Kul saker att få bekräftade

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Kul saker att få bekräftade

Inlägg av JTarnstrom »

Läste senaste Autosport. Ska man tro på det som står där så har Renault fiskört fram till att titeln bärgades. De har inte tagit ut max ur bilen. Något som styrker detta är ju att de till de avslutande tävlingarna plockar fram en massa utvecklingskomponenter. Och ska man tro Autosport hade Kimi, på Imola, förvarnats om att drivaxlarna var en svag punkt. Ändå körde han över kerbsen hej vilt. Dessutom påstås det att Kimis påbromsning på Nürburgring föregicks av en liten utflykt i gräset vilket fick till konsekvens att en del av barge-boarden ramlade av.

Sanningen kanske är en annan men det är skönt att se att det finns fler, och betydligt mer meriterade skribenter, som har samma tankar. Nu väntar jag bara på att ni som inte håller med mailar Autosport och idiotförklarar dem.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Ja, en sak blir med övertydlighet bekräftad.

På Forza så har Kimi en svans av belackare som gräver fram vartenda misstag han gjort eller snedsteg han tagit.

Tröttsamt...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:Ja, en sak blir med övertydlighet bekräftad.

På Forza så har Kimi en svans av belackare som gräver fram vartenda misstag han gjort eller snedsteg han tagit.

Tröttsamt...
Är det mindre tröttsamt att Schumis belackare på Forza gräver fram saker om entrepenörer som Schumi anlitat till att bygga sitt nya hus då menar du?

Det Forza lider mest av i mitt tycker är att många av Kimis fans är så i i bomben subjektiva och enögda att det leder till denna typ av pajkastning, men det är bara min åsikt!

Men det känns skönt när meriterade publikationer som Autosport bekräftar att Kimi verkligen kör sönder bilen... ;)
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

PC: skrev:På Forza så har Kimi en svans av belackare som gräver fram vartenda misstag han gjort eller snedsteg han tagit.

Tröttsamt...
Han har en lika stor, om inte större svans med beundrare här på Forza, som bortförklarar varje misstag och snedsteg han gjort, med att han bara har otur eller att grabben måste få festa.

Tröttsamt...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

EnzoF1 skrev:Är det mindre tröttsamt att Schumis belackare på Forza gräver fram saker om entrepenörer som Schumi anlitat till att bygga sitt nya hus då menar du?
Var det inte du som sa att man inte ska lägga ord i mun på andra?

Och hade inte du själv släpat fram denna dynga i ljuset (igen...?), så hade jag inte haft en aning om detta.

Svar på frågan är att detta inte bara är tröttsamt utan även rent löjligt att läsa på ett F1-forum.

Uppgifter om att Kimi kör sönder bilen hör mer hemma på dessa sidor, men jag tycker att vi hört detta till leda nu...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:
EnzoF1 skrev:Är det mindre tröttsamt att Schumis belackare på Forza gräver fram saker om entrepenörer som Schumi anlitat till att bygga sitt nya hus då menar du?

Och hade inte du själv släpat fram denna dynga i ljuset (igen...?), så hade jag inte haft en aning om detta.

Svar på frågan är att detta inte bara är tröttsamt utan även rent löjligt att läsa på ett F1-forum.

Uppgifter om att Kimi kör sönder bilen hör mer hemma på dessa sidor, men jag tycker att vi hört detta till leda nu...

Om du är frustrerad över att ständigt få höra att Kimi kör sönder bilen hur frustrerade är då inte de mekaniker som ständigt måste laga den efter varje gång han tar ut den nyputsad, nytankad och fungerande och återvänder 30 minuter senare med ett vrak? Om han haft AVIS som sin billeverantör skulle han inte fått hyra bil av dom efter första halva sässongen. :D :D :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:

Javisst, men som du själv säger: jag och många med mig kan tjata om Kimis sönderkörningar på banan, men det är dock F1-relaterat. Finnpajsarligan kommer dragandes med svarta husbyggen och liknande. Det säger mer om desperationen hos dem tycker jag.

Jag för min del tycker det är intressant att Autosport säger detta...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

PC: skrev:Ja, en sak blir med övertydlighet bekräftad.

Tröttsamt...
Jag behövde inte gräva. Tidningen kom hem i brevlådan. Tycker bara att det är intressant att motorsportens husorgan gör samma analys som jag själv har gjort. Dock slipper de att bli kallade för både det ena och det andra av Kimi-fansen.

De som känner mig, vet att jag inte bryr mig speciellt mycket om vem som vinner, bara det är rätt man som gör det. Kimi kan mycket väl bli rätt man; ett annat år; en annan säsong; men han var inte det den här gången. Och anledningen till det tror jag till viss del beror på honom själv.

Trist att inte Kimi kan diskuteras sakligt utan att det hela tiden ska sluta i ett enögt försvarande av vad han än gör. Tro mig, Kimi är inte utan brister, precis som vare sig Alonso eller Schumacher är det.

Tärnström

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jaha, är det Tärnström som är i farten igen?
Razor var snabb med att flika in med festandet.
Enzo hakar på för att det finns en chans att trycka till Kimi.
Gösta har egentligen ingen aning vad som diskuteras, men hakar självklart på.

Men vad är det de [Autosport] avslöjar egentligen?
Förutom det där med svagheterna i drivaxlarna som jag fortfarande är lite skeptisk till (låter som JT vill rättfärdiga sina egna uttalanden om kerbkörning), så är det väl ungefär som jag försökt att hävda hela tiden?
Att Renault fiskört, att Kimi fått en bromsplatta på ringen, vad nu det har med en utflykt i gräset att göra?

Kan Tärnström berätta hur förarna förväntas köra över kerbsen på Imola?
Eller förväntas de bara ta snabbaste lagliga vägen runt?

Ni tifosis!
Jag ställer en gemensam fråga till er alla:
Tycker någon av er att jag snackat för lite om Ferraris och Schumis framfart i år?
Jag kan nämna ett antal topp-prestationer från i år om ni vill.
Senast redigerad av Jari den tor okt 06, 2005 15:15, redigerad totalt 1 gång.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Författaren, Mark Hughes, menar att Kimi var förvarnad om att drivaxlarna kunde bli ett problem om han tacklade kerbsen för hårt. Inget mer med det. Precis vad jag själv satt och funderade över när jag såg loppet.

Utflykten i gräset gjorde att Kimi tappade en del av sin barge board vilket i sin tur gjorde att han förlorade bromsverkan. Därför låste han upp bromsarna.

Tärnström

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Författaren, Mark Hughes, menar att Kimi var förvarnad om att drivaxlarna kunde bli ett problem om han tacklade kerbsen för hårt. Inget mer med det. Precis vad jag själv satt och funderade över när jag såg loppet.

Utflykten i gräset gjorde att Kimi tappade en del av sin barge board vilket i sin tur gjorde att han förlorade bromsverkan. Därför låste han upp bromsarna.

Tärnström
Snygg slutsats men på vilket sätt påverkar bargeboardsen bromsverkan?
Vad var det för problem med drivaxlarna som diskuterades och HUR förväntas förare tackla kerbsen i Imola?
Du svarar inte på frågorna, trots att jag försökt att göra dem enkla nog för dig.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag har inget emot Kimi - men med såna supporters som är tokenögda hela tiden så kommer jag verkligen få något emot Kimi;-)

Kan ni inte lägga ner?

Att Kimi troligen har kört med mindre marginaler än Montoya kan ju vem som helst förstå. De har väl samma bil och den enes bil går sönder betydligt oftare..vad kan det bero på..otur? I helvete heller.

En viss del otur - ja, men när man ser på alla haverier så måste man ju inse att det ingår i tävlingen att slutföra den.

Alonso har kört smart hela året. Att jag skriver så har inget med Kimi att göra, som sagt - nästa år kanske han är en värdig mästare. Fast personligen hoppas jag att det är Montoya som blir nästa års värdiga mästare.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Bara det inte blir Ferrari - deras kräftgång har varit årets behållning.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu är du där igen, Jari, med dina krav på att jag ska svara... Okej, jag ska göra svaret så pass enkelt för dig så att du förstår. Om barge boarden trillar bort kan detta naturligtvis minska bromsförmågan tack vare att downforcen minskar. Enkelt, eller hur?

Vad gäller kerbsen är det ju bara att ta kurvorna lite rundare. Inte det snabbaste sättet att ta sig runt Imola, det medges, men med den fart Kimi höll hade han lätt kunnat köra betydligt försiktigare och ändå varit med i toppen. Om det hade räckt hela loppet ut, det vet jag inte.

Tärnström

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tror inte på otur fast jag vet att den finns.
Hade jag till exempel inte haft otur ibland så hade jag inte haft nå'n tur alls.

I F1 handlar det om förberedelser och grundarbetet.
Har man taskig kvalitetskontroll i gjuteriet så får man taskiga gjutprodukter också.
Att dessa sen går sönder har inget med tur att göra.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag tror inte på otur fast jag vet att den finns.
Hade jag till exempel inte haft otur ibland så hade jag inte haft nå'n tur alls.

I F1 handlar det om förberedelser och grundarbetet.
Har man taskig kvalitetskontroll i gjuteriet så får man taskiga gjutprodukter också.
Att dessa sen går sönder har inget med tur att göra.
Jag e inte bitter... :D

Har man en förare som kör sönder materialet så har det inget med otur att göra.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ganska intressant artikel att läsa, liksom hans krönika i samma nummer.

Renault framstår verkligen som de som har haft full koll på den här säsongen, och det på ett imponerande sätt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:Jag tror inte på otur fast jag vet att den finns.
Det här var en intressant mening. Hur funkar det?
Du vet att nåt finns, men du tror inte på att det finns. Hur kan det gå ihop? :hmm: :shake:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tror inte på jultomten, men jag vet att han finns? :D
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag tror inte på Jari men jag vet att han finns!

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Pat Symonds ger sin syn på hur Kimis motor kördes igår:
"There is no doubt that Kimi used his engine very hard through the race," Symonds explained. "That may introduce some compromises into how they run that V10 in China."
Det kan väl bara betyda en sak; att en F1-motors hållbarhet påverkas av hur de körs?

Från Autosport-Atlas.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Razor skrev:Pat Symonds ger sin syn på hur Kimis motor kördes igår:
"There is no doubt that Kimi used his engine very hard through the race," Symonds explained. "That may introduce some compromises into how they run that V10 in China."
Det kan väl bara betyda en sak; att en F1-motors hållbarhet påverkas av hur de körs?

Från Autosport-Atlas.
Pat menar nog att risken för att Kimi ska ha otur i nästa lopp nu förutspås öka...

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Razor skrev:Det kan väl bara betyda en sak; att en F1-motors hållbarhet påverkas av hur de körs?
Men det spelar ju ingen roll, det är ju bara att dom byter Kimis motor innan kvalet.

Med den farten han har nu lär han ju ändå vinna, även om han startar från ruta 11, så vad är problemet?
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag ser inget problem, jag fick bara en bekräftelse på att F1-motorers hållbarhet påverkas av hur de körs, vilket vissa här betvivlar.

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Razor skrev:Jag ser inget problem, jag fick bara en bekräftelse på att F1-motorers hållbarhet påverkas av hur de körs, vilket vissa här betvivlar.
Finns det verkligen folk som är så korkade att de betvivlar det?

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Razor skrev:Jag ser inget problem, jag fick bara en bekräftelse på att F1-motorers hållbarhet påverkas av hur de körs, vilket vissa här betvivlar.
Jo, men det skrev jag här redan i april.

viewtopic.php?t=4141
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, jag håller med dig och Symonds uttalande ger ju bara stöd till bl a ditt inlägg

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jaså, men är det då Kimi som skruvar upp varvtalsstoppet i smyg, eller är det ingenjörerna som bedömer att det kan hålla?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nää, vi är inte bittra! :D
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Kanske mekarna som skruvar upp det på Kimis begäran?

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Nää, vi är inte bittra! :D
Jag är definitivt inte bitter... "min" förare är ny världsmästare, det har jag inte varit med om sedan 1993 så jag är glad som en lärka.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Kanske mekarna som skruvar upp det på Kimis begäran?
Har inte mekarna datorer som de kopplar i styrboxen för sånt så tror jag inte att de kan.
Det är knappast ett ställbart munstycke vi snackar om som på moppetiden.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Nää, vi är inte bittra! :D
Jag är definitivt inte bitter... "min" förare är ny världsmästare, det har jag inte varit med om sedan 1993 så jag är glad som en lärka.
Jag som hellre ser racen, race för race såg att din världsmästare var ganska blekt motstånd mot min favorit.
I går tog Kimi klivet upp till "Mika-klass" som förare och jag tror inte Alonso kan hindra Kimi att ta en titel inom kort.
I år har han haft fördel av en bättre bil, men om två lopp startar de på lika igen.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Men ge dig... är du verkligen så naiv att du på fullaste allvar tror att en F1-motor inte kan påverkas av hur den körs?

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:I går tog Kimi klivet upp till "Mika-klass" som förare
Din förare, som nu snart har det storslagna rekordet i att ta flest segrar på en säsong, utan att lyckas bli världsmästare?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Men allvarligt talat!
Den är gjort för att köras så fort som möjligt!
Detta är F1, inte sandsäcksracing.
Det finns ingen som inte trycker pelle i botten på rakorna och ju kortare tid det går mellan pelle i botten och pelle i botten desto snabbare varv.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:I går tog Kimi klivet upp till "Mika-klass" som förare
Din förare, som nu snart har det storslagna rekordet i att ta flest segrar på en säsong, utan att lyckas bli världsmästare?
Det är en bit kvar och det rekordet är ingenting värt.
En seger är dock alltid en seger.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han har väl redan tangerat rekordet?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Och?
Skall han sluta vinna nu för att inte ta det tycker du?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Men allvarligt talat!
Den är gjort för att köras så fort som möjligt!
Detta är F1, inte sandsäcksracing.
Det finns ingen som inte trycker pelle i botten på rakorna och ju kortare tid det går mellan pelle i botten och pelle i botten desto snabbare varv.
Du har fortfarande inte förstått vad jag menar...
I våras läste jag en artikel i engelska F1 Racing (eller om det var Autosport, kommer faktiskt inte ihåg vilken det var) där man hade intervjuat en av Renaults motoringenjörer.
Enligt honom så påverkar föraren motorns livslängd; dels genom att ligga på varvstoppet ofta (det skapar vibrationer som sliter på motorn) och dels genom att köra så att TC:n får jobba mycket, vilket också skapar vibrationer som sliter mer på motorn.

Att dessutom köra med varvtalsstoppet ställt några hundratals varv högre torde ju öka slitaget på t ex lager och annat genom att de helt enkelt går fler varv per lopp.
Dessutom så är jag inte lika övertygad som du om att föraren inte har något att säga till om hur varvtalsstoppet ska vara inställt.

Jag håller med om att en förare inte kan köra sönder pryttlarna genom att växla fel (om man t ex inte kör av till följd av en felaktig nedväxling, men det var ju inte så jag menade), men det borde väl vara ställt utom allt rimligt tvivel att föraren kan påverka prylarnas livslängd?

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Och?
Nej, var får du det från?
Vill han ha det rekordet så är det väl bara att vinna i Kina?

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Vad spelar hans vinster för roll när han aldrig blir världsmästare??? Kimi måste vara den ende föraren i världen som värderar enstaka vinster mer än en WDC-titel. Varför envisas han annars med att köra med arslet???

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor, jag vill inte diskutera det där om huruvida föraren kör sönder grejerna just nu.
Jag sällar mig till dem som inte anser det, bl a Mika, Eje, JJ, Keke osv.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Razor skrev:
Nej, var får du det från?
Vill han ha det rekordet så är det väl bara att vinna i Kina?
Jag hoppas faktiskt Kimi vinner i Kina. Bara ytterligare ett bevis för att Kimi är ett degarschle...

Men jag hoppas ju självklart att motorn poofar i loppet och inte innan loppet.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag skulle tro att det Eje menar, och en del andra, mer handlar om en filsosofi; att det är stallets sak att ta fram grejer som håller för förarens körstil. Väljer man det synsättet har ju McLaren misslyckats. De vet ju hur Kimi kör; att han är ruskigt snabb men också rätt hård mot materialet.

Väljer man det andra synsättet; att en förare ska anpassa sig till det material han har till förfogande, ja då vilar ansvaret tyngre på Kimi.

Jag vet inte, men visst har stallet ett ansvar i det här läget. Om de vet att det ligger på marginalen, kanske de borde försöka hålla tillbaka Kimi en aning. McLaren har ju heller inte gjort sig kända för att vara de mest lysande strategerna i depån, vilket också ställer ytterligare krav på materialet eftersom tid förlorad pga taskig strategi måste köras in.

Men visst är det också på det sättet som Renaults ingenjör säger. Ligga på varvstopp, köra hårt över kerbs, sånt sliter.

Tärnström

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Pedro De La Rosa som tidigare nämnt att Kimi kör på högre varvstopp än sina stallkamrater citeras ofta i detta ämne. Nu senast snackade han med spanska tidningen Marca.
My team always takes risks with everything, but unfortunately, most of the problems have been consequence of faults in quality control. It's that sad. At the end that's why we have lost the title.
Allt översatt från spanska, även översatt till svenska på Forza.
But for winning WCC we need reliability. Kimi's engine blow, he's not responsible for that, has been tough...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

JTarnstrom skrev:Jag skulle tro att det Eje menar, och en del andra, mer handlar om en filsosofi; att det är stallets sak att ta fram grejer som håller för förarens körstil. Väljer man det synsättet har ju McLaren misslyckats. De vet ju hur Kimi kör; att han är ruskigt snabb men också rätt hård mot materialet.

Väljer man det andra synsättet; att en förare ska anpassa sig till det material han har till förfogande, ja då vilar ansvaret tyngre på Kimi.

Jag vet inte, men visst har stallet ett ansvar i det här läget. Om de vet att det ligger på marginalen, kanske de borde försöka hålla tillbaka Kimi en aning. McLaren har ju heller inte gjort sig kända för att vara de mest lysande strategerna i depån, vilket också ställer ytterligare krav på materialet eftersom tid förlorad pga taskig strategi måste köras in.

Men visst är det också på det sättet som Renaults ingenjör säger. Ligga på varvstopp, köra hårt över kerbs, sånt sliter.

Tärnström
Jag håller med dig, helt och fullt :up:
Lite trist bara att en del tycks tro att förarna är oskyldiga till allt de gör...

Äntligen!
kari

Inlägg av kari »

EnzoF1 skrev:
Vad spelar hans vinster för roll när han aldrig blir världsmästare??? Kimi måste vara den ende föraren i världen som värderar enstaka vinster mer än en WDC-titel. Varför envisas han annars med att köra med arslet???
Snacka om att vara bitter.
Det är klart att vinster spelar roll. Jag tror att t.o.m. MS vill vinna fler lopp.
Moget inlägg efter årets lopp, Enzo, eller kollade du på någon video från ifjol?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

kari skrev:
EnzoF1 skrev:
Snacka om att vara bitter.
Det är klart att vinster spelar roll. Jag tror att t.o.m. MS vill vinna fler lopp.
Moget inlägg efter årets lopp, Enzo, eller kollade du på någon video från ifjol?
Jag har bara sett fragment av loppet. Men så mycket har jag förstått att vinsten var uppkörd och att domarna gjorde fel med Alonso.

Hur som helst är ju världsmästaren redan klar så det finns ingen större spänning kvar i år...

Den enda vinst som räknas är WDC, det tror jag de flesta håller med om. Jag är övertygad att Kimi byter varenda vinst han har mot ständiga andraplatser om det innebär att han blir världsmästare. Dina ursäkter låter bara som bittra undanflykter då Kimi återigen trots en överlägsen bil sumpat ännu en WDC-titel. Men fortsätt du, jag roas en smula...

Årets lopp. Körs den inte 19 lopp i år, eller har jag missat nåt???

Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Nej, jag kan inte påstå att vinster spelar någon större roll, när man ändå inte har chans på titeln.
Michael Schumacher ville säkert vinna fler lopp för ett par tävlingar sen i år, men nu tror jag att han inte bryr sig så speciellt mycket om några segrar, då han vet att han inte har chans på titeln.
Ferrari.