Brasiliens GP - la samba

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Roligt att se hur skräckslagna dom flesta här är om ytterligare en finpajsare kommer.
Ni skriver diverse saker om hur tysk han är men ni skriver inte var ni har hört det, använd fakta, inte fantasi.

I consider myself half of both as i also have 2 passports. I have never lived in either country so I dont really have a strong connection to either of them.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

ANFRAN skrev:Men för fan, ring upp Nico och fråga vad han känner sig som: tysk eller finsk. Han kanske inte känner sig som någotdera. Att spekulera i andra människors etniska identitet är bara fånigt, och att tro att den bestäms av ett medborgarskap är ännu fånigare.
Du menar till skillnad ifrån alla andra seriösa ämnen som avhandlas här?

Som jag redovisade ovan så är frågan redan ställd, av Joe Saward i en intervju:
"We speak German at home," he says (in very good English). "We watch TV in German and I feel more German that I feel Finnish because I never lived in Finland and I don't speak the language. I don't think of myself as being Finnish[...]"
Däremot säger han även att han inte heller känner sig särskilt patriotiskt tysk, vilket kanske inte är så konstigt om han nu växt upp i den internationella mijlö som han gjort.
(Å andra sidan så känner inte jag mig som särskilt patriotiskt svensk heller. Om inte jag hade haft någon anknytning till något land så skulle jag absolut inte valt att bo i Sverige.)

Nu roar vi oss över alla finska fanatiker som desperat försöker göra Nico till finne i brist på egna mästerskapsvinster. :D :D
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Kuopio skrev:
Ni skriver diverse saker om hur tysk han är men ni skriver inte var ni har hört det, använd fakta, inte fantasi.
Är du inte läskunnig, eller vad var det för fel på min källhänvisning?
Bara att vandra iväg till grandprix.com och läsa.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nisse skrev:Jari. Kan du inte dra den här storyn om när du stod på Skavsta och avsade dig alla kopplingar med Finland och kände dig helsvensk. :wall:
Det kallas att anpassa sig efter omständigheterna. :roll:
Tror att det är samma sak med Nico. När någon finsk journalist tjatar så är det enklast att vara lite finsk :angel:
Gjorde jag?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

AndersF1 skrev:
Kuopio skrev:
Hur jävla läskunnig är du då?! Var nåntans har jag skrivit ditt namn??? Säg mig det.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vem syftade du på då?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Läs mitt inlägg. Om du inte förstår läs det igen för det som du frågar finns i inlägget.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Kuopio skrev:
AndersF1 skrev:
Kuopio skrev:
Hur jävla läskunnig är du då?! Var nåntans har jag skrivit ditt namn??? Säg mig det.
Jaha, så det var icke skrivkunnig du var...
Om du skriver "Ni skriver diverse saker om hur tysk han är" så har du fastställt gruppen berörda till alla de i denna topic som skriver om hur tysk han är, bl.a. mig. Sedan skrev du "men ni skriver inte var ni har hört det, använd fakta, inte fantasi", där du alltså påstår att alla i den förutnämnda gruppen undviker att skriva om var de hört det. Vilket i bl.a. mitt fall och många andras uppenbarligen är ett falskt påstående. Du skrev inte nåt om att "vissa av er skriver inte var ni har hört det", eller "N.N och M.M skriver skriver inte var ni har hört det", utan den enda tolkning man kan göra av din text är att du påstår att ingen av dem som skriver att Nico främst är tysk talar om var de hört olika saker.

Av ditt "svar" till Razor verkar det inte ens som att du själv längre riktigt vet vem/vilka du menar. :roll:
kari

Inlägg av kari »

AndersF1 skrev:
Kuopio skrev:
AndersF1 skrev: Är du inte läskunnig, eller vad var det för fel på min källhänvisning?
Om du skriver "Ni skriver diverse saker om hur tysk han är" så har du fastställt gruppen berörda till alla de i denna topic som skriver om hur tysk han är, bl.a. mig. Sedan skrev du "men ni skriver inte var ni har hört det, använd fakta, inte fantasi", där du alltså påstår att alla i den förutnämnda gruppen undviker att skriva om var de hört det. Vilket i bl.a. mitt fall och många andras uppenbarligen är ett falskt påstående. Du skrev inte nåt om att "vissa av er skriver inte var ni har hört det", eller "N.N och M.M skriver skriver inte var ni har hört det", utan den enda tolkning man kan göra av din text är att du påstår att ingen av dem som skriver att Nico främst är tysk talar om var de hört olika saker.

Av ditt "svar" till Razor verkar det inte ens som att du själv längre riktigt vet vem/vilka du menar. :roll:

Blaa...blaa......blaa....blaa..................blaablaablaablaa......blaa...blaa....blaablaa....blaa....blaablaa...duger lika bra!!!!!!
Rolf Tryggstad

har varit borta ett tag

Inlägg av Rolf Tryggstad »

aj då infekterat. ok keke är från Solna ja sverige inte finland sorry soumi, men nu vill ju han kalla sig finländare och han har väl gjort det hela sin karriär. Nicko är tysk ja han är viserligen son till en svensk/finsk invandrare men vem bryr sig om nu, jag menar vill han vara tysk låt honom vara det det är inte någon "#"#¤%¤# raslära oki.

Hoppas han kommer till f1 så serien kan få mer meriterade förörare för hur vi än vrider och vänder på det är f1 väldigt fattig på väl meriterade förare. det är ju bara montoya, ville, hejden, lille skomakaren som har något att luta sig på. Och serien är skit, kvalificering är ett skämt reglerna ändras efter vem som bryter mot dom och stallorderna är en plåga hoppas skiten läggs ner om den försätter så här. Eller att det kommer in dukiga killar som nick, speed, kaikawhatever och fler duktiga meriterade förare med riktiga meriter dvs inte formel renault.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Tänk att det verkar vara sluta på finska talanger nu så att finnpajsarna måste vända sig söderut för att få nya förare att hålla på.

Vad är nästa steg? Fisichella? Var det inte kosken i drinken han drack? Jo, det var det visst. Det duger! Han är finne han med!

Jösses, hur desperata får ni bli egentligen? Nico säger uttryckligen att han inte känner sig som finne och väljer aktivt att inte köra under finsk flagg. Trots detta försöker vissa få honom till finne. Lite som kollektivanslutningen...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

AndersF1 skrev:
Kuopio skrev:
AndersF1 skrev: Är du inte läskunnig, eller vad var det för fel på min källhänvisning?

Seriöst
"Om du skriver "Ni skriver diverse saker om hur tysk han är" så har du fastställt gruppen berörda till alla de i denna topic som skriver om hur tysk han är, bl.a. mig."

Ehh?? Nej, Jag skrev inte "Ni skriver diverse saker om hur tysk han är" utan "Ni skriver diverse saker om hur tysk han är men ni skriver inte var ni har hört det. Det är en och samma påstående av mig men du delar upp den och tar den första och gör ett argument om att jag har skrivit om alla här. Sen tar du den andra delen och skriver att jag skriver om alla här att dom inte har källhänvisning. Totalt fel av dig.

Jag skrev detta;

En 6-åring kan förstå att jag skriver om dom som säger påståenden om Nico hur tysk han är men som inte kan bevisa detta. Alltså ingår du inte i denna kategori för du hade en källa, FÖRSTÅR DU?!

"Av ditt "svar" till Razor verkar det inte ens som att du själv längre riktigt vet vem/vilka du menar"

Dom som inte har skrivit en källa kan förstå att dom är i den kategorin, därav behöver jag inte nämna namn och viss del personangrepp,för jag vill bara ha källa. FÖRSTÅR DU?!
Du kan läsa själv i tråden och hitta inlägg.

Ärligt talat, du skämmer bara ut dig själv. Skärp dig, du anklagar mig för saker som jag inte ens har skrivit.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

För formens sak:

Min källa är Nico Rosberg och jag citerar (och översätter) saker han skrivit på sin hemsida.

Kuopio och en del andra har tydligen mer suspekta källor antar jag. Men för min del duger Nico själv bra. Jag har ingen anledning att betvivla hans påståenden.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kuopio skrev:
AndersF1 skrev:
Kuopio skrev: Hur jävla läskunnig är du då?! Var nåntans har jag skrivit ditt namn??? Säg mig det.

Seriöst
"Om du skriver "Ni skriver diverse saker om hur tysk han är" så har du fastställt gruppen berörda till alla de i denna topic som skriver om hur tysk han är, bl.a. mig."

Ehh?? Nej, Jag skrev inte "Ni skriver diverse saker om hur tysk han är" utan "Ni skriver diverse saker om hur tysk han är men ni skriver inte var ni har hört det. Det är en och samma påstående av mig men du delar upp den och tar den första och gör ett argument om att jag har skrivit om alla här. Sen tar du den andra delen och skriver att jag skriver om alla här att dom inte har källhänvisning. Totalt fel av dig.

Jag skrev detta;

En 6-åring kan förstå att jag skriver om dom som säger påståenden om Nico hur tysk han är men som inte kan bevisa detta. Alltså ingår du inte i denna kategori för du hade en källa, FÖRSTÅR DU?!

"Av ditt "svar" till Razor verkar det inte ens som att du själv längre riktigt vet vem/vilka du menar"

Dom som inte har skrivit en källa kan förstå att dom är i den kategorin, därav behöver jag inte nämna namn och viss del personangrepp,för jag vill bara ha källa. FÖRSTÅR DU?!
Du kan läsa själv i tråden och hitta inlägg.

Ärligt talat, du skämmer bara ut dig själv. Skärp dig, du anklagar mig för saker som jag inte ens har skrivit.
Nu har jag läst inlägget tre gånger... jag begriper ingenting? Vad är Kuopios problem?

Jag tycker Kuopio ska be AndersF1 om ursäkt för den hårda tonen i inläggen och sedan kan vi fortsätta att prata om Nicos nationalitet (tysk för dem som undrar).

Men kan vi avhålla oss från de värsta personangreppen tack. Det var på en bra nivå tills vissa började bli aggressiva. Mitt tips är: om man märker att man har slut på argument är det kanske bättre att lägga ned än att bli aggressiv. Det blir så trist stämning då...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kuopio skrev:Roligt att se hur skräckslagna dom flesta här är om ytterligare en finpajsare kommer.

I consider myself half of both as i also have 2 passports. I have never lived in either country so I dont really have a strong connection to either of them.
Det där med fetstil här ovan, har du hittat på det själv? Är det din fantasi? Hur tycker du det styrker att Nico (för det är väl honom det handlar om) är en finnpajsare?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

kari skrev:
AndersF1 skrev:
Kuopio skrev: Hur jävla läskunnig är du då?! Var nåntans har jag skrivit ditt namn??? Säg mig det.

Blaa...blaa......blaa....blaa..................blaablaablaablaa......blaa...blaa....blaablaa....blaa....blaablaa...duger lika bra!!!!!!
Moget Kari!

:up:

MODERATOREDIT: På grund av Koupio´s utbrott så stänger jag den här tråden. Diskuterar gärna, ha gärna egna åsikter, håll gärna på egna åsikter utan att bli övertygade av andras MEN lacka inte ur och skriv invektiv om andra personer för då stänger jag trådarna.

//Fredrik