Är Sato kokt nu?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
BAR - Honda

Är Sato kokt nu?

Inlägg av BAR - Honda »

Nu tror i alla fall jag att Sato har kört sitt sista race för BAR-Honda. Han började bra med att köra om Button, det märktes att han ville visa teamledningen att var värd att satsa på, trots att han bara har 1 GP-poäng

Men sen så hände det som nästan alltid händer honom, han klantar sig och kör rätt in i Michael Schumacher. Nu när till och med Honda som har sett till att han har blivit kvar i teamet pga av hans popularitet i Japan har börjat att tappa förtroende för honom.

Så vad tror ni för vi se Anthony Davidson i BAR:s andrabil framöver eller får Sato vara kvar bara för att Japans GP kommer snart.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja, kör inte Button för BAR nästa år så verkar det som att Heidfeld är på väg dit för att köett år innan han går till BMW 2007.

Sato är nog hur som helst rökt - han förtjänar inte en säsong till tycker jag men samtidigt är det synd. Skulle vara kul att någon gång få se en duktig japansk förare i F1
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Geer

Inlägg av Geer »

Det var ju tur att Sato hade hjälm :lol: Schumacher var inte glad :cplain:

Blir nog lättare för Bar att göra sig av med Sato nu. Allt hänger väl på vad Honda säger.
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

Aja, att han ska bort inför nästa säsong är ja solklart, annars har någon gjort ett grovt tjänstefel.

men jag tänkte om han får kör dom 3 tävlingarna som återstår? eller får Anthony Davidson hoppa i och ta dom.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tycker nog att discplinära åtgärder borde tas mot Schumis sätt att ta till handgemäng så fort något händer på banan.
Hade han fått en smäll för varje gång han tagit en bil av banan hade han inte kunnat köra bil längre...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
BAR - Honda

Inlägg av BAR - Honda »

A nu lär ju inte Satos chanser öka att köra nästa race nära han måste flyttas tillbaka 10 placeringar i starten.
jAsO

Inlägg av jAsO »

Jari,

"Hade han fått en smäll för varje gång han tagit en bil av banan hade han inte kunnat köra bil längre..."

Ja, säg att någon hade fällt ner hans visir varje gång han tagit någon av banan... men ska inte visiren hålla för det? Och varför skulle han inte kunna köra bil längre? Så jäkla dyra kan inte visiren vara att hans körning står och faller med att han får köpa ett extra någon gång...
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

jAsO skrev:Jari,

"Hade han fått en smäll för varje gång han tagit en bil av banan hade han inte kunnat köra bil längre..."

Ja, säg att någon hade fällt ner hans visir varje gång han tagit någon av banan... men ska inte visiren hålla för det? Och varför skulle han inte kunna köra bil längre? Så jäkla dyra kan inte visiren vara att hans körning står och faller med att han får köpa ett extra någon gång...

HAHA... :up: :up:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nåt helt otroligt vad kul skrivet, tror inte jag läst nåt roligare. :up:
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

:o en liten dask på hjälmen, oj så farligt.... :wink:

...annat var det på Nelson Piquets tid, på hockenheim -82 gick han lös på Salazar som den värsta Thai boxare.... :D (Piquet ledde, salazar typ 3 varv efter och rammar Nelson i en av chikanerna)

Har ni mer minnen av kul "handgemäng" nån ???
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag tycker nog att discplinära åtgärder borde tas mot Schumis sätt att ta till handgemäng så fort något händer på banan.
Hade han fått en smäll för varje gång han tagit en bil av banan hade han inte kunnat köra bil längre...
Men Kimis "misshandel" av funktionärer kan du försvara med hull och hår??? :roll:

Schumis agerande igår är fullt förklarligt! Det handlar om konkurrenter. Kimi ger sig på frivilligarbetande funktionärer. Klasskillnad anser jag!

Ska vi tillåta fem cm putsning av topparna?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Nej,nej.

Man kokar inte japaner, man gör sushi av dem.

Dock, det vore på tiden.
För även om Sato är underhållande, så är det på fel sätt.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Jag tycker nog att discplinära åtgärder borde tas mot Schumis sätt att ta till handgemäng så fort något händer på banan.
När Kimi nitar en funktionär som försöker rädda livet på honom, vad skall det vara för straffvärde på det? Ingen koskenkorva på 3 dagar?? :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
När Kimi nitar en funktionär som försöker rädda livet på honom, vad skall det vara för straffvärde på det? Ingen koskenkorva på 3 dagar?? :D
Jag tror det är ett hårdare straff för Kimi än diskvalificering ur resten av säsongen...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Kimi ville inte kramas och höll undan den närgångne funktionären. Det är lite skillnad mot att gå fram till en kollega och smacka handsken över nian på honom.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Fisi såg inte heller ut att vara allt för sugen på att kramas med funktionärerna igår.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:Fisi såg inte heller ut att vara allt för sugen på att kramas med funktionärerna igår.
Han borde anmälas för misshandel egentligen.
;)
Tomas_Boden

Inlägg av Tomas_Boden »

He he, jag tänkte bara tanken att Schumi har väl gjort en "Sato" själv ett par gånger.. Sånt som händer..
schaki

Inlägg av schaki »

Har inte Sato varit kokt ganska länge;)?
Han sitter i BAR-bilen endast p.g.a. Honda.

Lämna plats åt Heidfeld som verkligen förtjänar en bra bil för bövelen!!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Märkligt. Sato såg ut att ha tagit ett stort steg i sin utveckling förra säsongen. Nu är han helt väck. Verkar som om killen är extremt känslig för det material som han har i händerna. Och det är ju ingen egenskap som kan ses som en tillgång. Annars har Sato inte alls motsvarat mina förväntningar. Han var ju supersnabb i F3 men det kan ju ha haft sin förklaring i att Carlin Motorsport hade bättre motorer än någon annan. Sato - the one lap wonder! Men mer blev det inte.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

schaki skrev:Har inte Sato varit kokt ganska länge;)?
Han sitter i BAR-bilen endast p.g.a. Honda.

Lämna plats åt Heidfeld som verkligen förtjänar en bra bil för bövelen!!
Vad ska han med bil till?
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Tror han får väldigt svårt att hitta en sits till nästa säsong. :down:
Ferrari.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Nu ser det ut som om färgklicken Sato kanske får styrning i det elfte stallet, iaf enligt honom själv http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 307126.stm

och vem vet nu när Honda ska äga stallet själv kanske de återanställer honom, inte för att jag tror det men konstigare saker har hänt i F1
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
schaki

Inlägg av schaki »

Har inte "den" (Sato), pizzonia & Klien varit kokta ganska länge;)?

Klien måste jag faktiskt ge lite beröm, då han har ryckt upp sig en smula, och visar att han kan leverera. Dock hämmas han ilkhet med DC av Red bull-bilen som är under all kritik.

Sato är ganska snabb, men kör över sin förmåga allt som oftast tyvärr, likaså Pizzonia.

Vid SPA råkade såväl både Schumi & Montoya illa ut, p.g.a. att Pizzonia & Sato sjabblade.

Den här gången var det dock inte schumi's fel att Sato & han kolliderade.

(Schumi som emellanåt gör en del minst sag IQ-befriade manövrar, tänker främst på den i Melbourne där Heidfeld helt oförtjänt tvingads bryta efter att Schumi trängt ut honom på gräset)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om Honda verkligen startar ett andra stall, så tror jag Sato är så gott som garanterad en plats i det stallet. Davidson får antagligen den andra platsen.

Och framöver används stallet som Hondas "ungdomsstall" där de i racesituationer testar deras unga talanger i förarutvecklingsprogrammet. Det är ialla fall vad jag tror.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

schaki skrev:Klien måste jag faktiskt ge lite beröm, då han har ryckt upp sig en smula, och visar att han kan leverera. Dock hämmas han ilkhet med DC av Red bull-bilen som är under all kritik.
Håller inte med om Klien inte levererar. Han har kvalat ut DC allt som oftast. Plockar poäng då och då, betänk att detta är hans andra säsong samtidigt som det är DC:s tolfte. Det skiljer nog en del i rutin & erfarenhet mellan dom, och det har nog defintivt hjälp DC i racen.
schaki skrev:(Schumi som emellanåt gör en del minst sag IQ-befriade manövrar, tänker främst på den i Melbourne där Heidfeld helt oförtjänt tvingads bryta efter att Schumi trängt ut honom på gräset)
Precis som Montoya gjorde på A1-Ring 2001 också eller?
Precis som Montoya gjorde på Nürburgring 2002 också eller?
Precis som Montoya gjorde på Spa 2004 också eller?
Ferrari.
schaki

Inlägg av schaki »

Nu var det inte det jag pratade om.

Men iaf, i motsats till schumi gör Montoya mycket bra omkörningar. Han gör omkörningar som schumi aldrig har varit i närheten av.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Tänk om man skulle göra en likadan lista på alla huvudlösa manövrar Schumacher gjort. Listan skulle ju bli olidligt lång.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

schaki skrev:
Nu var det inte det jag pratade om.

Men iaf, i motsats till schumi gör Montoya mycket bra omkörningar. Han gör omkörningar som schumi aldrig har varit i närheten av.
Nej, det var jag som pratade om detta, då du väldigt naivt utan sammanhang drar upp massa saker om Schumi och hans förmåga att köra konkurrenter av banan, då får du vara beredd på att någon kommer med motexempel på andra förare som har gjort minst lika grova saker.

Monty gör omkörningar som Schumi inte varit i närheten av? Exempel?
Ferrari.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Sami skrev:Tänk om man skulle göra en likadan lista på alla huvudlösa manövrar Schumacher gjort. Listan skulle ju bli olidligt lång.
Eftersom Schumi haft en mycket längre F1-karriär än Montoya så är det ju ganska logiskt, men vänta några år, så ska Montoya nog kunna komma upp i samma nivå. Tycker han hittils på sin relativt korta karriär lyckats få in ganska många huvudlösa stötar.
Ferrari.