Schumi och Christijan Albers startar i reservbilar efter en krock på uppvärmningsvarvet före formationerna...
Albers skulle ta sig förbi Schumi när han värmde på sina däck.
Kinas GP
-
Varför skulle han ta sig förbi? För att han skulle stå framför Maestro på gridden????
Förstod inte riktigt vad anledningen till den relativt höga farten var??
Säkert Skummis fel???
Förstod inte riktigt vad anledningen till den relativt höga farten var??
Säkert Skummis fel???
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Svar ja:Gösta skrev: Säkert Skummis fel???
Men inget annat straff än ett aja baja.Ferrari's seven times World Champion Michael Schumacher ended the Formula One season with an official reprimand on Sunday for causing a collision on the way to the starting grid.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Detta säger bara att dommaren tyckte att det var MS fel. Inget om det verkligen var MS fel eller inte. Jag tycker (liksom dommarna tycker något annat) att det var Buffelförarens fel.
Eftersom det är jag som tycker så har jag rätt hos mig.
Eftersom det är jag som tycker så har jag rätt hos mig.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
- Moderator
Verkar rimligt med en generös tolkning av domarna. Som Coulthard påpekar så är det ett problem med bilar som är ute på banan i olika avsikter. Med den fartskillnaden som var mellan Albers och Schumacher är det inte säkert att Schumi hade någon chans att upptäcka holländaren i tid. Olyckan skedde, som jag förstår det, under den period då förarna kan köra ett par varv om de vill (genom att använda depågatan) och det är inte ovanligt att de då vill testa en inställning eller något annat. Självklart kan det då uppstå stora fartskillnader.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666