Jo, det är bara du som påstått att jag bara rapporterar nyheter och det vore intressant att se vart jag gör det.Razor skrev:Det påstod jag inte heller, men det är ju en del i den bashing som du själv medverkat i.Jari skrev:Jag har aldrig använt det uttrycket i en nyhet heller.
Det var du som påstod att du bara rapporterar nyheter, inte jag.
Kul saker att få bekräftade
-
- Varnad
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
Vem överlåter jag åt fria tolkningar som var och en får göra. Synd att alla de som lämnat Forza under åren inte är med för att säga sitt.Razor skrev:Vem har hoppat på vem för att den andre inte verkar begripa?Jari skrev:men att hoppa på folk för att de inte verkar begripa att det självklart måste vara sant är att gå över gränsen.
Den åsikten kan jag dela med dig.Notera gärna att detta bara är min åsikt.
-
Du skrev så här som svar angående bashing:Jari skrev:Jo, det är bara du som påstått att jag bara rapporterar nyheter och det vore intressant att se vart jag gör det.
Alltså, du bashar inte... du rapporterar nyheter, enligt dig.Jari skrev:Vadå bashing?
Bara för att den rapporterade nyheten kanske ibland varit mindre smickrande får jag väl notera den eller?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Ja. Det står heller ingenting om att jag "bara" rapporterar nyheter utan det står utpräglat "den" nyheten.
Ofta, när det dyker upp "mindre smickrande nyheter" låter jag med avsikt att lägga någon egen värdering på den utan låter den stå som den är.
Oftast brukar det räcka för att somliga skall gå i taket, så varför gå över ån...
Dessutom kommer citatet armlöst degarschle inte från min text, så jag tycker du ska ge dig på med bashinganklagelserna på ursprungsförfattaren i så fall.
Fortfarande tror jag inte du finner ett sånt uttryck av mig på detta forum. (Förrän nu)
Ofta, när det dyker upp "mindre smickrande nyheter" låter jag med avsikt att lägga någon egen värdering på den utan låter den stå som den är.
Oftast brukar det räcka för att somliga skall gå i taket, så varför gå över ån...
Dessutom kommer citatet armlöst degarschle inte från min text, så jag tycker du ska ge dig på med bashinganklagelserna på ursprungsförfattaren i så fall.
Fortfarande tror jag inte du finner ett sånt uttryck av mig på detta forum. (Förrän nu)
-
Vad menade du egentligen då?
Du bashar inte, det är bara en nyhet som du rapporterar?
Nej, uttrycket armlöst degarsle kanske inte finns på just det här forumet, men det påstod jag ju inte heller... oavsett varifrån det ursprungligen kommer så har du använt dig av det på ett sätt så att ursprunget har gått förlorat.
Jag förstår heller inte kopplingen mellan uttrycket och föraren, men det är kanske lika hemligt som att vi skulle spåna om Citizen Kane och medborgarna i 1984?
Nej, uttrycket armlöst degarsle kanske inte finns på just det här forumet, men det påstod jag ju inte heller... oavsett varifrån det ursprungligen kommer så har du använt dig av det på ett sätt så att ursprunget har gått förlorat.
Jag förstår heller inte kopplingen mellan uttrycket och föraren, men det är kanske lika hemligt som att vi skulle spåna om Citizen Kane och medborgarna i 1984?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Jag brukar rapportera nyheter och bara för att de inte råkar vara smickrande eller det "ni" helst av allt vill läsa om, betyder inte att det är bashing.Razor skrev:Vad menade du egentligen då?
Det var du som drog upp exemplen på nyheter och för dessa exempel gäller ovanstående. Notera gärna att samtliga dessa "nyheter" också saknar min personliga åsikt, åtminstone tills den avkrävts mig bakvägen.
Du skrev:Nej, uttrycket armlöst degarsle kanske inte finns på just det här forumet, men det påstod jag ju inte heller... oavsett varifrån det ursprungligen kommer så har du använt dig av det på ett sätt så att ursprunget har gått förlorat.
"Att kalla någon för armlöst degarsle är väl knappast att rapportera nyheter?"
Alltså är det du som använder termen helt ur sitt sammanhang på detta forum, men uttrycket är dessutom lika mycket lösryckt på det andra forumet och det är först när du använder uttrycket som ursprunget går förlorat.
Termen är fortfarande en översättning från en originaltext på finska som jag inte är upphovsman till, så jag hänvisar till original-textförfattaren.
Jag har inte använt mig av termen, bara översatt den. Skall det vara så svårt att begripa?
Nu har jag påpekat detta för andra gången.
Kopplingen bör kanske sökas i sitt sammanhang, originaltexten?Jag förstår heller inte kopplingen mellan uttrycket och föraren, men det är kanske lika hemligt som att vi skulle spåna om Citizen Kane och medborgarna i 1984?
Kanske författaren uppfattat Ralf vid något tillfälle som oförmögen att väja i en krissituation och därför fått epitetet armlös? (Obs! gissning)
Kanske författaren också uppfattat Ralf som en smula rundlagd och bred och mjuk om aktern? (Obs, också gissning)
Du får väl fråga författaren, vetja.
-
- Varnad
Alltså, jag trodde inte att man kan förlora sin humor fullständigt, men det kanske bara är en inställningsfråga?
Jag tror också att jag föredrar att vara ärligt ogillad än lissmande och oärligt omtyckt eller populär.
Då vet jag åtminstone vart jag har vederbörande.
Jag tror också att jag föredrar att vara ärligt ogillad än lissmande och oärligt omtyckt eller populär.
Då vet jag åtminstone vart jag har vederbörande.
-
Kan du ge exempel på några av de exempel på nyheter, som jag har dragit upp?Jari skrev:Det var du som drog upp exemplen på nyheter och för dessa exempel gäller ovanstående.
Jag har inte läst originaltexten och de gånger som jag har sett dig använda uttrycket så har det inte funnits någon referens till något annat ursprung för det uttrycket så du kan ju knappast lasta mig för att inte göra kopplingen till någon finsk originaltext som någon annan har skrivit?Termen är fortfarande en översättning från en originaltext på finska som jag inte är upphovsman till, så jag hänvisar till original-textförfattaren.
Jag har inte använt mig av termen, bara översatt den. Skall det vara så svårt att begripa?
Nu har jag påpekat detta för andra gången.
Jag vet ju inte vem som är författaren så därför frågade jag den som jag har sett använda uttrycket.Kopplingen bör kanske sökas i sitt sammanhang, originaltexten?
Kanske författaren uppfattat Ralf vid något tillfälle som oförmögen att väja i en krissituation och därför fått epitetet armlös? (Obs! gissning)
Kanske författaren också uppfattat Ralf som en smula rundlagd och bred och mjuk om aktern? (Obs, också gissning)
Du får väl fråga författaren, vetja.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
-
-
- Varnad
Jag vet inte riktigt hur jag skall fortsätta på den här tråden om du inte letar fram lite exempel på min "förarbashing" i så fall.
Exemplen jag drog upp är exempel på nyheter med mindre smickrande berättelser enligt källa som jag personligen fått påhopp för.
Vad säger det dig?
Exemplen jag drog upp är exempel på nyheter med mindre smickrande berättelser enligt källa som jag personligen fått påhopp för.
Vad säger det dig?
-
-
- Varnad
Om jag refererar till en nyhet och anger källa borde det inte vara mig man ger sig på för att jag presenterar nyheten utan källan.
Det är ett vänstervridet alternativt fascistiskt sätt att försöka kväsa nyhetsrapportering som inte gynnar ens egna agenda som jag inte tycker hör hemma i ett modernt samhälle.
Samtidigt kan vissa av dem citera Voltaire frikostigt och hans syn på åsiktsfrihet...
Hyckleri är vad det är och jag bekämpar den gärna med alla till buds stående medel.
Det är ett vänstervridet alternativt fascistiskt sätt att försöka kväsa nyhetsrapportering som inte gynnar ens egna agenda som jag inte tycker hör hemma i ett modernt samhälle.
Samtidigt kan vissa av dem citera Voltaire frikostigt och hans syn på åsiktsfrihet...
Hyckleri är vad det är och jag bekämpar den gärna med alla till buds stående medel.
-
-
- Varnad
-
-
- Moderator
Ett jävligt pretentiöst inlägg, Jari. Vet inte hur många gånger du har gjort budbäraren till måltavla med dina påhopp, men om det är någon som behärskar den konsten till fulländning så är det du. Sätt dig inte på höga hästar, det gör bara ont när du ramlar ned.Jari skrev:Om jag refererar till en nyhet och anger källa borde det inte vara mig man ger sig på för att jag presenterar nyheten utan källan.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
-
- Varnad
Kasta bajs och börja citera Enzo?JTarnstrom skrev:Ett jävligt pretentiöst inlägg, Jari. Vet inte hur många gånger du har gjort budbäraren till måltavla med dina påhopp, men om det är någon som behärskar den konsten till fulländning så är det du. Sätt dig inte på höga hästar, det gör bara ont när du ramlar ned.Jari skrev:Om jag refererar till en nyhet och anger källa borde det inte vara mig man ger sig på för att jag presenterar nyheten utan källan.
Tärnström
Allvarligt talat.
Vill du föra en meningsfull diskussion kan du väl sluta generalisera och bli lite mer konkret?
-
Jari skrev: Vill du föra en meningsfull diskussion kan du väl sluta generalisera och bli lite mer konkret?
Nog med pajkastning och personangrepp!!!
Jari, du är inte alls dum, du har bara otur när du tänker.
Senast redigerad av Gösta den lör okt 15, 2005 17:33, redigerad totalt 1 gång.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Varnad