Nina Rindt hette Lincoln som ogift och hennes far var F2-föraren Curt Lincoln (född i Stockholm) som kom från en rysk-svensk familj så Jochen Rindt måste naturligtvis vara svensk eller rysk.AndersF1 skrev:Rindts fru var förresten finska, så jag undrar om inte han också kan betraktas som finne?
Brasiliens GP - la samba
-
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Jag har aldrig hört Keke prata svenska men hans finska är fullständigt korrekt.EnzoF1 skrev:Men är det inte du och en del andra som vill göra honom till nåt han inte är? Han uppger att han har tysk nationalitet, han kör GP2 under tysk flagg etc etc... jag tycker han klart och tydligt visar var han står.Jari skrev:Det finns en stor del finnar som har svenskklingande namn tack vare en 600 år lång gemensam historia. Jag antar att Nico pratar tyska hemma, men behärskar också flytande italienska, franska och engelska. Att lära sig ett marginalspråk som finska om man inte tänkt bo där kan komma i andra hand för en monegask på väg mot F1.
Kekes pappa pratar finska hemma och Kekes finska är helt utan influenser av svenska, vilket inte är så vanligt i finlandssvenskarnas finska.
Nico skriver på sin hemsida:Jag förstår inte varför folk vill göra honom till något annat."i am a fin in my blood and always will be, what does it matter which liscence i drive? "
Är det för att spä på det allmänna och fullt synliga och öppna hatet mot finnar och allt de åstadkommer i en sport vi känner så mycket för?
Varför kör han inte med finsk licens om han nu är finne i blodet?
Jag tror jag känner mig som lika mycket finne som Nico gör.
Dessutom lär väl Kekes pappa inte prata finska om han är finlandssvensk, då finlandssvenskarnas förstaspråk är svenska. Eller är han inte finlandssvensk? För han lär inte vara finlandssvensk utan att kunna svenska, eller hur?
Jag ställde frågan om vi kunde enas definitionen på finne eftersom många här ser det så självklart att han är tysk.
Jag ser det inte lika självklart då jag sett, läst och hört Nico själv anse sig som åtminstone halvfinne.
Att han säger det uttryckligen själv borde man kunna lägga ganska stor vikt vid. I alla fall lite mer än våra personliga tyckanden.
Varför man hellre ser honom som tysk än finne råder det knappast något tvivel om.
Vill han kära för Tyskland så är det helt upp till honom. Jag tror också att han mycket väl kan komma att köra för Tyskland, men det skulle inte förvåna mig ett dugg om han varannan gång lät hissa den finska fanan om han skulle vinna lopp i F1.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
-
- Varnad
Den blev lite krystad va?Lemon skrev:Kan du ta det där en gång till?Jari skrev:Kekes pappa pratar finska hemma och Kekes finska är helt utan influenser av svenska, vilket inte är så vanligt i finlandssvenskarnas finska.
Alltså är han inte finlandssvensk.
-
- Varnad
Rysk-Svensk? Är det samma som finsk före 1917?Razor skrev:Nina Rindt hette Lincoln som ogift och hennes far var F2-föraren Curt Lincoln (född i Stockholm) som kom från en rysk-svensk familj så Jochen Rindt måste naturligtvis vara svensk eller rysk.AndersF1 skrev:Rindts fru var förresten finska, så jag undrar om inte han också kan betraktas som finne?
Vart är mamman född? Vad har hon för ursprung, svensk.rysk, hon också?
Samma som jag också?
-
Dottern, om jag inte misstar mig: http://www.luftfahrt.net/atpl201/crewvi ... ?crew_id=9Razor skrev:Nina Rindt hette Lincoln som ogift och hennes far var F2-föraren Curt Lincoln (född i Stockholm) som kom från en rysk-svensk familj så Jochen Rindt måste naturligtvis vara svensk eller rysk.AndersF1 skrev:Rindts fru var förresten finska, så jag undrar om inte han också kan betraktas som finne?
Hon verkar förresten betrakta sig som Schweizare, trots finsk mamma och t.o.m. född i Finland. Tur att hon inte tävlar i F1, för då hade hon varit given finska.
Undrar förresten vilka språk hon pratar:
"Write a Message to Natasha Rindt
Please write your message in english or frensh or sewdish ! "
sewdish har jag aldrig hört talas om.
-
Om Nico nu är finsk och känner sig som finländare: varför i hela fridens namn väljer han att köra under tysk nationalitet och med tysk licens och ha en hemsida på tyska???????
Han är bara smart och svarar "klart jag känner mig som finne" när finska journalister och andra finländare frågar honom. Medan han glatt fortsätter representera Tyskland i de högsta formelbilsklasserna.
Han är bara smart och svarar "klart jag känner mig som finne" när finska journalister och andra finländare frågar honom. Medan han glatt fortsätter representera Tyskland i de högsta formelbilsklasserna.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Ja, det är dottern. Hon jobbade för Bernie Ecclestone tidigare.AndersF1 skrev:Dottern, om jag inte misstar mig: http://www.luftfahrt.net/atpl201/crewvi ... ?crew_id=9
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Ingen aning om var mamman är född, men hon heter Benita och här kan du läsa lite mer om Curt Lincoln: http://www.clarinet.fi/~spitkane/lincoln.htmJari skrev:Rysk-Svensk? Är det samma som finsk före 1917?Razor skrev:Nina Rindt hette Lincoln som ogift och hennes far var F2-föraren Curt Lincoln (född i Stockholm) som kom från en rysk-svensk familj så Jochen Rindt måste naturligtvis vara svensk eller rysk.AndersF1 skrev:Rindts fru var förresten finska, så jag undrar om inte han också kan betraktas som finne?
Vart är mamman född? Vad har hon för ursprung, svensk.rysk, hon också?
Samma som jag också?
-
- Utvisad
Nu gissar jag bara, men jag tror knappast det är tillåtet. Kör han under tysk flagg lär det vara den tyska nationalsången som spelas och den finska flaggan (det heter flagga, inte fana). Jag tror knappast du har belägg för att gissa så där. Har han hissat den finska nån gång nu under året? Nej just det.Jari skrev:men det skulle inte förvåna mig ett dugg om han varannan gång lät hissa den finska fanan om han skulle vinna lopp i F1.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
På en direkt fråga om Nico ska köra på en finsk eller tysk licens svarar han att han "tyvärr eftersom du är finne (frågeställaren) så kommer jag att köra med tysk licens i framtiden". Jag tycker det svaret säger allt om var hans racinghjärta ligger. Självklart är Nico halvfinne i blodet. Det är det ingen som förnekar. Precis som jag också är det. Men kör man för tysk flagg, jag då tillfaller också äran Tyskland om du förstår vad jag menar. Jag förstår inte varför en del ska tjafsa om detta, det är ju solklart. Han är ju lika mycket tysk i blodet men har aktivt valt att "premiera" den sidan i sin racing.
Så länge Nico inte anser sig vara finne i racing kommer inte jag heller att göra det. Väljer han däremot att köra med finsk flagg, ja då kommer saken i ett annat läge.
Han säger dessutom att han inte kan prata finska förutom enstaka ord som "moi" och liknande.
Allvarligt talat, varför har vi denna diskussion egentligen. Ni kan inte se Nico som mer finne än mig. Visst, 50% finne i blodet men det är också allt. Precis som jag inte ser Jari som äkta finne som levt och verkat större delen av sitt liv i Sverige, har sina barn i svensk skola, gått i svensk skola själv, pratar bättre svenska än finska etc etc...
Ingen kan ta ifrån Nico sitt finska arv, men han är tysk!
Nico säger också rent ut att det vore enklare att köra med finsk licens och bli den bästa finnen än att köra med tysk. Ändå väljer han att köra med tysk licens. Men så anser han ju även med rätta att MS är vassare än nån finsk förare. Hur ställer sig finnarna till det egentligen?
Så länge Nico inte anser sig vara finne i racing kommer inte jag heller att göra det. Väljer han däremot att köra med finsk flagg, ja då kommer saken i ett annat läge.
Han säger dessutom att han inte kan prata finska förutom enstaka ord som "moi" och liknande.
Allvarligt talat, varför har vi denna diskussion egentligen. Ni kan inte se Nico som mer finne än mig. Visst, 50% finne i blodet men det är också allt. Precis som jag inte ser Jari som äkta finne som levt och verkat större delen av sitt liv i Sverige, har sina barn i svensk skola, gått i svensk skola själv, pratar bättre svenska än finska etc etc...
Nico säger också rent ut att det vore enklare att köra med finsk licens och bli den bästa finnen än att köra med tysk. Ändå väljer han att köra med tysk licens. Men så anser han ju även med rätta att MS är vassare än nån finsk förare. Hur ställer sig finnarna till det egentligen?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
EnzoF1 skrev:På en direkt fråga om Nico ska köra på en finsk eller tysk licens svarar han att han "tyvärr eftersom du är finne (frågeställaren) så kommer jag att köra med tysk licens i framtiden". Jag tycker det svaret säger allt om var hans racinghjärta ligger. Självklart är Nico halvfinne i blodet. Det är det ingen som förnekar. Precis som jag också är det. Men kör man för tysk flagg, jag då tillfaller också äran Tyskland om du förstår vad jag menar. Jag förstår inte varför en del ska tjafsa om detta, det är ju solklart. Han är ju lika mycket tysk i blodet men har aktivt valt att "premiera" den sidan i sin racing.
Will you be driving on a Finnish or German license in the future.
As you are finnish..... unfortunately I will drive with a German license in the future. The Germans need a follower after MS
Sa han något annat på samma fråga? Han kanske svarade på en tysk fråga, det språket behärskar inte jag!
Jag kan tillägga att ju mer jag läser om grabben dessto intressantare blir han. Jag hoppas att han kör F1 snart, dock kanske inte redan nästa år.
-
-
- Utvisad
Jaha, du bekräftar just det jag skrev ja! Det var väl en finne som ställde frågan. Han säger ju att han vill ge tyskarna en efterföljare till MS. Vore han finne i själen kanske han skulle sagt att finnarna behövde en efterföljare till Mika, men se nu gjorde han inte det!kari skrev:EnzoF1 skrev:På en direkt fråga om Nico ska köra på en finsk eller tysk licens svarar han att han "tyvärr eftersom du är finne (frågeställaren) så kommer jag att köra med tysk licens i framtiden". Jag tycker det svaret säger allt om var hans racinghjärta ligger. Självklart är Nico halvfinne i blodet. Det är det ingen som förnekar. Precis som jag också är det. Men kör man för tysk flagg, jag då tillfaller också äran Tyskland om du förstår vad jag menar. Jag förstår inte varför en del ska tjafsa om detta, det är ju solklart. Han är ju lika mycket tysk i blodet men har aktivt valt att "premiera" den sidan i sin racing.
Will you be driving on a Finnish or German license in the future.
As you are finnish..... unfortunately I will drive with a German license in the future. The Germans need a follower after MS
Sa han något annat på samma fråga? Han kanske svarade på en tysk fråga, det språket behärskar inte jag!
Jag kan tillägga att ju mer jag läser om grabben dessto intressantare blir han. Jag hoppas att han kör F1 snart, dock kanske inte redan nästa år.
Men tack för att du förstärkte min ståndpunkt!
-
- Utvisad
Men hur som helst. Bra att Tyskland kommer med fler duktiga förare, även om Nico fått stor del av sin skolning i Italien. Vem vet, han kanske kan köra för italiensk flagg?
-
Nej, däremot så finns en annan fråga med svar om samma ämne:kari skrev:Will you be driving on a Finnish or German license in the future.
Warum können Sie nicht Finne sein
Ganz Finnland hoffen, dass du fahrt mitt finnische license
Fritt översatt: Varför är du inte finne
Hela Finland hoppas att du ska tävla med finsk licens.
Med reservation för översättningsfel då min tyska är något rostig.Ich bin doch halb Finne! Ich bin in der Formel BMW und in der Formel 3 im ersten Jahr mit der finnischen Lizenz gefahren, und da ich halb Deutscher bin, habe ich entschieden, dass ich die GP2 Saison mit der deutschen Lizenz fahre. Ich bin naemlich damit der einzige "Deutsche" in der GP2, die als letzte Stufe vor der Formel 1 gilt.
Fritt översatt: Jag är dock halvfinne! Jag tävlade i Formel BMW och det första året i Formel 3 med finsk licens, och då jag är halvtysk så har jag beslutat mig för att köra med tysk licens i GP2. Jag är nämligen därmed den enda "tysken" i GP2, det allra sista steget före Formel 1.
Äntligen!
Äntligen!
-
Med andra ord så är inte nationaliteten speciellt viktig honom själv eftersom han väljer nationalitet efter vad som är mest säljande och passande för stunden..... vilket iofs är helt ok tycker jagRazor skrev:Med reservation för översättningsfel då min tyska är något rostig.Ich bin doch halb Finne! Ich bin in der Formel BMW und in der Formel 3 im ersten Jahr mit der finnischen Lizenz gefahren, und da ich halb Deutscher bin, habe ich entschieden, dass ich die GP2 Saison mit der deutschen Lizenz fahre. Ich bin naemlich damit der einzige "Deutsche" in der GP2, die als letzte Stufe vor der Formel 1 gilt.
Fritt översatt: Jag är dock halvfinne! Jag tävlade i Formel BMW och det första året i Formel 3 med finsk licens, och då jag är halvtysk så har jag beslutat mig för att köra med tysk licens i GP2. Jag är nämligen den enda "tysken" i GP2, det sista steget före Formel 1.
Så ni Finnar som vill att han ska bli Finsk, tryck på dom finska företagen att dom sponsrar honom till F1 och därigenom får honom att välja en finsk licens istället.
Moderator-polis
-
-
- Moderator
Och Keke är stockholmare.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
- Moderator
Karolinska tillhör ju Solna kommun men jag tror inte att man behöver tillhöra någon församling i Solna för det, och det är väl det som avgör saken. Nu vet jag inte hur det var i just Kekes fall men jag minns en tidningsrubrik från 1982 (minns inte om det var Aftonbladet eller Expressen): "Stockholmare världsmästare i F1"
Tärnström
Tärnström
-
Självklart är det var man är mantalsskriven som avgör saken, men t o m solnaiter kallar sig ju stockholmare, se bara på forumvalpen nicolina.JTarnstrom skrev:Karolinska tillhör ju Solna kommun men jag tror inte att man behöver tillhöra någon församling i Solna för det, och det är väl det som avgör saken.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Var är Nico mantalsskriven?Razor skrev:Självklart är det var man är mantalsskriven som avgör saken, men t o m solnaiter kallar sig ju stockholmare, se bara på forumvalpen nicolina.JTarnstrom skrev:Karolinska tillhör ju Solna kommun men jag tror inte att man behöver tillhöra någon församling i Solna för det, och det är väl det som avgör saken.
-
- Varnad
Nej, men ganska många gånger året innan.EnzoF1 skrev:Nu gissar jag bara, men jag tror knappast det är tillåtet. Kör han under tysk flagg lär det vara den tyska nationalsången som spelas och den finska flaggan (det heter flagga, inte fana). Jag tror knappast du har belägg för att gissa så där. Har han hissat den finska nån gång nu under året? Nej just det.Jari skrev:men det skulle inte förvåna mig ett dugg om han varannan gång lät hissa den finska fanan om han skulle vinna lopp i F1.
Eddie Irvine har fått tvåolika flaggor hissad bakom sig.
Jag tror det finns fler.
-
- Varnad
Monaco.EnzoF1 skrev:Var är Nico mantalsskriven?Razor skrev:Självklart är det var man är mantalsskriven som avgör saken, men t o m solnaiter kallar sig ju stockholmare, se bara på forumvalpen nicolina.JTarnstrom skrev:Karolinska tillhör ju Solna kommun men jag tror inte att man behöver tillhöra någon församling i Solna för det, och det är väl det som avgör saken.
Vi får väl enas om att han är halvfinne då, dvs 50-50.
(Passade väl bra för en BMW-kille?)
Någon sa att han mest av allt, eftersom han är racerförare, är Kekes son.
Det vill jag gärna hålla med om.
Keke är utpräglad finne, trots att han är född i Solna, men Keke har faktiskt en del gammal bitterhet mot Finland också.
Han var t.ex inte alls nöjd med bevakningen han fick när han körde och till slut när han vann VM så var det liksom lite för sent om jag fattat det rätt. (Rally, skidåkning, backhoppning och en massa annat var mycket viktigare i finsk media)
Det är en av anledningarna till att han flyttade och inte har kommit tillbaka. Han blev ganska illa behandlad i pressen, kanske lite åt en dåtidens Kimibehandling.
Jag förstår inte varför Enzo vill ha mig till svensk.
Jag pratar mer finska än svenska under ett år, men skriver möjligen lite mer svenska tack vare det här forumlivet.
Jag skulle därför kunna påstå att jag talar bättre finska än svenska, emn att det skriftliga går på ett ut.
Det går att läsa alla ämnen utom främmande språk på finska i svenska skolor, Enzo.
Jag gjorde det i tre år.
Senast redigerad av Jari den ons sep 28, 2005 14:43, redigerad totalt 1 gång.
-
- Utvisad
Ja, men då körde han med finsk licens, eller hur?Jari skrev:Nej, men ganska många gånger året innan.EnzoF1 skrev:Nu gissar jag bara, men jag tror knappast det är tillåtet. Kör han under tysk flagg lär det vara den tyska nationalsången som spelas och den finska flaggan (det heter flagga, inte fana). Jag tror knappast du har belägg för att gissa så där. Har han hissat den finska nån gång nu under året? Nej just det.Jari skrev:men det skulle inte förvåna mig ett dugg om han varannan gång lät hissa den finska fanan om han skulle vinna lopp i F1.
Jag tror det finns fler.
-
- Utvisad
Ja men då så... då är väl saken klar...Jari skrev:Monaco.EnzoF1 skrev:Var är Nico mantalsskriven?Razor skrev: Självklart är det var man är mantalsskriven som avgör saken, men t o m solnaiter kallar sig ju stockholmare, se bara på forumvalpen nicolina.
-
Eddie Irvine!? Är han också finne?EnzoF1 skrev:Ja, men då körde han med finsk licens, eller hur?Jari skrev:Nej, men ganska många gånger året innan.EnzoF1 skrev: Nu gissar jag bara, men jag tror knappast det är tillåtet. Kör han under tysk flagg lär det vara den tyska nationalsången som spelas och den finska flaggan (det heter flagga, inte fana). Jag tror knappast du har belägg för att gissa så där. Har han hissat den finska nån gång nu under året? Nej just det.
Jag tror det finns fler.
Det var som tusan...
Är det för att han beter sig som en riktigt finsk man?
-
- Varnad
-
-
- Moderator
Suck, det har gått så långt med min gamla hemort, alltså? För min generation är det otänkbart att referera till sig själv som Stockholmare. Är man från Solna så är det där man är ifrån.Razor skrev:Självklart är det var man är mantalsskriven som avgör saken, men t o m solnaiter kallar sig ju stockholmare, se bara på forumvalpen nicolina.JTarnstrom skrev:Karolinska tillhör ju Solna kommun men jag tror inte att man behöver tillhöra någon församling i Solna för det, och det är väl det som avgör saken.
Tärnström
-
Kommer inte ihåg detaljerna. Men han var från Nord-Irland, och vad han än valde för flagga var det väldigt känsligt politiskt.Razor skrev:Har han dubbla medborgarskap eller körde han på licens från olika nationer?Jari skrev:Eddie Irvine har fått tvåolika flaggor hissad bakom sig.
Storbritannien, vilken mer?
Irländsk, nord-irländsk eller Union Jack ... han fick visst en hel del påtryckningar också. Han ville köra under Eu-flagg men det fick han inte för F1. Han föreslog också att vara flagglös på pallen, men det fick han inte heller.
Till slut blev det Union Jack om jag inte kommer ihåg fel. En irländska flagga torr jag aldrig hissades för Irvine, när han stod på pallen. Tror heller inte han officiellt var anmäld som irändare, men jag är osäker.
-
Den där historien har jag ett svagt minne av...
Det borde ju rimligtvis ha varit Union Jack eftersom Nordirland är en del av Storbritannien, vi har väl t ex inte sett den skotska flaggan hissas när Coulthard har vunnit?
Att hissa den irländska flaggan för Irvine borde ha varit lite som att hissa den danska när Gunnar Nilsson vann på Zolder -77.
Det borde ju rimligtvis ha varit Union Jack eftersom Nordirland är en del av Storbritannien, vi har väl t ex inte sett den skotska flaggan hissas när Coulthard har vunnit?
Att hissa den irländska flaggan för Irvine borde ha varit lite som att hissa den danska när Gunnar Nilsson vann på Zolder -77.
Äntligen!
Äntligen!
-
Från boken "Race without End" av Maurice Hamilton:
En annan episod rån boken, som Eddie Jordan fick lite hjärtklappning över. Eddie Irvine var en avv sex förare på presskonferensen inför Japans GP 1993 och fick en fråga om sin hjälmdesign. Han sa detta:
När Eddie Irvine väl stod på pallen för första gången, så var det med Union Jack om minnet nu inte sviker helt. Irländare var han aldrig officiellt åtminstone ...Louise Goodman contacted the Home Office. Where, exactly, should she say Eddie Irvine was from? Was he British? Not really. He was a citizen of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. That's what it said on the passport. Strictly speaking he was from the UK. He was, in fact, Northern Irish. To counter any problems, two national flags had been stichted to the pocket [of the overall]: the green, white and gold of the Republic of Ireland and the Union Flag.
En annan episod rån boken, som Eddie Jordan fick lite hjärtklappning över. Eddie Irvine var en avv sex förare på presskonferensen inför Japans GP 1993 och fick en fråga om sin hjälmdesign. Han sa detta:
Kan för övrigt rekommendera den boken. En trevlig skildring av Maurice Hamilton av hur lilla Jordanstallet förbereder sig för 1993 års säsong, hur de kämpar sig igenom säsongen och vilka problem de har. Ger en härlig bild av ett F1-stall och hur de kämpar långt ner i fältet.Well .. it's a bit political, really. I think I'll get short for this... No, it's Northern Ireland ... well, Ulster's colour is orange. You know? King Billy and all that history. Well, anyway, I am a Protestant, so ... we like the orange. And the green is to keep the IRA from shooting me!
-
Eddie Irvine är brittisk medborgare, men körde på irländsk licens (anledningen har jag för mig var att Eddie tävlade och bodde på Irland). När Irvine kom tvåa i Argentinas gp 1998 hissades den irländska flaggan. Efter det fick tydligen Irvines familj på Nordirland ta emot hot från protestantiska extremister då Irvine själv är protestant. Sen efter det hissades Union Jack varje gång Irvine var på podiet.Razor skrev:Har han dubbla medborgarskap eller körde han på licens från olika nationer?
-
-
- Varnad
Jag tyckte mig också komma ihåg att den irländska flaggan hissats vid minst ett tillfälle, men hittade inga bevis...Lemon skrev:Eddie Irvine är brittisk medborgare, men körde på irländsk licens (anledningen har jag för mig var att Eddie tävlade och bodde på Irland). När Irvine kom tvåa i Argentinas gp 1998 hissades den irländska flaggan. Efter det fick tydligen Irvines familj på Nordirland ta emot hot från protestantiska extremister då Irvine själv är protestant. Sen efter det hissades Union Jack varje gång Irvine var på podiet.Razor skrev:Har han dubbla medborgarskap eller körde han på licens från olika nationer?
-
- Utvisad
-
- Varnad
-
Bra fråga. Kollade lite snabbt i statistiken och där stod det att Irvine var trea i Kanadas gp 95 och trea i Australiens gp 96. Irvine kom tvåa i Argentinas gp 97, inte 98 som jag skrev ovan.LuckyStrike1 skrev:När han hade varit på pallen innan 1998 då - hissades Union Jack då?
Han stod ju bland annat på pallen 1994.
-
- Utvisad
Han säger ju i alla fall själv att han skulle köra för tysk flagg, så vi får väl lita på honom...Jari skrev:Vet ej. Har någonstans sett en sån där halv/halv-flagga men är osäker på om det var i F1.
Vet du?
I GP2-serien är han den ende tysken och det skulle han inte vara i F1.
Vem vet vad han skulle köra för, för land om han kom dit?
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
- Utvisad
"Jag kommer att köra med tysk licens i framtiden."
betyder
inte
"Jag kommer att köra med finsk licens i framtiden."
Vad är det som är oklart???
Nico säger dessutom att det där med vilken flagga han kör under inte spelar honom nån roll. En äkta finne skulle nog ha svarat annorlunda. Men framför allt är det kul att läsa att Nico tycker MS är en bättre förare än Kimi, men han är väl inte insatt...
betyder
inte
"Jag kommer att köra med finsk licens i framtiden."
Vad är det som är oklart???
Nico säger dessutom att det där med vilken flagga han kör under inte spelar honom nån roll. En äkta finne skulle nog ha svarat annorlunda. Men framför allt är det kul att läsa att Nico tycker MS är en bättre förare än Kimi, men han är väl inte insatt...
-
- Varnad
Jag kör GP2-säsongen med tysk licens, fritt översatt.ich die GP2 Saison mit der deutschen Lizenz fahre
Han är inte helfinne utan halv och han har Schumi som måttstock och ingen, allra minst jag tycker det är något märkvärdigt med det.
Varför inte sikta högt om man ändå vill vara med bland de stora pojkarna?
Tror i och för sig att Heikki tar honom idag, men man kan ju inte riktigt veta. Det är en ny bana för Heikki.
-
Fritt översatt: Jag kommer att köra med tysk licens i framtiden. Tyskarna behöver en efterträdare till MS.I will drive with a German license in the future. The Germans need a follower after MS
Framtiden; d v s ingen begränsning till innevarande säsong och som efterträdare till MS kan det knappast gälla GP2 eftersom MS inte har tävlat i den klassen (av naturliga skäl).
Jag tror och hoppas att Rosberg står som GP2-mästare i morgon, när sista GP2-loppet för säsongen har körts.
Han är den som, enligt min åsikt, har utvecklats mest av de två mästaraspiranterna och är i dag den bättre av de två (fortfarande enligt min åsikt)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Det finns alltså flera citat med lite annorlunda ordalydelse.
Jag kan läsa engelska och jag antar att ni också kan såpass mycket skoltyska att ni ser min tolkning av det andra citatet.
Återstår att se hur det blir i framtiden.
Oavsett vad han kör under, så är han halvfinne.
Dvs inte ett endaste dugg svensk, han heller.
Jag kan läsa engelska och jag antar att ni också kan såpass mycket skoltyska att ni ser min tolkning av det andra citatet.
Återstår att se hur det blir i framtiden.
Oavsett vad han kör under, så är han halvfinne.
-
Jag har inga problem med tyskan och din översättning/tolkning är korrekt, men jag ser inte att det citatet på något sätt motsäger det citat som jag använde, ditt citat är lite mer begränsande men det utesluter ju inte att han fortsätter tävla med tysk licens även efter tiden i GP2.Jari skrev:Det finns alltså flera citat med lite annorlunda ordalydelse.
Och jag är svensk eller var det finsk... belgisk, nej det måste vara dansk?Oavsett vad han kör under, så är han halvfinne.
Äntligen!
Äntligen!