Hittade ingen tråd om det. Vad tycker ni - det verkar ju vara risk eller möjlighet beroende på hur man ser det - att det blir racingkval nästa år..15 minuter sen ska 5 bort och så vidare..
Det kanske är bra underhållning - men på något sätt känns det inte riktigt klokt. Känns som man degraderar F1 till STCC eller nåt;-)
Vad tycker ni?
Nästa års kvalsystem?
-
-
Det korta svaret: Skit
Det lite längre svaret: Suck, att de fortsätter fjamsa runt med kvalsystemet. Det är bara blivit löjligt och patetiskt nu tycker jag, och själv har jag helt tappat intresset för kvalet.
Jag tyckte det ursprungliga 12-varvs kvalet fungerade utmärkt, och såg inte då någon anledning att byta ut det. 2002 var det mest spännande hela säsongen kampen i kvalen, när loppet inte var så intressanta pga Ferraris fantastiska dominans.
Alla nya kvalsystem sedan dess har varit floppar, och varje säsong har man ändrat på det minst en gång. Det hela har gått helt utom all kontroll.
Det är vad jag tycker.
Det lite längre svaret: Suck, att de fortsätter fjamsa runt med kvalsystemet. Det är bara blivit löjligt och patetiskt nu tycker jag, och själv har jag helt tappat intresset för kvalet.
Jag tyckte det ursprungliga 12-varvs kvalet fungerade utmärkt, och såg inte då någon anledning att byta ut det. 2002 var det mest spännande hela säsongen kampen i kvalen, när loppet inte var så intressanta pga Ferraris fantastiska dominans.
Alla nya kvalsystem sedan dess har varit floppar, och varje säsong har man ändrat på det minst en gång. Det hela har gått helt utom all kontroll.
Det är vad jag tycker.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
- Moderator
Det trista är ju att det ständigt ändras i reglerna. Vi har sett det i STCC och andra klasser. Nu är det F1. Det är en farlig utveckling att tro att man med några penndrag kan ändra på nånting. Risken är att sportens identitet går förlorad med alla dessa ändringar. När det gäller ett världsmästerskap ska man vara ytterst försiktig med att inför förändringar. I sig kanske det nya systemet är bättre än det förra men det gäller ju bara tills någon får för sig att det är piss åsså är det dags för nästa system. FIA måste sätta ned foten och även om tolvvarvssystemet var en nyhet på sin tid så ligger det närmre sportens ursprungliga kvalsystem. Tycker att det vore bra om FIA bestämde sig för att vårda sina traditioner lite bättre.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
Jag ser ljusglimtar i det nya kvalförslaget.
Det blir åtminstone en shootout på slutet mellan de bästa och sannolikheten för att långsamma förare skall störa dem minimeras.
Som publik får man också direkt action på banan från första stund och jag tror att kvalen blir roligare att titta på framöver.
Dock tycker jag att man den sista halvtimmen inte skulle ha begränsat med varv och att man hela tiden fick köra med fri soppa och tanka efter kvalet.
Det blir åtminstone en shootout på slutet mellan de bästa och sannolikheten för att långsamma förare skall störa dem minimeras.
Som publik får man också direkt action på banan från första stund och jag tror att kvalen blir roligare att titta på framöver.
Dock tycker jag att man den sista halvtimmen inte skulle ha begränsat med varv och att man hela tiden fick köra med fri soppa och tanka efter kvalet.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-