för att köra F1-bilar, om än inte Superlicens, och kör dem regelbundet i Minardis olika uppvisningar för fansen tillsammans med tidigare Minardiförare.

Så allt som allt tycker jag han gjort mer gott än ont i F1, och har förtjänat ialla fall mitt lilla uppskattande.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag håller i o f s med om det mesta av det där men Australiens GP och hans lite övertydliga agenda att få Max Mosley avsatt känns lite unkna (även om jag inte är speciellt förtjust i "Mad Max" jag heller och gärna skulle se någon annan på hans post).

Äntligen!
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

LuckyStrike1 skrev:Nej, men den förra Stoddart tården låstes, där jag tog farväl av Stoddart från F1.

Stoddart:

Bild

Jag håller med om Australiens GP i år - jag tycker så här i efterhand att han gick på tok för långt och där bara gjorde sig löjlig.

Men sett över vad han har gjort i F1, och det faktum att han är en stor racingentusiast, så är jag tacksam att han gav sig in i cirkusen.

Australiens GP till trots:

Han räddade Minardistallet från konkurs när han köpte det.

Han lyckades få stallet att överleva genom heal flygbranschens kris som drabbade honom som flygbolagsägare stort ekonomiskt.

Han kan Concordeavtalet utan och innan, vilket är anledningen till att han faktiskt frågas om råd av många av de andra stallcheferna om avtalet.

Han räddade Minardi som team, och dess personal, genom att sälja i rätt tid till rätt part i och med försäljningen till Red Bull. Inga märkliga mystiska asiatiska eller ryska investerar utan som det känns en mer solid ägare.

Han har skuffat undan en liten del av det överdrivna hemlighetsmakeriet i F1, genom att lyfta upp frågor på bordet Bernie och Max vill fortsätta hålla hemliga. Jag anser att F1 ska bedrivas helt öppet, och absolut inte så hemlighetsfullt som det gör nu.

Sen gillar jag hans stil, som går emot det alltmer politiskt korrekta och tråkigt slätstrukna i F1 där alla alltmer är talesmän för stora organisationer, och inte eldsjälar och racingentusiaster och brinnande entrepenörer.

Jag älskar det faktum att han har ett gäng tvåsitsiga F1-bilar han använder regelbundet för uppvisningar för allmänheten som "Thunder in the Park". Där fans får möjlighet att se och åka med i bilarna. Inget annat stall gör liknande saker för fansen.

Jag älskar det faktum att han själv flyger sitt flygbolags jumbojet med stallets bilar till de olika racen utanför Europa. Och att han själv har licens för att köra F1-bilar, om än inte Superlicens, och kör dem regelbundet i Minardis olika uppvisningar för fansen tillsammans med tidigare Minardiförare.

Så allt som allt tycker jag han gjort mer gott än ont i F1, och har förtjänat ialla fall mitt lilla uppskattande.
Klockrent LL! :up:
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.