Kul saker att få bekräftade

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nä, då är det bättre att en blind leder en annan...
Vi diskuterar ämnet hållfasthet och statistiskt utfall här, Gösta.
Det gör inget om man har bakgrundskunskaper i ämnena när man ger sig in i den.
Jag tror också att PDLR får all information han behöver om motorernas beskaffenhet och det han inte är utbildad för kan han lätt fråga dem som har expertisen om just deras motorer.
Sura rönnbär hos Ferrarifansen överraskar knappast någon.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:
Golfkillen skrev:
AndersF1 skrev: Kimi har kört 86 lopp och under den tiden har han skrapat ihop 31 DNF, samtidigt som hans stallkamrater under den tiden skrapat ihop 24 DNF, alltså totalt 55 DNF. Av dessa har då Kimi 31/55=56% och hans stallkamrater 24/55=44%. Alltså en väldigt liten skillnad och på så få lopp som 86 st. är det inte i närheten av att vara något man kan säga vara en trend.

Nu har ju vissa av både Kimis och hans stallkamraters DNF andra orsaker än maskinhaverier, men å andra sidan är några av deras sämre placeringar orsakade av maskinproblem, så det jämnar säkert ut sig.
Nu har du väl med alla DNF, alltså även påkörningar osv?
Om du läser de två första styckena i mitt inlägg så får du svar på din fråga. Varför citera något som du inte läst? Eller var det något som var oklart?
Du skriver att det jämnar säkert ut sig, men jag misstänker att det inte alls gör det utan att Kimi då skulle få en större andel. Du kanske inte håller med men jag orkar inte räkna, men det känns så här spontant som att t.ex. JPM oftare brutit pga yttre omständigheter men att Kimi brutit oftare pga materialproblem, och dina fina siffror tog ju t.ex. inte med Kimis motorhaveri nu senast.

Jag vet att det är svårt Anders, men ibland måste man tänka till och försöka definiera frågan innan man svarar på den.

Jag vill för sakens skull påpeka att Anders enligt uppgift varit med och beräknat saker för JAS-projektet. Mig veterligt har ju JAS störtat minst två gånger under ganska spektakulära former - en slump? Kanske, men om Anders var lika noggrann med de beräkningarna som han är med sitt resonemang här så får vi hoppas att haverikommissionen inte läser på denna bulle... vore synd om Anders åkte iväg på semester i 18-24 månader i Närke- eller Södertäljetrakten...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Nä, då är det bättre att en blind leder en annan...
Vi diskuterar ämnet hållfasthet och statistiskt utfall här, Gösta.
Det gör inget om man har bakgrundskunskaper i ämnena när man ger sig in i den.
Jag tror också att PDLR får all information han behöver om motorernas beskaffenhet och det han inte är utbildad för kan han lätt fråga dem som har expertisen om just deras motorer.
Sura rönnbär hos Ferrarifansen överraskar knappast någon.
Jaha, då ställer jag frågan till dig: tror du att Kimi varvar sin motor 300 varv mer än JPM under loppen? Och kan det ha med hans tillförlitlighetsproblem att göra?

Och du Jari, jag har högskolekunskaper i båda ämnena, säkerligen (men nu gissar jag bara) mer än både Pedro De La Rosa och dig, men även till 99% mindre än t.ex. Dr ArselF1 och Golfkillen.

Och Jari, dina mattekunskaper har inte visat sig gångbara tidigare så jag skulle hålla en låg profil innan jag raljerar över andras om jag var du.

Din procenträkning har ju tidigare visat sig vara, ska vi kalla det något bristfällig...
Senast redigerad av EnzoF1 den tor okt 13, 2005 06:44, redigerad totalt 1 gång.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Trist att finnpajsarligan försöker vrida debatten från det vi diskuterar, men det är ju den vanliga taktiken när deras argument är slut...

:roll:

Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

:roll: :D
¨°º© woodi ©º°¨
Kristian Larsson

Inlägg av Kristian Larsson »

EnzoF1 skrev: Jag vill för sakens skull påpeka att Anders enligt uppgift varit med och beräknat saker för JAS-projektet. Mig veterligt har ju JAS störtat minst två gånger under ganska spektakulära former - en slump?
EnzoF1 skrev: Trist att finnpajsarligan försöker vrida debatten från det vi diskuterar, men det är ju den vanliga taktiken när deras argument är slut...
/Kristian
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kristian Larsson skrev:
EnzoF1 skrev: Jag vill för sakens skull påpeka att Anders enligt uppgift varit med och beräknat saker för JAS-projektet. Mig veterligt har ju JAS störtat minst två gånger under ganska spektakulära former - en slump?
EnzoF1 skrev: Trist att finnpajsarligan försöker vrida debatten från det vi diskuterar, men det är ju den vanliga taktiken när deras argument är slut...
Ja, men jag är ju finne?!?

Dessutom påpekar jag ju att det är en bisats i sammanhanget.

sluta krångla nu Kristian! ;)

Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

AndersF1 skrev:
Golfkillen skrev:
AndersF1 skrev: Kimi har kört 86 lopp och under den tiden har han skrapat ihop 31 DNF, samtidigt som hans stallkamrater under den tiden skrapat ihop 24 DNF, alltså totalt 55 DNF. Av dessa har då Kimi 31/55=56% och hans stallkamrater 24/55=44%. Alltså en väldigt liten skillnad och på så få lopp som 86 st. är det inte i närheten av att vara något man kan säga vara en trend.

Nu har ju vissa av både Kimis och hans stallkamraters DNF andra orsaker än maskinhaverier, men å andra sidan är några av deras sämre placeringar orsakade av maskinproblem, så det jämnar säkert ut sig.
Nu har du väl med alla DNF, alltså även påkörningar osv?
Om du läser de två första styckena i mitt inlägg så får du svar på din fråga. Varför citera något som du inte läst? Eller var det något som var oklart?
Jag visste inte hur insatt du är och det hade kunnat vara så att du använde DNF för haverier bara.

Nu när jag har fått klarhet i vad du menade, så haltar din jämförelse. Trots att signifikansnivån är låg just när det gäller DNF, så blir det kanske en signifikant skillnad när det gäller just haverier. Så de siffror du lägger fram har ju ingen som helst betydelse i denna debatt.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev: Sura rönnbär hos Ferrarifansen överraskar knappast någon.

Kimifansbären smakar säkert jättesött år efter år. :D

En ny Lillövis i Kimi?? First among loosers??

Jag tror han tar den gamle legendarens (Sterling Moss) rekord med flest vunna GP utan WDC. :D :D :D

Yngste WDC för Kimi är redan förbi. Det tog den regerande mästaren Alonso hand om. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Golfkillen skrev:
AndersF1 skrev:
Golfkillen skrev: Nu har du väl med alla DNF, alltså även påkörningar osv?
Jag visste inte hur insatt du är och det hade kunnat vara så att du använde DNF för haverier bara.

Nu när jag har fått klarhet i vad du menade, så haltar din jämförelse. Trots att signifikansnivån är låg just när det gäller DNF, så blir det kanske en signifikant skillnad när det gäller just haverier. Så de siffror du lägger fram har ju ingen som helst betydelse i denna debatt.
:up:

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
Jari skrev: Sura rönnbär hos Ferrarifansen överraskar knappast någon.

Kimifansbären smakar säkert jättesött år efter år. :D

En ny Lillövis i Kimi?? First among loosers??

Jag tror han tar den gamle legendarens (Sterling Moss) rekord med flest vunna GP utan WDC. :D :D :D

Yngste WDC för Kimi är redan förbi. Det tog den regerande mästaren Alonso hand om. :D
Kan Kimi överhuvudtaget slå Maestros ålder vid WDC? Nån har säkert koll på det, men var inte Maestro 25 när han blev WDC? Hur gammal är Kimi?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag vill poängtera att jag annars har respekt för DrArsels mekkunskaper, han är ju trots allt fordonsmekaniker...

på senare tid framstår han ju mest som en av dessa överliggare som har svårt att finna sig tillrätta utanför den trygga universitetsvärlden... ;)

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Golfkillen skrev:
Tja, det var väl inte så svårt att se exakt vad jag menade, eftersom jag skrivit exakt vilka förutsättningar som gäller och hur det kan skilja ifrån antalet maskinhaverier.

Jag tog uppgifterna ifrån Forzas årstabeller, eftersom jag inte orkade kolla igenom resultaten ifrån varje lopp. Det å andra sidan ger bara uppgifter om varför han och de andra fått sin DNF, men inte om de t.ex. bytt motor mellan träningspassen p.g.a. haveri, eller befarat haveri och därför blir även de uppgifterna lika insignifikanta, eller för den delen om de lyckas bli klassificerade trots maskinhaveri.
Så var hittar man de uppgifterna?

Det är åtminstone en gissning med viss relevans och inte helt gripet ur luften. Så, varsågod och kom med en bättre.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Tidigare idag fick jag bl a veta att en viss teknologie doktor betvivlade vissa uppgifter (som var sammanställda i all hast) som hade förts fram i det här ämnet av en annan forumskribent, så för att bringa lite klarhet så har jag sammanställd statistik över de tekniska haverier som Kimi och hans stallkamrater har råkat ut för under hela Kimis F1-karriär; så nu slipper vi sitta och gissa med bergsäkert tonfall.
Jag tänker inte dra några slutsatser nu, om hurvida han kör sönder materialet eller bara har otur, det får ni göra på egen hand den här gången. ;)

Om vi tittar på tekniska haverier under tävling så ser det ut som följer:
2001
Kimi Räikkönen 5
Nick Heidfeld 2

2002
Kimi Räikkönen 9
David Coulthard 3

2003
Kimi Räikkönen 1
David Coulthard 4

2004
Kimi Räikkönen 8
David Coulthard 2

2005
Kimi Räikkönen 3
Juan Pablo Montoya 2

Totalt
Kimi Räikkönen 26
Stallkamrater 13.

Incidenter som när Kimis ratt lossnade eller när tappade bakvingarna är inte med i den här statistiken (totalt tre stycken som är borträknade), men tekniska haverier där någon ändå har blivit klassificerad (som t ex när han tappade hjulet i Brasilien -02) är med.

Här är en mer detaljerad sammanställning

Kod: Markera allt

Kimi Räikkönen
2001-Malaysia   Transmission
2001-San Marino Styrning
2001-Tyskland   Drivaxel
2001-Belgien    Transmission
2001-USA        Drivaxel

2002-Malaysia       Motor
2002-Brasilien      Hjul (klassificerad)
2002-San Marino     Avgasrör
2002-Spanien        Brusten Bakvinge
2002-Österrike      Motor
2002-Storbritannien Motor
2002-Belgien        Motor
2002-Italien        Motor
2002-USA            Motor

2003-Europa Motor

2004-Australien Motor
2004-Malaysia   Transmission
2004-Bahrain    Motor
2004-Monaco     Motor
2004-Europa     Motor
2004-Tyskland   Brusten bakvinge
2004-Ungern     Elektriskt
2004-Italien    Vattenläcka

2005-San Marino Drivaxel
2005-Europa     Fjädring (klassificerad)
2005-Tyskland   Hydrauliken

Nick Heidfeld
2001-Europa  Drivaxel
2001-Belgien Fjädring

David Coulthard
2002-Australien Växellåda
2002-Malaysia   Motor
2002-Japan      Gasreglage

2003-Malaysia Elektriskt
2003-Kanada   Växellåda
2003-Italien  Bränsletryck
2003-USA      Växellåda

2004-Bahrain Motor
2004-Europa  Motor

Juan Pablo Montoya
2005-Frankrike Hydrauliken
2005-Ungern    Drivaxel
Jag ber att få återkomma med motsvarande statistik över tekniska haverier på kval och fria träningar, i den mån det nu går att få fatt i den.
Det kan kanske vara lite knepigt att få tag på den informationen för åren 2001 - 2003; för -04 och -05 borde det vara enklare.
Senast redigerad av Razor den tor okt 13, 2005 15:52, redigerad totalt 1 gång.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

EnzoF1 skrev:Trist att finnpajsarligan försöker vrida debatten från det vi diskuterar, men det är ju den vanliga taktiken när deras argument är slut...

Och vissa delar ut åsikter som man tycker de andra bör ha eller?
EnzoF1 skrev:Du tillhör väl gruppen som menar att det inte går och att haverierna bara beror på otur och jag menar att det är en naiv inställning baserad antingen på sura rönnbär eller en total avsakand av sunt förnuft.
Om vi inte ska lita fullt ut på PDLR för att han styrs av Ron så kanske vi inte heller ska lita så mycket på hans uttalande om att Kimi varvar x antal mer varv än de andra. Kanske PDLR bara vill få sig själv att framstå som bättre, han verkade minst sagt bitter i intervjun.
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Känns ju som att det blir lite skevt när tappade däck räknas in i statistiken men inte tappade rattar. Gör om, gör rätt! :D
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

En fråga angående statistiken: Redovisas det alltid när man får något fel, men ändå blir klassificerad? Eller är det taget ifrån minnet? Jag kommer t.ex. ihåg att Kimi hade stora problem vid tankningen i Kanada nåt år. Redovisas det?

Sedan tycker jag att incidenter som fallet med bromsplattor hamnar lite utanför just den här diskussionen, eftersom det har mer att göra med förarmisstagsorsakad skada, än att bilen skulle överbelastas p.g.a. kimis körstil. Det är ju ungefär som att ta med Alonsos krasch in i muren i Kanada i liknande statistik.

I övrigt konstaterar jag att grundproblemet kvarstår med allt för små siffror för att kunna dra någon slutsats och att de exakta procentsatserna ändras raskt beroende på vilka incidenter man väljer att ta med. Kimi står för drygt 60% och de andra knappt 40% enligt de incidenter som Razor valt att redovisa, istället för knappt 60% resp drygt 40% som fallet var med antalet DNF. Så ungefär vad jag antog, ingen jätteskillnad. Om man t.ex. tittar på 2003 och 2004, så kan man se att Kimis stallkamrat hade 4 ggr fler haverier 2003, medan Kimi hade 3.5 ggr fler haverier än samma stallkamrat 2004. Skulle det 2006 bli ett liknande scenario som 2004, fast lika omvända siffror som 2003 så skulle det plötsligt stå 25 vs. 20 och alltså raskt börja närma sig 50/50.
Gösta

Inlägg av Gösta »

AndersF1 skrev:En fråga angående statistiken: Redovisas det alltid när man får något fel, men ändå blir klassificerad? Eller är det taget ifrån minnet? Jag kommer t.ex. ihåg att Kimi hade stora problem vid tankningen i Kanada nåt år. Redovisas det?

Sedan tycker jag att incidenter som fallet med bromsplattor hamnar lite utanför just den här diskussionen, eftersom det har mer att göra med förarmisstagsorsakad skada, än att bilen skulle överbelastas p.g.a. kimis körstil. Det är ju ungefär som att ta med Alonsos krasch in i muren i Kanada i liknande statistik.

I övrigt konstaterar jag att grundproblemet kvarstår med allt för små siffror för att kunna dra någon slutsats och att de exakta procentsatserna ändras raskt beroende på vilka incidenter man väljer att ta med. Kimi står för drygt 60% och de andra knappt 40% enligt de incidenter som Razor valt att redovisa, istället för knappt 60% resp drygt 40% som fallet var med antalet DNF. Så ungefär vad jag antog, ingen jätteskillnad. Om man t.ex. tittar på 2003 och 2004, så kan man se att Kimis stallkamrat hade 4 ggr fler haverier 2003, medan Kimi hade 3.5 ggr fler haverier än samma stallkamrat 2004. Skulle det 2006 bli ett liknande scenario som 2004, fast lika omvända siffror som 2003 så skulle det plötsligt stå 25 vs. 20 och alltså raskt börja närma sig 50/50.

Så du föll på dåligt vald metodik. :D

Det var väl det jag anade. Nu är det Razor som vi bör ställa vårt tillit till och inte en teknologie doktor som hat taskig koll på siffror. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

AndersF1 skrev:Det är ju ungefär som att ta med Alonsos krasch in i muren i Kanada i liknande statistik.
Eller varför inte helt enkelt dra slutsatsen att det var Schumachers eget fel att bromsarna på hans Ferrari gav vika i inledningen på Storbritanniens GP 1999? Han slet väl ut dem genom att bromsa för mycket kanske? :D
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:En fråga angående statistiken: Redovisas det alltid när man får något fel, men ändå blir klassificerad? Eller är det taget ifrån minnet? Jag kommer t.ex. ihåg att Kimi hade stora problem vid tankningen i Kanada nåt år. Redovisas det?
Det som är medtaget är sådant som resulterat i ett haveri; d v s i förtid avbrutet lopp och det är Forix uppgifter som har använts, alltså inget som tagits fritt ur minnet.
Sedan tycker jag att incidenter som fallet med bromsplattor hamnar lite utanför just den här diskussionen, eftersom det har mer att göra med förarmisstagsorsakad skada, än att bilen skulle överbelastas p.g.a. kimis körstil.
Det är ju inte sagt att uppgifterna i statistiken bara gäller sådant som Kimi eller någon annan har kört sönder genom sin körstil?
Uppgifterna är framtagna för att ge en samlad bild över de tekniska haverier som de har drabbats av. Slutsatserna får ni dra själva och det lär ju finnas flera fall då föraren inte kan lastas för det som har hänt.
Se det som ett diskussionsunderlag.

Egentligen så borde jag ha tagit med alla tekniska haverier, inklusive lossnade rattar och tappade bakvingar... de kan ju har trillat loss p g a att han har kört för hårt över kantstenarna, vad vet jag. Jag utgick dock, kanske felaktigt, att det var materialfel som definitivt låg utanför hans kontroll.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Men Anders, nu går du väl åndå händelserna i förväg med en massa "om". Kan du inte tolka dessa fakta istället och försöka dra en egen slutsats?

Och du, kan jag få tillbaka min inläggsmaskin när du är klar med den?

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

woodi skrev:Känns ju som att det blir lite skevt när tappade däck räknas in i statistiken men inte tappade rattar. Gör om, gör rätt! :D
Tappat däck? Det var ett bakhjul som lossnade, kanske för att han körde för hårt, vad vet jag?

Läs om, läs rätt!!

Äntligen!
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Razor skrev:Incidenter som när Kimis ratt lossnade eller när tappade bakvingarna är inte med i den här statistiken (totalt tre stycken som är borträknade), men tekniska haverier där någon ändå har blivit klassificerad (som t ex när han tappade hjulet i Brasilien -02) är med.
För mig säger det Du skriver ovan att Du har räknat med när någon tappade ett hjul i Brasilien, men inte har räknat in i statistiken när ratten lossnade.

Detta är alltså helt fel läst och tolkat?

Och jag förutsätter att du tolkade hjul/däck som samma i våra texter ovan då det inte var en medveten felskrivning av mig.
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag läste den där listan och konstaterade att Kimi inte brutit en enda gång med motorhaveri i år och undrar därför:

Vad är det ni snackar om egentligen?
Var inte så bittra och inåtvända, ni vet inte ens hur bra ni har det.
(Enzo, jag anser att du passerat pajkastningsgränsen för länge sen men förbehåller mig rätten att inte haka på)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag läste den där listan och konstaterade att Kimi inte brutit en enda gång med motorhaveri i år och undrar därför:

Vad är det ni snackar om egentligen?
Var inte så bittra och inåtvända, ni vet inte ens hur bra ni har det.
(Enzo, jag anser att du passerat pajkastningsgränsen för länge sen men förbehåller mig rätten att inte haka på)
Vi snackar om att Kimi kör sönder sitt material oftare än sina stallkamrater, något jag påstådde och Razor nu bevisat med all tydlighet.

Kimi kan ju köra sönder motorer utan att bryta, det gjorde han för mindre än en vecka sedan.

Vem är bitter? Jag är sprudlande lycklig över att Kimi återigen sumpat en WDC på egen hand - rätt imponerande på sitt tragiska sätt!

Du får anse vad du vill, men ännu har ingen moderator anklagat mig för några regelbrott i denna tråd. Har du synpunkter på mitt uppförande hänvisar jag dig till dem istället för att raljera och sätta dig på höga hästar offentligt Jari. Den taktiken kanske funkar med mindre intelligenta personer men inte med mig!

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ok då, då ändrar jag och tar med alla haverier som han har råkat ut för, då framstår han som ännu sämre på att ta hand om sitt material... inte mig emot.

Nöjd så?

Äntligen!
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Jösses. :D
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vad var du ville då?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Enzo, jag vet faktiskt inte vilka som är mindre intelligenta här för du framstår inte som något geni precis.

Moderatorerna har i åtminstone en hel vecka eller två skitit fullständigt i hur du fläker dej ut över skribenter här och kastar din vanliga harang av dynga över allt och alla.
De har sett dig medvetet provocera ganska många av oss med din Kimibashing, som du knappast ens själv möjligen kan tro på utan att röra en fena.
Som du själv uttrycker det:
Du är "sprudlande lycklig över att Kimi återigen sumpat en WDC på egen hand", trots att du inte någon gång fått rätt på den version du försöker förmedla.
Att kalla sig intelligent och komma med ett sånt påstående är ett motsatsförhållande som jag inte får ihop.

Behövdes det inte någon som tog ännu mer poäng för att Kimi skulle förlora årets WDC-titel?
I så fall är det ju inte på egen hand.

Nåja, det ger ingenting att diskutera sakfrågor med dig, för sånt intresserar dig inte har jag förstått.

Moderatorer obs:
Gör ni ingenting åt Enzos ensidiga och tjatiga provokationer så kommer jag att utnyttja min rätt att ge tillbaks med samma mynt vilket självklart innebär en uppenbar förlust för stämningen på forumet.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Enzo, jag vet faktiskt inte vilka som är mindre intelligenta här för du framstår inte som något geni precis.

Moderatorerna har i åtminstone en hel vecka eller två skitit fullständigt i hur du fläker dej ut över skribenter här och kastar din vanliga harang av dynga över allt och alla.
De har sett dig medvetet provocera ganska många av oss med din Kimibashing, som du knappast ens själv möjligen kan tro på utan att röra en fena.
Som du själv uttrycker det:
Du är "sprudlande lycklig över att Kimi återigen sumpat en WDC på egen hand", trots att du inte någon gång fått rätt på den version du försöker förmedla.
Att kalla sig intelligent och komma med ett sånt påstående är ett motsatsförhållande som jag inte får ihop.

Behövdes det inte någon som tog ännu mer poäng för att Kimi skulle förlora årets WDC-titel?
I så fall är det ju inte på egen hand.

Nåja, det ger ingenting att diskutera sakfrågor med dig, för sånt intresserar dig inte har jag förstått.

Moderatorer obs:
Gör ni ingenting åt Enzos ensidiga och tjatiga provokationer så kommer jag att utnyttja min rätt att ge tillbaks med samma mynt vilket självklart innebär en uppenbar förlust för stämningen på forumet.
Så du menar att du tar åt dig personligen för att jag bashar Kimi??? Jari, sök hjälp!

Det är skillnad på att ta poäng av Kimi och att få dem till skänks!

Jösses, hur personligt kan man ta F1 egentligen???

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Du är "sprudlande lycklig över att Kimi återigen sumpat en WDC på egen hand"
Får jag inte känna så för dig då???

Är du fascist nu också?

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag behöver ingen, det är du som behöver hjälp.
Jag får samtalsterapi med riktiga vanliga människor 12 timmar om dagen på jobbet och du är alldeles uppenbart bara lappsjuk.

Du har själv sagt att precis det är syftet med dina provokationer och du verkar inte begripa att vi inte tycker det är roligt.
Det är också ganska många som lämnat forumet för att de inte heller tyckt det varit roligt och du skiter fullständigt i att vi talar om det för dig gång på gång.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Behövdes det inte någon som tog ännu mer poäng för att Kimi skulle förlora årets WDC-titel?
Hur kan Kimi förlora nåt han aldrig haft???

Jari, lägg ned bitterheten! Om du inte tål att dina favoriter bashas har du inget på forum att göra. Har jag skrivit ett angrepp mot dig de senaste två veckorna, nej knappast!

Synd att dina argument tar slut så att du måste ta till lipen, jag trodde du hade mer stake i dig! Är det verkligheten som kommer i kapp tro???

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Du är "sprudlande lycklig över att Kimi återigen sumpat en WDC på egen hand"

Är du fascist nu också?
Klart du får känna så, men hur kan du få rätt när det krävs minst en som är bättre än Kimi för att han skall kunna förlora?
Då ÄR det ju inte på egen hand, eller?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag behöver ingen, det är du som behöver hjälp.
Jag får samtalsterapi med riktiga vanliga människor 12 timmar om dagen på jobbet och du är alldeles uppenbart bara lappsjuk.

Du har själv sagt att precis det är syftet med dina provokationer och du verkar inte begripa att vi inte tycker det är roligt.
Det är också ganska många som lämnat forumet för att de inte heller tyckt det varit roligt och du skiter fullständigt i att vi talar om det för dig gång på gång.
Vilka är vi? Du, MrT och kari... :D

Jag trodde du jobbade på natten jag?

Synd att du inte kan avhålla dig från personangrepp. Men din bitterhet känner som vanligt inga gränser. Nu väntar jag bara på ditt nästa vanliga utspel...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:

Är du fascist nu också?
Klart du får känna så, men hur kan du få rätt när det krävs minst en som är bättre än Kimi för att han skall kunna förlora?
Man kan förlora genom att göra självmål Jari!

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:

Synd att du inte kan avhålla dig från personangrepp. Men din bitterhet känner som vanligt inga gränser. Nu väntar jag bara på ditt nästa vanliga utspel...
Jaså du tror inte på orsak och verkan?
Det finns inga personangrepp i min post ovan, bara konstateranden baserat på dina egna uttal.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:
EnzoF1 skrev: Får jag inte känna så för dig då???

Är du fascist nu också?
Ursäkta mig, men blandar du inte in någon annan sport nu?
Du verkar vara typen som hellre skulle gå på fotboll än pyssla med F1.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:

Jaså du tror inte på orsak och verkan?
Det finns inga personangrepp i min post ovan, bara konstateranden baserat på dina egna uttal.
Vet du ens vad det är?

Orsak: bromsa på sig
Verkan: krascha ur tävlingen!

whupps, så försvann en del av ett mästerskap...

Vad har hänt Jari, varför så bitter? Det måste vara nåt annat som gör dig så här? Har du glömt nån medicin? Vi känner inte igen dig...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:
Jari skrev: Klart du får känna så, men hur kan du få rätt när det krävs minst en som är bättre än Kimi för att han skall kunna förlora?
Ursäkta mig, men blandar du inte in någon annan sport nu?
Du verkar vara typen som hellre skulle gå på fotboll än pyssla med F1.
Man måste tänka själv ibland Jari! Testa, det kan inte skada!

Men OK. Om Kimi leder en tävling och kör sönder bilen själv, då förlorar han på egen hand! Är det tillräckligt enkelt även för dig???

Jösses...

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:De har sett dig medvetet provocera ganska många av oss med din Kimibashing, som du knappast ens själv möjligen kan tro på utan att röra en fena.
Du menar så som både du och andra har gjort med er Schumi-brotherbashing både här och på andra forum, under flera års tid, eller andra har gjort mot Montoya, Villeneuve, m fl?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Du menar att du kommit på att de sitter en och en i bilarna?
Vad är det för bilar? Har föraren klippt och kllistrat ihop dem själv, eller finns det hela staber av ansvariga för varje lite detalj av den?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:De har sett dig medvetet provocera ganska många av oss med din Kimibashing, som du knappast ens själv möjligen kan tro på utan att röra en fena.
Du menar så som både du och andra har gjort med er Schumi-brotherbashing både här och på andra forum, under flera års tid, eller andra har gjort mot Montoya, Villeneuve, m fl?
Vadå bashing?
Bara för att den rapporterade nyheten kanske ibland varit mindre smickrande får jag väl notera den eller?
Är det inte sånt forumet är till för?

Notera gärna att jag också gett MS cred av och till.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Har föraren klippt och kllistrat ihop dem själv?
Ja, det är därför som McLaren-kärrorna håller så dåligt... Kimi är inget vidare i pappslöjd eftersom hans föräldrar sålde allt papperslim så att han skulle få råd att köra gokart som liten.

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Vadå bashing?
Bara för att den rapporterade nyheten kanske ibland varit mindre smickrande får jag väl notera den eller?
Att kalla någon för armlöst degarsle är väl knappast att rapportera nyheter?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Vadå bashing?
Att kalla någon för armlöst degarsle är väl knappast att rapportera nyheter?
Jag har aldrig använt det uttrycket i en nyhet heller. Det är inte ens mitt uttryck utan en översättning från ett annat språk. Det har också tydligt framgått att det rört sig om en översättning.
Mig veterligen finns det citatet inte ens på denna bulle.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Bara för att den rapporterade nyheten kanske ibland varit mindre smickrande får jag väl notera den eller?
Visst får du det, på samma sätt som andra får rapportera om sånt som är mindre smickrande för "dina" förare.

Det är ju knappast vårt fel att det skrivs skandalartiklar om Kimi i den europeiska pressen, oavsett sanningshalten i dessa artiklar (vilket säkert kan ifrågasättas i en del fall).

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Att rapportera är en sak, att medvetet basunera ut det som sanning bara för att retas kan också vara okej, men att hoppa på folk för att de inte verkar begripa att det självklart måste vara sant är att gå över gränsen.
Notera gärna att detta bara är min åsikt.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Jag har aldrig använt det uttrycket i en nyhet heller.
Det påstod jag inte heller, men det är ju en del i den bashing som du själv medverkat i.
Det var du som påstod att du bara rapporterar nyheter, inte jag.

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:men att hoppa på folk för att de inte verkar begripa att det självklart måste vara sant är att gå över gränsen.
Vem har hoppat på vem för att den andre inte verkar begripa?
Notera gärna att detta bara är min åsikt.
Den åsikten kan jag dela med dig.

Äntligen!