Ron Dennis - en dålig förlorare?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev: Kan han ha syftat det faktum att Schabblo plockats ur två lopp av backmarkers och att VM kanske inte ännu hade varit avgjort ännu utan dessa incidenter?
Är det inte bättre att sopa rent framför egen dörr först, innan man ger sig ut och anklagar varvade förare för att ha orsakat att McLaren missat någon titel?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag är inte särskilt överraskad att Ron är lite bitter å Kimis vägnar och jag kan tänka mig att flera av citaten är utdragna ur nån sorts återkoppling till en längre historia om vad som gått fel under året som Ron gjort.
Ett tänkbart scenario även det och knappast något att förundras över. Flavio verkar ha hängt på i pajkastningen och helt ärligt anser jag att den kanske inte heller är helt rumsren eller värdig en ledare för ett F1-stall.
(Källa: Gazetta dello sport)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag är inte särskilt överraskad att Ron är lite bitter å Kimis vägnar och jag kan tänka mig att flera av citaten är utdragna ur nån sorts återkoppling till en längre historia om vad som gått fel under året som Ron gjort.
Ett tänkbart scenario även det och knappast något att förundras över. Flavio verkar ha hängt på i pajkastningen och helt ärligt anser jag att den kanske inte heller är helt rumsren eller värdig en ledare för ett F1-stall.
Vad är det som står i La Gazzetta? Jag hänger inte med...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kom Flavio med smygrasistiska uttalande som Ron gjorde?

Sa Flavio att Kimi har mycket att bevisa? Med tanke på att Alonso är världsmästare och Kimi inte är det än, så är det väl Kimi av de två som har mest att bevisa.

Vad är det Flavio har sagt egentligen - skyllt VM-vinsten på McLaren? :D
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Jag är inte särskilt överraskad att Ron är lite bitter å Kimis vägnar och jag kan tänka mig att flera av citaten är utdragna ur nån sorts återkoppling till en längre historia om vad som gått fel under året som Ron gjort.
Den är också citerad på Forzas framsida.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Kom Flavio med smygrasistiska uttalande som Ron gjorde?

Sa Flavio att Kimi har mycket att bevisa? Med tanke på att Alonso är världsmästare och Kimi inte är det än, så är det väl Kimi av de två som har mest att bevisa.

Vad är det Flavio har sagt egentligen - skyllt VM-vinsten på McLaren? :D
Smygracism?
Nu tog du väl i ändå?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Alonso bättre än Räikkönen - det är ju inte sådan pajkastning som Ron Dennis ägnat sig åt de senaste dagarna.

Det är ju ett enkelt klargörande av fakta: Alonso är yngre, har mindre F1-erfaenhet och är redan världsmästare.

2005 är Alonso bättre än Räikkönen. Det är enkelt konstaterande av fakta.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den tis sep 27, 2005 23:04, redigerad totalt 1 gång.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:
Den är också citerad på Forzas framsida.
Vad är det som är citerat? Du nämner Gazetta dello sport som källa till nåt, men vad är det?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag är böjd att hålla med Briatore i hans omdöme om Kimi. Å andra sidan har Kimi styrkor som Alonso inte har (och Briatore nämner ju dessa). En ganska bra analys, i mitt tycke.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
pUs

Inlägg av pUs »

Jari skrev:
Budo skrev:Vad jag ändå inte förstår är hur det kommer sig att Ron fortfarande är en dålig förlorare efter alla dessa år utan framgång. Han borde ju vara van vid att nu.
Jag tror termen "vinnarskalle" är den springande punkten.
Det är också det som gjort honom till miljardär i sitt jobb till skillnad mot många andra bänknötare.
Klart att Ron är framgångsrik, ingen har väl påstått annat. Han är duktig på det han gör. Men på vilket sätt hans syrliga, bittra kommentarer har hjälpt honom nå sina mål har jag faktiskt väldigt svårt att se.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

pUs skrev:
Jari skrev:
Budo skrev:Vad jag ändå inte förstår är hur det kommer sig att Ron fortfarande är en dålig förlorare efter alla dessa år utan framgång. Han borde ju vara van vid att nu.
Jag tror termen "vinnarskalle" är den springande punkten.
Det är också det som gjort honom till miljardär i sitt jobb till skillnad mot många andra bänknötare.
Klart att Ron är framgångsrik, ingen har väl påstått annat. Han är duktig på det han gör. Men på vilket sätt hans syrliga, bittra kommentarer har hjälpt honom nå sina mål har jag faktiskt väldigt svårt att se.
Men det är väl oftast när han inte når sina mål som det syrliga och bittra letar sig fram. Man är ju faktiskt inte särskilt framgångsrik eller kompetent vare sig som människa eller som företagsledare om man gång på gång misslyckas med att analysera situationen på ett konstruktivt sätt. Men nu börjar ju gåtan med McLarens halvpissiga resultat få en lösning. Om RD genomgående tror att allt är nån annans fel så kommer han ju inte att rätta till problemen, nämligen att främst se till att bygga bilar som fungerar och sedan att se till att hans förare inser att det inte är stridsvagnar de kör utan högteknologiska maskiner som inte kan behandlas som Volvo B20-motorer.

Slutsatsen kan alltså enkelt blir att allt är RD:s fel... ;)

Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

[quote="EnzoF1"]Jag ska lägga mig i lite men utan att ta till personangrepp, så förhoppningsvis ligger jag på plus även om två minuter.
[quote]

Jag hänger inte med överhuvudtaget i den här topicen...Den verkar något förvirrad... Så jag vill bara gratulera Enzo till nytt personbästa! :up: :D
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Mr T skrev:
EnzoF1 skrev:Jag ska lägga mig i lite men utan att ta till personangrepp, så förhoppningsvis ligger jag på plus även om två minuter.

Jag hänger inte med överhuvudtaget i den här topicen...Den verkar något förvirrad... Så jag vill bara gratulera Enzo till nytt personbästa! :up: :D
Vad menar du? Jag hänger inte med i ditt inlägg. Förmodligen var det menat som en förolämpning, men jag förstod den i så fall inte...

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tror det var ett erkännande och jag stämmer gärna in i hyllningskåren.
Numera är det ett sant nöje att diskutera F1 med dig Enzo.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag tror det var ett erkännande och jag stämmer gärna in i hyllningskåren.
Nja, MrT säger att tråden är förvirrad och gratulerar sedan mig till personbästa. Det kan aldrig vara nåt positivt. Märkligt nog har jag väl inte sagt ett ont ord till honom i denna topic...

Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Jag tror det var ett erkännande och jag stämmer gärna in i hyllningskåren.
Nja, MrT säger att tråden är förvirrad och gratulerar sedan mig till personbästa. Det kan aldrig vara nåt positivt. Märkligt nog har jag väl inte sagt ett ont ord till honom i denna topic...
Missförstå mej inte nu Enzo...
Jag lade in ett inlägg OT i och gratulerade dej till att du legat på plus i två minuter. (personbästa?).

Det var bara positiv menat!

Jag kan väl erkänna att när jag svarar på dina inlägg så kanske det inte alltid är i positiv anda, men denna gång...

För övrigt är jag tacksam att du inte sagt ett ont ord till mej i denna topic. "Mäkligt nog" :D
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

kari skrev:
JTarnstrom skrev:Har precis läst Olas krönika och jag håller med i mycket, men inte i allt. Alonso har gjort precis allt som man möjligen kunde begära av honom och en hel del därtill, men som jag skrev i en annan tråd, han har fortfarande en del att bevisa. Nu är han stor. Frågan framöver blir: hur stor? Trots allt har han visat sprickor i garnityret; inte i år, men förra året överskuggades han under den första halvan av säsongen av Jarno Trulli och Alonso såg ganska beskedlig ut. Han verkar ha en viss förmåga att komma i skymundan när det tar emot. Kanske har han reparerat den skadan, det får vi se. Lite grann känns årets säsong som att McLaren förlorade den, snarare än att Renault och Alonso vann den. På samma sätt resonerar jag om Schumachers senaste titlar. Flera av dem vanns tack vare motståndarnas inkompetens, snarare än Ferraris överlägsenhet. I år tappade ju Ferrari pinnen fullständigt, McLaren hade ingen ordning på sina grejer under första halvan av säsongen (samt att de hade en del internt strul med Montoya som faktiskt kan ha kostat Räikkönen poäng i förhållande till Alonso), Williams har ju inte varit med på spelplanen överhuvudtaget. Bäddat för Renault med andra ord. Alonso har inte gjort något fel i år. Han har gjort allt rätt. Men han har heller inte varit under den press som exempelvis Häkkinen var när han tog sina titlar mot Schumacher. Alonsos storhet avgörs inte av årets mästerskap utan av framtiden.

Tärnström
Ja, vad säger man. Klockrent :up:
Amen.

Intressant dock att tråden inte fortsatte utifrån innehållet i denna text...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

För att återgp till krönikan, så är det ju som det är. Man måste ju utnyttja motståndarnas misstag. Ta 99 som exempel, Mika fick väl titeln mer eller mindre till skänks då den enda verkliga konkurrenten ju bröt benet. Utan den olyckan hade sannolikt MS vunnit. Visst, Irvine hade en chans ända till slutet, men det hade ju Kimi nästan i år också.

Det spelar egentligen ingen roll vilka omständigheter man vinner titeln på. Nu kunde inte Kimi och McLaren bjuda upp till dans hela säsongen. Det spelar ingen roll att de dansar snyggast andra halvan när Alonso varit på dansgolvet hela tiden medan Kimi hängt mer i baren ;).

Alonso har verkligen axlat Schumachers mantel och visat att man bara ska köra så snabbt som det behövs.

Visst, nästa år kommer en del att bevisas tror jag. Jag tror att Ferrari kommer att vara med i toppen, precis som McLaren och Renault. Det är heller inte omöjligt att ytterligare nåt stall kommer att vara där.

Jag tror Alonso kommer att få en del att göra med både Montoya och Schumacher nästa år. Kimi kommer också att bevisa en del nästa år, men inte det som en del av er tror... ;)

pUs

Inlägg av pUs »

EnzoF1 skrev:
pUs skrev:
Jari skrev: Jag tror termen "vinnarskalle" är den springande punkten.
Men det är väl oftast när han inte når sina mål som det syrliga och bittra letar sig fram. Man är ju faktiskt inte särskilt framgångsrik eller kompetent vare sig som människa eller som företagsledare om man gång på gång misslyckas med att analysera situationen på ett konstruktivt sätt. Men nu börjar ju gåtan med McLarens halvpissiga resultat få en lösning. Om RD genomgående tror att allt är nån annans fel så kommer han ju inte att rätta till problemen, nämligen att främst se till att bygga bilar som fungerar och sedan att se till att hans förare inser att det inte är stridsvagnar de kör utan högteknologiska maskiner som inte kan behandlas som Volvo B20-motorer.

Slutsatsen kan alltså enkelt blir att allt är RD:s fel... ;)
Jovisst, men det roliga är ju att han varit lika grinig efter att ha tagit segrar. Minns t.ex hans klassiska "säkerligen kommer Ferrari hitta ett sätt att förringa våra framgångar" eller hur han nu uttryckte sig. :up:
Användarens profilbild
PC:

Och åter igen så ser man Enzo på banan i sin fulla glans.

När finländska förare utnyttjar andras misstag, så kallas det uppkörd seger.

När andra förare( företrädesvis en viss tysk) gör sammalunda, då benämns det taktik och skicklighet.

Lysande retorik :idea:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

PC: skrev:Och åter igen så ser man Enzo på banan i sin fulla glans.

När andra förare( företrädesvis en viss tysk) gör sammalunda, då benämns det taktik och skicklighet.

Nu har det väl inte hänt så ofta att finländska förare utnyttjat andras misstag. Utan de har väl gjort misstagen själva. :wink:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

När har jag sagt det? Tvärtom säger jag ju att det är rätt av Alonso att göra detta. Precis som det varit tidigare år när det varit liknande situationer.

Sluta tillskriva mig åsikter som jag inte har!

Din retorik ger jag inte mycket för då du uppenbarligen kör med lögner!

Den enda av Mikas titlar som möjligen kan definieras som uppkörd är ju 99, det håller nog de flesta med om. 98 var det inget snack, men om man ska säga att Alonsos titel i år inte var välförtjänt så var väl i så fall Mikas 99 ännu mindre välförtjänt då den värsta konkurrenten ju inte ens var med under en tredjedel av säsongen.

Nu anser jag att alla titlar är välförtjänta. Den som vinner i slutet av säsongen är det som har gjort mest rätt.

Skärpning tack!

Användarens profilbild
PC:

Nisse skrev:

Nu har det väl inte hänt så ofta att finländska förare utnyttjat andras misstag. Utan de har väl gjort misstagen själva. :wink:
... och vad ville du ha sagt med detta?
Användarens profilbild
PC:

Hoppsan. Det verkar som att jag far med osanning och inte har pejl på läget.
Det verkar som att Alonso är finne och att Enzo gillar såna, han har i alla fall aldrig sagt något annat, eller...?

Nåja, jag får väl ta konsekvenserna och dementera det jag påstått om Enzo och hoppas för hans skull det blir en finsk världsmästare nästa år.

Fast jag kan ju ha fel med detta också, så glöm det förresten...

Jag lägger ner.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:Hoppsan. Det verkar som att jag far med osanning och inte har pejl på läget.
Det verkar som att Alonso är finne och att Enzo gillar såna, han har i alla fall aldrig sagt något annat, eller...?

Nåja, jag får väl ta konsekvenserna och dementera det jag påstått om Enzo och hoppas för hans skull det blir en finsk världsmästare nästa år.

Fast jag kan ju ha fel med detta också, så glöm det förresten...

Jag lägger ner.
Istället för att tillskriva mig åsikter kan du väl visa var i denna topic jag framfört de åsikterna som du ju hävdar jag har!

Var säger jag att Alonso är finne?

Vad du hoppas för min del skiter jag högaktiningsfullt i.

Ja, du har fel med detta också, men det finns ingen anledning att glömma det.

Användarens profilbild
PC:

Det är du som vill hålla på med hårklyverier.

För övrigt verkar du fullständigt humorbefriad och verkar trivas bäst då du kan banka andra i skallen med stenhårda fakta.

Visst, du är i din fulla rätt, fortsätt gärna så. Själv föredrar jag en mer nyanserad debatt utan att vifta med tillhyggen.

Åter igen, jag tar tillbaka allt jag påstått att du sagt tidigare och demeterar även allt du tror att jag beskyllt dig för.

Det trista är att detta forum kommer till slut endast bevistas av dig och dina trätobröder.

Ditt språkbruk vittnar om förakt för allt och alla som inte tycker exakt som du, så jag går inte in i närkamp med dig mer.

Lev väl.

Slut.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

PC: skrev:Det är du som vill hålla på med hårklyverier.

För övrigt verkar du fullständigt humorbefriad och verkar trivas bäst då du kan banka andra i skallen med stenhårda fakta.

Visst, du är i din fulla rätt, fortsätt gärna så. Själv föredrar jag en mer nyanserad debatt utan att vifta med tillhyggen.

Åter igen, jag tar tillbaka allt jag påstått att du sagt tidigare och demeterar även allt du tror att jag beskyllt dig för.

Det trista är att detta forum kommer till slut endast bevistas av dig och dina trätobröder.

Ditt språkbruk vittnar om förakt för allt och alla som inte tycker exakt som du, så jag går inte in i närkamp med dig mer.

Lev väl.

Slut.
Om du med hårklyverier menar att jag helst ser att du inte påstår jag sagt saker som jag aldrig sagt, så OK.

Kan du verkligen inte diskutera med andra utan att hitta på saker om dem? Tycker du det är en meningsfull diskussion, det gör inte jag. Du kan säkert komma på inlägg som andra finner intressanta utan att hitta på saker om andra, eller hur?

Ditt inlägg vittnar om en total oförmåga att kunna diskutera med folk som har åsikter som avviker ens det minsta från din.

Du är säkert en trevlig person i verkligheten, men jag förstår inte varför du ska hoppa på mig. Har jag sagt eller gjort dig nånting? Gillar du inte mina åsikter, fine. Angrip dem då, men lämna min person utanför.
Kan du inte det, ja då kanske det är bättre du lägger ned tills du kan det!

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Enzo, är det någon som har sagt att Alonsos titel i år inte är välförtjänt?
Du drar den parallellen ganska ofta när du vill säga att Mikas titel 99 var uppkörd.
Varför vet jag inte. Det har väl diskuterats i tillräckligt många topikar nu?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Enzo, är det någon som har sagt att Alonsos titel i år inte är välförtjänt?
Du drar den parallellen ganska ofta när du vill säga att Mikas titel 99 var uppkörd.
Varför vet jag inte. Det har väl diskuterats i tillräckligt många topikar nu?
Jag säger bara att om man ska diskutera grader av välförtjänt/uppkört så är ju knappast Alonsos titel mer uppkörd än Mikas 99, snarare tvärtom, eller hur?

Alla titlar är ju välförtjänta säger jag...

Det är ganska många som antyder att Alonsos titel inte är välförtjänt tycker jag, och det är nästan enbart blåvita fans som är inne på den linjen. Jag tror du själv innerst inne tycker att det egentligen är Kimi som förtjänade titeln, eller hur? ;)

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag har inte sett någon som antytt att Alonsos titel inte skulle vara välförtjänt.
Vad jag tycker är att Kimi varit väl så snabb som Alonso, kanske till och med snabbare men han har inte haft tillräckligt med tillförlitlighet i bilen.
När den gått, och speciellt i slutet av säsongen har den också varit snabbast.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag har inte sett någon som antytt att Alonsos titel inte skulle vara välförtjänt.
Vad jag tycker är att Kimi varit väl så snabb som Alonso, kanske till och med snabbare men han har inte haft tillräckligt med tillförlitlighet i bilen.
När den gått, och speciellt i slutet av säsongen har den också varit snabbast.
Man ser väl det man vill se antar jag.

Jag tycker inte Kimi varit väl så snabb. Visst, ibland så. Men det handlar om jämnhet också. Om Kimi dragit ned på sin takt lite skulle tillförlitligheten sannolikt blivit bättre... Visst är McLarenbilen den snabbaste i fältet idag, men det krävs förare som kan bärga poäng också, och göra det konsekvent. Jag är rädd för att i år var Kimis sista chans. Nu kommer det alltfler hungriga förare och Kimi börjar snart tillhöra de äldre... Det är inte omöjligt men en finsk titel så småningom men det blir nog inte Kimi som tar den (och nej, jag syftar inte på Nico här ;))

Och återigen, det räcker inte med att vara snabb i slutet av säsongen. Alonso har varit snabb hela säsongen och blir därför WDC. En välförtjänt sådan.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Alonso har varit snabb hela säsongen och blir därför WDC. En välförtjänt sådan.
Det är precis vad jag sagt också...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
Alonso har varit snabb hela säsongen och blir därför WDC. En välförtjänt sådan.
Det är precis vad jag sagt också...
Ja jag gnäller inte på dig. Men jag har anat vissa tongångar från andra. Det är inte alltid dig jag slår ut mot Jari... ;)

Gösta

Inlägg av Gösta »

Vad är detta. Här är man borta från forumet några dagar (p.g.a resa utrikes) och så sitter Jari och Enzo och är sams??? :o

Alonsos titel är lite uppkörd trotts allt. Om Fisichella inte motarbetats i Renault på det sätt de motarbetade honom (2á sortering matterial) så hade årets titel stått mellan Fisichella, Alonso och Kimi. Nu blev det en något haltande kamp mellan de två senare.

Uppkörd?? Ja. lite. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Lika uppkörd som Schumachers titlar? :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Men definitivt inte lika uppkörd som Fisichellas segrar
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
grillkorv

Inlägg av grillkorv »

hur fan orkar ni???ni borde bli politiker.
pUs

Inlägg av pUs »

Razor skrev:Men definitivt inte lika uppkörd som Fisichellas segrar
Näe, fan. Alla två.
Gösta

Inlägg av Gösta »

grillkorv skrev:hur fan orkar ni???ni borde bli politiker.

Borde bli???

De flesta av oss är politiker med varierande grad av proffesionalism.

Pepparkvarnen tex, han är chef för sitt eget NATO. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)